Stallen i 2016

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Stallen i 2016

    Per dags dato er status for stallen i 2016 slik:
    Draktnr Navn Alder Født Høyde,
    vekt
    Kontrakt
    t.o.m.:
    Merknader
    77 Arnold Origi Otieno 33 15.11.1983 186/83 2018
    12 Jacob Rekdahl Faye Lund 22 15.09.1994 185/71 2016
    1 Haraldur Björnsson 27 11.01.1989 191/92 2016
    29 Emil Gundelach Ødegaard 17 29.04.1999 185/73 2018
    24 Erik Tobias Sandberg 16 27.02.2000 190/xx 2018
    (2 Martin Filip Falkeborn 23 08.01.1993 182/72 2018) Utlånt til Ull/Kisa
    3 Simen Kind Mikalsen 23 04.05.1993 185/81 2018
    4 Marius Amundsen 24 22.09.1992 185/80 2018
    5 Ole Martin Rindarøy 21 16.05.1995 172/70 2016 Lån fra MFK
    13 Frode "Even" Kippe 38 17.01.1978 194/97 2016
    16 Håkon Skogseid 28 14.01.1988 186/77 2016
    14 Francis Dickoh 34 13.12.1982 187/8x 2016
    7 Bassel Zakaria Jradi 23 06.07.1993 185/78 2016 Lån fra SIF
    8 Malaury Martin 28 25.08.1988 178/75 2016
    10 Marius Lundemo 22 11.04.1994 189/82 2016 Langtidsskadd
    (14 Fredrik Krogstad 21 06.06.1995 180/81 2016) Utlånt til Ull/Kisa
    15 Erik Næsbak Brenden 22 07.01.1994 180/72 2017
    17 Jørgen Kolstad 21 31.08.1995 179/74 2018
    18 Bonke Innocent 20 20.01.1996 180/74 2018
    (27 Markus Dahlen Brændsrød 21 06.09.1995 173/65 2016) Utlånt til 2010
    20 Mohamed "Moa" Ofkir 20 04.08.1996 178/71 2018
    6 Ifeanyi Mathew 19 20.01.1997 173/xx 01.08.2020?
    26 Sheriff Sinyan 20 19.07.1996 188/80 2018
    (9 Arni Vilhjalmsson 22 09.05.1994 180/76 2017) Utlånt til Breidablik
    11 Erling Knudtzon 28 15.12.1988 178/70 2018
    19 Gary John Martin 26 10.10.1990 184/xx 2016 Lån fra Vikingur
    23 Tomas Malec 23 05.01.1993 199/93 01.08.2017? Lån fra LASK Linz
    21 Petter Mathias Olsen 18 13.01.1998 175/67 2018
    På B-lista står nå Arne Holter (forsvar), Lars Mogstad Ranger (forsvar), Henrik Loholt Kristiansen (midtbane), Nikolas Walstad (forsvar) og Mats Gulbrandsen Viken (keeper). Storebror Peder Kristiansen skal studere i USA, for de som lurte på hvor han er blitt av. Forsvarsspilleren Sondre Karterud (født 14.05.1996) blir 20 i år og er gått til Grorud.

    Oppdatert A- og B-liste finnes her: https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx
    (Velg "Tippeligaen", "Lillestrøm" og "Generer rapport". Side 2 gir historikk for hvem i NFF som har oppdatert lista med hva, og når.)

    Alderen er den spilleren når i løpet av året. Kontraktene løper normalt ut hele kalenderåret som er oppført, ellers er presis dato angitt.

    Fred Friday er solgt til nederlandske AZ Alkmaar for i underkant av 15 mill NOK, hvorav omkring 9 mill tilfaller LSK.

