LSK Sesongen 2016
Collapse
X
-
I utgangspunktet har jeg null tro på Gary Martin, nivået han har spilt på er for lavt og tallene hans er for dårlige i forhold til nivå. Men når treneren ser Erling misse på åpent mål gang etter gang, da kan man skjønne treneren. For RK står nok fast på at nivået på Island er bedre enn det er, han viste jo total mangel på kunnskap om norsk fotball med sine første kjøp og jeg blir overrasket om denne spilleren er noe særlig bedre enn de første to fra Island.Kommentar
-
I utgangspunktet har jeg null tro på Gary Martin, nivået han har spilt på er for lavt og tallene hans er for dårlige i forhold til nivå. Men når treneren ser Erling misse på åpent mål gang etter gang, da kan man skjønne treneren. For RK står nok fast på at nivået på Island er bedre enn det er, han viste jo total mangel på kunnskap om norsk fotball med sine første kjøp og jeg blir overrasket om denne spilleren er noe særlig bedre enn de første to fra Island.
Ja til forsterkninger, men det må være typer som klubben hadde hentet uavhengig av hvem som leder laget.Last edited by Totti21; 05.08.2016, 08:36.Kommentar
-
Fordelen med GM, kontra den nigerianske spissen, er at siden det er snakk om lån for GM er det mindre risiko. Man har tid til å evaluere ham nøye før han eventuelt blir kjøpt, så man kan være sikker på at han tar nivået(eller er ønsket av en ny trener). I tillegg vil en billigere spiss muligens åpne for å hente flere spillere inn nå(eventuelt at man har råd til å sparke RK).
Afrikanske spillere pleier også å bruke lengre tid på å tilpasse seg TL, slik situasjonen er nå ønsker de nok helst spillere som kan levere raskt.
Ellers er jeg enig i at de nigerianske spissene virket mye mer spennende på sikt, men jeg kan forstå om de går for lavere risiko med GM nå.Kommentar
-
Det er jo veldig bra at spillerne fremdeles tror på dette. Men, så er det dette med at jeg verken mener spillere skal ansette, frede eller sparke trenere. Det er det klubben som skal gjøre.Kommentar
-
Hva som sies til media er en ting. Man er progrmforpliktet og å sette spørsmål rundt treneren der er å be om å få 15 spørsmål om hvem som er sett på, når han er ferdig etc, etc.
Har vel aldri sett det og trur det hadde vært en elendig løsning.
Klart han ikke har full støtte i spillergruppa eller ledelse etter den siste tiden. Jeg er av den oppfattning at å sparke treneren ofte er en dårlig løsning spesielt hvis det er en ung trener som ikke er heltutviklet i rollen. Tudenvis av eksempler på noe som ser håpløst ut som blir en suksesshistorie og å sparke folk som 1. løsning er vel mest regna på managere med stort ego som aldri vil høre på innspill. Når ledere har motgang i jobbsammenheng ser man jo så klart på hva som gjør at han/hun ikke lykkes og man tar grep først. Sånn har jeg selv fått suksess og sett mange andre gå det.
Dette har jeg ment med flere. Ikke Runar. Synes det ser ut som at det går på en personlighet som i hvert fall nå virker uegnet til å snu skuta. Om Runar reiser hjem eller ikke er ikke viktig for meg men han kan ikke ha hovedansvaret lenger. Virker ikke som at han har noen "inpact" på gruppa i det hele tatt.
Uansett. Runar, Arne eller ingen trener. Spillerne er faktisk i stand til å ta grep å brette opp ermene selv. Er ofte det som skal til når en gruppe sliter med prestasjoner at tiltaket kommer innenfra og er på eget initiativ. Eierskap følger ofte med da noe som har vært helt fraværende på Åråsen. Man kan godt tenke at en annen som ber de gi alt er løsningen og ofte gir det i hvert fall kortsiktig hjelp men det er neppe hele løsningen her.
