RBK–LSK, mandag 16. mai 2016 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3410

Kamptråd RBK–LSK, mandag 16. mai 2016 18:00

Forumet som vanlig nede kampdag.

Endte 2-1.

Tanker?
    Last edited by gorken; 18.05.2016, 11:04.
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1632

Opprinnelig skrevet av LS89
    Forumet som vanlig nede kampdag.

Endte 2-1.

Tanker?
    Mye bra fotball fra Rosenborg. Divisjonsforskjell mellom lagene.

Kommentar

• _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4397

Tapte med verdigheten noenlunde i behold hvertfall. Ofkir burde åpenbart starta kampen istedenfor Erling. Vi var gode de siste 20, men mulig rbk slapp seg ned litt. Rbk klart best de første 70.
      ..................

Kommentar

• LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3410

1. omgangen var grusom, backene til RBK kom gang på gang uten at vi greide å demme opp. Dette burde de vel være klar over på forhånd. Spesielt å se Runar være noenlunde fornøyd med 1.omgangen og at RBK ikke skapte mer enn ett par sjanser og at de skulle fortsette med samme organisering. Tre min setter de inn 2-0.

På en annen side ser vi litt av nivåforskjellene på de beste vs. de nest beste i TL. Dessverre er vi ikke i nærheten.

Synd at Martin ikke greier å treffe på overtid med frisparket. Kippe putter, det var gledelig.

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Runar - RBK: 1-10.

Og over 270 minutter er det relativt flatterende for oss.

Kommentar

• Kristian
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 690

Synes vi i alle fall ikke ble totalt avkledd. Var redd dette skulle bli stygge sifre, og selv om 2-1 nok er et noe snilt resultat, gjorde vi oss ikke bort i andre omgang.

Synes de tre sentralt på midten jobbet bra. Både Lundemo og Bonke gjorde det godt. Savnet litt mer fra Erling, og det ble klart bedre etter at Ofkir kom innpå.

Kommentar

• maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1287

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Runar - RBK: 1-10.

Og over 270 minutter er det relativt flatterende for oss.
              Uansett er vel måten RBK spiller fotball på total uinteressant for deg GifKanari?
              Arven fra Haglund ligger som en tykk eim rundt dette LSK laget dessverre, ikke minst forsvarsmessig.

Kommentar

• Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

To ting jeg sitter igjen med: Kjempebrøler taktisk å ikke sette Erling på venstrekant og la ham følge Svensson. Helt utrolig faktisk, og det gjør meg ganske forvirret at Runar ikke så det selv før det var for sent. Fyren var selve forskjellen på lagene, og jeg tror ikke han hadde gjort seg bort i noen liga i verden. Fantastisk forestilling.

Ett minutt??? Hva faen skulle det forestille? Feig dømming kampen gjennom, men dette tok kaka.
                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• nebbjævel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2009
                  • 511

Uadresserte ballavsendelser er det største problemet. I en "normal" fordeling skulle halvparten av dem ende opp hos oss, men sånn er det aldri. Dette er et systematisk forhold som det må gå an å gjøre noe med. Det var moro de siste fem minuttene av første omgang og etter at Frode satte inn Malos frispark. Av andre positive ting var at de håpløse balltapene som skaper opplagte målsjanser for motstander glimret med sitt fravær, i motsetning til svak presisjon i småspill framme i angrepet i store deler av kampen. Men 2-1 tap på Lerkendal 16. mai for et bedre lag er til å leve med, inntil videre, sjøl om det holder hardt å si det.

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Opprinnelig skrevet av LS89
                    Tanker?
                    Slutte å bruke "TomLund" som passord hos ISP'en?

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3410

To bytter = 2*30 sek hvis en skal følge boka. Ingen skader i 2.omgang. Sånn sett er det greit.

Kommentar

• Avon
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 267

RBK kommer altfor lett rundt på kantene, tydelig at dagens LSK har lite erfaring med å spille mot lag av RBK's kaliber, de klarer ikke se trekkene før de kommer. Det viktigste forbedringspunktet defensivt, i hvert fall mot bedre lag, må være å demme bedre opp på kantene.