    Den islandske keeperen Haraldur Björnssons kontrakt med Östersund er terminert, slik at han er LSKs eiendom, foreløpig ut 2016, men kontrakten kan forlenges.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 27.10.2016, 09:41.
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    #2
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Foreslår at denne diskusjonen flyttes til og heretter tas i tråden for 2016, der jeg har kommentert Bosman-situasjonen.

    gilbert
    Moderatormelding
    Den er grei, gilbert. Innlegg som diskuterer lengde på kontrakt er flyttet til "LSK sesongen 2016".
    Jeg har dessuten klistret denne tråden.

    Stray Cat
    Last edited by Stray Cat; 07.12.2015, 22:52.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • 007
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2013
      • 285

      #3
      I Nyhetstråden 1. desember 2015 og på LSK sine Facebooksider stod det bl.a. om Brenden at:
      Opprinnelig skrevet av 007
      ... I LSK vil han ha drakt nr 15 ..."
      Fint hvis "gilbert" kan føye det til åpningsinnlegget når det passer.

      Takker hjerteligst for at "gilbert" starter en slik tråd i 2016 også og for all jobben han kommer til å gjøre med å ajourføre den!
      Takker samtidig også for treningsrapportene og annet nyttig han bidrar med!
      Last edited by 007; 15.12.2015, 19:20. Begrunnelse: Manglet en "å"...

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        #4
        Michael Jakobsen signert for 2016

        Den danske venstrebeinte midtstopperen og venstrebacken Michael Jakobsen (30) har signert en låneavtale (fra Esbjerg) om å spille for LSK ut 2016. I avtalen inngår også en opsjon om kjøp, hvis LSK blir enige med spilleren om dette etter sesongen.

        Michael Jakobsen (30 - 02.01.1986 - 185/81 - 2016) er nå lagt inn på lista.

        gilbert
        Last edited by gilbert; 08.03.2016, 13:42. Begrunnelse: Lagt inn i tabellen i førsteinnlegget.

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5099

          #5
          B-lista har blitt oppdatert i dag, 11.mars.

          De som står på den per nå, er Henrik Kristiansen, Herman Lund Halvorsen, Jesper Kornbakk, Nicholas Walstad og Mats Gulbrandsen Viken.

          Ref, https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx

          Forøvrig har Mikael Jakobsen fått draktnummer 22.

          Kommentar

          • 007
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2013
            • 285

            #6
            lsk.no og rb.no: Simen Kind Mikalsen forlenget ut 2018

            Simen Kind Mikalsen signert ny kontrakt ut 2018.





            Dette er strålende gode nyheter! Stå på Simen, det er velfortjent!

            Håper "gilbert" oppdaterer startinnlegget når det passer.

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5099

              #7
              Skulle poste det i går, men forumet var nede. Sheriff er lagt inn i A-stallen i følge https://fiks.fotball.no/, og det ser ut til at avtalene har gått i orden.

              13.04.2016 Kristian Skjennum Sheriff Sinyan ble lagt til i spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                #8
                Dagens RB nevnte nærmest i forbifarten at klubben nå er enig med både Oppsal og Holmlia om utdanningskompensasjon, slik at Sheriff Sinyan kan sitte på benken. Han føres dermed opp på lista som medlem av A-stallen.

                gilbert

                Kommentar

                • 007
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2013
                  • 285

                  #9
                  Sheriff Sinyan har draktnr. 26 i følge https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx

                  Fint hvis "gilbert" oppdaterer åpningsinnlegget når det passer.

                  Kommentar

                  • 007
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2013
                    • 285

                    #10
                    Sheriff Sinyan sin kontrakt løper ut 2018 i følge http://www.lsk.no/news/article/w6ffp...te-for-a-laget

                    Flott hvis "gilbert" legger det inn i førsteinnlegget når han har mulighet.

                    Kommentar

                    • 007
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2013
                      • 285

                      #11
                      Johan Andersson kan vel nå slettes helt fra Stallen 2016. Står her: http://www.vg.no/sport/fotball/staba...nn/a/23677399/ at han skal spille for Stabæk hvis han blir frisk og at han uansett skal begynne å trene med dem snart.

