LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4367

Opprinnelig skrevet av LS89
    Ifølge LSK på snap, så har vi signert en ny spiller. Haraldur Björnsson: http://www.transfermarkt.de/haraldur.../spieler/54258
    Hvis det stemmer, har de tydeligvis funnet keeperen de har lett etter. 27 aldersbestemte og 1 A-landskamp for Island. 27 år gammel. Har vært i Strømmen og Sarpsborg08. Spennende.
    Elska þetta félag

Kommentar

• LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3417

LSK på Facebook fornekter seg ikke. Svaret til Folke ble møtt med; Da tenker vi på den spillemessige utviklingen siden kampene mot Tromsø og Stabæk. Nå var første omgang i dag ikke et steg i riktig retning, men utover i andre omgang så ble det bedre.

Og jeg måtte skyte inn i samme innlegg til LSK: Den spillemessige utvikling (eller unnskyldningen) som dere gang på gang drar opp er seks (!) kamper siden. Når skal dere bruke disse to kampene som en unnskyldning til enhver tid og heller fokusere på hvor pinlig dårlig dette laget fremstår om dagen. LSK har nå 1 (!) seier på siste elleve kamper. Kall det gjerne utvikling og at klubben er på rett vei. Jeg og utallige mange andre er så lei dette røret som dere til stadighet ramser opp her inne. Regner med LSK fikk med seg sangen "på rett vei" som Kanarifansen sang i dag. Nettopp rettet til LSK på sosiale medier. Rett vei ned i OBOS.

Og, igjen - tilbake til arrogante svar og flåsete svar. De som styrer kontoen til LSK på sosiale medier er en skam for klubben. Tenk å ta sine egne så lite seriøst.

Skrevet: Vi jobber hardt kyss meg i ræva
      LSK svarer:
      Der går vel grensen for hva vi er villige til å gjøre for å vinne

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2565

Selv må jeg si at jeg har resignert helt. Reiser på kamp av plikt og møter opp. Har ingen forventninger. Har innsett at Runar Kristinsson sitter trygt uansett hvor mye han snakker klubb/spillere ned eller rykker ned. Kona spurte meg i pausa hvorfor jeg ikke var engasjert i dag (jeg pleier å reagere høylytt rett som det er) og jeg svarte enkelt og greit at jeg har gitt opp LSK anno 2016.
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2746

Opprinnelig skrevet av Børge
          Selv må jeg si at jeg har resignert helt. Reiser på kamp av plikt og møter opp. Har ingen forventninger. Har innsett at Runar Kristinsson sitter trygt uansett hvor mye han snakker klubb/spillere ned eller rykker ned. Kona spurte meg i pausa hvorfor jeg ikke var engasjert i dag (jeg pleier å reagere høylytt rett som det er) og jeg svarte enkelt og greit at jeg har gitt opp LSK anno 2016.
          Jeg og forumbruker "junior" snakka om akkurat det samma. Ingen av oss hadde lyst til å reise på kamp og begge prøvde å finne unnskyldninger, men fant ingen som var gode nok. Da brenner det på dass da..
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

En seier på siste 11 kamper. Og Klubben sier vi er på rett vei og skal jobbe hardere. Dette begynner å bli veldig hardt, har jobbet hardere i over to måneder nå

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7155

Jeg skjønner det veldig godt. Men jeg har hatt en litt motsatt reaksjon. Jeg har vært ganske uengasjert en god stund. Jeg dro på kamp i dag og stilte meg på feltet etter å ha konkludert at hvis alle hadde gjort som meg, ville det ikke møtt opp noen (dette var bare min tredje kamp i år, etter 25 år der jeg har vært på 15-20 kamper i året). Og i så fall dør jo klubben.

Men jeg skjønner deg som sagt veldig godt. Apatien har tatt overhånd hos mange. Pratet med Arild Myklebust i dag, og han nevnte at det var solgt 870 sesongkort på feltet i år, men det var maks 400 på kampen. Det vil si at det er flere hundre som allerede HAR BILLETT som ikke gidder å dra av klubbens presumptivt mest lidenskapelige supportere.

