Velkommen til ny kamp med nye muligheter! Da er det tid for runde fire i årets Tippeliga, og vi tar i mot Sarpsborg til dyst på fort Åråsen. Etter en mager poengfangst hittil denne sesongen er det nå påtide å reise kjerringa og dra i land en trepoenger. Kampen sist mot Molde var uten tvil vår beste denne sesongen, selv om vi gikk på et kjedelig 4-2 tap. Nøkkelspillere som Origi og Kippe var dypt savnet i kampen. De er forhåpentligvis tilbake fra start nå. Det positive var utvilsomt at Erling og Fred endelig kom på scoringsliste for første gang denne sesongen. Moa fikk starte og viser hva som bor i gutten, det er bare å glede seg til fortsettelsen. Forsvaret vårt var dog en gedigen skuffelse, og ble rundingsbøyer - Martin var både god og mindre god. Bonke solgte seg litt billig ved 3-1 målet, men fortsatt en spiller med et enormt potensiale.
Litt om bortelaget;
Trener er fortsatt Geir Bakke, og han har fått en kjedelig start på sesongen. De har fått kritikk for å spille utrolig kynisk og kjedelig fotball, noe resultatene beviser; 0-1, 0-0, 0-0. De har altså ikke scoret enda, og mangler en utpreget målscorer. Som flere andre lag har 08 byttet ut store deler av stallen, men 08 er kanskje laget som har gjort mest endringer siden fjorårssesongen. Av spillere ut kan jeg nevne; Peter Kovacs, Kronberg, Askar, Nordvik, Kerr, Wiig, Thømt Jensen, Brenne og Zajic. Av spillere inn; Arild Østbø, Østli, Hovda og Kirkevold fra danske Hobro som de signerte på DD.
De startet slik mot Sogndal nå sist (0-0):
Østbø
Jónsson - Hansen - Glesnes - Berge
Thomassen - Ernemann - Lund Nielsen - Tokstad
Kirkevold - Mortensen
Hva så med oss?
Så fryktelig mye mer å si er det vel strengt tatt ikke som jeg nevnte lenger opp. Mager poengfangst hittil. Men vi får spillere tilbake fra skade. Falkeborn, Kippe og Origi er tilbake. Lundemo regner jeg med starter på benk og vi får håpe på et innhopp. Brenden er langtidsskadd. PMO er vel også ute. Status Kolstad, noe som veit?
Jeg forventer kun en ting, det er innsats og tre poeng. Om vi ikke spiller så altfor fengende fotball spiller liten rolle, så lenge vi tar tre poeng. Vi er avhengig av det for å holde følge med de lagene over oss. Da vil vi har fem poeng og ha god heng på de øverste lagene. Da vil sesongstarten stå til godkjent minus, hvis jeg er snill.
Kampen i fjor var årets siste hjemmekamp, noe som resulterte i en flott 3-1 seier.
Hva med laget? Jeg regner med det ikke blir de store overraskelsene, men jeg håper og tror Kippe erstatter Jakobsen. Origi inn for Faye. Da får vi følgende;
Origi
Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen
Jradi - Bonke - Martin - Moa
Friday - Knudtzon
Tips: 2-0. NB: Merk kampstart kl 15:30 lørdag!
Litt om bortelaget;
Trener er fortsatt Geir Bakke, og han har fått en kjedelig start på sesongen. De har fått kritikk for å spille utrolig kynisk og kjedelig fotball, noe resultatene beviser; 0-1, 0-0, 0-0. De har altså ikke scoret enda, og mangler en utpreget målscorer. Som flere andre lag har 08 byttet ut store deler av stallen, men 08 er kanskje laget som har gjort mest endringer siden fjorårssesongen. Av spillere ut kan jeg nevne; Peter Kovacs, Kronberg, Askar, Nordvik, Kerr, Wiig, Thømt Jensen, Brenne og Zajic. Av spillere inn; Arild Østbø, Østli, Hovda og Kirkevold fra danske Hobro som de signerte på DD.
De startet slik mot Sogndal nå sist (0-0):
Østbø
Jónsson - Hansen - Glesnes - Berge
Thomassen - Ernemann - Lund Nielsen - Tokstad
Kirkevold - Mortensen
Hva så med oss?
Så fryktelig mye mer å si er det vel strengt tatt ikke som jeg nevnte lenger opp. Mager poengfangst hittil. Men vi får spillere tilbake fra skade. Falkeborn, Kippe og Origi er tilbake. Lundemo regner jeg med starter på benk og vi får håpe på et innhopp. Brenden er langtidsskadd. PMO er vel også ute. Status Kolstad, noe som veit?
Jeg forventer kun en ting, det er innsats og tre poeng. Om vi ikke spiller så altfor fengende fotball spiller liten rolle, så lenge vi tar tre poeng. Vi er avhengig av det for å holde følge med de lagene over oss. Da vil vi har fem poeng og ha god heng på de øverste lagene. Da vil sesongstarten stå til godkjent minus, hvis jeg er snill.
Kampen i fjor var årets siste hjemmekamp, noe som resulterte i en flott 3-1 seier.
Hva med laget? Jeg regner med det ikke blir de store overraskelsene, men jeg håper og tror Kippe erstatter Jakobsen. Origi inn for Faye. Da får vi følgende;
Origi
Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen
Jradi - Bonke - Martin - Moa
Friday - Knudtzon
Tips: 2-0. NB: Merk kampstart kl 15:30 lørdag!
Kommentar