LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3417

Opprinnelig skrevet av G-Man
    Her er forøvrig svaret fra halvorsen:

Jeg har vært fast på hjemmekampene siden 1966 og har også hatt mitt følelsesliv nært knyttet til hva som skjer på Åråsen. Beslutningen I dag er utelukkende tatt ut fra hva jeg tror gir størst sjanse for at vi berger plassen. Måtte vi bare lykkes! Owe
    Får vibber til LSK på Facebook av det svaret der.

Kommentar

• 10theri
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2010
      • 438

Helt uenig. Svarene på FB fra LSK er arrogante og tidvis også spydige. Dette er et ærlig og helt fair svar fra Halvorsen.
      Heia Lillestrøm......

Kommentar

• Xavi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 1275

Erik Solèr inn som mental coach, tidligere LSK spiller og utdannet psykolog.

Trur dette utelukkende positivt.
        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
        Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• Emil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 306

At Erik Solér kommer inn for å jobbe med Kristinsson og Bjarmann er i min bok ikke den kortsiktige løsningen vi ser etter for å holde plassen. Sorry.

Kommentar

• Laksen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2004
            • 287

Har det kommet noe informasjon direkte fra LSK?

Slik jeg forstår det skal Bjarmann nå ut på feltet for å hjelpe Kristinsson plukke poeng, og Solér skal passe på at de klarer å samarbeide.

Misforstår jeg? Om dette stemmer, kan det fungere?
            Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

Kommentar

• G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3320

Opprinnelig skrevet av Xavi
              Erik Solèr inn som mental coach, tidligere LSK spiller og utdannet psykolog.

Trur dette utelukkende positivt.
              Den samme Erik Soler som mente at Luke Rodgers var en knallsignering?

Kommentar

• Bukkenbruse
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 515

Jeg må si jeg blir svært forundret hvis det viser seg at en psykolog er det som skal til for at vi får et gjenkjennelig offensivt mønster når vi angriper. At rollene for de ulike posisjonene i formasjonen vår blir klarere og blir beholdt ved bytter og at godfotteorien settes ut i live i større grad enn det den blir i dag. Da bør i så fall gjeldende psykolog bare ta over hele trenergjerningen.
                Det skremmer meg at det ikke virker som om verken styret, trener eller direktør forstår hva dette dreier seg om. Den perioden Erling og Malo ble satt til å utføre den samme rollen vekselsvis var den dagen det virkelig gikk opp for meg at slaget var tapt. Ikke rart at ingen forstår hva vi skal gjøre utpå der når rollene ikke er klarlagt.

I forhold til f.eks Totti og Børge etc som har kommet med mye konstruktiv kritikk og fremsynthet denne sesongen er jeg nok relativt uenig i hva slags fotball jeg vil se på Åråsen, men jeg er enig i mer eller mindre all kritikk de har kommet med av styre, trener, spilleplan osv. For meg er det mye viktigere at vi staker ut en konkret kurs og holder oss til den i generasjoner enn at jeg får viljen min når det kommer til hva slags fotball som skal spilles. Sånn som ting fremstår nå er alt bare en vits uten en millimeter rød tråd gjennom de siste 10 årene hva gjelder trenervalg, spillertyper og spillestil.

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                  Jeg må si jeg blir svært forundret hvis det viser seg at en psykolog er det som skal til for at vi får et gjenkjennelig offensivt mønster når vi angriper. At rollene for de ulike posisjonene i formasjonen vår blir klarere og blir beholdt ved bytter og at godfotteorien settes ut i live i større grad enn det den blir i dag. Da bør i så fall gjeldende psykolog bare ta over hele trenergjerningen.
                  Det skremmer meg at det ikke virker som om verken styret, trener eller direktør forstår hva dette dreier seg om. Den perioden Erling og Malo ble satt til å utføre den samme rollen vekselsvis var den dagen det virkelig gikk opp for meg at slaget var tapt. Ikke rart at ingen forstår hva vi skal gjøre utpå der når rollene ikke er klarlagt.

I forhold til f.eks Totti og Børge etc som har kommet med mye konstruktiv kritikk og fremsynthet denne sesongen er jeg nok relativt uenig i hva slags fotball jeg vil se på Åråsen, men jeg er enig i mer eller mindre all kritikk de har kommet med av styre, trener, spilleplan osv. For meg er det mye viktigere at vi staker ut en konkret kurs og holder oss til den i generasjoner enn at jeg får viljen min når det kommer til hva slags fotball som skal spilles. Sånn som ting fremstår nå er alt bare en vits uten en millimeter rød tråd gjennom de siste 10 årene hva gjelder trenervalg, spillertyper og spillestil.
                  Du vet treneren sliter med å formidle et budskap når spillerne trenger en psykolog etter halvannet år.

Angående det du skriver om spillestil, så er heller ikke jeg mer kravstor enn at klubben definerer noe, uavhengig av hva jeg liker selv, og dyrker det. At Haglund hele tiden kommer opp, er fordi dette var utad et bevisst valg fra klubben sin side om å gå en ny vei, og derfor er det forunderlig at man lar Runar kjøre sin egen båt etterpå.