Jeg tror fortsatt at vi kommer til å rykke ned, men utover høsten skal jeg iallfall lide sammen med likesinnede på kanarifeltet, det er bedre enn å se kampene foran pc-skjermen og mugne hjemme.
              Last edited by trigz; 20.08.2016, 20:38.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2746

Har nevnt det før, men syntes det var ekstra tydelig i dag mot en motstander som gir bort MYE rom på kantene. Hvorfor klarer vi ikke å vri spillet oftere? Så det spesielt når Malo fikk ballen sentralt, så gikk den kun i retur der den kom ifra. Inn i det samma jævla hølet der det er tett og umulig å få til noe, mens motsatt back/kant hadde masse rom. Lundemo er flinkere på det, men bør ikke dette være elementær fotballforståelse? Så også at det irriterte de på motsatt kant/back at de aldri fikk ball mens de hadde mengder med rom å boltre seg i.

I tillegg, er planen å spille ekstremt smalt? Ser sånn ut til tider, og det blir litt for enkelt uten variasjon.

Kommentar

• Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 639

Opprinnelig skrevet av Oddis
                  I tillegg, er planen å spille ekstremt smalt? Ser sånn ut til tider, og det blir litt for enkelt uten variasjon.
                  Ble ikke Runar intervjuet om dette sist eller kampen før det? Han så vel på det som et problem, så når man på en uke eller to etter fortsatt ikke har klart å justere seg inn, så må det vel være noe som svikter pedagogisk...
                  Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7155

Matchplanen er opplagt at ballen skal vris mye på motsatt kant, men det er som du sier, det går altfor sakte, og alle i midtbaneleddet bruker for mange touch. Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor vi gang på gang spiller rett opp fra stopperne på spiss. Med Knudtzon som spiss er det jevngodt med å gi fra seg ballen. Marius Amundsen hadde i første omgang minst fire oppspill i bakrom, attpåtil. Når ballene kommer helt uten vinkel er det ekstremt mye mer vanskelig å ta dem ned.

Kommentar

• Oddis
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 2746

Opprinnelig skrevet av trigz
                      Matchplanen er opplagt at ballen skal vris mye på motsatt kant, men det er som du sier, det går altfor sakte, og alle i midtbaneleddet bruker for mange touch. Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor vi gang på gang spiller rett opp fra stopperne på spiss. Med Knudtzon som spiss er det jevngodt med å gi fra seg ballen. Marius Amundsen hadde i første omgang minst fire oppspill i bakrom, attpåtil. Når ballene kommer helt uten vinkel er det ekstremt mye mer vanskelig å ta dem ned.
                      I tillegg spilles det faktisk i bakrom da det nesten ikke er bakrom. Det er ingen bevegelse i det hele tatt i de 6 offensive spillerne veldig ofte, og da prøver man på disse ballene. Har fortsatt tilgode å se at det har fungert en eneste gang mot etablert forsvar på Åråsen i allefall.

Kommentar

• Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2565

Opprinnelig skrevet av trigz
                        Men jeg skjønner deg som sagt veldig godt. Apatien har tatt overhånd hos mange. Pratet med Arild Myklebust i dag, og han nevnte at det var solgt 870 sesongkort på feltet i år, men det var maks 400 på kampen. Det vil si at det er flere hundre som allerede HAR BILLETT som ikke gidder å dra av klubbens presumptivt mest lidenskapelige supportere.
                        Ganske utrolig i grunn. Viser bare at den sportslige krisa tærer på tilskuerne også. Jeg kommer neppe til å slutte å gå på kamp, men det føles som en plikt - en plikt til å besøke kompisen som ligger nede og er syk. Dessverre har jeg mistet humøret.

Jeg og forumbruker "junior" snakka om akkurat det samma. Ingen av oss hadde lyst til å reise på kamp og begge prøvde å finne unnskyldninger, men fant ingen som var gode nok. Da brenner det på dass da..
                        Tror Gilbert synes jeg var en kjedelig mann å ha ved siden av seg i dag. Jeg prøver seriøst å mobilisere meg til kampen, men noe stritter imot.

Om det er bevist eller ubevist, skal jeg ikke si, men det ser ut som om man kun vil tråkle seg gjennom i midten hvor det er totalt overbefolket. Hva er vitsen med å ha en spiss på nær 2 meter om man skal tråkle seg gjennom midten hver forbanna gang?

Jeg tror at med Rindarøy og Brenden på kantene, ville det blitt mer innlegg og flere måter å angripe på. Kolstad trekker også veldig mye inn - vet ikke om det er ønsket eller om han gjør det automatisk? Bredden blir sjelden godt benyttet.
                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

Noen som vet hvem som styrer Lsk sin Facebook-side? Måtte inn å se nå, og det er helt krise hvordan den profilen svarer..

