RBK–LSK, mandag 16. mai 2016 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

Opprinnelig skrevet av Totti21
    Ser jo ikke ut til at det har gjort noe med kvalitetene hans på banen i alle fall. La nå gutten få ha masse selvtillit og tro på seg selv, så lenge han leverer på banen. For få av de som får lov til å blomstre her til lands etter mitt syn. Det er jo forøvrig ikke uten grunn han havnet på youtube heller. En herlig finte som selv Zlatan ville vært stolt av.
    Enig i det.
    Viderebringet bare beskjeden jeg fikk av familiemedlemmer som var på VIPèn mot Brann.
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1289

Opprinnelig skrevet av Rune
      Spilte ut Rosenborg? Tenker du på kampen i 2013? I 2014 ble vi pissa på både hjemme og borte, og det da var Perry trener...(jeg laf det henge i luften).
      Som om jeg skulle sagt det selv. RBK 2015 og 2016 med Kåre Ingebrigsten er et noe helt annet enn Perry og Jan Jônsson.
      Arven etter Haglund er vond, særlig forsvarmessig. Ingen lag i tippeligaen har lavere insenitet i forvarsspillet enn LSK. Jeg er temmelig sikker på RK prøver alt han kan for å rette på dette men responsen fra spillerene lar vante på seg. Det er kanskje ikke så rart med tanke på 3 år med lite trening og en komfortabel treningshverdag under Haglund. Kampen i dag viser hvor lista ligger i Norge og vi er langt unna.

Kommentar

• Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2962

Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Arven etter Haglund er vond, særlig forsvarmessig. Ingen lag i tippeligaen har lavere insenitet i forvarsspillet enn LSK. Jeg er temmelig sikker på RK prøver alt han kan for å rette på dette men responsen fra spillerene lar vante på seg. Det er kanskje ikke så rart med tanke på 3 år med lite trening og en komfortabel treningshverdag under Haglund.
        Er dette virkelig sant?!? Hvor har du dette fra? Jeg hadde inntrykk av at Haglund/Powell var gode på feltet? Vi slapp da ikke inn spesielt mange mål under Haggis? Og jeg mener å huske at vi hadde rimelig bra kontroll defensivt, problemet var vel heller at vi var blant de dårligste til å spille oss fram til målsjanser?

Kommentar

• Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2962

Bonke var som vanlig litt variabel idag, men når han var god var han JÆVLIG god. Spesielt la jeg merke til noen pasningsferdigheter han ikke har vist fram tidligere. Det lover godt.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
            Bonke var som vanlig litt variabel idag, men når han var god var han JÆVLIG god. Spesielt la jeg merke til noen pasningsferdigheter han ikke har vist fram tidligere. Det lover godt.
            Og det var vondt som faen å møte han i duellene. Det å få motspillere til å grue seg til neste duell med deg er en sjeldent god egenskap.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Og det var vondt som faen å møte han i duellene. Det å få motspillere til å grue seg til neste duell med deg er en sjeldent god egenskap.
              Sant. Jo lengre ut i kampen man kommer, jo bedre tid, rom og arbeidsforhold får Bonke. Man merker at motstanderne begynner å vise mer respekt i takt med julingen han deler ut.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Opprinnelig skrevet av andersmm
                Sant. Jo lengre ut i kampen man kommer, jo bedre tid, rom og arbeidsforhold får Bonke. Man merker at motstanderne begynner å vise mer respekt i takt med julingen han deler ut.
                Gøy når de skjærer grimaser av smerte når de snur hodet fra blikket hans og det blir fanget opp av kamera og det er tydelig at den skuldern mot skuldern gjorde dritvondt
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Wanker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 637

Vi slapp da ikke inn spesielt mange mål under Haggis? Og jeg mener å huske at vi hadde rimelig bra kontroll defensivt, problemet var vel heller at vi var blant de dårligste til å spille oss fram til målsjanser?
                  Mitt minne er sikkert veldig selektivt, men jeg husker veldig godt unødig mange innlegg fra sidene med påfølgende ballwatching i feltet, samt ekstremt svak støting mot spillere som fikk tid til å lade kanonen. Har også svake minner om spillere som snudde ræva til i slike situasjoner, men mulig jeg husker feil.

