LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

Opprinnelig skrevet av Trønderkanari
    Bjørn er frigitt av Wolves... Er Bjarmann klar til å hente tilbake?
    Det er en så våt drøm for meg å få Björn tilbake, at jeg kom litt i underbuksa når jeg leste innlegget ditt...
    ***Større baller enn vett***

Kommentar

• krogen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2009
      • 228

Opprinnelig skrevet av Trønderkanari
      Bjørn er frigitt av Wolves... Er Bjarmann klar til å hente tilbake?
      Jeg er ikke så sikker det er så lurt, men av ren og skjær nostalgi og andre følelsesgrunner hadde det vært en fin bruk av eventuelle Friday-penger.

Kommentar

• Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1493

I flg Rb+ så skal spissen Chinedu «Edu» Obasi Ogbuke trene seg opp igjen hos LSK etter skadeavbrekk/pause (ikke spilt på toppnivå siden 2014). Tidligere LYN, - så spilt med Erling og solgt av Torgeir til Hoffenheim (2007 for 40 mill). Begge skryter av spilleren som person, og så er det å håpe at han kan bli til gull igjen.

Kommentar

• kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2452

Friday ut for 25mill og inn med Abdi, Edu og Bjørn. Er det planen?

Kommentar

• maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 641

25? Minst 30 mill. Tja, de tre hadde vel veid greit opp for Friday.
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• Mingus
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2004
              • 193

Abdi fortsatt på våre treninger og fortsatt aktuell? Dette den nye spilleren du hintet om Tullebukk?

Kommentar

• Trooond
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2015
                • 1039

Er det noen som virkelig tror bjørn vil komme?
                Det er uttalt at pengene fra salg ikke skal gå til lønninger, det vil vel si det er uaktuelt. Selvfølgelig veldig velkommen, men såvidt jeg skjønner har han fortsatt mulighet til å få kontrakter utenlands verdt flere millioner mer i året, enn det sportsklubben kan tilby.

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4694

Jøss. Utifra nyhetsartikkelen til RB så høres han jo på det nærmeste klar ut. Snakker om at han vil bygge seg opp igjen, og at han skal gjøre det i LSK. Bjarmann er heller ikke avvisende, og Erling, som har spilt med Edu, sier det kan bli gøy for oss om han kommer i form igjen.

Kommentar

• McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5104

Hvorfor har ingen av dere postet til nyhetstråden?

Litt skeptisk til Edu. Ikke spilt skikkelig ball siden 2014. Håper jeg blir motbevist.

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4694

Det sytes mye her inne, og jeg kan til dels forstå mye av kritikken, men fasit er at vi etter 10 kamper står med 4-4-2 og +5 i målforskjell. Dette er absolutt noe jeg ville vært fornøyd med før sesongstart. Gjort unna årets vanskeligste kamper på mandag og. Da har vi møtt Odd, Godset, RBK og Molde borte. Kan kanskje legge til Haugesund borte og, sånn som de spiller for tiden og siden vi tradisjonelt sliter i araberland.

Det er altså mye i grunnspillet man kan sette fingeren på, men det går ikke an å være misfornøyd med poengfangsten så langt.

Kommentar

• Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

Fullstendig håpløst å slakte Edu. Edu er kanskje den beste spilleren som har vært i Lyn og vi tar ingen risiko ved å ha ham hos oss. At Edu skal komme i form og spille for oss, er nesten for godt til å være sant. Vi får håpe han kommer tilbake på et høyt fysisk nivå. Med Geir Kåsene tilbake, så ser det bra ut for oss til høsten dersom vi klorer oss fast i toppen nå.
                        Det er nesten så jeg kjører tur/retur Trondheim for å se dette merkelige laget som ingen skjønner noe av. I dag spiller vi ingen stor kamp, men Brann skaper ikke all verden og Brann bestemmer seg tidlig for å spille kynisk. Når Brann må skape noe gjennom etablert i annen omgang, faller de litt igjennom offensivt. De lemper mye i boks og er tunge på dødball. Men vi rensker unna, selv uten Kippe i annen.

