Lillestrøm SK - Bodø/Glimt - Palmesøndag kl. 18:00 -

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 972

Sier ikke at jeg er uenig med deg.

Men hvordan kan du si at du fortsatt mener at laguttaket er håpløst om han scorer hattrick.

Scorer han hattrick så er det mest trolig underholdning som blir satt pris på. Og mest trolig hadde den du ville brukt på kanten ikke vært i nærheten av å score hattrick.

Det jeg vil ha fram er at vi kan ikke slakte Runar før vi har sett resultatet av det han velger. Er helt enig at han har gjort uttak som har vært feil. Men nå er det ny sesong og vi må se om han har fått erfaring fra i fjor og lært av det.

Men som sagt er jeg ikke uenig med deg. I mine øyne er ikke Arni noe kantspiller og da burde han heller ikke brukes der. Ihvertfall ikke når vi har alternativer der.

MEN denne kampen er det sjanser for at vi kan ha en del av spillet på B/G banehalvdel. Da tror jeg det kanskje kan være smart med en Arni som trekker innover og er i boks mens backen kommer opp og "tar" over kanten. Vi har to meget løpssterke backer så håper de blir brukt mer offensivt. Samtidig er jeg livredd for BG sine overganger og kontringer. Stemmer det i tillegg at vår nye danske stopper mangler tempo kan der bli farlig.

Men jeg skal selvfølgelig på kamp i dag og er forsiktig optimist. Skulle Friday og Jaedi vise det de har vist i oppkjøring tror jeg det er en real sjanse for 3 poeng. Skulle Moa og Lundemo bli klare for en hel kamp snart tror jeg dette kan bli veldig bra. Tror også Runar trengte et år erfaring i Tippeligaen.

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Som jeg skrev i forrige innlegg, hvorfor tulle med ting som har fungert? Hvorfor mister Kolstad plassen på høyrekanten når Ofkir er ute? Runar sa da tydelig at Jradi også var en het kandidat som indreløper, hvorfor ikke dra ham inn i banen når vi tydelig ikke får nok kreativitet fra Martin sentralt? Det virker som om Martin skal fungere som noe han aldri kan bli, å ta en Johan-rolle. I dette systemet synes jeg han faller mellom to stoler, og det er synd når han fremstår som et av lagets mest soleklare kapteinsemner. Men det er vel han som forsvinner ut av elleveren så fort Marius er frisk? Bonke bør være bankers og gjør det han skal.

Med denne oppstillingen frykter jeg umiddelbart for den defensive tryggheten, vel vitende om den manglende presisjonen i vårt eget spill ligger det an til en haug av overganger imot. Og det mot det mest utprega kontringslaget av alle i norsk fotball. Måten både Ofkir og Kolstad løste sine defensive oppgaver ga løfte om noe som kunne viderutvikles ved å få i gang mer offensive backer, for her ligger det et enormt potensial. Selv med Ringstad i laget var vi aldri i nærheten av å få ut det beste i ham offensivt. Håper virkelig ikke dette er kastet på båten med Jradis inntreden, men noe må gi skrotes når alle er friske. Hvem og hva?

Skal lån diktere våre mer langsiktige mål? For de finnes vel?

Kommentar

• Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

Opprinnelig skrevet av WAK
        Men hvordan kan du si at du fortsatt mener at laguttaket er håpløst om han scorer hattrick.
        Fordi jeg mener at en klubb bør drives med et langsiktig perspektiv, dvs at utvikling og prosess vektlegges over kortsiktige resultater. Det å ha en tydelig spillestil, som i tillegg er ambisiøs nok til at enkeltspillere kan utvikle og utfolde seg teknisk og taktisk, er noe av det som må ligge i bånn. I en cupfinale eller nedrykksavgjørende kamp kan vi gjerne hyre inn Erlandsen og spille risikominimerende knokkelfotball for min del, men jeg er ganske klar på at laget og enkeltspillere kan utvikle seg bedre med en annen type fotball. Etter mitt syn endrer Runar for mye på laguttak og taktikk ut fra motstander og forventet kampbilde, så mye at vi mister konkurransefordelen en tydelig spillestil kan gi (over en hel eller flere sesonger).

En annen grunnpilar i langsiktig klubbdrift er å gi lokale unggutter sjansen. Ikke bare fordi det er en billig måte å skaffe spillere på, men like mye fordi lokal tilknytning bygger bånd mellom spillerne og publikum. Jørgen Kolstad er veldig talentfull, har overlegne holdninger og er i tillegg fra området - i en jevn konkurransesituasjon skal han prioriteres foran, ikke bak, en utlending med samme ferdigheter og potensial.

Opprinnelig skrevet av WAK
        Det jeg vil ha fram er at vi kan ikke slakte Runar før vi har sett resultatet av det han velger. Er helt enig at han har gjort uttak som har vært feil. Men nå er det ny sesong og vi må se om han har fått erfaring fra i fjor og lært av det.
        Etterpåklokskap er kjedelig. Det er lett å mene noe når fasiten ligger på bordet.