                      Faye Lund sin hjernerystelse er vel over og kan slettes som merknad da han satt på benken i går i seieren over Brann.

                      Bonke sin karantene er sonet så det kan også slettes som merknad.


                      Glimrende hvis "gilbert" oppdaterer førsteinnlegget når det passer.

                      Kommentar

                      • 007
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2013
                        • 285

                        #12
                        Imoh Fred Friday solgt til AZ Alkmaar i Nederland og kan fjernes fra stallen. Árni Wilhjálmsson er utlånt til Breidablik på Island resten av sesongen så det kan noteres opp på ham. Fredrik Krogstad og Markus Brændsrød hentes tilbake fra utlån i henholdsvis Ull/Kisa og 2010-klubben etter at overgangsvinduet åpner 21/7-16 så det kan vel fjernes "utlånt" på dem. Alt dette er bekreftet på lsk.no og/eller rb.no av Torgeir Bjarmann. Martin Falkeborn lånes trolig ut til enten Ull/Kisa eller en svensk klubb på nivå 2, men dette er ikke bekreftet enda, verken om det gjøres eller til hvem, så det bør vel avventes. Pål Vestly Heigre spilte jo mot Stabæk og skal spille mot Sarpsborg 08 i dag, men det skal jo visstnok være hans siste kamp for oss så han kan vel sikkert glimre med sitt fravær på lista fortsatt. Chinedu "Edu" Ogbuke har det jo nå blitt litt usikkert om signerer for oss, siden kona hans visstnok er lite lysten på flere måneder i Norge, så "Edu" har reist for å overtale henne og han kan vel derfor ikke føres inn enda. Arnold Origi Otieno og Jacob Rekdahl Faye Lund har begge vært skadet, men en eller begge kan i følge rykter kanskje bli spilleklare allerede til neste helgs kamp mot Strømsgodset så det kan vel sikkert fortsatt stå uten merknad på dem. Petter Mathias Olsen har visst såvidt begynt å trene med laget igjen, men er vel kanskje fortsatt langt unna å spille kamp igjen (for A-laget i hvert fall) så "Ankelskade" kan vel fortsatt stå på ham. Michael Jakobsen er visstnok ute med skade i ca. 1 måned, så det kan vel føres opp på ham. Frode Kippe har jo karantene i dag mot Sarpsborg 08, men det er vel ikke noe vits å føre inn da han er klar igjen for kamp så snart kampen i dag er ferdig ca. kl. 21.50.

                        Flott hvis "gilbert" korrigerer de opplysninger han føler er riktige når det passer for ham.

                        Takk på forhånd!
                        Last edited by 007; 17.07.2016, 05:46.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av 007
                          Flott hvis "gilbert" korrigerer de opplysninger han føler er riktige når det passer for ham.
                          Jeg beklager at jeg i går kveld somla og hadde andre ting å gjøre enn å oppdatere, slik at du - kanskje litt unødvendig - kom meg noen grytidlige timer i forkjøpet. Praktisk talt alt du minner meg om står jo i - og er nærmest sitert fra - mitt treningsreferat fra i går ettermiddag. For øvrig hjertelig takk for mange og stadige påminnelser og tips, og særlig når det er ting jeg ikke helt tydelig alt har fått med meg.

                          Lista er nå oppdatert, så nær som for Heigre, der jeg rett og slett ikke gidder å legge inn en ny spiller i tabellen bare for å fjerne ham igjen i morra.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            #14
                            Jeg har hørt at Krogstad og Brændsrød ikke kommer tilbake før 1.08. Nesten litt rart om det stemmer, men såvidt jeg har skjønt er det den beskjeden klubbene har fått.

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4384

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Trooond
                              Jeg har hørt at Krogstad og Brændsrød ikke kommer tilbake før 1.08. Nesten litt rart om det stemmer, men såvidt jeg har skjønt er det den beskjeden klubbene har fått.
                              Da er det sikkert det som står i leiekontrakten som ble inngått.
                              ..................

