Odd - Lillestrøm, søndag 8. november 2015 kl. 18.00 (siste serierunde)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    #81
    Opprinnelig skrevet av armykanari
    Selv synes jeg først og fremst det er sjukt uprofesjonelt og reise ned til Skien med feriemodus planta langt inn i hue, det er ikke akseptabelt heller ikke ovenfor andre lag som kanskje blir påvirket av utfallet.
    Dette var vel heller forenelig med det vi har prestert mot toppen av Tippeligaen tidligere i år enn at man kan skylde på feriemodus. Jeg tror på ingen måte innsatsen var forskjellen på lagene i denne kampen, men kvaliteten på det som gjøres på banen.
    Det var enkelte perioder, som i starten av 2.omgang hvor Odd satte skikkelig tempo på spillet sitt og traff på alt av bevegelser uten ball, som vi rett og slett så at det var klasseforskjell på lagene når det kommer til relasjoner og hvordan lagene som helhet angriper. Ikke minst kvaliteten på bevegelsene uten ball, som gjør jobben som ballfører uendelig mye enklere enn de alt for mange bevegelsene i fra som vi har.

    Vi har hatt bedre dager denne sesongen, men først og fremst tapte vi mot et veldig mye bedre fotballag enn vi selv er for øyeblikket. Spiller for spiller er også Odd en av få lag i ligaen som er bedre enn oss etter min mening (spesielt ift spillestilen sin), og da krever det i så fall at vi som lag fungerer bedre enn de, noe vi på ingen måte er i nærheten av. Mot en del andre lag kan vi vinne på at vi har ligaens beste keeper og noen offensive spillere som kan skape mye på egenhånd. I går holdt Origi oss lenge inne i kampen, men forskjellen var til slutt for stor.

    Ellers er jeg helt enig i at fremtiden ser lys ut om man ser på spillermaterialet vårt. Så gjenstår det å se om vi har den rette sportslige ledelsen til å utnytte dette, og selv om jeg er av den oppfatning om at vi ikke har det pr.dd, så håper jeg Runar K i likhet med spillergruppa tar store steg i vinter og at man har lært noe av denne sesongen som gjør at vi også som lag vil se mye bedre ut neste år.
    Jeg har på mange måter innsett at Runar K forblir på sin plass også neste år, og da er det ingenting som vil glede meg mer enn om han motbeviser meg. Foreløpig synes jeg dog vi leverer omtrent på "par" under Runar K totalt sett, men vi skal alltid etterstrebe å levere over forventning om vi skal ta igjen noen av lagene foran oss.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #82
      I 2016 må det ihvertfall bli noe mer enn "...å pröva holde lite i bollen lissom...". Synes slike uttalelser et et godt symbol på akkurat hvor klubben befinner seg i hierarkiet, og hvor langt det er opp dit vi vil være. Det er fire klubber som peker seg ut i landet og det er fire klubber som utlyser en naturlig selvtillit og tro på det de driver med. Resten er med som tabellfyll.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #83
        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Dette var vel heller forenelig med det vi har prestert mot toppen av Tippeligaen tidligere i år enn at man kan skylde på feriemodus. Jeg tror på ingen måte innsatsen var forskjellen på lagene i denne kampen, men kvaliteten på det som gjøres på banen.
        Har prøvd å poengtere dette på Twitter ved et par anledninger den siste tiden. Deler vi sesongen i to og ser på de siste 15 kampene, står vi med 0-1-6 mot lagene på øvre halvdel. Vi har ikke slått et godt lag (øvre halvdel) siden 7. juni. Med et rekordstort sprik mellom topp og bunn i ligaen har vi bevist at vi evner å slå lagene på nedre halvdel, og det er jo bra, for de kampene gir like mye poeng. Lagene over oss har ikke bare havnet der fordi de er jevnere i prestasjonene, men de har også vist seg bedre i alle enkeltkampene i høst (minus én uavgjort).

        Jeg håper som alle andre på en knallsesong neste år, men jeg synes ikke laget har vist nok til å rettferdiggjøre spådommene om toppstrid neste år. Den "fantastiske høsten" i 2015 er først og fremst et resultat av terminlista - vi var ferdig med det tøffeste programmet da august ble til september. Optimisme er bra, for all del, men optimismen bør suppleres med en liten dose realisme.