Kommentar

• tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

Kååsene får fart på Edu.

Kommentar

• andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Kååsene får fart på Edu.
                            Om han også får fart på Björn oppnår han Jesus-status.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 752

Men seriøst dere... Drømmescenario om Fredag drar, inn Edu og BJørnebjørn på topp! sprutsprut - skvett skvett

Kommentar

• Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3501

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Det er altså mye i grunnspillet man kan sette fingeren på, men det går ikke an å være misfornøyd med poengfangsten så langt.
                                Det tror jeg de færreste er uenig med deg i. Vi tapte poeng i et par av kampene vi hadde regnet med å vinne tidlig i sesongen, men tok til gjengjeld tre poeng vi ikke ventet borte mot Odd. Totalt sett er vi omtrent det de fleste forventet før sesongen når man så kampoppsettet.
                                Kritikken har på ingen måte gått på poengfangsten heller, selv om jeg mener den kunne vært enda bedre hvis man hadde fått ut potensialet som er i troppen.

Kommentar

• general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

Etter runde 11 vil vi være ferdige med kanskje de 4 verste bortekampene; Molde, Ræv, Godset og Odd. I tillegg har vi spilt borte mot Haugesund.
                                  Seriegull 2016!!!

Kommentar

• Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Kritikken har på ingen måte gått på poengfangsten heller, selv om jeg mener den kunne vært enda bedre hvis man hadde fått ut potensialet som er i troppen.
                                    Men er ikke dette selve essensen i fotballen da? Alle lag som ikke ender langt over forventa eller vinner serien kan få mer ut av laget sitt. Kun de aller færreste gjør det. I stedet for å konstatere at man er skuffa, at det mangler eget spill, at vi ikke kan styre kamper, etc(sier ikke at du gjør det, du er sitert fordi den siste linja di spiller inn i det jeg ville fremheve), burde vi ikke heller fokusere på det positive og konsentrere oss mer om langsiktige mål? Kontinuitet har vist seg å være den sikreste veien til suksess gang på gang. Det betyr ikke at andre metoder ikke kan fungere, men det er det som er minst gambling.

Det er ikke sånn at vi har levert en jevnt over dårlig sesong komplett uten høydepunkter, snarere tvert i mot. Vi er er nr 2. i mål for, og tar vi bort to fæle bortekamper(hvor vi i den ene manglet vår kanskje beste spiller og definitivt den viktigste bakover) har heller ikke det defensive vært så aldeles ille. Vi har valgt å fokusere på offensiv frihet, og da må man regne med at det kommer sjanser andre veien også. Personlig føler jeg det er verdt det når Malo, Moa eller Bassel gjør magiske ting som ender i sjanser i omtrent hver kamp, og uansett tror jeg en slik tilnærming vil gi vekst og utvikling over tid(blant annet ved trygghet over tid og forbedrede relasjoner mellom de fremste). Man kan bygge en maskin med streng organisering, men da vil man miste offensiv kraft og kreativitet. Så lenge vi har løpssterke backer og defensivt solid midtbane(altså Lundis og Bonke, ikke Martin som bør spille i en fri rolle enten bak spissen eller på kanta) mener jeg faktisk den tilnærmingen vi har nå, med kombinasjoner og kontringer og frie roller med vandrende kanter, er rett vei å gå.

Det er også verdt å merke seg spillermarkedet. Det har vist seg vanskeligere å skaffe til veie defensivt solide spillere enn offensive spillere, og ettersom de fleste norske klubber velger maskin-tilnærmingen får vi mer å velge i. Spesielt Martin og Bassel ville ikke vært tilgjengelige om de fleste norske klubber tenkte som oss, og uten dem hadde vi ikke scoret halvparten av måla vi faktisk har. Får vi beholde dem på lengre kontrakter tror jeg heller ikke et tap av Friday blir like ille over tid. Spesielt ikke hvis erstatteren heter Björn, som kan gå rett inn i trioen bak spissen(vet vi spiller fire fire to nå, men når Friday blir solgt bør vi tilbake til 4-2-3-1 med Erling som fattigmanns-Tevez på topp). Om det skulle skje har vi fire offensive spillere som kan bære laget i mange år fremover, selv om Jradi fort vil bli salgsobjekt. Se det for dere, et utvalg av Erling, Martin, Jradi, Ofkir, Björn og Kolstad som duellerer om de fire fremste plassene... HERLIG!!!