Kommentar

• LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3417

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            Noen som vet hvem som styrer Lsk sin Facebook-side? Måtte inn å se nå, og det er helt krise hvordan den profilen svarer..
                            Ståle Lindblad. Kommunikasjons-og mediesjef for LSK.

Kommentar

• Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1493

Studio Åråsen gir mer kjøtt på beinet, synes jeg.
                              Simen snakker om tunge bein hos han, Lundemo, ++.. Virker som flere har mer sprut i beina når det ikke er kamp.
                              Simen nevner at enkeltspillere nok velger å prøve og løse ting på sin måte, noe som ødelegger for laget.
                              Runar snakker om hvordan spillerne i 1 omgang ikke følger kampplanen.
                              Kan virke som om det også i 2 omgang er problemer med å følge det som er planlagt med bl.a å gjøre Malec god.

Her er det mentale problem, som MÅ løses. HVORDAN?
                              Siggi er idrettpsykolog. Men det er tydeligvis ikke nok.
                              Kanskje må mye nå gjøres på den metale biten, Kommunikasjon internt, kommunikasjon med supportere eksternt.
                              Det er en klubb i motgang, og det sies at spillere av Troond at spillere leser her inne. Ikke vet jeg... men i motgang.. så er denne stemningen her ikke akkurat oppløftende.
                              jeg skjønner at Runar er det som får skylden. Men så lenge han (for)blir, så må det kanskje en kollektiv jobb til for å snu denne motgangen?? Det å kritisere andre er alltid den enkleste "utvei". Kanskje det noe annet som må til for at alle skal trekke i samme retning?? For uansett.. det må til en endring.. og da kanskje hos alle? - Trenerteam, klubbledelse, spillere og supportere.
                              Last edited by Tvilling; 20.08.2016, 21:20.

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7155

Ganske utrolig i grunn. Viser bare at den sportslige krisa tærer på tilskuerne også. Jeg kommer neppe til å slutte å gå på kamp, men det føles som en plikt - en plikt til å besøke kompisen som ligger nede og er syk. Dessverre har jeg mistet humøret.
                                Råten har satt inn etter flere år der den sportslige ledelsen har vannet ut alt som finnes av ambisjoner på klubbens vegne.

Toppen kom da Kristinsson presterte å mene at vi ikke skulle prege Tippeligaen, men bare "være med". Hvordan er det mulig å si noe så latterlig? Det er vanvittig, er det. Svaret får han jo når det er knapt 1500 tilskuere innenfor portene i dag, og det er denne bleke, tafatte og balleløse innstillingen som har gjort at jeg har mistet gløden. Drit og dra, sier jeg! Fram med kassa og vær mannfolk. Bli kvitt denne veike, viljeløse og nesten unnskyldende tonen. Dette er ikke det LSK jeg vokste opp med.

Kommentar

• Jannis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 266

Sitter rett ved siden av deg, synes du var utrolig stille og rolig i dag ja......

Kommentar

• Fredenburg91
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2013
                                    • 377

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                    jeg skjønner at Runar er det som får skylden. Men så lenge han (for)blir, så må det kanskje en kollektiv jobb til for å snu denne motgangen?? Det å kritisere andre er alltid den enkleste "utvei". Kanskje det noe annet som må til for at alle skal trekke i samme retning?? For uansett.. det må til en endring.. og da kanskje hos alle? - Trenerteam, klubbledelse, spillere og supportere.
                                    Jeg er sjuk, og hadde ikke helt godt av å stå i varmen på Åråsen i dag (ble en del høylytte rop og sånt i tillegg som neppe hjalp heller), men jeg møtte opp likevel. Det kommer jeg til å fortsette å gjøre. Hva mer får jeg gjort da? Hva mer får folk gjort, utover å møte opp og i det minste prøve å støtte klubben på tross av alle dens feil og mangler? Når innsatsen fra 11 mannfolk som får betalt for å spille ball er så laber, og når vi har en trener som tilsynelatende ikke takler nivået og som ikke har en plan som spillerne er i stand til å gjennomføre (eller er det fordi han ikke evner å kommunisere hva planen er?), ja da er det vel ikke så rart at folk får nok?
                                    Den harde kjernen kommer til å fortsette å møte på kamp samma hva, men klubben er avhengig av at andre supportere møter opp også for å fylle Åråsen, og for å gi klubben en jevn og forutsigbar inntekt. Men for å få til det, er det mange problemer som må løses UMIDDELBART av trenerteam, klubbledelse og spillere. Vi gjør vår del, men det må jaggu klubben gjøre også. Dersom det er noen forbedringer og fremgang for å løse de problemene fra klubbens side, så er de vanskelige å se selv om klubben utad sier at "vi er på rett vei".
                                    ---------------------------------------------------------------------
                                    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                    ---------------------------------------------------------------------

Kommentar

• PetterH
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2012
                                      • 668

Har et par spårsmål til dere her inne som følger klubben tettere enn det jeg gjør.