Mange innlegg i mot og ballwatching er vel fortsatt en gyldig situasjonsbeskrivelse.
                  Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4397

For faen. Vi dreit oss på ingen måte ut i dag. Jeg frykta 6-0 før kampen starta, helt seriøst. RBK er på et helt annet nivå enn oss for tida. Dessverre, skulle ønske det ikke var sånn. Alle lag som har vært der i år har vært totalt sjanseløse, untatt vi og godset som hadde en liten mulighet til poeng. Det som irriterer meg er at Ofkir helt soleklart burde starta. Både Martin og Erling burde være bak han i køen. En annen ting; Hvorfor i svarte er Martin fus i alt på dødballer? Lundemo slår mye bedre dødballer. Det er sikkert fordi man ønsker en "høyere" spiller i Lundemo i feltet, men faen heller. Lundemo burde ta alt.

Mener vi burde gå for 5.plassen nå. Rbk, Molde, Odd og godset er et par hakk bedre enn oss men bak der er der bingo. Nå må vi plukke mye poeng de 5-6 neste kampene. Helst 7 poeng før ferien.
                    ..................

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3410

Nå er vi unna det verste. Viking hjemme med resultatene våre hjemme skal være tre poeng. Vi har nå gjort unna Molde, Odd, Godset og RBK, alle borte. Noe topp fire kan vi se langt etter - men topp seks bør være overkommelig.

Kommentar

• Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

Som flere andre nevner synes jeg det er merkelig at Ofkir ikke starter, en av våre desidert beste spillere. Synes det er synd vi ikke tør å spille mer ball og prøve å skape mer kampen igjennom. Vi har ingenting å tape mot RBK på Lerkendal, og det beste midlet for å hindre hjemmelaget i å ha sjanser er å ha ballen selv. Da kan vi også surne RBK mer og vise at de må ta hensyn til våre våpen også, som vi tross alt har fremover på banen (med våre beste spillere). Dette laget kan ha et mye bedre grunnspill enn det vi har vist i mange kamper. Mange kamper i år har vært preget av en for forsiktig og defensiv tilnærming. (Det er greit mot Odd som sjelden bruker mellomrommet og baserer mye av angrepsspillet på innlegg, men mot Godset og RBK blir det håpløst å ikke tørre mer og la dem spille seg gode i farlige soner).

De første 20 er for så vidt greie nok, ligger okay bakover og er brukbart med. Selv om vi prøver å ligge kompakte bakover og lar RBK ha mest ball, er det oppsiktsvekkende hvor enkelt de får rom, spesielt på høyresiden. Merkelig hvor mange ganger våre backer havner på feil side/på etterskudd i etablert. Da Grytskjær skjøt i stanga, gikk tre spillere i press på samme mann mens det var vidåpent på siden. Oppsummert er den defensive organiseringen og intensiteten er for dårlig i mange tilfeller. Da er det dårlig standard å være lite aggressive og forsiktige i eget grunnspill i tillegg.

