LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjedda
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Apr 2015
    • 147

Forøvrig er også jeg veldig glad for de fine offensive taktene ellers i de 3 siste kampene. Vi skaper mye mer enn før så den delen ser veldig bra ut nå! Og Friday har vært stor i de 3 siste kampene, og spesielt godt likte jeg målet nå sist. Snur seg raskt og kliner til med et klassemål! Supert mål, og virkelig en toppscorer verdig. Og selvsagt liker jeg heller ikke at det lugger skikkelig forsvarsmessig til tider nå. Vi slipper jo inn alt for mye mål. Det er absolutt ikke bra.

Og veldig synd at vi i er blitt et typisk uavgjort lag. Alle disse forbannede uavgjort kampene blir det for lite poeng av.
    Last edited by Gjedda; 18.04.2016, 07:08.

Kommentar

• tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

Hvis vi tar våre siste 15 kamper i serien hva er poengsnittet og målscore da ?

Kommentar

• Gjedda
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2015
        • 147

Tar man også med innslupne mål får jeg følgende:
        Siste 15:1,73, 1,8 og 1,2
        Siste3: 1,33, 2,67 og 2,0
        2015:1,50,1,50 og 1,43
        2016:1,2, 2,0 og 1,6
        Tendensen er at vi nå scorer mer enn før, men også slipper inn flere mål enn før og at poengsnitt per kamp tenderer ned. Men kun 5 kamper er for lite antall til å si så mye. Vi har 1 poeng mindre enn i fjor etter 5 kamper. Greit nok at vi er slow starter, men åpningen i år har ikke vært god nok poengmessig. De siste 10 kampene i fjor var poengsnittet 2 og dermed ikke representativt for sesongen som helhet. Et slikt poengsnitt ville jo gitt sølv. Vi avsluttet råsterkt i fjor, og har startet dårlig i år. Og ditt poeng er?

Kommentar

• tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

Vi har tapt en kamp og dere går bananas

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2565

Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Synes i grunn ikke noen har gått bananas - det er en overdrivelse.

Offensivt har det bedret seg i de tre siste kampen, men jeg må få si at det defensivt har gått bakover. Forhåpentligvis vil det bedre seg når Kippe er tilbake til formen fra oppkjøringa - tror forsvaret trenger han som lim i bakre rekker.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Den som har gått mest bananas må vel være han som spredde rundt seg med "alle suger" kommentarer her.. Hvem var det igjen?! Hehe :-)

Kommentar

• Gjedda
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2015
                • 147

Jeg tror det kan være prestasjonsfremmende for et lag og for den enkelte spiller at de som bryr seg også kommer med en god dose kritiske tilbakemeldinger. Bare å få positive tilbakemeldinger er lite utviklende for toppidrettsutøvere. Det er selvsagt nyttig for å bygge selvtillit og hyggelig å høre, men ulempen er at verdien av slike tilbakemeldinger har lite potensial for forbedringer. Jeg har hørt veldig mange som ønsker å bli virkelig god i noe fortelle om hvor viktig og motiverende det har vært for dem å få kritikk forankret i noe som de kunne forholde seg til. Og sålenge jeg som LSK fan virkelig tar meg tid og bryderi med å gjøre meg opp en mening om noe, og formidler det uten å være direkte usaklig og støtende tror jeg at helt sikkert at spillerne og trenerteamet vil tro at jeg gjør det i beste mening, og ikke være negative til selv negative bemerkninger. Men det er klart at hvis det blir for mye av det og kritikken er helt ute av proporsjoner så er det nok bare negativt. Men ser jeg bort fra det som noen gang skrives under kamp, for da er det jo naturlig at følelsene lett kan ta overhånd så synes jeg egentlig at det er svært sjelden jeg leser noe som jeg ville tatt meg nær av hvis jeg hadde vært den omtalte. Men muligens er jeg mer enn normalt tykkhudet. Jeg lever ihvertfall i den troen at både positive og negative tilbakemeldinger er viktige for alle som driver idrett og ønsker å bli bedre på det de driver med.

Kommentar

• Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

rekrutta tapte 4-3 mot Skedsmo etter å ha leda 3-0

Kommentar

• woodford
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2004
                    • 164

Ser ut som om det må på terpes på forsvarsspill både for A-lag og rekrutt lag fremover.......
                    Last edited by woodford; 19.04.2016, 07:04. Begrunnelse: endre tekst

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3417

Litt VG-børs etter 5 runder.

På topp finner vi Odds Semb Berge med 6.50 i snitt. Beste LSK-spiller, ikke overraskende Friday på delt 4.plass med 5.80. Neste LSK-spiller er Martin med 5.60 (delt 13.plass). Svakeste LSK-spiller etter fem runder er Knudtzon på den delt 168.plass, med bl.a. selskap av Ajer og Ohi (4.00). Svakeste på VG-børsen er Brann Hvilsom med 3,33. Sistnevnte forøvrig sendt hjem til Danmark på ferie. Midt i det tetteste kampprogrammet altså..

Kommentar

• Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2971

VG-Børsen = Yatzy-nytt...

Det er like interessant som "resultatanalyser" og "formtabell" av Lotto-resultatene

Kommentar

• LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3417

Interessant for noen, kanskje ikke for alle. Hvis du synes det er så lite interessant, så bare la det passere. Ser ikke helt poenget med å kommentere uten mål og mening.

