Cupen 2016
Collapse
X
-
-
Håper virkelig at skaden til Friday er på det nivået at han heller ikke ville vært med på en seriekamp i dag. Finnes ingen andre unnskyldninger for å spare han i den turneringen vi faktisk har alle sjanser til å vinne kontra seriespillet.
Ellers er ikke dette så veldig mye annerledes enn det vi stort sett leverer i hver eneste kamp og årsaken til at jeg advarte mot denne kampen tidlig i tråden. Det skapes omtrent like mange sjanser fra begge lag, men denne gangen vippet det ikke vår vei som det har gjort en del andre ganger denne sesongen pga skarpe folk i begge ender av banen. SF er som sagt på nivå med vif og de andre bunnlagene i Tippeligaen pr.dd, og da kreves det minst det samme for å slå de i en cupkamp der de har alt å vinne på hjemmebane.
Det er nok bare å mobilisere på å ta flest mulig poeng nå før Friday og i verste fall også Bonke forsvinner. Med de to ut samtidig i sommer kan vi fort oppleve det vi gjorde under Henning Berg når juvelene forsvant den gangen.Kommentar
-
Hva skjer med at det er så mye feil på nettsiden ?
Til kampen. Hørte Bohinen uttale at de har sett at "Lsk ikke er så gode når de må styre kampen. Så ved å legge seg bakpå, og la Lsk ha ballen, kunne de spille på motstanders svakheter og sine egne styrker. "
God taktisk kamp av ham, og det kan se ut til at han har rett, men jeg hadde ikke trodd de skulle undervurdere SF som fler her påpeker. Manglet mye på tenningsnivået til enkelte tydligvis !Kommentar
-
Man er på villspor når man ikke kan føre kamper mot lag fra lavere divisjoner. Det er så dårlig det som blir levert på bunnivå at jeg ikke kan skjønne at det må gjøres noen grep!Kommentar
-
Kommentar
-
Det tar tid å bygge vinnerkultur. Vinnermentaliteten må inn i ryggmarg og hjernebark. Nå så jeg ikke kampen, men resultatet overrasket ikke fordi vi så sjelden er gode særlig lenge ad gangen. Legger vi oss litt ned på innsats og er bare litte grann mindre skjerpa så er det nok til at vi igjen blir et middels lag. Og det er typisk et lag uten den rette vinnermentaliteten. Har man den så gjør det så innmari vondt i sjela å ikke vinne at man sjelden eller aldri tillater hode og kropp å senke nivået til under et kritisk nivå. Lag uten vinnerkultur derimot har en tendens til å være opphausset av for mye selvtillit i gode perioder og for lite i dårlige perioder. Etter noen gode kamper tar man da ofte for lett på antatt svakere motstand fordi man tror man er bedre enn man er. Mentalt får man for seg at man ikke trenger å gjøre mer enn det man må, og siden man normalt er bedre enn motstander så senker man innsatsen automatisk. En akkurat passe dose selvtillit er derimot svært vanskelig å finne , men en kultur som dyrker fram vinnere har gjerne den rette dosen. Et kjennetegn er at de sjelden er særlig fornøyde med nåværende tilstand, selv om de har vunnet mye. De greier å se forbi det umiddelbare og får dermed gjerne lengre perioder med suksess enn de som ikke har tradisjon for å håndtere suksess. I gode vinnerkulturer har de veldig bevisste metoder for å stagge fremvoksende egoer. Fortid må fort glemmes for at det ikke skal forstyrre arbeidet med fremtidige suksesser. Sammenlikner man normalt ferdighetsnivå mellom LSK og Sandefjord var dette et veldig unødvendig tap. Jeg har bare sett 2 av årets Sandefjord kamper så grunnlaget er tynt, men det jeg har sett tilsier at dette laget ikke hører hjemme i tippeligaen. Så hadde vi bare hatt en bedre vinnerkultur i klubben ville slike tap bare sjelden finne sted, og absolutt ikke 2 år på rad.Kommentar
-
Unnskyld meg for at jeg ler men dette er så utrolig typisk LSK de siste 15 åra. Når det endelig er litt god stemning i og rundt klubben så pisser de det bort med en slik pinlig drittmatch! Hver jævla gang! Dette går i arv fra år til år. Klubben er totalt blottet for vinnerkultur.I år så tar vi altKommentar
-
Nå skal vi ikke henge ut Vilhjalmson, som var på omtrent det nivået vi er vant til. Det var spillere ut på der som var langt mer elendig i denne kampen.
Kind Mikalsen traff på 1 eller 2 framover pasninger gjennom 90 min og var det mest elendige jeg har sett på et LSK lag på lang tid.
Bonke og Martin var ikke tilstede i det hele tatt sentralt, verken fysisik, mentalt eller teknisk.
Ofkir var nesten like elendig som Mikalsen og at begge disse fullførte 90 min venstresiden er et mysterium.
Jradi kom til 2-3 sjanser, men så ut som han fortsatt feiret målet mot vif ut på der.
Knutzon virket helt ute av form.
Selv ikke Origi, som riktignok hadde et par gode redninger, var i kampmodus.
Laget var mentalt utladet og typisk nok, fornøyd etter vif-seieren.Kommentar
Kommentar