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                #16
                                Er det ikke da vinduet åpner? De kan vel ikke spille for oss så lenge vinduet er stengt?

                                Kommentar

                                • mrognan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 846

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                                  Er det ikke da vinduet åpner? De kan vel ikke spille for oss så lenge vinduet er stengt?
                                  Åpner 21. juli, stenger 17. august.
                                  Morten

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3208

                                    #18
                                    Tomas Malec og Ifeanyi Matthew signert

                                    Såvidt jeg forstår (fra Owe Halvorsen i RBs Studio Åråsen seint i går kveld) er det nå klart at både Tomas Malec, spiss på utlån fra slovakiske Trencin, og den offensive midtbanespilleren Ifeanyi Matthew fra Nigeria, som har imponert på prøvespill de siste par ukene, vil være signert i løpet av dagen.

                                    For at ikke Double-Oh-Seven skal komme meg i forkjøpet enda en gang legger jeg derfor disse inn på lista allerede nå.

                                    gilbert

                                    PS: I følge Bjarmann (på dagens trening) er ingen av dem signert ennå, selv om vi ønsker å signere begge. Jeg lar dem likevel stå, med merknader, inntil videre.
                                    Last edited by gilbert; 25.07.2016, 12:12. Begrunnelse: Oppdatert etter dagens trening

                                    Kommentar

                                    • 007
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2013
                                      • 285

                                      #19
                                      Vet ikke hvor lenge man skal vente før man legger inn tips om endringer i Åpningsinnlegget i Stallen 2016 uten at "gilbert" føler seg tråkket på tærne.

                                      Men jeg tar sjansen nå Jeg reiser bort straks og blir borte en stund og vil derfor ikke frekventere Forumet på noen uker.

                                      Den 3/8-16 ble det bekreftet at Markus Brændsrød lånes ut til 2010-klubben og Fredrik Krogstad til Ull/Kisa for resten av sesongen likevel.

                                      Når jeg først er i siget tar jeg som ofte før med flere ting.

                                      På Tomas Malec har du glemt å legge inn "Lån fra LASK Linz". At det er LASK Linz som "eier" ham står i RB. I tillegg er han lånt inn til sommeren 2017, så en tekst i feltet "Kontrakt t.o.m.:" à la "01.08.2017?" kunne vel passe bra. På Fikslista står det for øvrig at han skal spille med draktnr. 23.

                                      Michael Jakobsen skal nå være skadefri og Runar Kristinsson har jo antydet at han trolig starter kampen mot Bodø/Glimt til lørdag i Kippes karantenefravær, så "Kneskade;" kan vel fjernes som merknad på ham når du først gjør endringer.

                                      Overgangsvinduet i Norge stenger 17/8-16. Det er stor sannsynlighet for at det rundt denne dato vil gjøres endringer på B-lista, så fint hvis "gilbert" og/eller andre holder utkikk der etter hvert. Link finnes i Åpningsinnlegget.

                                      Gary Martin er meldt klar for lån til LSK ut sesongen i islandske aviser og han selv har bekreftet det i en av dem den 8/8-16. Men dette er jo ikke bekreftet verken på lsk.no eller rb.no enda. Men i følge RB signeres han trolig i dag, onsdag.

                                      Flott hvis "gilbert" gjør noen endringer i Åpningsinnlegget når han har mulighet.

                                      På forhånd takk!
                                      Last edited by 007; 10.08.2016, 01:34.

                                      Kommentar

                                      • OlaG
                                        Oversetterdrone
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 912

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av 007
                                        Gary Martin er meldt klar for lån til LSK ut sesongen i islandske aviser og han selv har bekreftet det i en av dem den 8/8-16. Men dette er jo ikke bekreftet verken på lsk.no eller rb.no enda. Men i følge RB signeres han trolig i dag, onsdag.
                                        Bekreftet:

                                        Kommentar

                                        Working...