LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

Vi må passe oss så vi ikke forsterker det negative. Når Svesengen endelig skriver noe positivt om Kristinsson, så er det også galt. Toppidrettsmentalitet er å forsterke det positive og lære av feilene. Her inne forsterker man feilene og fornekter det positive. Heia, KFL!

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
      Toppidrettsmentalitet er å forsterke det positive og lære av feilene. Her inne forsterker man feilene og fornekter det positive. Heia, KFL!
      Jeg bryr meg egentlig ganske lite om hva RK sier i media, annet enn at jeg mener han til tider har snakket ned kvaliteten på sin egen tropp, som er helt ok i et lag som presterer bra, men ikke fullt så positivt mot en spillergruppe som sliter. Da attpåtil etter eget utsagn på det mentale plan.
      Ellers er vi jo godt vant med trenere som fremstår klønete i media i LSK. Så det er jo ikke noe nytt for oss, og noe både Haglund, Henning Berg og Uwe fikk kritkk for også.

Ellers er jo utsagnet ditt helt riktig. Det er bare sånn at det RK sier nå kun vil være positivt for meg om det gir utslag i forbedrede prestasjoner på banen.
      F.eks var det ekstremt positivt, og tegn på tydelig lederskap at han sa han skulle begynne å benke egoistiske spillere i flertall tidligere i år, men når det bare ble ord, og ikke handling, så viser det hvorfor det blir viktigere å se hva som skjer på banen enn hva han sier i media.

At han kan lære av sine feil håper jeg virkelig på, men hvis rb sitt lag med Lundemo og Martin sentralt er riktig, så er det allerede der et tegn på at han ikke lærer av sine tidligere feil. En midtbane uten Bonke vinner ikke kamper for oss slik vi har spilt til nå, og det er erfart og dokumentert. Nå skal jeg uansett ikke dømme han for et lag som ikke er bekreftet, da jeg egentlig ikke tror det er mulig.

Jeg håper virkelig RK får noe positivt å forsterke i spillergruppa si etter i kveld mot et Viking i krise på alle plan. Noe bedre kamp å snu den negative trenden på får man i alle fall ikke enn å møte et av de dårligste hjemmelagene i serien i dårlig form. Jeg håper bare alle i klubben tror vi kan vinne i kveld, og at det er eneste alternativ. uavgjort er ikke noe godt resultat i den situasjonen vi er i nå, og vi skal jage seier hele veien inn. Det skal Viking få føle på.

RK viser i alle fall at han har mental styrke selv ved å stå støtt i en jobb han vet at mange, inkludert noen i styret, ønsker han vekk fra.
      Er veldig mange som hadde resignert i samme situasjon og ventet på oppsigelse og sluttpakken slik Rikard Norling etter hvert gjorde i Brann. Det virker det i alle fall ikke som om RK har en plan om å gjøre. Han kjemper til siste slutt, så får vi håpe han klarere å trigge spillerne til å gjøre det samme for både han og klubben. Da er han et stykke på vei i å sikre plassen i Tippeligaen i det minste.
      Last edited by Totti21; 28.08.2016, 15:35.

Kommentar

• DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4366

Nå må styret i LSK vise handlekraft og tydelig erklære halv tillit til treneren!
        Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4400

Spillerne har vel fredet RK gjennom hele sesongen. Leser at Origi sier det samme etter dagens kamp. Regner da med at samtlige spillere også blir med ned i Obos om vi skulle rykke ned.
          ..................

