Synes det er uforståelig at vi nå i løpet av 1 års tid har latt Glesnes passere ut dørene uten kontrakt, og det samme med Morten Sundli. Her har vi to norske spillere som kunne sørget for kontinuitet i midtforsvaret vårt. Istedet leier vi først Jakobsen, før vi henter en annen rusten danske på 3-måneders kontrakt. Kan godt hende Dickoh er en god spiller, men for meg gir det ingen mening. Og med tanke på alderen så vil han være historie innen relativt kort tid uansett. Forsvaret vårt blir så bortprioritert at det er en skam. Det er ingen langsiktig tankegang, man bare brannslukker her og der så fort problemer og skader oppstår.
LSK Sesongen 2016
Collapse
X
-
Er skremmende at et styremedlem ikke forstår hvordan et styre skal fungere. Rett og slett sensasjonelt idiotisk.Kommentar
-
Kommentar
-
Kort fortalt :
Politiker mener det er galskap å ikke være enstemmig og totalt enig i ett styre .
Styremedlem påpeker enkelt at de er 11 personer og at det er logisk at man er uenige etter en så bedriten sesong man har hatt i år. MEN at man står bak styrets avgjørelse. Punchline er vel at politikere kanskje burde tenke litt sjøl og ikke bare mene som de blir fortalt....
Politiker sier da bare masse vissvass
Sjøl er jeg enig med Bjørnar Sollie , Er lov å være uenige i ett styre, men man retter seg etter flertall. Blir man ALLTID stemt ned i ett styre er man kanskje på feil plassKommentar
-
11 personer? I følge http://www.lsk.no/contact-information har styret 8 medlemmer.
StyretStyreleder Owe Halvorsen 91 74 82 38 oh@halvorsenco.no Nestleder Bjarne Sognnæs Styremedlem Odd Iver Pellfoch Styremedlem Nordis Vik Olausson Styremedlem Bjørnar Sollie Styremedlem Morten Bergheim Styremedlem Elin Krokan Styremedlem Per Christian Eidevik Elska þetta félagKommentar
-
11 personer? I følge http://www.lsk.no/contact-information har styret 8 medlemmer.
StyretStyreleder Owe Halvorsen 91 74 82 38 oh@halvorsenco.no Nestleder Bjarne Sognnæs Styremedlem Odd Iver Pellfoch Styremedlem Nordis Vik Olausson Styremedlem Bjørnar Sollie Styremedlem Morten Bergheim Styremedlem Elin Krokan Styremedlem Per Christian Eidevik 👍 1Kommentar
-
Dette er leserinnlegg, så de burde uansett ikke ligget under RB+, men vært fritt tilgjengelig. RB har ikke betalt for dette, og skal heller ikke ta seg betalt for det, så de kan bare prøve seg på å protestere . Derfor limer jeg det inn i sin helhet her.
«Det er så amatørmessig at en må klype seg i armen for å finne ut om det er virkelig»
Av Sverre Myrli | LSK-medlem | Skedsmo
Publisert: 31. august 2016, kl. 12:15 Sist oppdatert: 07. september 2016, kl. 14:46
Noe fundamentalt må gjøres i Romerikes stolthet, som neste år skal feire 100-årsjubileum.
Jeg har svært lite greie på fotball, bortsett fra at jeg synes det er en utrolig underholdende og fengende idrett. Ja, i den grad at jeg de siste 30 år har sett hundrevis av kamper på Åråsen og på en rekke bortearenaer i alle landsdeler.
Jeg er altså ikke rett person til å svare på hva som er galt i LSK og hva som må gjøres, men som LSK-medlem er jeg én av for tida mange utålmodige og skuffede supportere. Bortsett fra et cupmesterskap er resultatene de siste årene ikke mye å rope hurra for. Å havne midt på tabellen år etter år er så kjedelig og uinspirerende at det nesten er drepen for laget og dets supportere.
Før var LSK et lag alle mente noe om. LSK var elsket eller hatet, og motstanderne gruet seg til å spille på Åråsen. Nå bryr ingen seg om LSK. Med plass midt på tabellen år etter år, blir det slik. Det er fælt å si det, men faktisk er årets situasjon, der det spørs om laget klarer å klamre seg fast i eliteserien, mer spennende og engasjerende enn midt på tabellen-plasseringer.
Mye er sagt og skrevet om trenernes ansvar for begredelige plasseringer de siste årene. Selvsagt er trenerne viktige, men hva med styrende organer? Kanskje noen burde se nærmere på hvordan en klarer å drive eliteserieklubber med langt bedre resultater på langt mindre steder enn Lillestrøm og Romerike? Med landets mest befolkede område og kraftigste vekst, skulle det være mulig å rekruttere både spillere og tilskuere. Med de store bedriftene tett som hagl i distriktet skulle en tru det gikk an å få sponsorer også. De klarer det andre steder.
