Derbyfeber 2016!
Collapse
X
-
Kall det hva du vil – derby, klassiker, nabofeide. I norsk fotball er det ingen kamper som kan måle seg med Lillestrøm-Vålerenga når det gjelder seiersvilje hos begge lag – og på begge tribuner. Slik skal en naboduell være.
Nå smeller det igjen, og dette er kampen da Åråsen Stadion igjen fylles med folk. Der kommer Vålerenga-tilhengerne til å fylle den ene kortsiden og vel så det. Resten av plassen tar romerikingene. For de vet at det skjer alltid noe spesielt når Vålerenga og Lillestrøm møtes.
Opphaussingen på forhånd, spenningen, suget i magen når motstanderen angriper, gleden over seieren, fortvilelsen over tapet.
Dette er fotballen på sitt mest engasjerende.I have this condition.Kommentar
-
Det er en jævla rus!
Tusler rundt hjemme for å få tida til å gå. Kjører til Lillestrøm. Ser alle i gatene. Rusle opp Alex'n. Inn på stadion i noe som ligner på en ut av deg sjøl opplevelse. 2x45 minutter med hardkjør over hele følelsesregistret. Dommeren blåser av og tre poeng i boks. Folk fra grisgrendte strøk på Østlandet som synger gøy på landet går slukøret hjem mens vi står der i jævla rus og hyller de i gult og svart på matta!
Det er bare så vanvittig deilig! Eneste bekymringen nå:
- når skal jeg lande?Sint og tverr på felt NKommentar
-
Opprinnelig skrevet av rekaSitter på Lillestrøm bar nå Knut, dersom du har glidemiddel og munnspray. Er han som fikler litt på dama til tom buer.Kommentar
-
Jeg må først skryte av den jobben KFL gjør i forbindelse med Derby-dagen. Arrangement i Lillestrøm, fugla-tog og fullpakka felt. Det er fantastisk.
Samtidig ønsker jeg å komme med en oppfordring når det gjelder tribuneliv. Jeg sitter alltid på motsatt side av KFL-feltet, ikke så veldig langt fra bortefeltet.
Mange ganger de siste åra mot vif har jeg blitt litt oppgitt over stemninga i perioder av kampene. Denne gangen var det noen virkelig topper med massivt trøkk fra hele feltet. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor det skal brukes så mye tid evighetssangene, som kanskje et par hundre stk er med på. Fra den andre siden på tribunen, så høres det ut som summing fra en gjeng skolegutter.
Med den kampen vi fikk så skulle KFL, etter min mening fortsatt med det som var vellykket og prøvd å med flest mulig kampen igjennom på sanger som trøkker.
Dagens frysning var for meg etter kampen da et fullsatt kanarifelt trøkka til med "rykker ned, rykker ned". Og slummen stakk hodet mellom beina og ville fortest mulig vekk fra Åråsen. Denne skulle jo vært kjørt massivt allerede ved 2-0 og utover.
Det er kun ment som velmente inntrykk og observasjoner. Som gjelder mot vif og rbk, hvor det er bra trøkk fra bortesvingen.Kommentar
-
Dagens frysning var for meg etter kampen da et fullsatt kanarifelt trøkka til med "rykker ned, rykker ned". Og slummen stakk hodet mellom beina og ville fortest mulig vekk fra Åråsen. Denne skulle jo vært kjørt massivt allerede ved 2-0 og utover.
Det er kun ment som velmente inntrykk og observasjoner. Som gjelder mot vif og rbk, hvor det er bra trøkk fra bortesvingen.
Men er helt enig i det du sier. Først og fremst vil jeg ha frem et viktig poeng; Man må utnytte de gangene det virkelig koker på Åråsen med skikkelige trøkkesanger. F.eks gospelen skulle vært kjørt et par ganger. Når det er intenst trøkk som etter scoring eller ved at vi presser stort så dør det "gratis" trøkket man kunne fått hvis man fortsetter med en "ukjent" sang. Jeg er sikker på at hele Felt C (sitte) og store deler av andre felt hadde sunget med på f.eks gospelen. Så får man heller kjøre lange perioder med innkjøring av sanger mot Viking etc.
Ps: Dette er selvsagt ment som konstruktiv kritikk for å maksimere trøkket på hjemmebane. Det er MYE bedre nå enn på mange år, bare så det er sagt...................Kommentar
-
Var jeg som starta "rykker ned" den første gangen fra felt a Sinnssykt viktig sang å få kjørt. Det er ingen sanger i verden som gnir nederlaget så jævlig inn som denne.
