LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillestrøm Kirke
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 1470

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    Selv med det for øyet burde de tatt inn en person med meritter som mental coach. Jeg finner ingenting som tyder på at Solėr har noen faglige resultater som mental coach for verken ledere eller spillere i toppidrett. Noen andre som vet mer? Han er riktignok utdannet psykolog, men det er mangt. Vi har minst to aktive forumbrukere med samme utdannelse som antakelig ikke ville påberope seg kompetansen bare av den grunn.
    Fra rb.no:

– Jeg kjenner både Torgeir (Bjarmann), Runar (Kristinsson) og Owe (Halvorsen) siden jeg har jobbet litt med lederutvikling gjennom Norsk Toppfotball. Jeg har sansen for alle tre, og jeg synes det er en spennende konstellasjon. Det skal bli fryktelig spennende å jobbe med dem, sier Solér.
    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• occean-fan!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 753

Nå har klubben vist noe handlekraft og tatt et grep! det er selvsagt lov å være kritisk, og å mene at andre endringer burde vært gjort. Mye tyder vel på at det kan komme en endring på trenersiden etterhvert, men at man vil prøve dette først. Synes derfor vi alle bør støtte opp om dette fremover og ofre oss lit for et grep som kan ha en effekt! Det viktigste er tross alt at klubben overlever.
      Personlig synes jeg spesielt måten alt dette har skjedd på med media leaks dagen før fra styret til VG + offentliggjøring av stemmer er helt på trynet, og jeg har lite tro på hele dette greiene. Har heller ingen tillit til styret.

Tror på tross av det at det beste vi kan gjøre er å støtte grepet som nå er tatt og bidra til å løfte laget så godt vi kan!

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

Opprinnelig skrevet av occean-fan!
        Nå har klubben vist noe handlekraft og tatt et grep! det er selvsagt lov å være kritisk, og å mene at andre endringer burde vært gjort. Mye tyder vel på at det kan komme en endring på trenersiden etterhvert, men at man vil prøve dette først. Synes derfor vi alle bør støtte opp om dette fremover og ofre oss lit for et grep som kan ha en effekt! Det viktigste er tross alt at klubben overlever.
        Personlig synes jeg spesielt måten alt dette har skjedd på med media leaks dagen før fra styret til VG + offentliggjøring av stemmer er helt på trynet, og jeg har lite tro på hele dette greiene. Har heller ingen tillit til styret.

Tror på tross av det at det beste vi kan gjøre er å støtte grepet som nå er tatt og bidra til å løfte laget så godt vi kan!
        Tommel opp for en mental trener. Og for all del, det kan være at Solér er perfekt. Men i 14 dager? Hva i all verden får en person gjort på 14 dager?

Kommentar

• nebbjævel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2009
          • 511

Javel. Det framgikk ikke av de første meldingene at det er et lynkurs Erik skal avholde, og at det derfor ikke ligger an til at han kan ta del i det daglige arbeidet fram til serieavslutninga. Og der sank oddsen på nedrykk tilbake til det nivået den hadde før nyheten kom. Roll the dice.

Kommentar

• kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2452

Dummeste forslaget jeg har hørt. Om vi skulle klare å holde oss, skal Solèr få æren for det? Mental trener, haha. Fortsatt mange som tror på at Jesus gikk på vannet. Erik har jo ingenting å tape på dette. Enten blir han helteerklært eller så går han inn i glemselen med LSK. TB & LSK sitter igjen med svarteper og kommer til å bli latterliggjort på diverse årskavalkader. RK reiser hjem til Island og vinner nytt seriegull med laget han trente der.
            Avgjøres fotballkamper i sjeselongen med koseprat sammen med en "sjaman" eller på banen? Kanskje ledelsen trenger å finne ut de har trua på at vi klarer å ta 3p igjen.