Nylig uttalte LSKs styreleder seg om styrets behandling av trener Rúnar Kristinsson. En flau forestilling. Styret var tydeligvis delt i tillit til treneren. Hallo, er det virkelig mulig? Hva slags styre er det? De må manne seg opp og bli enige om det ene eller det andre. Slik det ikke går an å være litt gravid, går det heller ikke an å ha litt tillit. Nå framstår det som om treneren har halve styrets tillit.
Det er så amatørmessig at en må klype seg i armen for å finne ut om det er virkelig.
Sverre Myrli | LSK-medlem | Skedsmo
-0-0-0-0-0-0-0-
LSK-styret svarer Myrli: «Er det så farlig å vite sannheten?»
Av Bjørnar Sollie | styremedlem | Lillestrøm Sportsklubb
Publisert: 06. september 2016, kl. 10:04 Sist oppdatert: 06. september 2016, kl. 10:39
Med åtte personer i LSK-styret – hadde det ikke vært mer merkelig om alle var enige om tillit til treneren etter én seier på elleve kamper?
Sverre Myrli har mye rett i sitt leserinnlegg i Romerikes Blad 30. august. Da tenker jeg ikke nødvendigvis på hans innrømmelse: «Jeg har svært lite greie på fotball».
Det er mye riktig og gode meninger her. Det jeg reagerer på i innlegget, er at Myrli synes det er så håpløst at styret er delt i synet på tillit til treneren. Dette har jeg sett andre «eksperter» uttale også.
Hvorfor er det så håpløst? Det sitter åtte personer i styret, hadde det ikke vært mye mer merkelig om alle var enige i spørsmålet om treneren etter én seier på elleve kamper? Jeg som styremedlem ville i alle fall vært mye mer bekymret da.
Vi hadde en meget grundig, god og fruktbar diskusjon i styret. Flertallet bestemte at treneren skulle fortsette. Ergo har han tillit. Selv om ikke alle er enige, stiller selvsagt alle seg bak beslutningen. Det er slik et demokratisk styre fungerer.
Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hva som er flaut med dette, eller hvorfor man skal manne seg opp og bli enige om det ene eller andre, slik Myrli hevder man bør gjøre. Hva i all verden er dét for vrøvl? Treneren har styrets tillit, det har flertallet bestemt. Så enkelt er det.
Styrereferatene er tilgjengelig for alle medlemmene. Der vil det stå at styret var delt i dette spørsmålet. Hvorfor kan vi ikke da fortelle det med én gang? Hvorfor er sannheten farlig? Dette handler om åpenhet. Det tror jeg er sunt. Kanskje er det noe å lære av dette for Sverre Myrli og hans politiker-kompanjonger? Det er nemlig en del politiske prosesser som hadde hatt godt av litt åpenhet.
-0-0-0-0-0-0-0-
«Håpløs holdning i LSK-styret»
Av Sverre Myrli | LSK-medlem
Publisert: 07. september 2016, kl. 13:32 Sist oppdatert: 07. september 2016, kl. 14:56
At et styremedlem er så blottet for selvransakelse, mens klubbmedlemmer og supportere gremmes over situasjonen, er bare trist.
Det er sannelig mye rart en skal lese.
Innlegget i RB 6. september, av styremedlem i Lillestrøm Sportsklubb, Bjørnar Sollie, sier i grunnen alt om situasjonen i LSK. At et styremedlem er så blottet for selvransakelse, i ei tid da klubbens medlemmer og supportere gremmes over den begredelige situasjonen for klubben, er bare trist. Sollie sitter i LSKs styre og er dermed ansvarlig for klubbens drift.
At det er så dårlig stilt i styret som Sollie blottlegger i sitt innlegg var jeg ikke klar over.
Jeg gremmes.👍 2Kommentar
-
Du kan jo selv tenke deg dersom øverste leder i din bedrift ikke klarte å fatte en avgjørelse i en sak og informerte dere på et åpent møte at bedriftens fremtid var truet fordi han ikke klarte å vurdere alternativene mot hverandreKommentar
-
Styremedlemmer leies primært inn for å tilføre kompetanse man ikke har, gi råd og veiledning til bedriften og daglig leder. Jeg vil også mene at de skal kunne være i stand til å komme med noen langsiktige føringer som gjør at bedriften står sterkere enn dersom styremedlemmet ikke var tilgjengelig.
At styret i det hele tatt må diskutere trenerspørsmålet knapt et år etter ansettelsen er tåpelig i seg selv. Men det må da være mulig å opptre som styremedlemmer og ikke en gruppe enkeltpersoner, gi faglige råd og kommunisere forståelig. At enkeltpersoner i media posisjonerer seg på en måte som gjør at de senere kan si "det var ikke min skyld" er mer enn bare tåpelig.Kommentar
-
Jeg er ikke enig i siste innlegg på forrige side.