1: Har klubben en sportsplan som inneholder hvordan et LSK lag skal se ut på banen?

2: Ser det blir nevnt av flere at treningene er gode. Hva skyldes da at kampene er så dårlig?

3: Kind Mikalsen nevner etter kampen at han og flere hadde tunge bein. Burde man ikke ha ukens beste bein på kampdag? Kan det ha noe med treningene å gjøre? RK har jo innrømmet tidligere at treningene var for dårlige tidlig i sommer, er det sli at de nå har trappet opp?

4:Når jeg leser kampreferater hver helg virker det som kamplanen er et problem rimelig ofte. Burde det ikke være rimelig enkelt for en spiller å gjøre det som blir krevd av han. Er det da planen eller gjennomføringen som er feil, noe som vet? Og ikke minst: er alle spillerne med på planen? For det virker ikke som alle 11 ute på banen tenker likt.

5: Personlig så dømmer jeg ofte en trener på hvordan han analyserer kampen i etterkant. Hvor konkret er vår trener i problemløsningen i etterkant ift det som blir trent på feltet. Jobbe hardere, løpe mer etc er jo veldig generelle ting (som burde være i bunn i hele sesongen) men hører dere som er tettere på noe litt mer raffinert og detaljert hva som er problemet? Taktisk, spillemessig, formasjonsmessig. Hører svært lite av dette, og blir da bekymret for om vår trener ikke har den dybden når det sjelden nevnes i media.

Håper noen kan svare og at spørsmålene ikke var for retard! :-)

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Det mentale i norsk fotball har jo vært debattert over tid, blant annet med tanke på den historisk sett, og sammenlignet med andre ligaer i Europa, unormalt store fordelen av hjemmebane. Haglund uttrykte vel også en overraskelse over akkurat hvor mye gode resultater spilte inn på norske lags prestasjoner.

Og jeg ser det påpekes i Studio Åråsen at det går for treigt fremover med LSK, men med tanke på mottak og avleveringer kunne man jo bli forleda til å tro at det går altfor fort der ute. Det er et paradoks, men det er etter min mening ingen kunst å se at mye henger sammen med en spillestil som blottlegger spillernes svakheter. Ting som har blitt debattert i langt over ett år allerede. At laget ikke er balansert med riktige spillertyper, at spissene ikke blir foret med de riktige pasningene/oppspillene, og at mannen vi ble lovet at det skulle bygges et lag rundt ikke er den som får styre spillet. Men Runar satser vel på at ingen husker det? Inntil man hører noe annet er det vel fortsatt gyldig?

Og hva får den danske midtstopperen som sto foran kamera og solgte seg inn som en som kunne bidra mye offensivt egentlig lov til? Jo, hvis det ikke er å spille gris rundt egen seksten, så er det å se på Amundsen dunke kula lengst mulig bort. Noen hevder han sikter på spissene, men ingenting tyder på det. Det er rene balltap. Hvorfor slår vi upressa langballer, attpåtil fra spillere som ikke kan slå dem?

Nå skal jeg ikke prise godfotteorien, men den har et helt enkelt grunnprinsipp som LSK er den rake motsatsen av. Å spille hverandre gode.

Kommentar

• maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1311

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Det mentale i norsk fotball har jo vært debattert over tid, blant annet med tanke på den historisk sett, og sammenlignet med andre ligaer i Europa, unormalt store fordelen av hjemmebane. Haglund uttrykte vel også en overraskelse over akkurat hvor mye gode resultater spilte inn på norske lags prestajoner.
                                          Så du mener helt seriøst at det mentale spiller større rolle i Norge enn i andre land hvor det spilles fotball?
                                          Chelsea 2015/16, Leicester 2015/16 vi kan egentlig fortsette i en evighet. Den eneste grunnen til at det kan fremstå som mer akuellt i Norge er at det er minimal forskjell på lagene fra 4 plass og ned til nedrykk.

Kommentar

Working...