Lillestrøm SK - Bodø/Glimt - Palmesøndag kl. 18:00 -

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3387

    Lillestrøm SK - Bodø/Glimt - Palmesøndag kl. 18:00 -

    Da står årets første hjemmekamp på Norges vakreste arena for tur. Grønne og frodige fort Åråsen står klar for dyst. Bildene jeg har sett av matta er det ingen tvil om at vi har Norges flotteste gressmatte. Som de fleste sikkert har fått med seg ble det en noe skuffende kamp i Kristiansand. Poeng borte i serieåpning er ikke i seg selv dårlig, dog var spillet og spillermønsteret meget skuffende etter det vi har sett i vinter. Vi får håpe og tro dette kun var premièrenerver, og at spillet vil flyte bedre palmesøndag.

    Litt om bortelaget;

    Glimt fikk en meget fin start på sesongen med en 2-0 seier mot nyopprykkede Sogndal. Etter det jeg har lest var det ikke en fyrverkeri av en kamp, men at seieren var fortjent totalt sett selv om saftkokerne var nære utligning på stillingen 1-0. Som med Start har Glimt også byttet trener, etter at Jan Halvor Halvorsen ønsket nye utfordringer og dro til Fredrikstad. Tidligere Glimt-spiller Aasmund Bjørkan har tatt over laget. Glimt har også mistet viktige spillere i midtstopper Sané og Sørloth (13 mål forrige sesong) som har gått til nederlandske Groningen. Keeper Londak har gått til bartene. Tidligere S08-spiller Martin Wiig er også å finne hos gultrøyene i år.

    Glimt startet med disse mot Sogndal (4-2-3-1):

    Halldórsson

    Jacobsen - Jonassen - Moe - Bjørnbakk

    Normann - Babenko

    Olsen - Furebotn - Azemi

    Wiig

    Spillere å se opp for: Azemi og stortalentet Normann. Farten til Olsen bør en også ha et ekstra øye med.

    Hva med hjemmelaget?

    Som kjent ble det 1-1 i første kamp. Flere spillere leverte under forventet standard, så her må det opp i ringa. Første hjemmekamp mot en overkommelig motstander skal være tre poeng. Kampen i fjor var meget gledelig, da vi kontrollerte inn en flott 3-0 seier etter scoringer av Knudtzon, Kolstad og soloraidet til Fofana. Når det gjelder skadesituasjonen er fortsatt Kippe ute, Falkenborn er vel heller ikke klar. Lundemo er på bedringens vei, og vi kan håpe han får en plass på benken. Ofkir fikk 20 minutter sist og viste flotte tendenser.

    Link til oppsummering av kampen; https://www.youtube.com/watch?v=iSFx0Vo2CZs

    Hva kan vi håpe på når det gjelder oppmøte? Det er påske, palmesøndag og mange har sikkert dratt til fjells. En pangstart i Kristiansand hadde kanskje hjulpet ekstra på, men det får vi ikke gjort noe med. Jeg tipper realistisk tall er å håpe på over 5000 i midten av mars. Vi får håpe påskesola titter frem.

    Laget regner jeg med blir det samme som i Kristiansand, med én forandring - Ofkir inn for enten Kolstad eller Jradi.

    Forventet lag;

    Origi

    Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen

    Jradi - Martin - Bonke - Ofkir

    Knudtzon - Friday

    Jeg håper på samme resultat som sist, og tipper 3-0. Få alle mann til Åråsen nå - Fugla skal støttes frem til tre poeng! Lykke til, og god kamp.

    Link til Glimt sin kamptråd: http://glimtforum.net/viewtopic.php?f=1&t=10429
    Last edited by LS89; 17.03.2016, 09:55. Begrunnelse: Lenke til Glimt sin kamptråd
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2151

    #2
    Meget bra kamptråd innledning av LS89 !

    Regner med at vi slår kraftig tilbake mot Bodø-Glimt om vi er topp skjerpa.
    Tipper 2-0 seier hvor spissa våres Erling og Friday scorer ett hver.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3387

      #3
      Er det så liten interesse for kampen? Lille Glimt har 25 innlegg i kamptråden.