Ramble over.
                                    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      Så man kan ikke ha to tanker i hodet samtidig? Som Totti allerede har vært inne på, det er ikke poengfangsten som teller, men måten man vinner og taper på. Som igjen henger sammen med mulighetene til å få mer stabile prestasjoner. Og til tross for at det er forskjellige meninger angående spillestil og taktiske prioriteringer, er det jo en skjønn enighet og stor usikkerhet rundt hva som skjer med poengfangsten når Fred forsvinner.

Det alene er jo et bevis på at denne stadige diskusjonen er høyst berettighet. Sportsklubben har vært i den situasjonen før, og kan nå utmerket godt havne der igjen. Og det finnes ingen unnskyldninger. Det er ingen syting, det er fakta og legitime meninger som bør møtes med noen annet enn anklager om både det ene og det andre ved hver eneste mulighet (les hver seier).

Kommentar

• Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4694

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Som Totti allerede har vært inne på, det er ikke poengfangsten som teller, men måten man vinner og taper på.
                                        Rar måte å tenke fotball på.

Forøvrig nevner jeg to ganger i innlegget mitt at mye av kritikken rettet mot spillestil er berettiget. Jeg river meg i håret stort sett hver kamp jeg og. Gjøres så vanvittig mye rart på banen, feil som virker enkle å luke bort med litt strammere organisering. Men når fløyta går og vi til syvende og sist står igjen som seierherrer, klarer jeg ikke annet enn å glede meg over gutta og Sportsklubben.

Jeg vil understreke at jeg synes det er fantastisk at vi har så engasjerte supportere som kommer med gjennomtenkte, faglig kloke og velbegrunnede innlegg. Dette er en av hovedgrunnene til at jeg frekventerer forumene. Det finnes alltid rom for forbedring, og jeg er helt enig i at vi på ingen måte spiller kremfotball, men er det virkelig så krise som visse skal ha det til da? Jeg er en enkel, om enn kanskje noe naiv, mann. Gi meg tre poeng, så legger jeg meg okke som med et smil om munnen. 8-2-0 siste ti, Fort Åråsen er gjenreist!

Kommentar

• Avon
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2011
                                          • 267

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          ...stor usikkerhet rundt hva som skjer med poengfangsten når Fred forsvinner.
                                          Hvis vi mister fred, så er det fordi det kommer et høyt bud på ham, da vil det være mulig å forsterke stallen, kan godt hende vi kommer bedre ut av det. Fred har et høyt potensiale, men ut fra nåværende nivå er han langt fra uerstattelig. Sist gang klubben var i en slik situasjon var da de solgte Ujah og Nosa, da gikk de pengene først og fremst til å betale gjeld, og erstatterne som kom inn da var total mislykkede(Obifule var en forferdelig signering). Virker som klubben har bedre erstattere på blokka nå.

I tillegg mener jeg ikke klubben er så avhengig av Friday alene, det er mange spillere som har bidratt til det offensive, men den tynne troppen gjør at laget svekkes veldig når man må sette inn en spiller som Arni, klarer man å erstatte Fred med 2-3 3 relativt gode offensive spillere tror jeg laget vil være styrket.

Skrekkscenariet er at vi mister flere spillere, origi, bonke eller lundemo i tillegg til Fred, og at erstatterne mislykkes som i 2011, da kan det selvfølgelig gå dårlig, men jeg ser det som langt mindre sannsynlig nå enn i 2011.

Kommentar

Working...