Kommentar

• maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 641

Fant ikke den lsk's kostholdsvaner. Ser i vg at VIF-spillerne har blitt bedre trent etter at Deila kom inn og begynte å måle fettprosent på spillerne. Også Rekdal har gått ned 4-5 kg. Nå er det ikke slik at jeg mener spillerne her er overvektige, men profesjonaliteten setter lurer jeg på når man ser at spillerne hiver innpå peppes og cola i garderoben etter kamp. Dette er ikke en koseklubb i 3. Div. Guardiola i City forbyr også spillerne å spise pizza, og er opptatt av at spillerne er i topp shape. Nasri fikk vel beskjed om å slanke seg. Har lsk en kostholdsekspert ?
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• gullfuglen
              Medlem
              Hoffnarr
              • Oct 2010
              • 64

Opprinnelig skrevet av maurakanari
              Fant ikke den lsk's kostholdsvaner. Ser i vg at VIF-spillerne har blitt bedre trent etter at Deila kom inn og begynte å måle fettprosent på spillerne. Også Rekdal har gått ned 4-5 kg. Nå er det ikke slik at jeg mener spillerne her er overvektige, men profesjonaliteten setter lurer jeg på når man ser at spillerne hiver innpå peppes og cola i garderoben etter kamp. Dette er ikke en koseklubb i 3. Div. Guardiola i City forbyr også spillerne å spise pizza, og er opptatt av at spillerne er i topp shape. Nasri fikk vel beskjed om å slanke seg. Har lsk en kostholdsekspert ?
              Jeg mener at det er en farlig utvikling å ha så stort fokus på kropp og fettprosent i idretten. Det kan potensielt føre til spiseforstyrrelser for flere av spillerne våre.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

"Vi har holdt på med det ganske lenge, det startet med Berg spesielt og fortsatte med Haglund og mer possession-fotball, også nå Runar og litt mer direkte igjen. Har litt med spillertyper å gjøre og, men det er en ny generasjon fotballspilllere, de kan ikke takle. Med de nye som kommer inn så blir det mer spill, kunstgressgenerasjonen, og du mangler de som bare går inn med fysikk, det holder ikke lenger. Før kunne vi takle."

Ovennevnte er hentet fra et tv-intervju med Bjarmann i pausa mot vif tidligere i år. Det er et svar på et spørsmål fra Dos Santos på om det har vært en bevisst stilendring fra den fysiske og tunge fotballen alle forbinder oss med, til et et mer teknisk og offensivt lag.

Først, det er kanskje begrensa hvor mye du kan få ut i et intervju som dette. Samtidig er det en ypperlig anledning i en kamp der klubben har et ekstra fokus på seg til å få frem et budskap. Bjarmann visste hva han gikk til og kunne forberede seg, istedefor ble det langt på vei floskler. Og jeg synes dette igjen er et meget godt eksempel på en klubb som bare flyter retningsløst og ikke har en plan der hver enkelt spiller har sin rolle å fylle i en ellever. Den manglende røde tråden vi så lenge har snakket om, der trenere hentes for å videreføre LSK-stilen og ikke LSK-stilen bestemmes av hvem som leder laget. Men Bjarmann har mer enn nok med å finne rikige spillertyper, og der ligger identitetskrisen begravet. For gir man bare opp når man ikke kan kjøpe dem inn? Med alt som er på plass i Sportsklubben? Svaret er dessverre ja. Og med det faller vi konstant mellom to stoler, vi klarer ikke følge den berømte utviklinga som Bjarmann selv ofte nevner at man prøver på. Det er en sterk allmenn forventing om hva LSK skal stå for, samtidig som noe av det ikke står seg like godt lenger til dagens fotball. Hvordan finner man den gode miksen? Kun en ting er sikkert, tida har vist at hverken Runar eller Bjarmann er personene til forvalte både arv og nåtid. Vi får servert en grå grøt som hverken faller i smak hos de som vil ha spill i lengderetning eller de som vil ha et mer possession-orientert (som ikke automatisk betyr tiki-taka) spill. Og det limer oss til bunnen av eliten.

For hvorfor ble vi mer direkte med Runar? Hvilke spillertyper er det vi har henta som underbygger dette ønsket, og hva var det vi allerede hadde? For mer direkte har vært synonymt med mer langballer, langt oftere enn det å ha et eget spill er det dette Runar selv har påpekt som noe han ønsker mer av. Og i form av server fra to begrensa midtstoppere. Men passer dette spillere på den sentrale midtbanen som Malo, Lundemo og Bonke? Om noe, er det ikke nettopp det at de vil være involvert i spillet som definerer dem over nærmest alt annet?

