Lillestrøm SK - SK Brann, onsdag kl. 19:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3410

Kamptråd Lillestrøm SK - SK Brann, onsdag kl. 19:00

Velkommen til kampdag ti av årets Tippeligaen, og vi runder dermed 1/3 av Tippeligaen allerede. Gressmattene begynner å sette seg, gresset er grønnere, sola skinner, resultatene begynner å "normalisere" seg utifra forventninger av årets 16 lag. Rosenborg troner ikke overraskende aleine på topp med 7-1-1 og 22 poeng med sterke 22-4 i målforskjell. Mye skal vel ikke til for at gullet også i år havner i bartebyen. Odd følger på plassen bak med 20 poeng, mens Molde halter etter med 18 poeng og Godset hakk i hæl med 17 poeng. Der har vi altså topp fire, og jeg regner med at det også blir disse fire lagene som troner øverst når vi bikker november.

Deretter har vi lagene forventet under de fire store som Viking og Lillestrøm, og kanskje noe overraskende morgendagens motstander Brann (kommer tilbake vedr. motstander). Ellers kan vi nevne Haugesund med Dempsey i spissen, eller Bradley light som noen også kaller Mark. Dette er et ordentlig Hawaii-lag som både scorer mye (18) og slipper inn mye (15). Ikke se bort i fra at Haugesund kan blande seg blant de seks beste ved sesongslutt.

I bunnen er det ikke overraskende Start som ikke har vunnet en kamp siden i fjor sommer mot Stabæk hvis ikke hukommelsen min svikter og står med skarve fire poeng, samme med Stabæk. Lagene Tromsø, Glimt og AAFK ligger å kaver i bunn, som ventet. Søpla virker å være litt på gang - og har fått en luke ned til de nederste lagene.

Litt om bortelaget;

Da er altså Bergens stolthet tilbake i det gode selskap etter en velfortjent tur ned i OBOS. Laget som Norling skulle ta til nye høyder endte med brutal fiasko og nedrykk etter play-off nederlaget mot hobbyspillerne i Mjøndalen. Midt under sesongen i OBOS i fjor kom Lars Arne Nilsen fra Hødd, og fikk Brann på rett kjøl og tok de opp i TL på første forsøk. Årets sesong har startet meget oppløftende for de latexrøde, med en femteplass og 5-2-2 med den gjerrige målforskjellen 9-7. Av spillere inn har de hentet stallfyllet Braaten, Hvilsom og Vega (skadet til denne). Laget til LAN spiller kynisk med fokus på å tette igjen bakover, noe de har lykkes med. De spiller langt i fra underholdende, men likefullt skaper de resultater. Og med resultater vil jeg anta at den jevne bergenser er fornøyd. Brann spiller som vanlig 4-3-3 og laget som slo Start 1-0 på lørdag stilte slik, og er ventet at de blir noe av det samme mot oss. Vil anta at Orlov kommer inn for Skålevik mtp. duellen Kippe - Orlov.

Leciejewski

Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen

Haugen - Heltne Nilsen - Barmen

Braaten - Skålevik - Hvilsom

Så hva med oss;

Gutta kommet ned på jorda igjen med et brak etter fadesen nok engang i cupen og den ynkelige forestillingen i Drammen. Når det først skapes forventninger og resultatene kommer, så kommer også skuffelsene raskt i velkjent Fugla-ånd. Runar er raskt ute igjen med å skylle på tynn stall, selv om alle er friske og raske sett bort i fra PMO og en skadd Friday i Sandefjord. Kanskje burde Kolstad, kanskje burde Brenden, og kanskje burde Rindarøy fått mer spilletid? Martin som sentral midt med Lundemo sist borte mot den løpssterke midtbanen til Godset var som ventet ikke et sjakktrekk, noe også den jevne sofasupporter også kunne varsle om på forhånd. Og det gikk som det gikk - 1.omgangen var direkte patetisk og vi skal være sjeleglade for at Godset ikke er på sitt beste om dagen, for dette var sørgelig sett med gule og sorte briller. Bonke var ute med karantene, kanskje den kampen i året vi aller helst skulle sett Bonke. Heldigvis er Bonke frisk og klar til dyst i morgen, og jeg forventet at Bonke tar plassen til Martin og får Lundemo ved sin side, med Jradi og Moa på kantene. Erling og Friday på topp.

