LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5918

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Plantemiddel har et meget godt grunnlag for sin "kritikk" eller forespørsel. Han peker helt konkret på det styreleder sa på søndag. Det er svakt at en styreleder da ikke går ut senest på tirsdag og forteller om hvorfor han gikk ut med feil informasjon!

Vi må passe oss sånn at ikke enhver ytring blir tolket som et angrep på klubben.
    En intensjon er ikke løfte om en kontrakt på et gitt tidspunkt og det er ikke "svakt" å ikke gå ut å informere under kontraktsforhandlinger. De er ikke offentlige før de er sluttført. Derimot burde kanskje ikke styreformann uttalt seg om tidspunkt i det hele tatt, men det er vel ikke helt lett å la være når presset er der.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3320

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      En intensjon er ikke løfte om en kontrakt på et gitt tidspunkt og det er ikke "svakt" å ikke gå ut å informere under kontraktsforhandlinger. De er ikke offentlige før de er sluttført. Derimot burde kanskje ikke styreformann uttalt seg om tidspunkt i det hele tatt, men det er vel ikke helt lett å la være når presset er der.
      Når man uttaler seg så konkret så maler man seg i praksis inn i et hjørne når det han sier ikke skjer. Ikke rart at flere stiller spørsmålstegn og/eller blir engstelige.

Sett nå at dette av en eller annen grunn ikke blir noe av. Hvor seriøs og tillitsvekkende fremstår styrelederen da?

Kommentar

• Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3501

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
        Derimot burde kanskje ikke styreformann uttalt seg om tidspunkt i det hele tatt
        Er vel fasiten på dette om ikke alt var klart.
        Er uansett ikke noe å være så bitre for. De jobber nok på spreng med å få i stand en avtale hvis de fremdeles mener den er nødvendig. Slik det er nå, så vil de nok ikke være aktuelle fra start av mot Aafk uansett. Malec kan vel kanskje være et bra kort å komme med fra sidelinjen om det trengs, så er vel den som "haster" mest.

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Går mye raskere å få spillere ut av klubben enn inn i klubben.

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2565

4 års kontrakt på nye spilleren fra Nigeria - bra med litt lengde på kontrakten. 1 års leieavtale på Malec med opsjon på kjøp - heldigvis opsjon og bra leieavtalen strekker seg litt lenger enn 6 mnd.

Bra jobba! Da gjenstår det "bare" at dem slår til.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Gjedda
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Apr 2015
              • 147

Fotballen er i stadig forandring. Fordi rammebetingelsene endrer seg hele tiden. Kontinuerlig testes det ut andre måter å spille på. Noen få av disse måtene er nye, men for det meste går det i å børste støv av gamle ideer som gis en mer moderne språkdrakt i takt med at fotballen er blitt mer og mer vitenskapeliggjort. Nye ferske impulser og nye aha opplevelser er det lite av. Det meste av det som prøves ut er blitt forsøkt før, men under andre rammebetingelser. Endel av forandringene som gjøres er nok mest av alt for å rettferdiggjøre eksistensberettigelsen til mange av de som har sitt virke innenfor fotballen, og det er mange.

Av de som jobber mest iherdig med fotballen kan vi, nesten uten unntak, høre at moderne fotball krever mer av ditt og datt, og at alt er nå så mye mer kompleks enn før. At ferdighetsnivået nå er så mye høyere og den strategiske og taktiske forståelsen er så mye mer sofistikert. Trenerne må skoleres mer og bedre, og nå i dag så vet og forstår vi så mye mer enn før. Personlig synes jeg ikke fotballen forandrer seg særlig fort fremover i det hele tatt. Det er så å si alltid bare bittesmå forandringer. Over noe tid er det gjerne progresjon i form av økt kunnskap som gjør at fotball kan spilles bedre, og at spillerne jevnt over er bedre trent for å løpe mer enn før, men i det korte bilde, si i ett 10 års perspektiv er det små forandringer, og ikke alle disse forandringene i et slikt perspektiv er engang forbedringer. Jeg er for eksempel ikke overbevist om at det beste laget i verden i 2016 ville ha vært noe særlig bedre enn det beste laget i verden i 2006. Selv en påstand om at de 100 beste lagene i 2016 er den beste årgangen ever av de 100 beste lagene i en sesong har formodningen for seg. Det er en for kort tidshorisont til at man kan si at det matematiske toppunktet i fotballens ligning er hevet noe særlig. Og uansett er det veldig lite trolig at toppunktet i denne likningen ligger i 2016. Påstanden om at vi har sett bedre fotball før er jo, med bare et unntak, alltid sann. Dersom alle som er bra bevandret i i norsk fotball gjennom de siste 40 årene kunne være stemmeberettiget og skulle stemme på det norske klubblag som har spilt best fotball over en hel sesong i den øverste divisjonen, og med full subjektiv frihet til å korrigere for de fotball inflatoriske virkningene det medfører å sammenlikne ulike tidsepoker med hverandre, ville jeg bli veldig overrasket om ikke vinneren ville blitt en av RBK utgavene hvor Mr Skummelskru var den store dirigenten. Og det er joe en årgang som begynner å ligge noe tilbake i tid. Og lenge før fotballakademiene poppet opp en masse i norsk fotball.

