Media, kampdekning m.m.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #21
    Herregud. Helt jævlig pris. Nå driter jeg fullstendig i PL, men om jeg faktisk var interessert i PL så antar jeg at det uansett er IP blokkert i utlandet. Vi som ikke bor i Norge tvinges altså til å kjøpe et produkt vi ikke kan benytte oss av for å få tilgang til TL.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5916

      #22
      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Herregud. Helt jævlig pris. Nå driter jeg fullstendig i PL, men om jeg faktisk var interessert i PL så antar jeg at det uansett er IP blokkert i utlandet. Vi som ikke bor i Norge tvinges altså til å kjøpe et produkt vi ikke kan benytte oss av for å få tilgang til TL.
      Ingen er særlig fornøyd med dette. PL-folka er i harnisk de også.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • AG-3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 1081

        #23
        Dette er jo totalt uaktuelt og man må jo være fullstendig plombert i nepa for betale for dette....

        Kommentar

        • Pasi Rasimus
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Feb 2010
          • 226

          #24
          Så kaster vi oppi alle rettigheter og rører litt rundt i gryta, og voilà - pakkeløsning!! Noen som vil ha et abonnement? (...)

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9475

            #25
            Detta vil dem tape kunder på. PL folk driter da lang mars i den lortete TL.

            I 2016 (John Oliver pun intended) så veit da alle hvordan man streamer gratis, og med for høye priser blir man jo nesten "tvingt" over på ulovelighetene.

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1476

              #26
              Opprinnelig skrevet av AG-3
              Dette er jo totalt uaktuelt og man må jo være fullstendig plombert i nepa for betale for dette....
              Eller ha stooor lidenskap og bo langt unna.. ... ...

              Kommentar

              • Mingus
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Mar 2004
                • 193

                #27
                PL er oppskrytt og temmelig kjedelig. Hvis TV2 skal tvinge meg til å betale for noe jeg ikke vil se så blir det ymse free streaming sites for min del.

                Kommentar

                • Jeffers
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2005
                  • 186

                  #28
                  Det eneste positive jeg kan se med dette er at antageligvis vil fler folk trekke til Åråsen og se kamp
                  i stedet for på TV. Men det er mange som ikke har anledning til å dra land og strand rundt for å se bortekampene,
                  så da blir det vel til å sette seg til på puben...
                  Votis subscribunt fata secundis

                  Kommentar

                  • klippen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2009
                    • 251

                    #29
                    På den positive siden, flere av LSKs bortekamper vises på TV 2 Zebra. Fikk forøvrig mail om at jeg fortsatte med samme pris frem til august ettersom jeg allerede er abonnenent.

                    Kommentar

                    • Oddis
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 2744

                      #30
                      Takke seg til Bundesliga og sesongkort på Åråsen! TV2 viser sitt sanne ansikt. Må være flaut å jobbe der når de holder på sånn. Gleder meg til å få sett bortekampene i 2017 dog.

                      En positiv ting er jo at man får gjort litt andre ting annenhver søndag..
                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                      Kommentar

                      • Superstefan
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 2180

                        #31
                        For meg som har både PL og TL så er dette ganske positivt. betalte vell 300 for PL i fjor og droppet TL fordi jeg kom til og se for mye av kampene live. men nå som jeg får TL og PL til 400 (Sumo) så må jeg si at det er en bra deal. Men forstår det er crap for alle som kun vil ha en av delene.
                        Fotograf Kreativ Kanaris

                        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                        Kommentar

                        • tilt
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 813

                          #32
                          God stemning på tv2 sumo sine fb sider i dag...😁
                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            #33
                            Dette er tråden som passer nærmest, så jeg tar det her:

                            Enten er jeg blind eller så er det ufattelig lav interesse her inne for rb.no sin kåring av de ti største legendene i LSK. Kan ikke se at det er nevnt med ett eneste ord her inn? Så langt denne uka, opplest av selveste Ivar Hoff, har listen over 2-10 av legendene blitt listet opp. For de som ikke har fulgt med, så er vel tre av de ni fortsatt aktive i klubben - en i administrasjonen, en i trenerteamet og en på banen.

                            Hele historien kan ses her: rb.no - kåring av LSK sine ti største legender.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • erlando
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 858

                              #34
                              Ganske utrolig at det i 2016 fortsatt er bedrifter som oppriktig(?) mener at "pakker" er bra greie.

                              Skulle likt å se Amazon og Komplett insistere på å utelukkende selge bøker og dingser i predefinerte pakker. Eller at for å "få lov" til å abonnere på RB, så må du også abonnere på Se & Hør. Eller at kassadama på lokalbutikken nekter meg å kjøpe brød fordi jeg også må ha lomper.

                              Det jeg aller helst skulle likt å se er den undersøkelsen TV2 har gjort som angivelig hevder at forbrukerne vil ha mindre valgfrihet til en høyere pris.
                              Ja til pause i pausen!

                              Kommentar

                              • jerven
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 272

                                #35
                                Jeg syns kåringa har vært god, og jeg mener at lista står seg ganske godt. Det er ingen spenning rundt plassen på toppen av lista, men det skal bli artig å se hvem som blir presentert som de som ligger nærmest topp 10. Tipper Erlandsen, Bjerkeland og Grodås ligger nære topp 10.

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Dette er tråden som passer nærmest, så jeg tar det her:

                                  Enten er jeg blind eller så er det ufattelig lav interesse her inne for rb.no sin kåring av de ti største legendene i LSK. Kan ikke se at det er nevnt med ett eneste ord her inn? Så langt denne uka, opplest av selveste Ivar Hoff, har listen over 2-10 av legendene blitt listet opp. For de som ikke har fulgt med, så er vel tre av de ni fortsatt aktive i klubben - en i administrasjonen, en i trenerteamet og en på banen.