      Kommentar

      • plantemiddel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2012
        • 807

        #4
        Ja, for min del kunne sesongen startet i mai.

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          #5
          RB spår

          Arnold
          Skogseid - Arnesen - Michael Jackson - Simen
          Vilhjalmsson - Martin - Bonke - Jedi
          Carl Lewis - Erling

          Umiddelbart stusser jeg på Arni. Er det fordi man vil matche Moa forsiktig, eller har det noe med hva slags ferdigheter Bjørnbakk besitter (eller mangler, for den saks skyld)?
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 894

            #6
            Moa uttalte etter innhoppet sist at han var sliten nok etter 20 min på banen og håpet å blande seg inn i startoppstillingen til moldekampen.

            Kommentar

            • Trooond
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2015
              • 1039

              #7
              Hvada? Dersom Arni er aktuell på kant nå, stiller jeg spørsmål til hvorfor han ikke fikk hvertfall 15 min som spiss mot Start?
              Foretrekker Kolstad på høyre kant fra start, så kan heller Arni komme på ettersom kampen utvikler seg, og da fortrinnsvis som spiss?

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3447

                #8
                Opprinnelig skrevet av Trooond
                Hvada? Dersom Arni er aktuell på kant nå, stiller jeg spørsmål til hvorfor han ikke fikk hvertfall 15 min som spiss mot Start?
                Foretrekker Kolstad på høyre kant fra start, så kan heller Arni komme på ettersom kampen utvikler seg, og da fortrinnsvis som spiss?

                Nå er vel dette RBs synsing, og ikke Runars uttalte oppstilling. Vil ikke ta den for gitt før på søndag. Er dog enig i at Arni burde fått 30 min. mot Start uavhengig om han skal starte søndag. Tror heller ikke at Kolstad vrakes for en svak kamp hvor hele laget var svakt.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Nå er vel dette RBs synsing, og ikke Runars uttalte oppstilling. Vil ikke ta den for gitt før på søndag. Er dog enig i at Arni burde fått 30 min. mot Start uavhengig om han skal starte søndag. Tror heller ikke at Kolstad vrakes for en svak kamp hvor hele laget var svakt.
                  I rb.no sin artikkel om tåbruddet til Kippe, sier Runar at det er mest trolig at en eventuell endring på laget kommer på høyresiden på midtbanen.

                  "Der vurderes at enten Arni Vilhjálmsson eller Mohamed Ofkir skal starte på bekostning av Jørgen Kolstad."
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    #10
                    Moa er best på venstre side. Håper han får spille på sin beste side når han skal spille. Jhardi har vel kanskje og vært best på venstre, Kolstad best på høyre.
                    Runar gjør det litt tilfeldig syntes jeg med å bruke de på forskjellige kanter hele tidda, og får ikke da alltid det beste ut av spillerene.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4112

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                      Moa er best på venstre side. Håper han får spille på sin beste side når han skal spille. Jhardi har vel kanskje og vært best på venstre, Kolstad best på høyre.
                      Runar gjør det litt tilfeldig syntes jeg med å bruke de på forskjellige kanter hele tidda, og får ikke da alltid det beste ut av spillerene.
                      I den samme artikkelen hvor Runar snakker om eventuelle endringer på høyresiden, skriver rb.no følgende: "På motsatt kant spiller helt sikkert Basse Jradi."

                      Det fremgår ikke om det er Runar som sier dette eller om det er Svesengens personlige vurdering.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #12
                        If it ain't broke, don't fix it!

                        Det er dette som irriterer mest med omrokkeringene på kant, men så får tiden vise om det det var mer naturlige ting som gjorde at Kolstad var langt under pari på venstrekanten. Og isteden for igjen å putte Arni på kant har man jo faktisk et meget spennende og et langt mer naturlig valg i Brenden.

                        Litt for ofte synes jeg vurderinger går på bekostning av norske spillere, ihvertfall når det langt på vei fremstår som om Arni puttes på kant for å få spilletid og ikke fordi han på noen måte hører hjemme der. Blir spennende å se vurderingene når alle er friske, mye ofres for å tilrettelegge for Jradi, som kanskje ikke engang er her lenger enn til sommeren.

