LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Synes det må være lov å si at dette rett og slett er for dårlig.
    Understatement. Dette er forferdelig dårlig og fullstendig identitetsløst.

I Origi og Friday har vi muligens to av ligaens tre beste spillere! Ofkir og Bonke er to av de største talentene i ligaen og hadde gått inn på mer eller mindre samtlige lag. Knudtzon scoret tosifret i fjor. Forsvaret vårt er ikke spektakulært, men det er i aller høyeste grad solid. Runar tok over et veldig godt fungerende kollektiv og har nå hatt 15 måneder på å utvikle det videre etter hans egne strukturelle og strategiske ønsker.

Dessverre kan vi med fasit i hånd si at tross tiden og de gode forutsetningene så har dette på ingen måte utviklet seg i en positiv retning, og det føles egentlig mer ut som vi blir dårligere og dårligere for hver dag som går.

Frispillingsfasen: Her var det vondt å se oss i dag. AaFK åpner kampen med et angrepspress som har utgangsposisjoner maksimalt 5-10 meter inn på vår halvdel. De presser ikke ball og er ikke aggressive - altså får midtstopperne våre ha ball så mye de vil uten å bli stresset. Likevel dropper vi ned med BEGGE de sentrale midtbanespillerne, så dypt at de nærmest er på linje med stopperne. Altså står vi med fire spillere (nokså) upresset, og AaFK-spissene i presset kan ha hele spillet foran seg og enkelt kontrollere rom. I tillegg til dette kjører vi veldig ofte begge spissene helt oppe mot forsvarslinja (antakeligvis for å strekke de?) noe som kan være ok dersom kantene er smale og opererer som 10ere. Det skjer jo dessverre ikke spesielt ofte.

Har prøvd å illustrere kjapt hvordan jeg mener vi ofte ser ut i frispillingen:
    Skjermbilde 2016-04-21 kl. 21.58.12.jpg
    Det tydelige her er at ballførende stopper egentlig kun har to bra valg: spill ut mot back eller vend på motsatt stopper. Da ingen av disse sørger for noe særlig utvikling i fasene blir løsningen som oftest å slå langt. Gang på gang på gang.

Presspillet: Her presser vi verken høyere eller mer aggressivt enn under Haglund; noe Runar satt på pressekonferansen og sa vi skulle gjøre. Under Haglund handlet det ofte om å lede innover da vi satt inn presset høyt, for så å ligge horisontalt kompakte på egen halvdel og presse spillet utover. Nå synes jeg å se tendenser til at spissene gjerne leder spillet utover uansett hvor vi er i banen. Det er veldig vanlig i fotball for å utnytte sidelinjen og nekte spillerne bredt i å kunne ha en 360 graders oversikt. Men når ballen først kommer ut bredt, er det noen som kan merke at vi eksploderer inn i press for å skape overtallssituasjoner? Presspillet vårt virker nokså retningsløst, noe som er synd da vi har veldig gode forutsetninger også her med hurtige og kvikke typer på kanter og på topp.

Dette er bare et par av mange problemer med LSK 2016. I mitt hode er det klinkende klart at Runar må gå før det blir totalt sportslig krise. Økonomisk lar det seg vel ikke gjøre, så vi får vel bare være tålmodige og vente...i to sesonger.
    Last edited by Herman; 21.04.2016, 21:22.
    Twitter

Kommentar

• Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

Opprinnelig skrevet av Herman
      Har prøvd å illustrere kjapt hvordan jeg mener vi ofte ser ut i frispillingen:
      [ATTACH=CONFIG]2514[/ATTACH]
      Jeg kom til nøyaktig samme konklusjon fra tribuneplass i dag. Vi står bredt med back+kant på begge sider, begge spissene ligger høyt og begge de sentrale møter. Som man kan se av illustrasjonen din ender det opp i en slags sirkel, der det er få eller ingen alternativer sentralt i banen. Når SAMTLIGE spillere i tillegg står stille, er det utrolig enkelt å forsvare seg mot dette LSK-laget. Én spiss må møte, den andre må stikke, minst én kant må bevege seg inn og de to sentrale må splitte opp. Det er barnelærdom.

Runars LSK har så dårlig struktur offensivt at det rett og slett ikke kan bli verre. LSK anno 2016 er et pissdårlig fotballag som reddes av tre-fire ekstremt gode enkeltspillere.

Kommentar

• LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3417

Hadde ikke Origi hatt diaré mot Molde hadde vi vært ubeseiret.

Kommentar

• El Caco
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2009
          • 2286

Vet ikke om du er på forumet her Cato, men kudos til jobben du gjør på Youtube! Alle høydepunktene fra fjorårets- og årets matcher.

Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Stan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 1099

Opprinnelig skrevet av El Caco
            Vet ikke om du er på forumet her Cato, men kudos til jobben du gjør på Youtube! Alle høydepunktene fra fjorårets- og årets matcher.

https://www.youtube.com/user/Bentzen...=dd&shelf_id=0
            Herregud for en klassespiller vi hadde i Fofana!

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4367

Opprinnelig skrevet av Stan
              Herregud for en klassespiller vi hadde i Fofana!
              Selvsagt helt enig i det! Men dette er tråden for 2016 og nå har vi Friday!
              Elska þetta félag

Kommentar

• Trooond
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2015
                • 1039

Friday får 10 før sommeren, her burde økonomisk redning være innenfor i mange år fremover.