Kommentar

• G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3308

Kolstad har ikke spilt seg ut. Det har ikke Arni heller. Arni var ikke et godt valg på kant i fjor. I år er han både skadefri og har trent mer på en kantrolle. Helt naturlig at Runar ønsker å se hva han står for. I en kamp vi forventes å føre er det ikke noe skandaløst i dette. Om det ikke fungerer er det ikke verre enn å bytte inn Kolstad.
          (Personlig har jeg ståltro på Arni, og tar gjerne et hattrick fra den kanten (og kortsiktig gevinst) i en posisjon hvor vi har et visst behov for å reise kjerringa etter sovepillen i Kristiansand.

Kommentar

• Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 638

Beklager at dette sikkert ikke er riktig tråd, men:

Hvilken Einstein fant ut at det ikke skulle være mulig å kjøpe billetter til Kanarifeltet på web?
            Ikke si: Kjøp sesongkort - jeg kjøper enkeltbilletter for at det skal bli mer igjen i kassa.
            Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

Opprinnelig skrevet av mrognan
              Kampdag og dattera mi på 3,5 år våkner klokka seks og sier: i dag skal vi på fotballkamp, og da skal vi si heia Lillestrøm.
              #StoltPappa
              Heldig du... Det siste sønnen min sa til meg før jeg leverte han hos moren sin var "Lillestrøm suger. Håper de taper" og "heia v**"
              ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Herman
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2010
                • 1101

Opprinnelig skrevet av G-Man
                Kolstad har ikke spilt seg ut. Det har ikke Arni heller.
                Har Arni spilt seg inn, da? Det gjorde Kolstad i fjor, nemlig. Arni spilte seg egentlig ut av all diskusjon hva gjelder kantposisjonen gjennom fjorårssesongen.

Arni var ikke et godt valg på kant i fjor. I år er han både skadefri og har trent mer på en kantrolle.
                Når har han trent mer på kantrollen? Muligens med unntak av et innhopp på den posisjonen i aller første treningskampen har han spilt spiss gjennom hele vinteren.

Helt naturlig at Runar ønsker å se hva han står for. I en kamp vi forventes å føre er det ikke noe skandaløst i dette.
                Det er vel nettopp i en kamp vi forventer å føre at Arni ikke bør spille kant. Mot lag som legger seg dypere er evnen til å dra av spillere, time løp/bevegelser inn i mellomrom samt hurtig kombinasjonsspill noen av de aller viktigste egenskapene kanten må inneha. Kolstad slår Arni på samtlige punkter.
                Twitter

Kommentar

• WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 972

Selvfølgelig skal det velges lokalt og ungt men ikke for en hver pris.

Jeg er ganske sikker på at kjemper vi om 3. - 4. plass med for eksempel Jardi og Arni på hver sin kant gjennom sesongen, så drar det mer tilskuere enn om vi kjemper om 8. - 9. plass med Ofkir og Kolstad på hver sin kant.

Men det innebærer selvfølgelig da at de er så mye bedre enn de lokale unge.

Når det gjelder Jardi vs Kolstad så synes jeg Jardi viste så mye bra i oppkjøringa at han bør få spille kant om det stod mellom han og Kolstad.

Men jeg forsvarer over hodet ikke at Kolstad må sitter på benken utover sesongen framfor Arni spiller kant. Men at det skjer i en kamp i ny og ne og lykkes mener jeg er det som faktisk skiller en trener fra å være genial og ikke.

Jeg har klokkertro på at Ofkir og Kolstad får spille mye framover. Mener faktisk også at det er bedre for Kolstad og Ofkir å få spille 20-25 kamper av 30 kamper når de er så unge og uten erfaring som de var i fjor.

Mange her som mente det var idiotisk å ta inn Jardi på leie. Men når klubben er i den økonomiske situasjonen vi er i må vi gjøre sånne valg. Hadde vi feks satset på Olsen og Sinyan istedet kan det fort bli for mye ungt og uerfarent. Selv om de er lokale og unge.

Som sagt tror jeg ikke det er bra at unge spillere som akkurat slår igjennom må være noe av bærebjelken i laget og spille alle kampene. De må få slippe å spille når de har dårlige perioder og er slitne. Tror det er mer positivt for utviklingen.

Poenget mitt er at når vi ikke har penger til å kjøpe må vi leie inn erfarne spillere som Jardi og Mikael selv om det ikke er langsiktig tenkt.

Kommentar

• G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3308

Opprinnelig skrevet av Herman
                    Det er vel nettopp i en kamp vi forventer å føre at Arni ikke bør spille kant. Mot lag som legger seg dypere er evnen til å dra av spillere, time løp/bevegelser inn i mellomrom samt hurtig kombinasjonsspill noen av de aller viktigste egenskapene kanten må inneha. Kolstad slår Arni på samtlige punkter.
                    Vi er enige i at Arni ikke er en naturlig kant, og at Kolstad er bedre på de punktene du skisserer.