Nå skal plassen reddes. Koste hva det koste vil. Alt annet er sekundært.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
På reaksjonene fra bla Bjarmann i nyhetsbildet å dømme, så blir det ikke noen endring i trenerteamet. Man kan jo bare anta, men jeg tipper styret stiller seg bak det. Og med det vil jeg si en ting:
Ved en slik passivitet og manglende evne til å ta grep som man ser nå i sportslig ledelse og styret, vil man ved nedrykk selv sitte med skylda for ikke å ha tatt preventive grep. Det ser ut som om det er en tanke som ikke eksisterer. De som deltar i dette spillet om klubbens eksistens, vil bli husket som en av de som rev ned Sportsklubben fra øverste hylle.
Absolutt ingen trussel, men dette er baksiden av å sitte rolig i båten og eneste man snakker om er å jobbe hardere!Sint og tverr på felt NKommentar
-
I følge Nyhetstråden er Gary Martin klar for LSK på utlån ut sesongen. La oss for klubbens del håpe at han vil kunne bidra til at vi ikke rykker ned. Men som rb.no skrev etter Ålesund-fadesen, er det oppsiktsvekkende hvis det ikke er noen forsvarsspillere "på blokka". Med en skade- og karanteneutsatt Frode Kippe som limet i forsvaret kan det virke dristig.Elska þetta félagKommentar
-
Arni ble ikke sett på som god nok, skippa på lån. Falkeborn fikk aldri muligheten, skippa på lån. Krogstad fikk muligheten, tok den, men ble skippa på lån. Brændsrød fikk aldri ordentlig sjansen, skippa på lån. Finnur tok aldri nivået, dro hjem. Inn henter vi bl.a. tre spillere på lån, Jradi, Malec og G. Martin.
Vanskelig å få satt et lag å skape kontinuitet med en slik rullering. Kvaliteten på spillerne er rett og slett ikke bra nok. Ta med en trener som kanskje er TLs svakeste, så er det en grunn til vi ligger der vi ligger. Klart, det er flere grunner som spiller inn enn kun spillerlogistikk, men jeg kan ikke si jeg liker utviklingen. Skal Martin være vår redningsmann nå? To nye spisser som da må prestere fra dag en gitt den situasjonen vi er i. Dette er et sjansespill uten like. Ta også med spillere som Malo og Lundemo på utgående kontrakt (hvem vet, kanskje de allerede har hodet andre steder enn LSK om dagen).
Jeg opptrer sikkert veldig pessimistisk nå - og håper virkelig Malec og Martin blir en suksess slik at vi hvertfall spiller i toppdivisjonen neste år, men føler dette blir veldig tut og kjør. Ett steg frem, to tilbake.Kommentar
-
Helt enig LS
Det snakkes om viktigheten av kontinuitet på trenersiden.
Er det ikke viktig på spillersiden altså ?
Her går trener og sportslig ledelse inn og henter noen nye alternativer, som kanskje er bra, men halve laget er snart på lån og i innspurten skal man altså låne inn mer usikker kvalitet ?
Som du sier, håper de slår til. Med en litt utrent Malec som trenger lenger tid. Og som Runar selv har sagt. Islandsk liga er et lavere nivå, så de trenger litt tid til avklimatisering og å venne seg til tempo. Det virker jo som megatabbe å hente en spiller til nå, som trenger tid på å ta nivået, og spesielt når det er på lån ? ? ?
I tillegg er det en situasjon hvor man bør vurdere trenerens stilling. Det burde vel streng tatt vært gjort , så en ny trener kunne valgt noen spillere i vinduet som er nå, og ikke hentet en som åpenbart er et usikkert kort. Vålerenga anså han ikke god nok.
La oss håpe han blir ett vidunder og årets signering, men som sagt, da blir det hull i en hatt og uansett syntes jeg dette er dårlig ledelse og et sjansespill i forhold til sjansen for Obos !Kommentar
-
Knapt noen som ikke gjør det, .. her inne. Det er jo mange naturlige grunner til det.