Kommentar

• Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2201

Ikke glem Ofkir og Bonke.
                  Hyggelig at Tv2 gir dem så mye skryt(også Freddy, som faktisk alltid har vært sympatisk)
                  Men frykter at vi kan være litt vel lett bytte, i forhold til den økonomiske situasjonen vi nå har vært en stund?

Kommentar

• Fjeller'n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 905

Friday, Origi, Ofkir og Bonke er/blir alle hete salgsobjekter.
                    Av disse er det Origi jeg tror vi vil merke hardest om han blir borte.
                    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

Fem faktorer gjør LSK til en seriøs topp tre-kandidat denne sesongen: Duellstyrke, fart, kollektiv vilje, Fred Friday (20) og Arnold Origi (32).

Morten Pedersen viser endelig litt innsikt! Han har nok sett LSK en del i år.

Kommentar

• Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4694

Strålende runde så langt. Tatt innpå alle laga foran oss på tabellen med unntak av Molde. Odd møter Stabæk nå. Satser på at vi ga dem en knekk forrige uke.
                        Last edited by Kanarivogel89; 01.05.2016, 19:11.

Kommentar

• _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4400

Liker utrolig godt måten Bjarmann uttaler seg ang salg av Fred. Gjør det klinkende klart at her skal det legges mye penger på bordet før det skjer noe. Et stort salg nå vil sikre klubben fremover. Fortsetter vi den samme fornuftige driften vil vi etterhvert være i stand til å selge akkurat når det passer oss, og også kjøpe spillere uten hjelp av investorer. Han sier også at han misliker sterkt å selge klassespillere midt i sesongen (som Fofana, judas, Gabrielsen, Ujah, Nosa etc), men at vi er nødt til å gjøre det en gang til, og få inn et stort salg for å fullføre den økonomiske snuoperasjonen klubben har vært igjennom.
                          ..................

Kommentar

• nebbjævel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2009
                            • 511

Om nå Dagbladets sportsredaktør, som før sesongen tippet VIF på fjerdeplass i årets serie, skulle slumpe til et treff for en gangs skyld: Hva vil en kvalik og eventuelt gruppespill i Europe League innbringe av kontanter ? ( Da tenker jeg på UEFA-penger, ikke budsjetterte publikumsinntekter etc). Noen som har oversikt ?

Kommentar

• andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                              Om nå Dagbladets sportsredaktør, som før sesongen tippet VIF på fjerdeplass i årets serie, skulle slumpe til et treff for en gangs skyld: Hva vil en kvalik og eventuelt gruppespill i Europe League innbringe av kontanter ? ( Da tenker jeg på UEFA-penger, ikke budsjetterte publikumsinntekter etc). Noen som har oversikt ?
                              Kvaliken i seg selv gir ikke veldig mye penger, men klarer man å ta seg gruppespillet har man en grunnbonus på €2.4 millioner. Og så er det en del bonus for seier og uavgjort, og bonus for å ta seg videre fra gruppespill.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

Med fare for å virke vel optimistisk etter et par gode kamper. Unibet gir 36 ganger pengene på topp 3 for Lsk. Til sammenligning gir Bodø Glimt 31, Vif 41 og Godset 1,85! En merkelig oddssetting. Tror vi kan ta Godset på lørdag til 5 i odds.

Kommentar

• Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

Ny spiller på gang. Vært proff i Portugal, men født i Somalia...

Kommentar

• McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5104

Opprinnelig skrevet av Trooond
                                    Ny spiller på gang. Vært proff i Portugal, men født i Somalia...
                                    Det er vel en kjent sak at Liban Abdi trener med oss. Betyr dette at han skal signeres?

Kommentar

• andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

I VG Nå kan du følge alle store begivenheter minutt for minutt gjennom tekst, bilder og video, og delta selv med innspill og spørsmål

"Tidligere Portugal-proff LSK-aktuell

Husker du norske Liban Abdi – som blant annet har vært proff i portugisiske Olhanense?

Nå er 27-åringen klubbløs og trener med Lillestrøm. Den Somalia-fødte angriperen, som også har bakgrunn fra tyrkisk fotball har gjort sine saker bra så langt. Sportsdirektør Torgeir Bjarmannutelukker ikke at det kan ende med overgang.
                                      - Han har gjort et bra inntrykk. En teknisk bra spiller som nå er arbeidsløs. Da kan han signere mellom overgangsvinduer. Hvis noe skulle skje med noen av våre spillere før vinduet åpner, kan han være aktuell for å bidra hos oss, sier Bjarmann til VG."

Bra at Bjarmann er så aktiv på å kartlegge eventuelle løsninger om vi skulle ryke på ei skadekrise. Kanskje litt råflott å signere denne karen dersom vi ikke får skade på Ofkir eller Jradi. Samtidig er det vanskelig å ikke mistenke dette for å være en potensiell Jradi-erstatter, så lenge hans situasjon er uavklart.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Trønderkanari
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Aug 2004
                                        • 84

Bjørn er frigitt av Wolves... Er Bjarmann klar til å hente tilbake?

Kommentar

• armykanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2009
                                          • 752

Gud bedre land og rike, aldri aldri aldri vært så nærvøs før når det gjelder fortballoverganger. Håper virkelig vi kan gi en kontrakt til Bjørn her.

Kommentar

Working...