Savner ett rutinert defensivt anker på midtbanen, selv om Bonke og Lundemo er gode skulle jeg gjerne sett dem sammen med en med skikkelig rutine og erfaring, synes begge lider litt av at de blir for passive og forsiktige, spesielt med ballen i beina, begge klarte å slippe seg mer løs da de spilte sammen med Johan. Lundemo hadde dog noen gode tendenser i andre omgang og nærmer seg endelig toppform.

Positivt at de klarte å skape litt trykk på slutten, viser at toppnivået offensivt er bra, men altfor ofte mangler det initiativ og samtidige løp.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          To ting jeg sitter igjen med: Kjempebrøler taktisk å ikke sette Erling på venstrekant og la ham følge Svensson. Helt utrolig faktisk, og det gjør meg ganske forvirret at Runar ikke så det selv før det var for sent. Fyren var selve forskjellen på lagene, og jeg tror ikke han hadde gjort seg bort i noen liga i verden. Fantastisk forestilling.

Ett minutt??? Hva faen skulle det forestille? Feig dømming kampen gjennom, men dette tok kaka.
                          Enig helt til du faktisk påstår at det minuttet kan nærme seg øverste ringen i kransekaka hvis du ser dommerhistorikken vår på den banen.

Mente jeg hørte 1 seier og 11 U på 33 kamper på Ivers lommelerkedal. I dag var resultatet fair og dommeren var dårlig men jeg er så vant til å bli fratatt poeng der at jeg nesten ikke registrerte det.

Mye å være negativ for om dagen. Vi kan trøste oss med at vi meget nylig var et lag som slo Odd borte og pissa på søpla som hadde en bra dag. Når Fagermo, Mjelde osv klarer å oppnå suksess med kontunuiutet er jeg sikker på at Runar med et bra team vil klare det hvis han fortsetter å u6tvikle forståelsen for norsk fotball som jeg mener han definitivt har siden ankomst da han undervurderte TL kraftig.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

I dag-kaka. Ikke alltid-kaka. Ærrugæærn.
                            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

Ligger det en default inne om å stenge forumet under kamp?

Vil ikke si at vi ble avkledd her. Det var divisjonsforskjell og vi møtte et ekstremt godt Rosenborg som var mange hakk bedre enn hva vi kan stille med. Her var det et ærlig forsøk på å få poeng, men mot et mye bedre lag. 2-1 er et hederlig resultat.
                              Jeg stusser dog på at Moa er ute igjen, hva er grunnen?

Kommentar

• knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9537

Martæ bør benkes neste kamp.

Grunnet frisparket på overtid.

Fy faen...

Kommentar

• Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3501

Vi gjør en ok kamp til oss å være mot topplag, men det er fremdeles divisjonsforskjell mellom lagene i denne kampen. Vi ser litt farligere ut når Ofkir kommer inn og han evner i det minste transportere ballen inn i farlig område og skape litt ubalanse hos rbk i mangelen på noe eget spill.
                                  Kunne jo faktisk med maks flaks stjelt et poeng på slutten når rbk blir stresset, men ville jo vært ekstremt ufortjent totalt sett.

Synes vi velger en ganske riktig inngang til kampen her, men det mangler for mye på både utførelsen og kvaliteten. Det ble også gjort en åpenbar feil ift at Erling Knudtzon startet når man helt riktig valgte å stille opp med fem på midten ala kampen mot Odd. Da må Runar rett og slett vrake Erling til fordel for en ving eller midtbanespiller, selv om han mener han er en av de 11 beste spillerne.
                                  Forøvrig ser vi at tendensen fra i fjor, der Runar til enhver tid vraker de unge spillerne når de mer erfarne er tilgjengelig, fortsetter denne sesongen. Dette på tross av at Ofkir har vært til tider veldig god denne sesongen og på ingen måte spilt seg ut av laget i kamp i det minste. Blir spennende å se hvordan han løser dette igjen neste kamp.