Ingen av de beste klubbene står på stedet hvil og er fornøyd med den fotballen de i dag spiller. Ingen fotball stil eller fotball filosofi er fredet. Uansett hvor fastspikra grunnideen er så vil den alltid ha rom for variasjon. Fotballstilen skal være tydelig og målrettet, men ikke for forutberegnelig. Den skal være stabil, men også tidvis fleksibel og elastisk. Fotballens dynamikk tilsier det. Man tilpasser seg hele tiden ut ifra den informasjonen man til enhver tid har til rådighet både om eget lag og om motstanderne. Et godt eksempel på det så vi jo nå sist i EM, hvor begge finalelagene varierte sin fotballstil ganske mye i løpet av mesterskapet. En fotballstil som passer spillergruppen og motstandernes måte å spille på i en sesong, kan være dårlig neste sesong fordi forutsetningene da er annerledes. Fotballstilen må hele tiden være så robust og tilpasningsdyktig at den kan nyttiggjøre seg ny informasjon. Det er jo i en slik virkelighet LSK må finne sine måter å spille fotball på. En enkel og universal oppskrift finnes ikke.

Kommentar

• Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2201

Opprinnelig skrevet av Børge
                4 års kontrakt på nye spilleren fra Nigeria - bra med litt lengde på kontrakten. 1 års leieavtale på Malec med opsjon på kjøp - heldigvis opsjon og bra leieavtalen strekker seg litt lenger enn 6 mnd.

Bra jobba! Da gjenstår det "bare" at dem slår til.
                Wow...... Da må ledelsen ha virkelig tro på denne spilleren fra Nigeria !
                Godt med lang kontrakt da , om det viser seg at han er/blir så god som de mener ?
                Historisk sett ,så har normalt heller ikke disse unge Afrikanerne de dyreste kontraktene i LSK.
                I alle fall ikke den første kontrakten.
                Last edited by Playboy1; 28.07.2016, 14:56.

Kommentar

• Kvalen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 327

Bra! Dette er en start!
                  "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                  - Ivar Hoff

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

En litt interessant tilbakemelding fra en rbk supporter på Tomas Malec til de som enten håpet eller fryktet at man hadde hentet inn en tanksenter som vi skal lempe baller på.

Dere kan vel uansett merke dere først som sist at Malec er en vandrende optisk illusjon. Han er to meter høy, men har ikke vunnet en hodeduell i hele sitt liv. Teknikken er likevel sjokkerende god for en sånn type. Han er en spillende spiss og ikke et oppspillspunkt. Litt Tore André Flo light. Han er sikkert ikke noe bedre hodespiller enn Erling K.

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4400

Opprinnelig skrevet av Totti21
                      En litt interessant tilbakemelding fra en rbk supporter på Tomas Malec til de som enten håpet eller fryktet at man hadde hentet inn en tanksenter som vi skal lempe baller på.

Dere kan vel uansett merke dere først som sist at Malec er en vandrende optisk illusjon. Han er to meter høy, men har ikke vunnet en hodeduell i hele sitt liv. Teknikken er likevel sjokkerende god for en sånn type. Han er en spillende spiss og ikke et oppspillspunkt. Litt Tore André Flo light. Han er sikkert ikke noe bedre hodespiller enn Erling K.
                      Dette er egentlig ganske likt det RB skrev om Malec etter hans første trening med LSK.

Torsdag kveld satt LSK-ledelsen i møter for å beslutte om de skal skrive kontrakt med Tomas Malec (23). Avgjørelsen ble utsatt til fredag.