PS! Jeg tror fortsatt vi kan klå Viking, men helt uten en sjaman med tam-tam trommer på sidelinja

Kommentar

• 10theri
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2010
              • 438

Er det egentlig noen her som har forutsetning for å si noe om hva Soler kan få til på 2 uker? Jeg reagerte også på tidsperspektivet, men forsøker å holde følgende 2 tanker i hode:

1. Jeg kan ingenting om lederutvikling, mental trening, psykologi osv. Jeg har 0 forutsetning for å si noe eller mene noe om hva en mental coach kan få til, eller hvor lang tid han trenger for å ha en effekt.

2. LSK har ikke all verdens med cash i banken. Erik Soler jobber neppe gratis. Det er vel ingenting som sier at engasjementet ikke kan forlenges, om alle parter er fornøyde med samarbeidet? På denne måten slipper LSK å påføre seg en langsiktig utgift de kanskje ikke ønsker om 4 uker.
              Heia Lillestrøm......

Kommentar

• Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2971

Opprinnelig skrevet av kunden

Avgjøres fotballkamper i sjeselongen med koseprat sammen med en "sjaman" eller på banen? Jeg tror fortsatt vi kan klå Viking, men helt uten en sjaman med tam-tam trommer på sidelinja
                JEg er veldig usikker på om trekket med en organisasjonspsykolog som "mental trener" er det riktige trekket for å få LSK tilbake på et vinnerspor igjen.

Men det innlegget ditt er så fullt av uvitenhet og idiotiske utsagn, at det kunne vært hengt opp på dassveggen til allmenn latter, hver dag.

Kommentar

• kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2452

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  JEg er veldig usikker på om trekket med en organisasjonspsykolog som "mental trener" er det riktige trekket for å få LSK tilbake på et vinnerspor igjen.

Men det innlegget ditt er så fullt av uvitenhet og idiotiske utsagn, at det kunne vært hengt opp på dassveggen til allmenn latter, hver dag.
                  Du var forsåvidt enig i hovedpoenget, da kan vel ikke innlegget vært så idiotisk, med mindre du besitter bevis for at Jesus gikk på vannet.

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4366

Til debatten om Erik Solér:

Jeg er i alle fall 100% sikker på at Erik kommer til å fortelle Runar at han ikke kan gå ut i media og si at vi ikke skal prege TL, eller at han aldri kommer til å skryte av egne spillere. Jeg er 100% sikker på at Erik kommer til å fortelle Runar at han ikke må signalisere så sterkt i media at han mener at han er ferdig utlært og ikke trenger å lære noe nytt.

Jeg er også 100% sikker på at han ved første anledning kommer til å fortelle Owe Halvorsen at han ikke kan totalfrede en trener den ene uka, for så - én uke senere - fortelle at den samme treneren vil bli løpende vurdert fra uke til uke. Jeg er også sikker på at Erik Solér kommer til å fortelle Halvorsen at han, etter å ha foretatt denne U-svingen i trenerspørsmålet på få dager - må slutte å skylde på at media skrev om saken som motivasjon for hvorfor den ble behandlet.

Det er jo oppsiktsvekkende at de trenger å bli fortalt så grunnleggende og basale forhold. Men det er der nivået i LSK ligger per ultimo august 2016.

Derfor tror jeg de kommende dagene vil være bedre (eller mindre ille) med Erik Solér på laget, enn uten.
                    Elska þetta félag

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Opprinnelig skrevet av 10theri
                      Er det egentlig noen her som har forutsetning for å si noe om hva Soler kan få til på 2 uker? Jeg reagerte også på tidsperspektivet, men forsøker å holde følgende 2 tanker i hode:

1. Jeg kan ingenting om lederutvikling, mental trening, psykologi osv. Jeg har 0 forutsetning for å si noe eller mene noe om hva en mental coach kan få til, eller hvor lang tid han trenger for å ha en effekt.