Får håpe de mest pessimistiske får feil.
Resultatene fremover vil avgjøre.
Jeg registerer at for noen er ikke glasset halvtomt, ikke tomt engang.. det er oppstått "vakum" .- (jeg mener ikke at du LS89 gjør det..)
Jeg er heller ikke fornøyd. Jeg er kun en amatør. Og "bare" en gammel supporter. Men her inne er det jo stor takhøyde.. så da våger jeg å si at er svært misfornøyd med resultatene etter Odd-kampen (bortsett fra mot Strømsgodset). Resultatene fra i fjor høst til og med Odd-kampen, vil jeg dog ikke kun tilskrive "ettervirkninger" etter Haglund.
Men mon tro hvordan treningene har vært etter Oddkampen og frem til Friday ble solgt..??
Og jeg velger å tro på at spillere snakker sant når de sier at de siste ukers treninger har vært gode. Jeg synes det ser ut som om flere spillere er opptatt av å spille for hverandre. Gjøre hverandre gode. Jeg tror på Runar når han sier at han snakker annerledes til spillere om laget og dets muligheter enn han gjør i media.
(Om jeg heller ville hatt Berg som sa at alt var "veldig veldig bra" uansett hvor dårlig prestasjoner var.. ?.. )
Vel,, i flg Erling var det Runar som fortalte hvor skapet skulle stå i pausen mot Rosenborg. Så da virker noe.
Det kan virke som om når spillerne gjør som Runar vil, så fungerer det mye bedre. Å påstå at han ikke eier noen kampplan, blir for meg useriøst. Om planen kunne vært bedre, er en annen sak. Og det svaret har vi kun om planen følges.
Så lenge Runar ER trener, så vil jeg fortsette å se etter utvikling. Også hos han. Jeg tror han har lært noe som gjør at treningene har fått en annen kvalitet.
For meg er glasset ikke halvfullt, da hadde vi ligget høyere opp på tabellen. Men glasset er ikke tomt.
Kanskje jeg burde lagt denne i positivitetstråden.. men jeg tar sjansen på å heller legge den her.
Vi går en spennende høst i møte.Kommentar
-
Jeg velger og tru at Runar , spillerne og resten av klubben lærer av denne sesongen . Neste år er vi 100 år og det skal feires i toppen , men for at det skal skje må Runar og spillerne føle at vi som er viktigst av alt står bak dem hvis ikke rykker vi ned .DETTE SKAL VI SNU ALLE SAMMENKommentar
-
Om LSK feirer 100 årsjubileum i toppen, så er det sannsynligvis i feil liga (les: OBOS). Jeg kan ikke med beste mening se hvordan han skal redde denne klubben fra nedrykk - og da prøver jeg hardt og gir det et ærlig forsøk.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Om apparatet trur på opplegget burde de kjørt en Q&A med trener, Bjarmann og noen spillere. Og da snakker jeg ikke Martins pisset, bare forran kamera - lasta opp på youtube.
Skal man støtte detta opplegget må budskap og informasjonsflyt bli bedre.
Alt vi har nå er tap, tap, tap, tap, og det er noe man til slutt ikke gidder å støtte, i hvertfall når man ikke har noe underliggende "mål eller mening" å tro på.
Før når vi har sikta oss inn mot nedrykk hadde jeg helt hetta.
Nå ser jeg at det går mot det igjen, men denne gangen gjør omstendighetene at jeg er i fase 5; aksept.Kommentar
-
En del av meg tenker at nedrykk kanskje er den eneste muligheten til en fornyelse av ledelse og organisasjon, men dessverre innser den andre delen av meg at de ansvarlige vil klore seg fast med uttalelser som "jeg forlater ikke klubben/styret i den krisen vi har nå".Kommentar
-
Nei! Nei og nei, Gilbert! Dine treningsreferater er intet mindre enn glimrende. Jeg tror jeg snakker for samtlige når jeg sier at vi sluker hvert eneste ord av dine utmerkede treningsreferater!
