Liban er nå ikke på trening mer . Leverte et bra inntrykk men Runar vil satse på de som er her nå
Treningstråden 2016
Collapse
X
-
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Trening lørdag 21. mai
Dagens trening før hjemmekampen mot Viking i morra klokka 20.00 var fra 10.00 til 11.00 på Åråsen/Lekeland (siden det var åpen dag med mye aktiviteter for familier og barn rundt på stadion).
Andrelaget spiller bortekamp, langt borte, mot Årdal, fem timer hver vei. Fraværende var derfor Faye Lund, Ødegaard, Brenden, Falkeborn, Kolstad, Sinyan og Vilhjalmsson. Origi og Mats Gulbrandsen Viken var keeperne, mens 13 utespillere, med Edu, deltok i fellestreninga. På skadefronten snakka jeg med Petter Mathias Olsen, som er på beina igjen etter ankeloperasjon, på samme måte som Ofkir i fjor, men blir borte enda et par måneder. Simen Kind Mikalsens hofteskade, som han fikk på trening i forrige uke, holder ham ute fram til etter fotballferien i juni måned, men han var i full løpetrening med fysioterapeut Erik Kveen.
Chinedu ("Edu") Obasi Ogbuke deltok i hele treninga, og øvde blant annet harde langpasninger med Fred og Bonke; lett å se at han kommer fra et annet nivå. De to fikk, og hele laget får her, noe å måle seg mot. Det samme gjelder avslutninger: Sundgot nevnte i RBs LSK-magasin i går at treninga fredag ble avslutta med målkonkurranse mellom spissene. Edu vant. Planen med Edu, i følge Bjarmann, er at han kan være backup og erstatter og eventuelt overlappe/supplere Fred i tilfelle Fred skulle bli solgt, spesielt før overgangsvinduet åpner. Edu er fortsatt en klassespiss, men mangler kondisjons- og fotballtrening før han er klar, og det vil fortsatt ta litt tid, så en har enda ikke skrevet noen kontrakt med ham. Geir Kåsene, som kjenner Edu godt fra Lyn, var forøvrig tilbake på Åråsen, selv om han ikke begynner fast før 1. juli.
Når det gjelder kontrakter står Skogseid nå først på lista. En venter bare på at han blir ferdig med eksamen han holder på med, men han er interessert, og han veit at klubben er interessert, i å forlenge. Bjarmann betegner Skogseid som "hel ved", alltid full innsats på alle treninger og i kamper. Klubben vil se det an litt utover i sesongen før en vurderer forlengelse med Malo Martin. Bjarmann nevnte at det av og til kan være spørsmål rundt spillere som er tilgjengelige for oss, men sier at både Martin og Jradi har vært eksemplariske på alle måter etter at de kom til oss, og mente Jradi rett og slett hadde vært uheldig med saken fra tida i Godset. Han bekrefta også at Michael Jakobsen var en god handel både sportslig og økonomisk; Esbjerg dekker en god del av lønna.
Ingen formasjonstrening å snakke om; treninga besto som vanlig i veldig mye ballspill på små flater, først to sjuer-lag i hver sin firkant (med Runar i den ene), deretter to femmere pluss tre vegger/frie spillere som hjalp det laget som hadde ballen, i hold-ballen-i-laget. Jeg har sett en del treninger gjennom noenogtjue år med diverse trenere og mange ulike spillere, og meldte et par ganger i fjor at mitt subjektive inntrykk var at pasningskvaliteten nå er klart høyere enn jeg har sett under Erlandsen, Rösler, Nordlie og Berg. Det synes jeg i dag også, så noe av treningsopplegget, valg av spillertyper, og fotballfilosofien (om å kunne beherske ballbesittelse når det er nødvendig) fra Haglund blir opplagt videreført - iallfall på treningene.
gilbertKommentar
-
-
Selv om jeg sto opptatt ved siden av hoppeslott med yngste av unga på lang avstand, så kan jeg skrive under på at avslutningene til Edu var det klasse over!
Forøvrig var det veldig bra arrangement av LSK. Unga virkelig koste seg. Jakta autografer, fikk prøve seg på å putte mål ute på matta og kjøre en tur med bussen. Slik man skaffer seg nye supportere og vedlikeholder de man har!Sint og tverr på felt NKommentar
-
Akkurat nå i mai med tett kampprogram er det kanskje lurt å la spillerne få hvile mest mulig på "fridagene".
Fri fra fellestrening er jo ikke det samme som "fri" for en toppidrettsutøver, så kan jo hende de er opptatt med egentrening.Kommentar
-
De kan ta seg et par timer daglig foran en betongvegg og trene på dempinger og å treffe det de sikter på. Ikke gir det risiko for overtrening heller. Fred kan få spesialtrening for å lære seg å utnytte potensialet han har i hodespillet.Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Det var trening på Vigernesjordet i dag. Spill mot to mål da jeg gikk forbi. Hadde ikke tid til å se så mye men kunne ikke skimte Lundemo, Kippe, Kind Mikaelsen, Arnold eller Jakobsen i farten. Falkeborn satt på sidelinja å se på. Edu var med derimot. Mulig flere av disse var aktive litt tidligere i økta men ikke var med i spillsekvensen.Kommentar
-
Fred bør strengt tatt få hjelp til å forstå at man ikke er stjerne selv om man har scoret 8 mål på 12 kamper. Det i seg selv er et meget bra snitt men det hjelper lite hvis han nå selv mener han er stjerne og slipper seg litt ned nivåmessig. Synes også han har hatt et ganske dårlig kropps språk i de siste kampene. Ryktene sier også at han er den store stjerna i garderoben og er vissnok et hakk over alle de andre. Lovlig tidlig å få stjernenykker IMO. Håper faktisk det kommer et skikkelig bud på han slik at vi får plass til et par gode spillere til.Fugla ForeverKommentar
-
Det var trening på Vigernesjordet i dag. Spill mot to mål da jeg gikk forbi. Hadde ikke tid til å se så mye men kunne ikke skimte Lundemo, Kippe, Kind Mikaelsen, Arnold eller Jakobsen i farten. Falkeborn satt på sidelinja å se på. Edu var med derimot. Mulig flere av disse var aktive litt tidligere i økta men ikke var med i spillsekvensen.Fugla ForeverKommentar
Kommentar