LSK Sesongen 2016
Collapse
X
-
Har det kommet noe informasjon direkte fra LSK?
Slik jeg forstår det skal Bjarmann nå ut på feltet for å hjelpe Kristinsson plukke poeng, og Solér skal passe på at de klarer å samarbeide.
Misforstår jeg? Om dette stemmer, kan det fungere?Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.Kommentar
-
Jeg må si jeg blir svært forundret hvis det viser seg at en psykolog er det som skal til for at vi får et gjenkjennelig offensivt mønster når vi angriper. At rollene for de ulike posisjonene i formasjonen vår blir klarere og blir beholdt ved bytter og at godfotteorien settes ut i live i større grad enn det den blir i dag. Da bør i så fall gjeldende psykolog bare ta over hele trenergjerningen.
Det skremmer meg at det ikke virker som om verken styret, trener eller direktør forstår hva dette dreier seg om. Den perioden Erling og Malo ble satt til å utføre den samme rollen vekselsvis var den dagen det virkelig gikk opp for meg at slaget var tapt. Ikke rart at ingen forstår hva vi skal gjøre utpå der når rollene ikke er klarlagt.
I forhold til f.eks Totti og Børge etc som har kommet med mye konstruktiv kritikk og fremsynthet denne sesongen er jeg nok relativt uenig i hva slags fotball jeg vil se på Åråsen, men jeg er enig i mer eller mindre all kritikk de har kommet med av styre, trener, spilleplan osv. For meg er det mye viktigere at vi staker ut en konkret kurs og holder oss til den i generasjoner enn at jeg får viljen min når det kommer til hva slags fotball som skal spilles. Sånn som ting fremstår nå er alt bare en vits uten en millimeter rød tråd gjennom de siste 10 årene hva gjelder trenervalg, spillertyper og spillestil.Kommentar
-
Jeg må si jeg blir svært forundret hvis det viser seg at en psykolog er det som skal til for at vi får et gjenkjennelig offensivt mønster når vi angriper. At rollene for de ulike posisjonene i formasjonen vår blir klarere og blir beholdt ved bytter og at godfotteorien settes ut i live i større grad enn det den blir i dag. Da bør i så fall gjeldende psykolog bare ta over hele trenergjerningen.
Det skremmer meg at det ikke virker som om verken styret, trener eller direktør forstår hva dette dreier seg om. Den perioden Erling og Malo ble satt til å utføre den samme rollen vekselsvis var den dagen det virkelig gikk opp for meg at slaget var tapt. Ikke rart at ingen forstår hva vi skal gjøre utpå der når rollene ikke er klarlagt.
I forhold til f.eks Totti og Børge etc som har kommet med mye konstruktiv kritikk og fremsynthet denne sesongen er jeg nok relativt uenig i hva slags fotball jeg vil se på Åråsen, men jeg er enig i mer eller mindre all kritikk de har kommet med av styre, trener, spilleplan osv. For meg er det mye viktigere at vi staker ut en konkret kurs og holder oss til den i generasjoner enn at jeg får viljen min når det kommer til hva slags fotball som skal spilles. Sånn som ting fremstår nå er alt bare en vits uten en millimeter rød tråd gjennom de siste 10 årene hva gjelder trenervalg, spillertyper og spillestil.
Angående det du skriver om spillestil, så er heller ikke jeg mer kravstor enn at klubben definerer noe, uavhengig av hva jeg liker selv, og dyrker det. At Haglund hele tiden kommer opp, er fordi dette var utad et bevisst valg fra klubben sin side om å gå en ny vei, og derfor er det forunderlig at man lar Runar kjøre sin egen båt etterpå.
Det er bare viktig for meg at klubben tenker langsiktig og tar kontroll over klubbens identitet, der treneren først og fremst ansettes for å realisere den. Det betyr at man ikke bare skal ha en god trener, men en god trener som står for den samme filosofien som LSK har.
Om det er vårt svar på Tony Pulis eller Pep Guardiola får heller være.Kommentar
-
Nå innrømmer de i hvert fall offentlig det vi har visst lenge: LSK har ikke vinnerkultur.
Men fortvil ikke kjære venner, i følge Bjarmann har vi "overlevelseskultur". Stemmer bra med Runars ønske om at vi "bare skal være med".
Er det noen som tar denne klubben seriøst lenger?Kommentar
-
Totti, Haglund trengte også en coach etter et halvt år, men dette bekymrer meg atskillig mer. De har så god tid. "Han skal starte med oss på toppen, og forhåpentlig vil det forplante seg til alle andre. Og vi har ikke så god tid, sier Bjarmann." Men her skal ledelsen coaches først og forhåpentligvis drypper det deretter på de som skal skaffe poengene. Hva slags teori ligger bak dette i slutten av august? Og hvorfor Solėr? Vet noen mer om hans coachingvirksomhet og resultater? Jeg finner ikke noe som kan skape tiltro bortsett fra lokaltilhørigheten.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
At Per Berg kom inn med pengene og Per Mathisen klarte å få dette igjennom, var begynnelsen på nedturen for Sportsklubben.
Glem ikke at det var Per Berg som sørget for å få sparket Uwe Rösler og ansatt Tom Nordlie. Husk: "Vi samler ikke på fjerdeplasser!"
Dersom klubben skulle finne på å la den mannen bestemme alt i klubben igjen, vil det være like kunnskapsløst som det dagens regime holder på med!Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar
-
Dette står på Facebook:Styret i Lillestrøm Sportsklubb har i dag besluttet å engasjere Erik Solér som rådgiver for klubben. Solér vil jobbe tett med spillergruppen og støtteapparatet for å bidra til å snu den resultatmessig negative trenden vi har opplevd i sommer. Han vil være en del av støtteapparatet på trening og i kamp. Engasjementet varer til og med 11. september i år.
«Erik Solér har lang erfaring med endringsprosesser. Han kjenner toppfotballen fra innsiden, og han har sitt hjerte på Åråsen» sier styreleder Owe Halvorsen. «Vi vet at vi har en spillertropp som kan prestere mye bedre enn det vi har vist i sommer, og vi er overbevist om at Erik kan bidra til å få ut det potensialet.»
Erik Solér er utdannet psykolog, og er tidligere Lillestrømspiller. Han spilte 113 kamper for LSK og 39 landskamper i løpet av karrieren. Etter karrieren har han blant annet vært spilleragent og manager i den amerikanske toppklubben New York Red Bulls. Ved siden av idretten har han bygget opp en rekke selskaper innen rekruttering og rådgiving.Kommentar
-
To uker ja.
Bruker vel mesteparten av tia på å få seg oversikt, og å medle i forholdet mellom Runar og Bjarmann, siden det er liksom er feilen her...
Får i det minste håpe han tar seg noen timer med de skjøre, delikate blomstene av noen spillere vi har og da #gialtgarantihihihiKommentar
-
Dette er helt ubegripelig dumt. Solėr driver med lederutvikling og rekruttering i følge hans egen nettside. Er det hva styret mener han skal berge LSK med? 14 dagers lederutvikling?For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Kommentar
-
To uker ja.
Bruker vel mesteparten av tia på å få seg oversikt, og å medle i forholdet mellom Runar og Bjarmann, siden det er liksom er feilen her...
Får i det minste håpe han tar seg noen timer med de skjøre, delikate blomstene av noen spillere vi har og da #gialtgarantihihihiIngen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
Kommentar