                        Men i morra er seier alt som teller.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3447

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Trooond
                          Moa er best på venstre side. Håper han får spille på sin beste side når han skal spille. Jhardi har vel kanskje og vært best på venstre, Kolstad best på høyre.
                          Runar gjør det litt tilfeldig syntes jeg med å bruke de på forskjellige kanter hele tidda, og får ikke da alltid det beste ut av spillerene.

                          Jeg tror ikke å veksle på hvilken kant en spiller endrer så mye. Andre psosisjoner, kanskje, men ikke kantene. Mange lag har kanter som bytter side gjentatte ganger under kamp, og har et kantskifte på Lerkendal for et par år siden som Dorsin ikke husker grunnet svimmelhet på grensen til hjernerystelse.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            If it ain't broke, don't fix it!

                            Det er dette som irriterer mest med omrokkeringene på kant, men så får tiden vise om det det var mer naturlige ting som gjorde at Kolstad var langt under pari på venstrekanten. Og isteden for igjen å putte Arni på kant har man jo faktisk et meget spennende og et langt mer naturlig valg i Brenden.

                            Litt for ofte synes jeg vurderinger går på bekostning av norske spillere, ihvertfall når det langt på vei fremstår som om Arni puttes på kant for å få spilletid og ikke fordi han på noen måte hører hjemme der. Blir spennende å se vurderingene når alle er friske, mye ofres for å tilrettelegge for Jradi, som kanskje ikke engang er her lenger enn til sommeren.

                            Men i morra er seier alt som teller.
                            Enig. Ikke bare merkelig, men direkte uforståelig å bruke Arni som ikke har levert én god forestilling som kant der når vi har flust av norske unggutter som bør få sjansen. Personlig synes jeg Kolstad stadig utvikler seg og bør fortsette å få sjanser sålenge Ofkir ikke er klar, men Brenden er uansett et bedre alternativ enn Arni som beviselig ikke fungerer på kant. Skal han satses på bør det være på topp hvor han i det minste har levert et par goaler og vist at han har noe å bidra med.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Jeg tror ikke å veksle på hvilken kant en spiller endrer så mye. Andre psosisjoner, kanskje, men ikke kantene. Mange lag har kanter som bytter side gjentatte ganger under kamp, og har et kantskifte på Lerkendal for et par år siden som Dorsin ikke husker grunnet svimmelhet på grensen til hjernerystelse.
                              Det er mange som klarer å spille på begge kanter, uten så store forskjeller i kvalitet, men ikke alle. Synes tydelig Kolstad er bedre på høyre enn venstre, omvendt med Moa. Jhardi derimot ser ikke ut til at viser så store forskjellen, men noe bedre på venstre.

                              Har spilt kant i perioder selv, og trives kun på en side.
                              Se på Ronaldo, Bale osv. De virkelig gode kantene har oftest fast side. De bare bytter om av og til, for å endre kampbilde litt underveis.

                              Kommentar

                              • Avon
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 267

                                #16
                                Overraskende med Arni på kant, men det er mulig at Runar forventer et kampbilde hvor BG ligger lavt slik at det blir mange innlegg og baller inn i boksen, og der kan Arni være god.

                                Kommentar

                                • mrognan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 846

                                  #17
                                  Kampdag og dattera mi på 3,5 år våkner klokka seks og sier: i dag skal vi på fotballkamp, og da skal vi si heia Lillestrøm.
                                  #StoltPappa
                                  Morten

                                  Kommentar

                                  • zkinny
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2012
                                    • 322

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Enig. Ikke bare merkelig, men direkte uforståelig å bruke Arni som ikke har levert én god forestilling som kant der når vi har flust av norske unggutter som bør få sjansen. Personlig synes jeg Kolstad stadig utvikler seg og bør fortsette å få sjanser sålenge Ofkir ikke er klar, men Brenden er uansett et bedre alternativ enn Arni som beviselig ikke fungerer på kant. Skal han satses på bør det være på topp hvor han i det minste har levert et par goaler og vist at han har noe å bidra med.
                                    Enig. La han starte på topp i stede for Erling .... Så kan Erling komme på etter 70 min og løpe Forsvaret i senk..