Husker ikke om det er Rb+
                      Velger de å skrive en avtale med spissen, får de noen andre ferdigheter enn innpakningen tyder på. For den 199 centimeter lange slovaken er ikke det store oppspillspunktet man skulle tro. Feilvendt er han ingen spesielt god hodespiller
                      ..................

Kommentar

• Bukkenbruse
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 515

Opprinnelig skrevet av Totti21

For meg som faktisk ser en god del øst-europeisk fotball og nok har sett Malec noe mer enn denne rbk-figuren, kan jeg avkrefte at det er så gæli. Malec er en brukbar hodespiller og han har selvfølgelig vunnet mange oppspill i lufta. Det som dog er riktig er at fyren er mye svakere i lufta enn det han ser ut som, han ser ut som et beist, men er helt sånn middels. Bedre enn Erling er han, men langt svakere enn f.eks Kippe.

Når det er sagt så er Malec utrolig god på å plassere seg i boks, han er flink til å avslutte på første-touch og han har utrolig nok, størrelsen tatt i betraktning, et bra rykk de første 5-10 meterne. Slik skaffer han seg ofte plass i feltet. Han er jo selvfølgelig også sterk og god til å skyve stopperne unna.
                        I slovakia scoret Malec et sted mellom 80 og 90% av målene sine etter innlegg fra siden (dog stort sett med beina). Trencin spilte (spiller?) mye med utover kanter, og jeg er litt i tvil om våre flanker er ideelle for å utnytte Malec sine styrker. Skal vi må maks ut av han må vi komme rundt på kant og slå innlegg med fart inn i boks, da har vi en potensiell toppscorerkandidat i tippeligaen. Spiller vi på noen særlig annen måte tror jeg fort Malec kan bli et lite frustrasjonsmoment - men det gjenstår å se. Personlig er jeg veldig glad for denne signeringen, da fotballen jeg elsker går hurtig i lengderetning, rundt på kant og inn i boks med masse folk som kommer på løp bakfra, spørsmålet er om Lillestrøm klarer å spille denne typen fotball og dermed også få utnyttet Malec sine styrker godt.

Kommentar

• Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

Men hva driver sportsklubben med nå ?
                          Joda , spiss inn var nødvendig, og kanskje en til, men hvor mange tenker de å signere ?
                          Går ut fra at de velger å ikke signere alle som er på prøvespill da, men hvorfor er det ingen forsvarere på prøvespill, eller defensive midtbanespillere ?
                          Det virker som at man går for offensive hele veien og svir av alle penger der ?
                          Mulig jeg tar feil, og de har en plan for det defensive, men Mattew og Malic er signert, og man har 2 spisser til fra nigeria, og en fra england/islands serie på prøvespill ? Og Brændsrød kommer tilbake og er ment som spiss ?
                          Har ikke endel av problemet vært at de på midtbanen ikke har vært gode defensivt ?
                          Tenker man balanse i laget nå, eller er det mer sexy med offensive spillere ?
                          Håper det styrkes bak også, ikke bare med reservekeeper, men back som kan minst utfordre Skogseid.

Og skal man signere en spiss til, håper jeg det blir Tony, da jeg er redd en spiller til som Runar har hatt på Island kan få veldig mye sjanser, på bekostning av andre. Holdt han ikke for Enga, så spørs det om han tar tempo så fort. Han uttaler jo også at tempo var ett helt annet, på en normalt slapp onsdagstrening ?

Kommentar

• Kvalen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 327

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                            Det som dog er riktig er at fyren er mye svakere i lufta enn det han ser ut som, han ser ut som et beist, men er helt sånn middels. Bedre enn Erling er han, men langt svakere enn f.eks Kippe.
                            Kanskje Kippe kan bidra til å styrke Malic i lufta.
                            "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                            - Ivar Hoff

Kommentar

• Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

Noen som vet hvorfor Gary Martin blir så hauset opp ?
                              Ja, han har 69 mål på island, men det er på 6 og en halv sesong ?
                              Han har ikke 20 mål på en sesong, men 5 mål i fjor, og maks 13 på en sesong, omtrent slik Arni hadde, så jeg syntes det er litt rart at det ikke tas med over hvor lang tid det er i en avis som RB ?
                              Han har også vært på prøvespill på nivå 4 i England, uten å bli tilbudt kontrakt. Var i fjor på prøve i Vålerenga, uten å få tilbud, men i Rb.no ser han ut som en stjerne??

