Treningskamper 2016

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2010
    • 437

    #21
    Morsomt å se Belahid og unge Kristiansen, begge har overrasket meg positivt. Klok spiller, unge Kristiansen. Belahid tøff i dueller og god med ball. Var vel til tider enorm for Sarpsborg, men de våget ikke gi ham kontrakt på grunn av alle skadeproblemene. Blir han kvitt dem, kan han være en bargain for oss.

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5099

      #22
      1-0 Arni!

      Spilt i bakrom av Fred. Bra avslutning med venstre fot nede ved stolpen.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4384

        #23
        En ganske typisk første treningskamp kan man vel si. Mye forskjellige spillere utpå og en del rustne spillere, men dette var vel ikke helt krise synes nå jeg hvertfall? Mener å ha sett ganske mye værre åpningskamper tidligere år. Men må si at jeg ikke følgte ekstremt godt med på kampen.
        ..................

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          #24
          Emil Ødegaard sto hele kampen i mål, meget solid. Spennende å se om han eller Faye Lund blir andrekeeper og sitter på benken i år. Ødegaard er opplagt et større talent, men Faye sto mange gode kamper for andrelaget i fjor.

          Markus Brændsrød spilte første omgang som høyre back. Usikker på Brændsrød, tviler egentlig på om han er første-11'er materiale, selv om han også gjorde mye bra i 2. divisjon i fjor. Martin Falkeborn spilte høyre back i andre omgang, og fikk iallfall vist at han har offensive gener. Svært ivrig, "måtte" stoppes og ble tatt ganske stygt tre-fire ganger. Jeg har stor tro på både Falkeborn og Arni Vilhjalmsson, men helst ikke sammen på høyresida - den blir da svært tom, når Arni trekker inn i seksten og Martin tror han er Roberto Carlos (som var mer på motstanderens banehalvdel enn hjemme på backplass).

          Habib Bellaid gjorde en meget overbevisende jobb som midtstopper. Selv om motstanden ikke var all verden, kan det hende vi alt har funnet stopperen vi leiter etter.

          Kippe spilte midtstopper og Kind Mikalsen venstre back i første omgang, som vi kan vente av disse to, og Mikalsen var sjef for midtstopperne i andre omgang. En meget frisk Arne Holter spilte venstre back i andre omgang, mens Sondre Karterud kom inn for Bellaid som stopper et stykke ut i andre, og heller ikke gjorde seg bort.

          Brenden spilte første omgang som høyrekant, og fyller den oppgaven langt bedre enn Arni, som er spiss og ikke kant. Sentralt gikk første omgang med Malo Martin og det unge supertalentet Henrik Loholt Kristiansen, som begge gjorde framifrå jobber. Spennende. I andre spilte Jørgen Kolstad sentral midt med Malo - han har spilt mye i den rollen (som Krogstad) før han kom til LSK i fjor, og kan opplagt være et alternativ her, i tillegg til Malo, Bonke og forhåpentligvis en 2014-frisk *Marius Lundemo. (Johan Andersson tror jeg dessverre ikke kommer tilbake fra sine skadeproblemer, selv om vi alle håper i det lengste.) Kolstad hadde dagens langskudd - i tverrliggeren.

          Krogstad spilte store deler av kampen som venstre kant. Han vant som kjent Bip-testen, er i meget god fysisk form og spilte bra på sin kant. Både han, Fred og kanskje også Kind Mikalsen virker slankere enn på denne tida i fjor, noe jeg tolker som et tegn på at de er bedre trent og i god kondisjon. Runar bekrefter også (til RB) at Fred er langt bedre trent enn på samme tid i fjor. Fred og islandske Bjørgvin Stefansson (en ny BBS?) på topp viste mye bra, selv om Ull/Kisa la seg lavt og ikke slapp til mange sjanser. Bjørgvin viste blant annet både fart og duellstyrke. Skuddferdighetene fikk vi ikke sett veldig mye av, men han har jo skårt 20 mål for laget sitt i siste sesong. Petter Mathias Olsen spilte (som høyre kant) for Bjørgvin siste minuttene, med Arni fram på sin rette plass, sammen med Fred, i slutten av kampen.

          Når vi tar med at Origi, Amundsen, Skogseid, Bonke, Knudtzon, Ofkir, Lundemo og Jradi ikke spilte har vi, med et par nye signeringer, som kanskje kan være Bellaid og Stefansson, en relativt brukbar stall for 2016.

          gilbert

          *Lundemo sies å være i godt humør og på vei tilbake etter lyskeskade. Lyskeskaden har gjort at han ikke har fått trent rygg- og magemuskler så mye som han trenger, slik at det fortsatt trengs noen uker før han er helt skadefri.

          Kommentar

          • Oddis
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 2744

            #25
            Kort liten kommentar. Så sammendraget av kampen, og syntes det lyser måljeger-takter av scoringen til Arni. Bra gjort å sette den så kontant i hjørnet når du er så pressa!
            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

            Kommentar

            • Trooond
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2015
              • 1039

              #26
              Bra med en spiss til som Scorer mål. Arni spiller seg tydligvis bedre med bedre spillere rundt seg enn i 2 div, og har forhåpentlig ikke særlig begrensninger i.f.t. motstander. Det kan bli bra det.