*** Marius Lundemo er tilbake. Flink til å vente på de rette pasningsalternativer ved å skjerme ball, har bra rekkevidde med pasningene som treffer oftere og oftere, og dekker boks til boks. I en duo med Bonke tror jeg han kan bli veldig bra hvis de får mer tid sammen, men faren for at vi mister en eller to av disse ganske snart er vel stor?

** Arnold Origi blir vanskelig å komme unna denne gangen også. Leverer en helt utrolig redning samt flere gode involveringer ellers også som gjør at resultatet ser penere ut enn kampen var nok en gang. Blir like glad hver uke jeg kan lese en avis uten at han linkes bort fra oss.

* Ole Martin Rindarøy synes jeg kommer ganske bra ut av dette. Viser seg som et fornuftig lån for stallen, da han kan bekle flere posisjoner på en god måte. Blir en del rom mellom han og stopper, men dette sliter vi med når SKM også spiller og er kanskje et rom en midtbanespiller må bidra med å dekke når vi møter lag som dobler så ofte som rbk og godset gjorde når vi var på besøk der i forrige bortekamp. En umulig oppgave for en back alene i alle fall.

- Erling Knudtzon er ikke mye til kantspiller lenger. I alle fall ikke i dette mannskapet der vi er mer avhengig av spillere med større register en mot en offensivt med ballen. Bidrar ikke med noe særlig i det hele tatt, og burde vært benket fra start i denne kampen så lenge vi skulle spille med fem på midten, som i seg selv var et bra valg.

Kort oppsummert en grei taktisk kamp, men vi har for lite kvalitet i både de individuelle prestasjonen og det kollektive til å matche et rbk som har begge deler, og har en god dag.
                                  Med Ofkir fra start istedenfor EK kunne vi kanskje skapt noe mer trøbbel for rbk, men sannsynligvis hadde rbk vært for sterke for oss uansett denne dagen.

Kommentar

• Trooond
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2015
                                    • 1039

Origi var kjempe, og sørger for at de ikke ligger 4-5 foran
                                    Moa kom inn og bidrar offensivt. Kan være han hadde fått kjørt seg veldig defensivt om han startet denne kampen. Var nærmere å røske med poeng fra kampen enn jeg trodde på forhånd, men muligheten var faktisk der

Kommentar

• Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

Ingen tragedie å tape mot Rosenborg på Lerkendal, Tippeligaens klart beste lag om dagen. De burde vunnet mer.

Nok en taktisk svak kamp av Runar på Lerkendal, selv om vi var litt bedre ifjor. Utrolig at han ikke setter spillere til å demme opp på kantene hvor Rosenborg må ha doblet 30 ganger i løpet av matchen mot enslig back. I tillegg kom Rosenborg på flere løp mellom back og stopper som ikke ble tatt ut, og begge måla var et resultat av at ingen klarte å plukke opp. Rosenborg er gode, for all del, men i dag er vi ikke i nærheten av å lykkes i og ta ut deres angrepsvåpen. Resultatet er flatterende, det burde vært styggere sifre. Samtidig er ikke laget bedre per nå enn at 4-0 i bagasjen på Lerka ikke hadde vært noen krise heller.

Tilbakelagt de verste bortekampene nå, det er hvert fall positivt. Martin må ut for Ofkir neste match.
                                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3501

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                        Jeg stusser dog på at Moa er ute igjen, hva er grunnen?
                                        Det er jo bare å se på både denne og forrige sesong. Runar bruker konsekvent de 11 spillerne med mest erfaring som er tilgjengelig. De unge spiller i mangel på alternativer, og når EK og Lundemo nå er tilbake, så ryker disse ut. Håpet det skulle være annerledes denne sesongen med både Kolstad og Ofkir som hadde vist så mye positivt i fjor. Begge ble benket ved første anledning til fordel for eldre og mer erfarne spillere.

Kommentar

Working...