Men er helt enig i det du sier. Først og fremst vil jeg ha frem et viktig poeng; Man må utnytte de gangene det virkelig koker på Åråsen med skikkelige trøkkesanger. F.eks gospelen skulle vært kjørt et par ganger. Når det er intenst trøkk som etter scoring eller ved at vi presser stort så dør det "gratis" trøkket man kunne fått hvis man fortsetter med en "ukjent" sang. Jeg er sikker på at hele Felt C (sitte) og store deler av andre felt hadde sunget med på f.eks gospelen. Så får man heller kjøre lange perioder med innkjøring av sanger mot Viking etc.Kommentar
-
Sent fra min SM-N910F via TapatalkHåkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Kommentar
-
Er jo sånne øyeblikk som virkelig har skapt de sangene vi idag kan kalle våre klassikere. Rart å da stå å vente på neste sang...
Ellers er jeg ikke uenig i at man burde kjørt mer på med de "gode gamle" sangene i perioder. Var bra trøkk på forza fugla på slutten der. Forøvrig er det bare å komme ned til oss rundt Ronnie (evt direkte til Ronnie) og foreslå sanger. Tar alltid imot sangforslagLast edited by rælingen kanaris; 02.05.2016, 23:37.CustodesI med og motgangKommentar
-
Tanken er vel at den sangen vi sang da ( Fra Lillestrøm så kommer det et lag) har fått et virkelig gjennombrudd de siste kampene, og trøkka bra før skåringa. Da føltes det riktig å fortsette å trøkke på med den når vi fikk et mål.
Er jo sånne øyeblikk som virkelig har skapt de sangene vi idag kan kalle våre klassikere. Rart å da stå å vente på neste sang...
Alt i alt er det en bagatell. Men jeg syntes det er i overkant optimistisk å forvente at hele feltet skal bli med på en relativt ny sang, når vi vet hvor mange turister storkampene drar med seg til feltet.Kommentar
-
Tanken var vel at den sangen vi sang da ( Fra Lillestrøm så kommer det et lag) har fått et virkelig gjennombrudd de siste kampene, og trøkka bra før skåringa. Da føltes det riktig å fortsette å trøkke på med den når vi fikk et mål.
Ellers er jeg ikke uenig i at man burde kjørt mer på med de "gode gamle" sangene i perioder. Var bra trøkk på forza fugla på slutten der. Forøvrig er det bare å komme ned til oss rundt Ronnie (evt direkte til Ronnie) og foreslå sanger. Tar alltid imot sangforslagLauken er vår venn!Kommentar
-
Litt usikker på hva du legger i "de gamle trøkkesangene". Tenker du da på den litt mer Engelsk-inspirerte "pre-tromme" varianten av type "Våkn opp idag", "Åråsen er våres hjem" etc. Eller tenker du på de gamle trommeslagerne som "fuglagospel" og "Forza fugla" ?
Om du tenker på det første, så synes jeg faktisk de synges ganske mye, ihvertfall mye mer enn de gjorde for et par år siden, noe som er et bevisst valg fra forsangergruppa. " Åråsen er våres hjem" spesielt har jo nærmest fått en revitalisering det siste året.
Om det er et ønske at man synger mer av de gamle trommesangene, så er jo det noe vi naturligvis kan tenke på. Men da vil jeg samtidig si at det i bunn og grunn ikke er noen forskjell på de og de nyere trommesangene. Forskjellen da ligger vel mer i at folk faktisk kan de gamle sangene, og at de da naturligvis runger mer.
Har en idé om at vi får festa en lomme eller noe sånt på stolpene på feltet, hvor vi til enhver tid kan ha lapper med tekster på en del av de nyere sangene, og håper og tror at det kanskje vil hjelpe på stemningen (som jeg forøvrig mener har løfta seg ganske mye det siste året).
(Denne diskusjonen passer nok bedre i tråden " Stemninga på Åråsen", ser jeg, menmen)CustodesI med og motgangKommentar
-
Hvis jeg hadde hatt noe ansvar for planlegginga, hadde jeg laget en derbyliste med de 20 sangene som objektivt sett trøkker mest. Disse sangene skal da utgjøre grunnstammen i det som synges på derby. Og når jeg sier objektivt, så snakker jeg om desibel, ikke hva forsangerne liker, har trua på osv. Heller ikke hva som trøkker på bortebane, pub eller busstur. Jeg snakker om sanger som beviselig har fungert på Åråsen, for HELE feltet. Hovedforsangerfeltet oppleves som veldig lite opptatt av de som står utenfor «klumpen», selv om jeg forstår at dette ikke er bevisst.
Sent fra min KIW-L21 via TapatalkKommentar
Kommentar