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Snakk om å ødelegge mye av gleden ved første hjemmekamp. Det at Runar ikke gir seg når det gjelder Arni, og samtidig velger vekk lokale, mer talentfulle unggutter, er noe av det som irriterer meg aller mest ved han som trener. Er det et desperat forsøk på å rettferdiggjøre det sjusifrede beløpet vi har brukt på Arni, eller er det fordi Runar faktisk står for rævvafotballen vi ender opp med å spille med Arni på kant?

                                      Det er selvfølgelig mulig at vi styrkes noe på innlegg og dødball ved å bruke Arni, men det kompenserer på ingen måte for det vi taper på å ha en kjegle på høyrekanten i det øvrige spillet. Kolstad kan behandle ballen, slå pasninger, bevege seg smart. Han bidrar til at vi kan sette opp gode angrep og spille gjennom og rundt Glimt. Med Arni på banen blir vi i større grad nødt til å spille kælkefotball - men det er kanskje det Runar står for?

                                      For meg er det viktig at lokale unggutter får sjansen og at laget prøver å spille fotball. Når vi da starter med flere utlendinger enn nordmenn, og treneren i tillegg viser null ambisjoner mtp spillestil (over tid), blir helheten ganske frustrerende å være vitne til.

                                      Når det er sagt, så kommer Arni sikkert til å score i dag, sånn at innlegget mitt kan siteres og latterliggjøres. Men han kan godt score hat-trick for min del - laguttaket vil fortsatt være håpløst sånn jeg ser det.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        For meg er det viktig at lokale unggutter får sjansen og at laget prøver å spille fotball. Når vi da starter med flere utlendinger enn nordmenn, og treneren i tillegg viser null ambisjoner mtp spillestil (over tid), blir helheten ganske frustrerende å være vitne til.
                                        Jeg viste til statistikk på det flere ganger forrige sesong, men Jørgen Kolstad er en veldig undervurdert spiller i det kollektivet som tidvis skapte gode resultater i fjor. Vi tok et vesentlig høyere poengsnitt og spilte våre beste kamper med han på banen forrige sesong, og det er ikke tilfeldig. Som du skriver har han gode bevegelser uten ball, er flink til å slå på riktig bevegelse og legger i tillegg ned en viktig jobb når vi mister ballen. Der er han kanskje best av de offensive spillerne våre. Kanskje ikke en "poengspiller", men en som ofte er involvert i angrep som blir farlig allikevel med en god bevegelse inn i mellomrom eller ved å holde på ballen til det riktige løpet kommer.
                                        Var kanskje ikke på sitt beste forrige kamp, men sammenlignet med det Arni har vist som kantspiller er det så stor forskjell på disse to spillerne at man rett og slett ikke kan forsvare laguttaket på noen som helst måte.

                                        Ellers synes jeg også det er utrolig synd om man skal ende opp med Kolstad og Ofkir på benken fremover til fordel for en innleid spiller og en Islending ute av posisjon som ikke har levert noe i nærheten av det Kolstad har gjort.

                                        Vil gjerne se denne gjengen offensivt på hjemmebane der motstanderen nok gir oss lite rom å angripe i tidlig i kampen i alle fall:

                                        Kolstad-----Jradi-----Ofkir
                                        -----------Friday-----------

                                        her kan man kjøre mange posisjonsbytter og variere mellom å sette opp spillere i mellomrom samtidig som man kan utfordre i bakrom om motstanderen blir for komfortabel med det.
                                        Jeg ser gjerne at vi spiller veldig direkte med dette mannskapet, men helst at man slår via en som møter i mellomrom og drar med seg en stopper før vi slår mellom back og stopper fremfor å kælke rett i bakrom som vi har en tendens til å gjøre i håp om at Erling skal løpe fra.

                                        Kommentar

                                        Working...