Husk LSK-kaféen i morgen på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Husk LSK-kaféen i morgen på Åråsen

    Også i morgen er det som vanlig LSK-kafé på Åråsen, fra kl. 10.30 til 13.30. Arne & Co gjennomfører den siste treninga før kampen mot Ham-kam på gressmatta på Åråsen, mens det på tribunen blir utvekslet mer eller mindre fornuftige forslag om formasjoner og spillere som Arne bør satse på. Hvilket lag stiller vi med i morgen, er Romanus egentlig Romanus og hvor gode er vaflene til a Sylvi? Svaret på disse spørsmålene pluss historiene til Mykle får du på Åråsen i morgen, søndag!
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3197

    #2
    På treninga lørdag ble det kjørt mye formasjonstrening. Først trente to midtbanefemmere, samt Andresen, Kippe, Orjinta, og Sundgot, på formasjonsspill i angrep og forsvar. Resten av laget trente innlegg og avslutninger på den andre banehalvdelen. De ti, som stadig ble bytta mellom de to lagene, var Berget, Einarsson, Koren, Kristoffersen, Strand, Søgård, Thorud, Vidarsson, Wehrman, Winsnes (ikke noen "førstefemmer" å spore her).

    Etterpå øvde hele troppen på alternative oppspillsvarianter bakfra (til "motsatt indreløper", med og uten tilbakelegging etc etc, flere detaljer gir jeg ikke, av hensyn til Ham-Kam-spioner). Treninga ble avslutta med to lag i 8x3 minutter på kort bane (måla på sekstenmetrene).

    Strand, Gylfi og Sundgot spesielt virker (fortsatt) i god form. Blant de som ikke har spilt "fast" hittil i år var bl.a. Kasey, "Jimmy (?)" (Soltvedt), Tom, og David meget aktive. Stian var også aktiv, men må vel som vanlig overbevise på annetlaget før han får tillit av AE. Werni fikk seg en liten strekk i foten og satt med ispose helt på slutten, selv om det ikke så veldig alvorlig ut. Mye omtalte Romanus ("Aggag") Orjinta spilte også bedre enn jeg har sett av ham tidligere, uten at jeg tror han er aktuell med det aller første. (Jeg har helt fra han slutta seg til troppen og jeg så ham på de første treningene regna med at han ville måtte ha flere måneders tilpasning.)

    I morra (søndag) får vi vite laget som spiller mot Kamma i overimorra (mandag), men RBs tips i dag er neppe langt fra sannheten:

    Baron
    Andersson Andresen Kippe Stefanutto
    Winsnes Søgård Koren Einarsson Strand
    Sundgot

    men også Wehrman, Vidarsson, Thorud, og muligens Berget og Soltvedt kan være aktuelle, så vidt jeg kan bedømme. Iallfall som innbyttere.

    Når det gjelder formasjoner, har jeg lenge ment at formler som 4-4-2, 4-3-3 eller 4-5-1 må ses sammen med presshøyde, bevegelsesmønster og andre faktorer for å vurderes som "offensive" eller "defensive". Selv om jeg beklager at Powell er ute, kan det likevel være slik at dette på en måte tvinger fram litt fornyelse i spillemønsteret. I dag gikk det definitivt mye langs bakken. Det er dessuten stor forskjell på å måke ballen opp fra 16-25 meter mot Powell og Sundgot (som vi har sett noen ganger også i år) og "mellomlange" pasninger fra midtstopper eller back til motsatt indreløper i rom, eller crosspasninger fra kant eller annen midtbanespiller til motsatt kant i medløp. Slike "lange" pasninger SKAL gå over motstanders midtbane, og har jeg ingenting imot.

    Formasjonen LSK prøver å spille i nå, også da jeg så det bl.a. før bortekampen mot Brann i fjor (da Sundgot også var aleine på topp), som fungerte bra offensivt mot Brann, kan like gjerne kalles 4-3-2-1 (med Espen og Gylfi som framskutte indreløpere). Akkurat som landslagets nå mye omtalte og etterapte 4-2-3-1 kan kalles både 4-4-2, 4-5-1, og 4-3-3, alt etter hvordan bevegelsesmønstret faktisk utøves i ulike faser av spillet. Gylfi omtalte i RB for noen dager siden spillemønsteret Fugla nå bruker (uten Powell) som 4-3-3. Bare for å trøste de som får spader hvis vi spiller "defensivt 4-5-1". Det kommer altså helt an på hvordan formasjonen utnyttes og faktisk utøves.

    gilbert

    Kommentar

    Working...