Nå sist smeller det fra mediesjefen at man opplever forbedring i måten man spiller fotball på, etter en grisekamp som kun handlet om poeng. Hva pokker er det man egentlig snakker om? Når uttaler Lindblad seg som privatperson og som mediesjef? På SoMe ser det ut til å gå i hytt og pine. Var man virkelig fornøyd med å sette en to meter høy gul stolpe på banen som nærmest aktivt ikke ble involvert og som heller ikke så ut til å være interessert i å involvere seg? I en åpen klubb med respekt for seg selv og for fansen hadde man vært klokkeklar på at gårsdagens kamp var kvalitetsmessig elendig, at det var lite å hente rent spillemessig, og at resultatet trumfet alt annet.

De er i forsvarsposisjon med piggene ut alle mann, og det blir tydeligere dag for dag.

Kommentar

• Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

Opprinnelig skrevet av maurakanari
                  Det har vært spillere som har fått målt fettprosenten og fått direkte beskjed om at de må ned på den i hvertfall.

Kommentar

• _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4400

Med Michael Jakobsen ut, så har vi faktisk ikke backup på noen av plassene i forsvarsrekka. Helt hinsides og direkte useriøst å kun ha 4 forsvarsspillere i stallen. Har aldri sett noe lignende før hos en toppklubb. Karantener/skader kan man nesten garantere at kommer. Hvordan kan man holde på sånn her?

Edit: Glemte selvsagt Rindarøy her. Men det er altfor tynt uansett, for et lag som er et av de som slipper inn flest.
                    ..................

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                      Med Michael Jakobsen ut, så har vi faktisk ikke backup på noen av plassene i forsvarsrekka. Helt hinsides og direkte useriøst å kun ha 4 forsvarsspillere i stallen. Har aldri sett noe lignende før hos en toppklubb. Karantener/skader kan man nesten garantere at kommer. Hvordan kan man holde på sånn her?
                      Flaks at det er ny og bedre midtstopper på vei inn da. Synes det er helt hinsides og direkte useriøst å skrive negative meldinger om klubben før man har mer fakta på bordet.

Kommentar

• Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

Jeg ser Runar mener erstatteren holder samme nivå¨. Men han har ikke skrevet under enda, og kan sikkert fortsatt få tilbud fra andre klubber. Utrolig merkelig å ha så lite back up i forsvaret ? Hva slags balansering av laget er dette egentlig ?

Og det snakkes om kontuinitet er viktig, men hvor legges det vekt på hen, og hva med at spillere trenger litt tilvenning.?
                        Kippe må holde seg frisk resten av sesongen og ikke pådra seg kort, hvertfall ikke på lenge, hvis ikke kan dette bli farlig. Mulig Francis Dickoh er en god spiller, kan se sånn ut, men nok en gang gambling, og vi får håpe han tilvennes raskt. Overgang fra Skotsk fotball til Norsk burde vel være ganske greit.

Kommentar

• _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4400

Opprinnelig skrevet av biggie

Flaks at det er ny og bedre midtstopper på vei inn da. Synes det er helt hinsides og direkte useriøst å skrive negative meldinger om klubben før man har mer fakta på bordet.
                          Beklager. Min tillit til LSK er ikke spesielt stor for tiden, av en eller annen merkelig grunn. Men da er det en på vei inn hvertfall.
                          ..................

Kommentar

• Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

Man vet at Jakobsen har blitt hentet tilbake, og ikke lenger er LSK spiller. Man vet at LSK har planer om å signere Francis Dickoh.

Jo, det er en stor grunn til å kritisere, og hovedgrunnen er at de ikke har sørget for mer backup i forsvaret tidligere.Til og med RB spurte om det, og har kommentert at styrking av forsvaret i det norske overgangsvinduet, så ut til å være viktigere enn å styrke angrep. Man har scoret greit med mål, men sluppet inn alt for mye.