Jeg vil også rette en takk for din forklaring av hvordan du mener Runar og Siggi er hentet som en slags "pakke" og hvordan klubben er i ferd med å bygge en slags "islandsk modell" i ungdomsarbeidet. Dette er, i alle fall for meg, til en viss grad oppklarende. La oss inderlig håpe at de lykkes med dette!! (I parantes bemerket kunne man kanskje ha ønsket seg at denne forklaringen/oppklaringen hadde kommet fra offisielt hold i klubben.)
Alle som støtter og holder med LSK håper selvfølgelig at den negative trenden skal snus. Raskt! Vi håper alle at nye spillere som hentes skal bidra - helst fra dag 1 - til at klubben kommer seg bort fra nedrykkssumpa fortere enn svint. Følgelig håper selvfølgelig jeg også at Gary skal vise seg å være en mann som leverer varene.
Men, i motsetning til en av dem som skriver i Gary-tråden, håper jeg ikke nødvendigvis at en eventuell suksess for Gary skal sikre Runars fremtid som LSK-trener. For det er jo nettopp det at han baserer seg på enkeltspilleres "genialitet" - på bekostning av å ha en god plan som setter laget fremst - som har vært noe av kritikken og skuffelsen i forhold til det Runar har vist så langt.
Jeg etterlyste for noen dager siden argumenter for hvorfor Runar eventuelt er en dyktig trener som holder det nivået som kreves for å være trener i Sportsklubben. Det synes jeg ikke noen har kommet med. Ja, jeg leser at han er en veldig hyggelig person, akkurat som vi vet Torgeir er. Ja, jeg leser at treningene visstnok skal være "veldig gode". Ja, jeg leser også at han har et stort hjerte for klubben. For meg er dette på langt nær nok. Sjefen har ansvaret og det må materialisere seg i tellende resultater. Ikke på trening, men i kamp. Mulig det har gått med hus forbi, men jeg kan med min beste vilje ikke se noen argumenter for hvorfor Runar er god nok.
Som mange andre har gitt uttrykk for, har jeg håpet at han skulle ha en bratt stigende læringskurve. Men at han fortsetter med sin mildt sagt oppsiktsvekkende "nye" metode for å motivere spillerne, gjør at jeg er betinget optimist. For å si det forsiktig.Elska þetta félagKommentar
-
Men, i motsetning til en av dem som skriver i Gary-tråden, håper jeg ikke nødvendigvis at en eventuell suksess for Gary skal sikre Runars fremtid som LSK-trener. For det er jo nettopp det at han baserer seg på enkeltspilleres "genialitet" - på bekostning av å ha en god plan som setter laget fremst - som har vært noe av kritikken og skuffelsen i forhold til det Runar har vist så langt.Kommentar
-
Har man et tydelig mønster som Arne E i sin tid sto for, så kan man hente inn Arne Vidar Moen to dager før seriestart på lån og gjøre han til en av Tippeligaens beste midtstoppere. Eller hente Clayton Zane gratis fra Molde uten noen videresalgsklasul og slippe han som toppscorer til utlandet for store penger.
En spiller som Pål Strand kom vel også rett fra lavere divisjoner og ble nøkkelspillere i LSK uten å ha prestert noe mer enn det Brændsrød og Krogstad har gjort i OBOS.
Dette er vanskeligere når kollektivet ikke fungerer. Da vil nye spillere slite med å lykkes med mindre de er veldig gode individuelt som en spiller som Jradi har vist til tider.Kommentar
-
En ting til de som sier det er gode treninger. Har dere sett andre lags treninger?
Er ikke så lang vei for å se et par Obos lag, og tror kanskje noen da vil bli litt overrasket over det nivået eller hos andre lag i tippeligaen ?Kommentar
Kommentar