Dersom han blir tilbudt kontrakt, betyr det da at treningene her holder dårligere nivå enn league 2 i England og engas treninger?
                              Last edited by Trooond; 29.07.2016, 13:55. Begrunnelse: Feil i statistikken, maks 13 mål

Kommentar

• armykanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2009
                                • 752

Vi møter RBK hjemme i neste, og vi har nettopp signert Malec... just sayin! Håper virkelig klubben lager noe liv rundt denne kampen så folk løfter ræva si fra sofaen.

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av Trooond
                                  Han har ikke 20 mål på en sesong, siden 2013, slik Arni hadde, så jeg syntes det er litt rart at det ikke tas med over hvor lang tid det er i en avis som RB ?
                                  Hadde ikke Arni halvparten av hva du skriver? Jeg trodde nemlig han puttet 10, ikke 20.

Kommentar

• Trooond
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2015
                                    • 1039

Jeg så feil. Gary Martin har maks 13 på en sesong, og du har rett om Arni der biggie At det var ca 19 mål over 2 sesonger. Litt forvirret når de skriver over flere sesonger i samme statistikk

Kommentar

• Fredenburg91
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2013
                                      • 377

Vil mye heller ha Tony Okpotu inn enn Gary Martin, men årsaken er kanskje ikke helt god nok: Okpotu er en personlig favoritt på Football Manager, og har vært det i to-tre år. Rimelig, og solid målscorer. Nå blir det ikke helt riktig å vurdere enn spiller bare utfra FM, men det er andre ting som taler til hans fordel også.
                                      Han er en av toppscorerne i Nigeria, han er 22 år gammal og er kanskje derfor hakket mer utvikla som fotballspiller enn noen av de andre nigerianerne klubben har signert tidligere, han er 1,87 høy og kan derfor utgjøre en effektiv trussel på dødball (skriver kan, jeg veit jo ikke), og i motsetning til Gary Martin og Malec vil det være snakk om en permanent overgang. Dermed kan klubben tjene penger på han senere dersom han slår til.

Gary Martin derimot har ikke putta så utrolig imponerende menger med goaler i islandsk fotball. Island produserer gode talenter, men ligaen er jo ikke så fryktelig imponerende. Da er ikke 69 mål over flere sesonger så fryktelig imponerende heller. Han har attpåtil bare spilt fotball på Island i sin seniorkarrière med unntak av et par kamper på lån i Újpest. Tida i Middlesbrough blir på en måte litt irrelevant nå, det er syv år sida. At han har spilt under Rúnar Kristinsson i KR er også irrelevant for hvorvidt han passer inn i LSK. Det er sjeldent en veldig god idé for trenere å hente flere spillere de tidligere har trent, eller spillere en før har vurdert som gode nok for ens tidligere klubb. Solskjær hadde eksempelvis ikke helt hell med det i Cardiff, noe jeg bare nevner for at ingen skal tru at jeg bare er ute etter å kritisere RK.

LSK må ha to fokus nå: få klubben opp på tabellen så fort som f, og samtidig tenke på fremtida. Da funker det med noen få lånespillere, men på sikt trenger klubben spillere som kan utvikles over tid, og skape kontinuitet. Det får en ikke med Gary Martin. Det får en nok mer sannsynlig med Okpotu som kan bidra i et par sesonger, og så selges for en fin profitt som reinvesteres i klubben. På spissplass vil jeg helst at klubben eier alle eller nesten alle. To lånespillere og én som er i klubben på permanent basis er ikke helt sunt for en klubb som LSK (kanskje annerledes for klubber nedover i divisjona som jakter opprykk).
                                      ---------------------------------------------------------------------
                                      Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                      Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                      ---------------------------------------------------------------------

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Runar sier han vil ha Gary Martin inn, men personlig frister Tony Okpotu mye mer. Han har imponert andre steder og kan selges videre om 1-2-3 år dersom han utvikler seg enda mer.

Kommentar

• 10theri
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2010
                                          • 438

Jeg får litt Luke Rodgers assosiasjoner når det kommer til denne Gary Martin. Skal selvfølgelig få sjansen til å bevise hva han er god for, men jeg er skeptisk.
                                          Heia Lillestrøm......

Kommentar

Working...