Kommentar

• LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3417

LSK - uavgjortspesialisten tilbake igjen.

Kommentar

• LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3417

Vi sliter, mer enn vi kanskje tror og ønsker. Runar virker litt fortapt på sidelinja - nok engang før kamp trekker han frem tynn stall og skader (er vel kun Erling av førstelaget som er skadet p.d.d). Vi har nå 1-4-1 etter seks kamper, noe som jeg tror de fleste er enige om er meget svakt. Start taper 4-1 hjemme mot Sarpsborg i en vel så viktig kamp med tanke på at dette er to lag som kommer til å slite i bunnen i år. Vi greide 1-1.

AAFK kjører faktisk kampen i 1.omgang i dag - noe som kanskje ikke er så overraskende da vi som regel under Runar sliter med å kjøre kamper fra start (sett bort i fra 08 sist hjemme). Glimt hjemme, kun uavgjort. AAFK hjemme nok en uavgjort. Ekstremt lite fremdrift. Og neste kamp er Odd søndag som ikke slipper inn mål. Jeg veit ikke helt hva jeg føler ang. Runar - det er nesten så det begynner å bli litt likegyldig. Det er så mye som ikke stemmer i dagens kamp at det er sjokkerende. Vi greier faktisk ikke å treffe medspillere på to-meters avstand (!). Innlegg og frispark greier de faktisk ikke å løfte over førsteforsvarer.

Nei, dette er ikke bra. Langt, langt unna det en bør forvente av dette laget. Runar skal ha seg unnskyldt fra fjoråret da han var ny, ung og ny stall - men etter én sesong og vinterens treningskamper hadde jeg forventet progresjon. Men dessverre virker alt som tilfeldigheter. Jeg er ikke enig om Runars avgang - vi er ikke der enda, men nå må Runar bevise med resultater fremover. Jeg forventer ikke tre poeng i Skien søndag. Men mot søppla hjemme neste lørdag. Det er eksamen. Stryk der, ja - da er mye av sesongen og tilliten brukt opp. Hvertfall for min del.

Kommentar

• Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

Synes det må være lov å si at dette rett og slett er for dårlig. Det er kun Molde vi har møtt som har et bedre lag enn oss i løpet av de første 6 kampene, likevel har vi bare fått med oss 1 seier. Vi har en 11er som går langt utenpå mange av de lagene vi har møtt, men vi er rett og slett utrolig tafatte både i egen og motstanders boks. I tillegg er vi utrolig dårlige til å variere angrepsspillet vårt, og bretter stort sett ut på kant med elendige innlegg hver match.

Det er jævlig frustrerende å se på et lag som har så vanvittig mye større potensiale enn de får ut. Vi kan virkelig ikke fortsette å lete med lupe etter lyspunkter når vi spiller uavgjort hjemme mot lag som Bodø Glimt og Aalesund - det har vi gjort alt for lenge allerede. Med den troppen vi har og den kontinuiteten vi har hatt i spillerstallen forventer jeg langt bedre enn hva vi har vist til nå.
                                Lauken er vår venn!

Kommentar

• fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1274

Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Runar skal ha seg unnskyldt fra fjoråret da han var ny, ung og ny stall - men etter én sesong og vinterens treningskamper hadde jeg forventet progresjon. Men dessverre virker alt som tilfeldigheter. Jeg er ikke enig om Runars avgang - vi er ikke der enda, men nå må Runar bevise med resultater fremover. Jeg forventer ikke tre poeng i Skien søndag. Men mot søppla hjemme neste lørdag. Det er eksamen. Stryk der, ja - da er mye av sesongen og tilliten brukt opp. Hvertfall for min del.
                                  Du bommer grovt om du skylder på Runar etter dagens match. I dag handler det om presisjon, presisjon og atter presisjon.
                                  Se på f.eks Martin og Moa for å nevne to. Hadde ikke akkurat dagen sin i dag, og tenk om de hadde lykkes bare 50% mer enn det de gjorde offensivt. Da ville resultatet sett ganske annerledes ut.

Kommentar

• LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3417

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                    Du bommer grovt om du skylder på Runar etter dagens match. I dag handler det om presisjon, presisjon og atter presisjon.
                                    Se på f.eks Martin og Moa for å nevne to. Hadde ikke akkurat dagen sin i dag, og tenk om de hadde lykkes bare 50% mer enn det de gjorde offensivt. Da ville resultatet sett ganske annerledes ut.
                                    Tenk om alle trenere, spillere, støtteapparat og supportere hadde tatt så lett på det. Ta en titt bak speilet og prøv igjen.

Kommentar

• Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

Nå har vi Odd, søpla, Godset, Brann, Rosenborg og Viking i de neste 6. Alt over 3 poeng i den perioden tar jeg som bonus.

Kommentar

• fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1274

Opprinnelig skrevet av LS89
                                        Tenk om alle trenere, spillere, støtteapparat og supportere hadde tatt så lett på det. Ta en titt bak speilet og prøv igjen.
                                        Poenget mitt er at en ikke alltid skal skylde på treneren. Du er så billig når du hiver all skyld på treneren.

Kommentar

• LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3417

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                          Poenget mitt er at en ikke alltid skal skylde på treneren. Du er så billig når du hiver all skyld på treneren.
                                          Les innlegget mitt engang til og tolk på nytt. Ro deg ned ett par hakk. Herre verre.

Kommentar

Working...