På en annen side må vi likefullt trekke frem Friday som nå har scoret i utrolige syv kamper på rad! Et sleivtreff sist som satte Bugge helt ut av spill, men mål er mål og vi takker og bukker sålenge vi får beholde gutten i LSK. Suveren toppscorer med åtte mål - tre foran nestemann på lista. Samtidig håper jeg også Erling snart også kan melde seg på etter en skuffende sesong. Null scoringer for en spiss etter ni kamper er ikke godt nok for et lag som har som mål om å kjempe om topp seks. Vi kan ikke bare lene oss på Friday og forvente at han gjør hele jobben.

Jeg regner derfor vi ser dette laget i morgen;

Origi

Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen

Jradi - Bonke - Lundemo - Moa

Friday - Knudtzon

To skuffende kamper på rad, vi trenger en opptur igjen. Men på Åråsen er vi sterke, meget sterke. 7-2-0 siste ni hjemmekamper i TL er sterke tall, og det blir faen ikke aktuelt å se Brann bryte denne statistikken. Ti på rad hjemme uten tap skal sikres i morgen. Seier mot et nyopprykket lag er det eneste som gjelder, og regner med gutta er passe revansjesugende etter to dårlige kamper.

Odds Betsafe:

HUB - 1.93 - 3.55 - 3.95

O2.5 mål - JA 1.79 - NEI 2.05

Friday mål - 2.00

Jradi mål - 3.80

Kamptråd bortelag: http://forum.bataljonen.no/index.php/topic,12216.0.html

Stream: http://firstrowge.eu/

Dommer: Ken Henry Johnsen
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4658

Opprinnelig skrevet av LS89
    Samtidig håper jeg også Erling snart også kan melde seg på etter en skuffende sesong. Null scoringer for en spiss etter ni kamper er ikke godt nok for et lag som har som mål om å kjempe om topp seks. Vi kan ikke bare lene oss på Friday og forvente at han gjør hele jobben.
    Som vanlig fantastisk kamptråd LS89, men rett skal være rett. Erling putta mot Molde #flisespikkeri

Kommentar

• _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4397

Håper på samme lag som mot Odd og Søpla. Altså Erling ut og Martin bak Fred. De to klart beste kampene i år og jeg ser ingen grunn til å endre på det så sant alle er friske og raske og klare til match. Det er trolig den startoppstillingen som passer oss best og gir best balanse i laget.
      ..................

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Har ikke Brann vært lenge nok oppe nå?

Gutta bør slå tilbake nå. Noen drittkamper er jeg ikke uvant med fra Sportsdklubben men vi må opp på nivået mot søpla og Odd. Bonke er viktig for laget og med han tilbake skal det bli vondt for gutta. Håper så klart på sol som Brannlaget ikke tåler (sannsynligvis).
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Som vanlig fantastisk kamptråd LS89, men rett skal være rett. Erling putta mot Molde #flisespikkeri
          Rett skal være rett 2. Han har jo ikke spilt 9 kamper, han var skadet og har spilletid på totalt litt over 5 kamper. 1 mål er litt lite, så bør snart komme mer, men syntes det var litt søkt å skrive 1 mål etter 9 kamper.

Kommentar

• WAK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 969

Til dere som har tilgang til Rb+. Hvilke elver tror de vi starter mot Brann?

Kommentar

• mrognan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 847

Opprinnelig skrevet av WAK
              Til dere som har tilgang til Rb+. Hvilke elver tror de vi starter mot Brann?
              Samme som mot godset, men Bonke inn for Martin.
              Morten

Kommentar

• runarM
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 566

Vi er sinnsykt ræva i førsteomgang, nærmest som vanlig. Hvorfor klarer ikke RK inngangen til kampene?
                Flaks at vi vinner, flaks at vi har Origi i mål. Dette holder ikke i lengden.
                runarM

Kommentar

• Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1632

I dag var dommer og spillere omtrent like elendige.

Vi mangler stort sett det meste av offensiv samhandling, bevegelse og tempo.