                                  Hele historien kan ses her: rb.no - kåring av LSK sine ti største legender.
                                  For min del handler det mye om at RB er utilgjengelig for meg og dermed ikke et medium jeg følger lenger. Å betale for RB+ var først en irriterende sak, men jeg aksepterte ganske fort at RB er nødt til å tjene penger på en eller annen måte. Alt tatt i betraktning føler jeg at det er verdt pengene.

                                  Problemet oppsto når jeg skulle starte et abonnement. For å kunne starte abonnementet behøver man aID. Jeg når ingen anelse om hva dette er, men tydeligvis kan man ikke abonnere uten. Generelt sett irriterer jeg meg over tjenester som tvinger meg til å også gå til anskaffelse av andre tjenester. "Greit nok, la oss fikse et aID" tenker jeg for meg selv. Men neida, det kan du ikke få uten et norsk telefonnummer.

                                  Og sånn ca. der gikk jeg lei. I ettertid forstår jeg at aID er en identitetsløsning. Jeg klarer rett og slett ikke å se hvorfor dette er nødvendig så lenge man kun vil abonnere på en tjeneste som sender informasjon til bruker. Og ærlig talt; det finnes social login løsninger som lar folk bruke plattformer de allerede har. Hvorfor skal man tvinge ny dritt på folk som ønsker å bli kunde hos deg? Mulig at RB prosesserer betalinger gjennom aID, men om man velger en betalningsløsning som ikke fungerer globalt så har man valgt en rævva løsning. Selv for et produkt som er såpass lokalt som RB.

                                  Men for å komme tilbake til ditt første poeng Børge. Mitt tilfelle er nok veldig ekstremt, da de fleste brukere antakeligvis har mulighet til å starte et aID. Samtidig tror jeg RB kunne gjøre seg mer tilgjengelig og attraktive gjennom å titte på prissetting og differensierte abonnement samt ta bort klønete hinder som aID.

                                  RB er den absolutt viktigste kanalen for nyheter og informasjon om LSK. RB ønsker nok også som sponsor og samarbeidspartner at klubben har god oppslutning på Romerike. Derfor tror jeg også at RB skal revurdere balansen mellom betalt og gratis LSK-innhold. Sånn som det er nå føler jeg det blir ekstremt lite gratis stoff, og det fører til at RB blir veldig irrelevant for meg da jeg bor langt unna Romerike. Resultatet blir dermed at man helt slutter å følge med på RB og saker som denne legende-kåringen går meg hus forbi. Igjen; min situasjon er nok ganske uvanlig, men jeg tror mange vegrer seg for å betale for RB+. Når "alt" materiale da havner bak betalingsveggen opphører også gratis-publikumet å eksistere. Det må finnes en jevn strøm av gratis artikler som holder interessen i liv også blant de som ikke vil betale for RB+.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av jerven
                                    Jeg syns kåringa har vært god, og jeg mener at lista står seg ganske godt. Det er ingen spenning rundt plassen på toppen av lista, men det skal bli artig å se hvem som blir presentert som de som ligger nærmest topp 10. Tipper Erlandsen, Bjerkeland og Grodås ligger nære topp 10.
                                    Ingen av de 3 er på lista, ei heller GUD. Noe uenig i denne listen!

                                    Kommentar

                                    • jerven
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 272

                                      #38
                                      Du har mange gode poenger.

                                      Når det er sagt er ikke legendekåringa bak betalingsmur.

                                      Jeg bor som deg ikke på Romerike og et abbonement i RB er derfor ikke veldig aktuelt. Det gikk derfor også lang tid før jeg oppdaga denne legendekåringa da det sjelden er noe vits å gå innom rb.no.

                                      I motsetning til deg har jeg registrert meg gjennom aID og har tilgang til tre andre lokalaviser gjennom dette. Det som forundrer meg er at jeg som allerede abonnerer på tre andre aviser i konsernet ikke får tilgang til noe stoff fra andre aviser enn de jeg abonnerer på. Dersom jeg f. eks fikk tilgang til tre artikler i alle andre A-media aviser per måned hadde jeg fått en mye større merverdi av mitt abonnement i min lokale avis.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av jerven
                                        Når det er sagt er ikke legendekåringa bak betalingsmur
                                        Poenget mitt var å belyse at balansen mellom gratis og betalt content på RB er så skjev at "gratispublikumet" forsvinner. Det var ment som en kommentar til Børges forundring over den lave entusiasmen rundt kåringen. Jeg vet ikke hva RBs intensjon er, men per nå virker det som LSK-artikler er ment å være et produkt du betaler for. Da er det klart at man ignorerer RB om man ikke vil betale. Og interessen blir deretter, selv for gratis-sakene som legges ut.

                                        Enten må RB revurdere balansen mellom gratis og betalt, eller så må de gjøre RB+ mer tilgjengelig og skape mer verdi i produktet eller senke prisen.

                                        Ditt forslag om tilgang til andre lokalaviser er et bra forslag. Se på musikkbransjen: I dag kjøper de fleste tilgang til millioner av låter gjennom spotify etc, og benytter seg ikke engang av en promille av tilbudet. Men det at man har tilgang til ALT gjør at man betaler en hundrelapp i måneden uten å en gang tenke seg om. Den modellen avisene benytter seg av har ikke livets rett.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1476

                                          #40
                                          Ser forøvrig at Tv2 sumo tilbyr Sport premium for kr 399,-

                                          Kommentar

                                          Working...