Det er bare viktig for meg at klubben tenker langsiktig og tar kontroll over klubbens identitet, der treneren først og fremst ansettes for å realisere den. Det betyr at man ikke bare skal ha en god trener, men en god trener som står for den samme filosofien som LSK har.

Om det er vårt svar på Tony Pulis eller Pep Guardiola får heller være.

Kommentar

• G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3320

Nå innrømmer de i hvert fall offentlig det vi har visst lenge: LSK har ikke vinnerkultur.

Men fortvil ikke kjære venner, i følge Bjarmann har vi "overlevelseskultur". Stemmer bra med Runars ønske om at vi "bare skal være med".

Er det noen som tar denne klubben seriøst lenger?

Kommentar

• Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5918

Totti, Haglund trengte også en coach etter et halvt år, men dette bekymrer meg atskillig mer. De har så god tid. "Han skal starte med oss på toppen, og forhåpentlig vil det forplante seg til alle andre. Og vi har ikke så god tid, sier Bjarmann." Men her skal ledelsen coaches først og forhåpentligvis drypper det deretter på de som skal skaffe poengene. Hva slags teori ligger bak dette i slutten av august? Og hvorfor Solėr? Vet noen mer om hans coachingvirksomhet og resultater? Jeg finner ikke noe som kan skape tiltro bortsett fra lokaltilhørigheten.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

Den eneste som kan redde klubben nå er Per Berg. Håper han kjøper ut hele styret og trenerapparatet før helga

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4367

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                          Den eneste som kan redde klubben nå er Per Berg. Håper han kjøper ut hele styret og trenerapparatet før helga
                          Nei, nei og atter NEI!

At Per Berg kom inn med pengene og Per Mathisen klarte å få dette igjennom, var begynnelsen på nedturen for Sportsklubben.

Glem ikke at det var Per Berg som sørget for å få sparket Uwe Rösler og ansatt Tom Nordlie. Husk: "Vi samler ikke på fjerdeplasser!"

Dersom klubben skulle finne på å la den mannen bestemme alt i klubben igjen, vil det være like kunnskapsløst som det dagens regime holder på med!
                          Elska þetta félag

Kommentar

• Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

Her får man inn Solér, også er det kun for 14 dager? Farsen er om mulig en enda større farse.

Kommentar

• _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4400

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                              Her får man inn Solér, også er det kun for 14 dager? Farsen er om mulig en enda større farse.
                              Hæ? Er det sant? Jeg ler meg skakk.
                              ..................

Kommentar

• Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Hæ? Er det sant? Jeg ler meg skakk.
                                Dette står på Facebook:Styret i Lillestrøm Sportsklubb har i dag besluttet å engasjere Erik Solér som rådgiver for klubben. Solér vil jobbe tett med spillergruppen og støtteapparatet for å bidra til å snu den resultatmessig negative trenden vi har opplevd i sommer. Han vil være en del av støtteapparatet på trening og i kamp. Engasjementet varer til og med 11. september i år.

«Erik Solér har lang erfaring med endringsprosesser. Han kjenner toppfotballen fra innsiden, og han har sitt hjerte på Åråsen» sier styreleder Owe Halvorsen. «Vi vet at vi har en spillertropp som kan prestere mye bedre enn det vi har vist i sommer, og vi er overbevist om at Erik kan bidra til å få ut det potensialet.»

Erik Solér er utdannet psykolog, og er tidligere Lillestrømspiller. Han spilte 113 kamper for LSK og 39 landskamper i løpet av karrieren. Etter karrieren har han blant annet vært spilleragent og manager i den amerikanske toppklubben New York Red Bulls. Ved siden av idretten har han bygget opp en rekke selskaper innen rekruttering og rådgiving.

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4400

Erik Soler i 2 uker skal løse alle våre problemer. Det er helt, helt, helt sinnssykt. Jeg har ikke ord lenger.
                                  ..................

Kommentar

• knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9568

To uker ja.

Bruker vel mesteparten av tia på å få seg oversikt, og å medle i forholdet mellom Runar og Bjarmann, siden det er liksom er feilen her...

Får i det minste håpe han tar seg noen timer med de skjøre, delikate blomstene av noen spillere vi har og da #gialtgarantihihihi

Kommentar

• Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5918

Dette er helt ubegripelig dumt. Solėr driver med lederutvikling og rekruttering i følge hans egen nettside. Er det hva styret mener han skal berge LSK med? 14 dagers lederutvikling?
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

Noen må få stoppet denne ledelsen. Dette er ekstremt merkelige valg for en klubb i krise.

Kommentar

• Oddis
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 2746

Opprinnelig skrevet av knut
                                          To uker ja.

Bruker vel mesteparten av tia på å få seg oversikt, og å medle i forholdet mellom Runar og Bjarmann, siden det er liksom er feilen her...

Får i det minste håpe han tar seg noen timer med de skjøre, delikate blomstene av noen spillere vi har og da #gialtgarantihihihi
                                          To uker med Erik Soler skal snu skuta?? Nå må det vel innføres dopingkontroll på styremøtene fremover også eller??
                                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

Working...