Kommentar

• _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4397

Ken Henry... Fy faen for en bedriten dommer! Ellers, seier på en veldig dårlig dag. Får ta meg oss det som positivt.
                    ..................

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9537

Alltid suverent å vinne hjemme på Åråsen!

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Ræva første omgang, noe som bedret seg kraftig i andre. Ufattelig hvor dommeren fremstod som en bortedommer. Noe av det mer ekstreme jeg har sett.

Kommentar

• andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

Veit ikke hva sjansestatistikken sier, men tror Brann produserer mer enn vi gjør i dag. Vi har dog Arnold Origi i goalen, og det holdt mot et veldig ineffektivt Brann. På ingen måte overbevist av spillet.

Ellers forstår jeg ikke hvorfor Ofkir vrakes i dag. Firkanta klosser i runde hull. Martin er ingen kantspiller, og heller ikke noen du setter på for å forsterke det defensive. Får rett og slett inntrykk av at erfaring veier tyngst i laguttaket.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

Men i hvertfall jobbet bassel mer defensivt i perioder enn jeg har sett før. Det var for meg ett lyspunkt, og som alltid, Origi.

Kommentar

• Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1480

Glem 1 omgang bortsett fra sjanse-utelling.
                              2 omgang vesentlig mer innsats og flere gode prestasjoner.
                              Kanskje bra at Ofkir fikk senket skuldrene litt, før han kom innpå. Men kunne ha kommet inn tidligere.
                              Variable prestasjoner av begge lag, men dagens desiderte dårligste var faktisk dommertrioen.. det må være den dårligste trioen så langt i år - og skulle vært byttet ut ;-)

Kommentar

• Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

Jeg begynte med et positivt innlegg, men mye og som ikke var det. Greit likevel å vinne på en dårlig dag. At Brann var dårlige, og Origi god, gjør ikke de 3 poenga til dårlige poeng, men analyserer man kampen, som man jo burde, var det ingen stor prestasjon. Synd med kippe og. Noen som har status?

Kommentar

• maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1287

Perfekt inngang til 16. mai i Tondheim. 3 poeng i boks og ingen forventer mer enn grisejuling.

Kommentar

• Avon
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 267

Tydelig at laget sliter med å bryte ned lag som spiller lavt, angrepet mot etablert har mye å gå på. Skyldes nok delvis at flere av de offensive spillerne passer bedre for hurtig kontringsfotball(ofkir, Jradi og EK spesielt), og at mange av dem ikke har spilt nok sammen ennå, enten fordi de er relativt ferske i klubben eller fordi de har vært ute lenge med skade. De ble i tillegg tvunget til å legge om spillestilen etter salg og skader i fjor, så vi må nok forvente at det vil ta litt tid før de kan prestere jevnt bra mot etablert forsvar. Heldigvis noen positive tendenser i andre omgang, det virker som de kan bare de tør nok.

Det defensive ble bedre igjen med lundemo og bonke sammen sentralt, men de slipper til for mange innlegg, og for mange sjanser mot på dødball, så det er fortsatt litt å jobbe med. Intensiteten i presset ble også et hakk eller to for lavt i første omgang.

Litt overraskende at Ofkir ikke startet på benken, men han har hatt en litt dalende formkurve de siste kampene og trengte kanskje litt hvile. Han har tross alt spilt svært mye rett etter å ha kommet tilbake fra et langt skadeavbrekk.

Kommentar

• LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3410

Ken Henry, gud bedre, han mista det helt i dag. Blåste ihjel kampen. Helt ufattelig hvordan dommerstanden er i Norge om dagen.

Kommentar

• _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4397

Opprinnelig skrevet av LS89
                                        Ken Henry, gud bedre, han mista det helt i dag. Blåste ihjel kampen. Helt ufattelig hvordan dommerstanden er i Norge om dagen.
                                        Provoserende dømming. Bare i 2.omgang tror jeg han blåste 15-20 frispark mot oss der vi er soleklart reint på ball, og lot det stort sett passere hver gang Brann gjorde det samme. Greit at ingen av lagene gjorde en god kamp i dag, men her snakker vi om en dommer som gjorde sitt ytterste for å ødelegge hele kampen. Burde vært sendt ned til 5.divisjon!
                                        ..................

Kommentar

Working...