Etter Haglund forlot skuta, måtte klubben ansette en ny trener og valgte å gå for en ung fotballtrener med gode meritter. Uten at jeg vet til detaljene så var tydeligvis totalpakka god. Tidligere toneangivende spiller, gode resultater som trener med en god plan for hvordan spillerne skulle opptre på matta. Når det så viser seg at resultatene blir mye dårligere i år enn hva man hadde forventet, så er det da naturlig å diskutere om han bør erstattes. Og også veldig naturlig at et styre bestående av 8 personer har delte meninger i så henseende.
At dette burde legges lokk på eller ei, det vet jeg ikke. Men det Bjørnar skriver er at møtereferatet uansett ville kommet allmennheten til syne. Og er det tilfelle så er det jo helt ukomplisert at styreleder gikk ut med det han gjorde. Uten at han nødvendigvis passer som styreleder i klubben av den grunn.Kommentar
-
Runar er en trener med meritter fra en liga norsk tv vel aldri har sendt et live-bilde ifra. Vi verdsetter islandsk trenings- og utviklingskultur, ikke deres liga. Meritt- og erfaringsmessig kunne man hatt en sterkere sak for å ansette assistenten Siggy. Langt viktigere enn meritter fra Islands eldste og mestvinnende klubb det uansett var vanskelig å sammenligne med nivået her, burde styret vært opptatt av om Runar var mannen til å ta et lag som endelig hadde fått en defensiv struktur og utvikle det videre. Om man f.eks. hadde unge lovende spillertyper som kunne formes inn i roller som sikret at det som ga oss resultater ikke forvitret selv med mindre ressurser. Eller om han hadde navn på blokka man kunne hente som sikret kontinuitet, med Runars islandske metoder. Men Runar startet med å hente en sterk islandsk middelmådighet og sammenlignet ham med Johan. Allerede der skurret det for undertegnede.
Med nytt styre kom tydeligvis nye ideer. Nå var kanskje ikke femteplass godt nok? Komisk nok fremsto LSK-personligheter Ivar Hoff mer kritisk til Haglund i sin tid enn det han nå gjør mot Runar, og bakgrunnen for det viste seg kjapt å være at han har personlig prestisje involvert i å verne nåværende styreleder. Det var denne karen Hoff aktivt kjempet for å få inn. Og da er det heller ikke vanskelig å danne seg et bilde om hvorfor ting er som de er i Sportsklubben. Hvorfor varig suksess er umulig i LSK, ikke rart navnet Haglund nærmest oppfattes som et fy-ord. Men jammen hadde man ikke også mage nok til å påstå at hans fotball også skulle videreføres. Blank løgn, hverken mer eller mindre. Men for en urovekkende stor del av supporterskaren er ikke det så nøye, og de er gjerne med på unnskyldninger som dårlig råd og såkalt stor spillerflukt før Runar kom inn, selv om det også på mange måter er tilbakevist. Over alt står likevel en enkel leveregel, ikke gå ut og lov ting du ikke kan eller vil følge opp. Ikke si en ting og gjør noe annet. For en del år siden satt Semb på NRK i programmet Bakrommet som nyutnevnt toppfotballsjef og lovet at det Norge allerede hevdet seg på innen fotballen skulle videreføres. I dag kan vi se at han innrømmer at sentrale ting i fotballen som fysikk og organisering er blitt glemt i iveren etter å dyrke spillertyper som passer plastikken vi har blitt invadert av. Men tas det personlig ansvar? Setter man sin stilling til disposisjon etter manglende resultater? Nei, det er et speilbilde av hvordan ting fungerer også i LSK og store deler av samfunnet forøvrig nå til dags, man tar ansvar for udugeligheten ved å bli sittende. Man setter seg selv, sin lønn og status, over alt annet.
Men tilbake til Runar, dette var mer enn en treneransettelse, dette er også mannen som skulle være en talentutvikler og innføre den islandske modellen i LSK. Men hvordan har det egentlig gått med dette? Den ser ut til å ha forsvunnet helt i låneorgien og gjennomtrekken av spillere. Sist ut en 33-årig danske på lån og mulig kjøp. Det som skjer og har skjedd på rekruttlaget er en minst like god sak for å sparke Runar som noe annet. Det er en rød tråd av både manglende utvikling og resultater.
Og foran 2017 vil man uansett nærmest stå på nye ark og tegnestifter til, som et direkte resultat av hvordan spillertroppen har blitt forvaltet. Det finnes ikke et eneste halvgodt argument engang for å fortsette med Runar.Last edited by GIFKanari; 08.09.2016, 13:44.👍 3Kommentar
-
-
👍 2Kommentar
-
Er helt utrolig, er det rart det går til ad undas. Vi er på randen av nedrykk, vært spillemessig svake under hele Runar's tid, samt ikke vunnet på 13 kamper, også står det ett styremedlem og lirer av seg det der. Gidder ikke høre på den svadaen lenger.👍 1Kommentar
-
Kommentar
Kommentar