Nå forsvinner en spiller det er blitt kommentert at har fått ett godt samspill med Amundsen. Man hadde ett alternativ til kippe/amundsen. Nå må nye relasjoner spilles inn, men allerførst, signeres!

Får håpe det er på lenger kontrakt enn 6 måneder da, så det blir litt forutsigbarhet?

Kommentar

• ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

Begynner å lure på om styret har gitt opp ,og at de har bestemt at vi skal ta turen ned. 3 som kan spille midtstopper ,så lar de den ene gå,og en av de andre full av skader og karantene .Kanskje får vi en 33 åring som vi ikke vet hvordan vil gå inn i en spillergruppe. Skal være med på mobiliseringa neste kamp å prøve å være positiv. Uten seier der så er det full krig fra min side.

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av Trooond

Man vet at Jakobsen har blitt hentet tilbake, og ikke lenger er LSK spiller. Man vet at LSK har planer om å signere Francis Dickoh.

Jo, det er en stor grunn til å kritisere, og hovedgrunnen er at de ikke har sørget for mer backup i forsvaret tidligere.Til og med RB spurte om det, og har kommentert at styrking av forsvaret i det norske overgangsvinduet, så ut til å være viktigere enn å styrke angrep. Man har scoret greit med mål, men sluppet inn alt for mye.

Nå forsvinner en spiller det er blitt kommentert at har fått ett godt samspill med Amundsen. Man hadde ett alternativ til kippe/amundsen. Nå må nye relasjoner spilles inn, men allerførst, signeres!

Får håpe det er på lenger kontrakt enn 6 måneder da, så det blir litt forutsigbarhet?
                                Hva er det du prøver å oppnå ved å være så negativ?

Å bytte ut en Jacobsen som ikke har greid å oppnå tidligere høyder med en spiller som er potensielt bedre,og samtidig få en økonomisk kompensasjon, er musikk i mine ører.

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7155

Hoppla! Hvis du vet mer enn meg vil jeg gjerne ha et navn. Jeg trodde overgangsvinduet var stengt?
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3417

Opprinnelig skrevet av trigz

Hoppla! Hvis du vet mer enn meg vil jeg gjerne ha et navn. Jeg trodde overgangsvinduet var stengt?
                                    Denne karen det er snakk om; http://nr.soccerway.com/players/francis-dickoh/4517/

Kommentar

• Trooond
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2015
                                      • 1039

Hva er det du prøver å oppnå ved å være så negativ?

Å bytte ut en Jacobsen som ikke har greid å oppnå tidligere høyder med en spiller som er potensielt bedre,og samtidig få en økonomisk kompensasjon, er musikk i mine ører.
                                      Dette viser igjen at sportslig utvalg har gjort en dårlig jobb, det er mitt poeng. Det skulle vært nok forsvarsspillere i klubben nå, til at dette ikke burde være ett sjansespill.
                                      ​Nå vet vi hvordan det gikk med Edu. Denne spilleren har enda ikke signert, men jeg og tror han gjør det.
                                      Mitt andre poeng er at dersom vi får en forsvarer ut i løpet av kort tid, er vi avhengig Franchis leverer fra første minutt. Man har jo ikke mulighet til å gi han tilpassningstid slik Jakobsen har fått.

Men spilleren Franchis er jeg positivt til og håper han slår til fra første stund, og at han blir i flere år og leverer hver kamp og bidrar til kontinuitet.

Kommentar

• knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9568

Kan noen oppsummere krangel'n mellom politiker'n og styrmannen?

Er vel blitt tre(?) innlegg nå bak betalingsmur.

http://www.rb.no/lsk-styret/lsk/runa.../s/5-43-353356

Klart ctrl+c, ctrl+v skal koste si.

Kommentar

• plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 832

Det er ingenting å lage et referat av. Det er såpass dårlig skrevet at det ikke levner noe som helst tvil om hvor de største problemene i klubben sitter.

Kommentar

Working...