Men jeg er likevel uenig i konklusjonen din. I en kamp vi fører forventer jeg mye overlap fra back og mange innlegg fra kant. Da vil Arni trekke inn i boks, og være et farlig angrepsvåpen - enten som avslutter selv eller som tilrettelegger for de andre. Som boksspiller er han seriøst undervirdert på dette forumet.

Kommentar

• G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3308

Når har han trent mer på kantrollen? Muligens med unntak av et innhopp på den posisjonen i aller første treningskampen har han spilt spiss gjennom hele vinteren.
                      Vet ikke, har fått sett langt færre treninger enn vanlig denne vinteren. Det var han selv som nevnte at han hadde fått indikasjoner på at han ville være mest aktuell mot lag som ble forventet å ligge lavt, og at han da måtte forberede seg på både en kantrolle og en ren spissrolle. Er noen uker siden dette, så mulig at ting kan ha endret seg i ettertid.

Kommentar

• Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

Men jeg er likevel uenig i konklusjonen din. I en kamp vi fører forventer jeg mye overlap fra back og mange innlegg fra kant. Da vil Arni trekke inn i boks, og være et farlig angrepsvåpen - enten som avslutter selv eller som tilrettelegger for de andre. Som boksspiller er han seriøst undervirdert på dette forumet.
                        Det kan godt være at spillet vårt i dag vil handle om overlaps og innlegg fra back. I så tilfelle er vi i enda mer deep shit enn jeg trodde.

Arni spiller høyrekant, og taktikken du nevner tilsier at han har en bred utgangsposisjon og det dermed først og fremst er innlegg fra venstresiden han vil være en trussel på. Han er kanskje bedre enn Kolstad på nettopp å heade innlegg som slås mot bakerste stolpe, men er han så mye bedre at det rettferdiggjør å benke en spiller som er bedre på mer eller mindre alt annet? Hvor viktig blir egentlig dette "boksspillet", om det kun er drøyt halvparten av de "brede angrepene" hvor hans spisskompetanse vil være relevant?
                        Twitter

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3308

...men er han så mye bedre at det rettferdiggjør å benke en spiller som er bedre på mer eller mindre alt annet? Hvor viktig blir egentlig dette "boksspillet", om det kun er drøyt halvparten av de "brede angrepene" hvor hans spisskompetanse vil være relevant?
                          Godt spørsmål, og bare resultatet i dag kan gi svaret. Det er godt mulig svaret er "nei", men da vet Runar i det minste det.

Om Jradi og Friday spiller som i Kristiansand får vi uansett ingen svar. Skal Arni lykkes må vi få bredde i spillet og fart i ballen - ikke kjæle og holde og snu og til sist miste den.

Om overlaps og innlegg fra back betyr at vi er i deep shit kan vel diskuteres. Jeg ser absolutt at det kan være nøkkelen til å låse opp Glimt slik de ofte spiller på bortebane.

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Skal Arni spille fordi vi forventer å styre kampen og fordi han er god på å møte innlegg fra kant?? Dette er jo en argumentasjon som ikke henger på greip! Forventer du å styre setter du ikke liten til å kælke innlegg. Og hvilke innleggsføtter har vi egentlig? Er de presise nok ikke til heller å påføre oss kontringer imot? Fordi Arni er litt bedre på hodet, skal det trumfe alt det han mangler kontra f.eks. Kolstad?

Og hvem snakker om å satse på unge norske for enhver pris?? Det handler jo om spillere som gjennom prestasjoner har gjort seg fortjent til en plass! Det blir bare galt hvis innlånte spillere går på bekostning av andre som har prestert, og at man i en klubb der man har flust av kantspillere selv etter utlån faktisk går for spillere som ikke er det. Det er noe som er riv ruskende galt, og fotballmessig går det i feil retning og blir altfor primitivt etter min smak.

Kommentar

• forzafugla!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 461

Noen som vet om det finnes noen måter å slippe unna blodsuger-prisene til TV2? Bor litt for langt unna til å dra på Åråsen :/

Kommentar

• Kjøttkaka
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2012
                                • 335

Stream: http://www.sportingvideo.org/2016031...5-1293522.html

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9564

Urinasjon.

Vi er nye enga.

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Krisedårlig forsvarsspill, kollektiv ansvarsfraskrivelse og Martin står og ser på. Igjen.

Kommentar

• forzafugla!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 461

Friiiday da!!!

Kommentar

• knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9564

Friday (og Origi sikkert) vs Bodø detta.

Innsats til stryk på resten.

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Friday kommer ihvertfall til sjanser, nok en gang er kapteinen fullstendig usynlig. Det lyser dårlig form av de få toucha han har hatt også. Trekk nå inn Arni for Erling og få en kantspiller på kant!

Kommentar

Working...