              Kantene spilte vel stort sett bra. Om Runar skal omdisponere Brændsrød til back, så vil jeg tro han trenger litt mer tid på å få tilpasse seg. Han har vel kun en omgang i 2 div mot moss eller noe, som back fra tidligere. Men litt usikker på hvor lurt det er , eller om Brændsrød ønsker det selv. Men det gir jo en god erfaring om han fortsetter som ving , og sier vel kanskje at Runar har mest tro på Brændsrød defensivt, i.f.t. de andre vingene ?
              Falkenborn som er back, drar seg kanskje litt vel offensivt til tider. Det kunne sikkert og Brændsrød gjort, men i en ny rolle, har han vel kanskje fått beskjed om å fokusere på hovedoppgaven i en backplass ?
              Fred blir og viktig tror jeg, og sentralt ser det jo ganske bra ut ?
              De yngste ser jo også ut som har ting å komme med, og forhåpentlig utvikler de seg til bra spillere.

              Men litt vanskelig å konkludere etter sesongens første kamp. Her var kanskje motstand og like rusten som mange på sportsklubben, så at det var stor variasjon, betyr vel ikke allverden foreløpig.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                #27
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Emil Ødegaard sto hele kampen i mål, meget solid.
                Har hatt blitt noe høyere siden pre-season i fjor da? Utvilsomt stort keepertalent, men lurer på om han blir litt liten som keeper?

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Har hatt blitt noe høyere siden pre-season i fjor da? Utvilsomt stort keepertalent, men lurer på om han blir litt liten som keeper?
                  Må ikke være 2 meter for å bli en god keeper.

                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #29
                    Bare bra at Falkeborn kanskje er i overkant villig fremover, det er akkurat det vi lenge har manglet i backene våre. Det er de som skal holde bredden og understøtte innoverkantene våre, og det er mangelen på dette som ofte har gjort oss forutsigbare og ute av stand til å skape nok sjanser. Langt lettere å lære seg defensiv posisjonering.

                    Kolstad er heller ikke ukjent med den sentrale midtbanerollen i LSK, der han spilte i tredjedivisjon 2014. Og klarer vi finne den midtstopperen som kan holde i ballen med overbevisning er ikke tapet av Johan like prekært lenger

                    Kommentar

                    • glasgow
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1252

                      #30
                      Hvor kan man se høydepunkter fra kampen. Var der , men tappa kaffe når målet kom. Sto med ryggen i mot........

                      Kommentar

                      • Oldtimer
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2011
                        • 316

                        #31
                        Så vidt jeg kan se spiller både herrer og damer i hallen 5. feb kl 18.00 (hvis jeg ikke har blingset)

                        Blir jo spennende og iallfall noe helt nytt!

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                          Så vidt jeg kan se spiller både herrer og damer i hallen 5. feb kl 18.00 (hvis jeg ikke har blingset)

                          Blir jo spennende og iallfall noe helt nytt!

                          Mix-lag mot Stabæk eller noe? Hadde vært artig å sett forøvrig
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4384

                            #33
                            Dagens trolige startellever;

                            Ødegaard

                            Skogseid - Kippe - Bellaid - Kind (kjind!)

                            Brenden - Martin - Kolstad - Jradi

                            Friday - Knudtzon
                            ..................

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              #34
                              Det var fulltreff det Jonern , uttaket klippet fra LSK.no :

                              29 Emil Ødegaard
                              16 Håkon Skogseid
                              5 Habib Bellaid
                              13 Frode Kippe
                              3 Simen Kind Mikalsen
                              15 Erik Brenden
                              17 Jørgen Kolstad
                              8 Malaury Martin
                              7 Bassel Jradi
                              11 Erling Knudtzon
                              23 Fred Friday

                              Benken:
                              12 Jacob Faye Lund
                              22 Henrik Loholt Kristiansen
                              21 Petter Mathias Olsen
                              9 Arni Vilhjalmsson
                              4 Marius Amundsen
                              2 Martin Falkeborn
                              14 Fredrik Krogstad
                              27 Markus Brændsrød

                              Er vel noen som sliter med småskader også.

                              Litt spent på hvordan Kolstad gjør det sentralt, har trua på at det kan være bra..

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5099

                                #35
                                Kjempesjanse for Brenden etter 31 sekunder, etter bra forspill av Erling. Keeper redder.

                                Kommentar

                                • Lillestrøm Kirke
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 1470

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Kjempesjanse for Jradi
                                  Brenden
                                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5099

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                                    Brenden
                                    Ja, blingsa litt.

                                    Forøvrig interessant å se at Jradi har tatt draktnummeret til Johan.

                                    Kommentar

                                    • Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

                                      #38
                                      Johan uten drakt!

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #39
                                        Slik som Skogseid har gjort et par ganger med ball nå, og som i første tilfelle la til rette for den annulerte scoringa, er litt for typisk eksempel på en av våre svakheter. Altfor enkle pasninger blir slått formålsløst oppover. Man klarer kanskje stå av første press med en kroppsfinte eller lignende, men det man da gjør etterpå med ballen mangler det fullstendig en klar tanke bak. Og laget må bare vente på og stå imot en ny bølge.

                                        1-0 gitt, fin scoring!

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          #40
                                          1-0 Friday. Pasning Mikalsen.

                                          Kommentar

                                          Working...