        Kommentar

        • Bukkenbruse
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 515

          #84
          Opprinnelig skrevet av Totti21
          Spiller for spiller er også Odd en av få lag i ligaen som er bedre enn oss etter min mening (spesielt ift spillestilen sin),
          Den her tror jeg du ser med ekstreme Lillestrømøyne (evt for å gjøre prestasjonen til Runar som du jo er skeptisk til, mindre enn det den er). Mange av mine kompiser fra andre deler av landet mener at vi på papiret har et av de desidert svakeste lagene i ligaen. Jeg synes jo også dette er å ta i, men ser man på mannskapet vårt er det jo få profiler. Vi har en veldig bra keeper (men i de fleste sine øyne ikke topp 3), vi har en backrekke hvor de fleste kun har hørt om Kippe (som nå nærmer seg 40), en tidligere relativt grå vikingspiller på en back, en lokal fyr få har hørt om som stopper ved siden av og med Kind på backen kan du plusse på en "ukjent" lokal til. Med Ringstad har vi en mange har hørt om, men han har ikke prestert på en stund.

          På midten har vi 2 kantspillere som har slått igjennom i år og som som tilsammen er omtrent like gamle som Kippe. Vi har en sentral bestående av en ung afrikaner, en som var i Sandnes for bare noen måneder siden....så har vi Lundemo som slo igjennom i fjor, men har bevist lite i år....Friday som utvilsomt mange mener virker spennende og Erling som ansees som en brukbar, men ikke mer spiss. Jeg vet/tror at fans av både Aafk, Haugesund, Tromsø, Sarpsborg og BodøGlimt ikke mener at de har noe dårligere lag på papiret enn oss og merritmessig stemmer i stor grad dette.

          Viking, Godset, Rosenborg, Molde, Søpla og Odd mener jeg helt klart har bedre lag enn oss på papiret og det gjenspeiler seg også på tabellen.....Stabæk har helt klart overbevist langt utover hva "alle" hadde forventet. Selv mener jeg at vi har fått mye ut av sesongen i forhold til mannskapet. Vi har mistet Riise, Fofana, Palmi, Vaagan, Ruben Gabrielsen, Magnar Ødegaard, Tommy Høiland, Udjus, Ohi, Østlie og delvis Johan og muligens noen jeg har glemt siden vårsesongen for 1,5 år siden. Det er ekstremt mye rutine og også en god del bredde og kvalitet. At vi med så mange borte (men seff en del inn) tar bare 1 poeng mindre denne sesongen enn forrige år - med et mannskap uten det folk flest anser som tippeligaprofiler - det er jeg faktisk ganske imponert over. Vi har et veldig ungt lag med stort utviklingspotensiale, noe over topp 6 mener jeg er totalt urealistisk når man ser på ressurser og mannskap, men å kjempe rundt 6.plassen neste år tror jeg vi kan klare og det er et bra fundament å bygge på fremover. Man må noen ganger se ting uten supporterbriller og se realiteten. At vi er de beste av de dårligste tror jeg er det beste Lsk kan håpe på med økonomien vi har nå for tiden. Med kontinuitet og god talentuvikling kan vi ta steget opp til topp 3 i løpet av 2-3 år.
          Last edited by Bukkenbruse; 10.11.2015, 13:35.

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            #85
            Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
            Den her tror jeg du ser med ekstreme Lillestrømøyne (evt for å gjøre prestasjonen til Runar som du jo er skeptisk til, mindre enn det den er). Mange av mine kompiser fra andre deler av landet mener at vi på papiret har et av de desidert svakeste lagene i ligaen.
            Sorry, men når ble det egentlig interessant å høre hva folk som ikke følger LSK tett synes om laget vårt? Mulig kompisene dine ser alt av LSK-kamper, har vurdrert troppen vår objektivt og grundig opp imot resten av lagene i Tippeligaen og dermed konkludert med at vi har et av de desidert svakeste lagene i ligaen, men det ville overrasket meg enormt all den tid selv de betalte TV-"ekspertene" ikke har peiling på hva de snakker om når de skal vurdere LSK. Det er bare å se på tabelltipsene før hver sesong, der f.eks. den respekterte eksperten/speideren(!) Lars Tjærnås gang på gang viser at hans vurderinger utelukkende er tatt fra ting han har "hørt" eller eventuelt bare ren gjetting. I farten husker jeg godbiter som "Palmi er en lettbent tekniker", "Gabrielsen har fart som sin største styrke" og ikke minst da islendingen Johan Andersson i fjor skulle konkurrere om en plass på kanten (!). Majoriteten av Fotball-Norge vet ikke hva de snakker om når det kommer til andre lag enn det/de som de følger tettest, og skal vi være helt ærlige har ikke de fleste sett størstedelen av kampene våre de siste sesongene. Det er helt fair å mene at troppen vår i år ikke er spesielt god (er 100% uenig), men ikke fordi kompiser og eksperter synes vi ikke har noen profiler (les: overbetalte/store navn).
            Twitter

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              #86
              Jeg synes Marius Arnesen har vært bra i år. Kristjanson (Josimars redaktør på NRK Østlandssendingen oppsummerte sesongen) har fått mye ut av laget også.

              Kommentar

              Working...