2. LSK har ikke all verdens med cash i banken. Erik Soler jobber neppe gratis. Det er vel ingenting som sier at engasjementet ikke kan forlenges, om alle parter er fornøyde med samarbeidet? På denne måten slipper LSK å påføre seg en langsiktig utgift de kanskje ikke ønsker om 4 uker.
                      Jeg tror vi uansett må tenke at om man ikke klarer å fikse dette på to uker, så er det kjørt. Vi er avhengig av en quick-fix slik ståa er nå for å overleve.
                      Det skjedde bare alt for sent, men selve engasjementet til Erik Soler er jeg veldig positiv til. Lengden kan sikkert gjøres noe med som du sier, med mindre han har andre oppgaver som venter da.

Så må jo selvfølgelig klubben bygge et mer solid apparat rundt en (forhåpentligvis ny) hovedtrener neste sesong enn det Runar K har jobbet med. Hvis man ikke ser at verdien av et solid støtteapparat er viktigere over tid enn å hente inn en spiss og en ving fra andre klubber, så er det jo ikke håp.
                      Mental trener, en solid assistent som utfyller treneren og utfordrer han, og ikke minst en speider som skal brukes på å både kartlegge spillere internt og ute. Den sistnevnte har av en eller annen grunn blitt en luksusvare i Norge, men det må ses på som en investering. Trenere er flinke til å kartlegge ferdigheter, men gode speidere ser også om man har hodet for å lykkes. Det siste er kanskje det viktigste skillet mellom de som blir tilfredse tippeligaspillere og de som utvikler seg til å blir salgsobjekter.

I Geir Kåsene har vi allerede en av de beste på sitt fagområde. Hovedtreneren kunne kanskje kommet bedre ut av det hvis man hadde hatt alle andre funksjoner på plass fra start av, men sånn ble det jo ikke. Her ansatte man en assistent som startet med like blanke ark som seg selv og fylte på med eks-spillere med trenerambisjoner, men lite erfaring.

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3320

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Til debatten om Erik Solér:

Jeg er i alle fall 100% sikker på at Erik kommer til å fortelle Runar at han ikke kan gå ut i media og si at vi ikke skal prege TL, eller at han aldri kommer til å skryte av egne spillere. Jeg er 100% sikker på at Erik kommer til å fortelle Runar at han ikke må signalisere så sterkt i media at han mener at han er ferdig utlært og ikke trenger å lære noe nytt.

Jeg er også 100% sikker på at han ved første anledning kommer til å fortelle Owe Halvorsen at han ikke kan totalfrede en trener den ene uka, for så - én uke senere - fortelle at den samme treneren vil bli løpende vurdert fra uke til uke. Jeg er også sikker på at Erik Solér kommer til å fortelle Halvorsen at han, etter å ha foretatt denne U-svingen i trenerspørsmålet på få dager - må slutte å skylde på at media skrev om saken som motivasjon for hvorfor den ble behandlet.
                        Ja, ikke sant - og dette kunne jo du fortalt de nevnte herrer uten å ta en krone for det!

Jeg er ingen psykolog, men har i arbeidet innenfor områder som definitivt kan betegnes som coaching og motivasjon. Det er kunnskapsløst å avfeie at dette kan ha en effekt på 14 dager. Er Solér dyktig (jeg aner ikke) er 14 dager rikelig til å kunne forme hvordan en leder bør fremstå innad og utad i en prestasjonsgruppe.

Problemet mitt er vel heller at jeg opplever at problemene til Runar (og Owe) ikke ligger (bare) på det mentale. Jeg ser så store mangler rent taktisk og fotballmessig at det ikke kan løses på to uker. Og til syvende og sist er det det som vinner (eller taper) fotballkamper i det lange løp.

Kommentar

• krogen
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2009
                          • 228

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Gjør LSK noen gang noe riktig , blir flau av holdningen til enkelte her inne. Hva om dere bruker litt tid til og mobilisere til neste kamp. En liten gjeng av oss har nå fått med 100 nye på feltet mot Odd målet er 150-200. Så jeg utfordrer dere få med det som kan krype å gå det kan utgjøre en forskjell
                          LSKs største problem er faktisk nå den negative stemningen rundt klubben. Om alle nå hadde roet seg litt, tenkt positivt og brukt energien sin på å stå sammen med klubben og laget ut sesongen, hadde det nærmest garantert videre toppseriespill neste år. Jeg tror imidlertid det ikke skjer, for mange krefter er i spill og snøballen har begynt å rulle (ned i helvete).

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3320

Opprinnelig skrevet av krogen
                            LSKs største problem er faktisk nå den negative stemningen rundt klubben. Om alle nå hadde roet seg litt, tenkt positivt og brukt energien sin på å stå sammen med klubben og laget ut sesongen, hadde det nærmest garantert videre toppseriespill neste år. Jeg tror imidlertid det ikke skjer, for mange krefter er i spill og snøballen har begynt å rulle (ned i helvete).
                            Kunne ikke vært mer uenig. Om hele KFL hadde kollektivt badet i lykkepiller hadde det ikke gjort 11 mann til et LAG, gitt Runar de ferdighetene han åpenbart mangler eller fått styrelederen til å forstå sin viktigste rolle.

Det kan godt hende denne parodien av en fotballsesong ender i OBOS, men da er det ikke på grunn av alle oss som varslet om isfjellet Runar og Owe styrte så villig inn i.

Kommentar

• Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5918

Det må gå an å ha to tanker i hodet samtidig.
                              Mye kunne og burde vært gjort annerledes og kan fortsatt gjøres annerledes, men klubb og styret vet utmerket godt supporternes holdning nå. Da er ikke tribunen rette arena for de store demonstrasjonene.
                              Spillerne trenger ikke utpsyking fra egne supportere i denne situasjonen og det vil enhver demonstrasjon mot trener, sportsdirektør og styre fungere som.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7155

Spillerne trenger støtte. Styret og trenerduoen syns jeg godt kan få høre det.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4400

For å si det sånn; Hvis Erik Solér klarer å utrette noe på 14 dager så er det ennå mer skremmende å se hva de andre ikke har klart på 2 år.
                                  ..................

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av krogen
                                    Det er ofte bedre å holde kjeft og la andre tro du er en idiot, enn å åpne kjeften å fjerne all tvil.

LSK' s største umiddelbare problem må da være mager poengfangst og elendig formutvikling.

Kommentar

• Martin Olsen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jan 2007
                                      • 186

Ang.Mathew, så sier han vel det at han ikke har fått sjansen til å sett han på stor bane, det betyr Kamp og det har vel ikke vært noen treningskamper mens han har vært her. så så veldig mye galt sier jo ikke Kristinsson.........

Kommentar

• Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2971

Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                                        Ang.Mathew, så sier han vel det at han ikke har fått sjansen til å sett han på stor bane, det betyr Kamp og det har vel ikke vært noen treningskamper mens han har vært her. så så veldig mye galt sier jo ikke Kristinsson.........
                                        Absolutt alt Kristinsson sier blir galt, ifølge visse på KFL. Det startet i fjor med at han sier for mye "liksom" i intervjuene.

Kommentar

• Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

Mattew har vel ikke lov å spille arrangert treningskamp enda, men han har lov å delta i trening hvor de spiller på stor bane.

Jeg syntes det er ganske ekstremt om en trener legger til grunn at han ikke har sett en spiller på stor bane, og derfor utelater han fra en tropp, når han har hatt gutten her i 3 måneder og selv kunne arrangere spill på stor bane.

Jeg sier ikke at han skulle starte, det vet jeg ikke, men at han ble signert for å bidra umiddelbart har jo Runar uttalt tidligere. Så når da dette kan være grunnen til at han ikke får spilletid, så er det å ikke gjøre jobben sin å ikke få nok inntrykk av en spillers kvaliteter over 3 måneder !
                                          Det gjelder nå å unngå nedrykkssumpa ! Skal man ikke da ha fullt overblikk over de spillerne som kan bidra til poeng ??

Men vi får se da. Har Runar eller erik vært her inne,m så tar de han nok med

Kommentar

Working...