Svennson og Midtsjø er for all del gode spillere, men i dag spilte vi dem i overkant gode. Optimalt burde Ofkir selvfølgelig startet og vi gått ut mer som vi gjorde de siste 15 minuttene. Potensialet er der, men vi får det ut altfor sjelden. I tillegg burde vi som nevnt tatt grep for å hindre de to tippeligasliterne i Svennson og Midtsjø å se bedre ut enn det dem strengt tatt er. Førstnevnte har vel spilt i greit bra RBK siden 2009, og sistnevnte vært i Sandes Ulf og diverse - gode spillere, men ikke noe internasjonalt toppkaliber som det høres ut som etter denne kampen. Men med den forsiktigheten og nølinga bakover lot dem på komme til for lett. Den tendensen henger vel også noe sammen med den til tider haltende defensive organsieringen i tillegg. Synes Runar har i overkant mye respekt for motstanderen og lite fokus på å utnytte våre styrker som har mye større potensial enn det vi har vist til nå, noe vi delvis har vist når vi virkelig prøver å bruke kula og kombinere med våre i utgangspunktet gode tekniske spillere fremover.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

Vi fikk en skikkelig leksjon, så det allerede etter ni min.

Ny mann i forsvaret, Rindarøy kom ikke særlig godt fra det. Fikk han hjelp? Jradi var svak, EK ekke god feilvendt. Skulle kanskje spilt på venstre og fulgt dagens mann. Men blir etterpåklokt.

M-Ofkir skulle ha slipt inn ved pause. Vi sku stykket opp kampen mer, være fæle å møte. Fikk ikke et eneste gult engang vi! Hva syns nebbjævel og bjerkeland om sånt...

Kommentar

• Kvalen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 327

Håpløs dømming da.. 1 min tillegg? Hva med slaget? Kan det følges opp i etterkant slik det gjøres i England?
                            "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                            - Ivar Hoff

Kommentar

• Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Du var inne på det tidligere, men fy faen så irritert jeg ble når Martin pissa bort siste frisparket der vi kunne kjøre hele gjengen opp. Så ut som han forsøkte et skudd.
                              Hvorfor sto vi forøvrig igjen med både en mann og keeper på egen banehalvdel når vi fikk det frisparket med 15 sekunder igjen av overtiden? Da var det jo egentlig bare å hive absolutt alle mann i angrep i håp om å skape en siste sjanse, da 1-2 eller 1-3 hadde hatt absolutt null å si. Ikke at dette hadde gjort noen forskjell i går når Martin slår DEN ballen.

Forøvrig også pinlig av dommeren å legge til kun et minutt. Var riktignok kun to bytter i går og lite å legge til, men tviler sterkt på at det hadde blitt sånn med f.eks 1-1 på Lerkendal og et rbk som jaget ledelsen.

Kommentar

• knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9539

Dommerne var jo litt all over the place.

- Rbk snytt for straffe da Marius kaster en kis i bakken, dommer dømmer frispark fordel oss pga en mindre forseelse av en annen spiller ved siden av.

- Vi ble snytt for rødt da Erling får to tette i badehetta og frispark i mot (kunne dømt rbk frispark, hvis han mener skubben til Erling på førsten var frispark verdig, men det skulle vært rødt, særlig med tanke på Fellaini vs Huth).

- Origi tok ballen i hånda typ 1 og ½ meter uttafor 16meter'n. Håpløst av linjedommer.

Kommentar

• slindbla
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Apr 2005
                                  • 17

Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  Ifølge en LSK-ansatt, som snakke på VIP`en før LSK-Brann var han vistnok blitt ganske høy på seg selv etter en video på Youtube.
                                  Det var ikke de nøyaktige ordene som ble brukt, men det ble ikke lagt skjul på.
                                  Budskapet ble fremført foran et publikum, så egentlig rart ingen har nevnt det her inne før.
                                  Tror det er på sin plass med en oppklaring her:
                                  At Moa har startet på benken fordi han har blitt høy på seg selv etter at tunnelvideoen har gått verden rundt er i beste fall en misforståelse. Alle i klubben synes det er veldig gøy med videoen (1,5 mill visninger and counting). At Moa og LSK vises rundt i verden er helt topp, og han har definitivt ikke blitt høy på seg selv. Moa er nøyaktig like ydmyk og ambisiøs som han var før sesongen startet.

Når Runar har valgt å la han starte på benken et par kamper, så henger nok det mer sammen med at han vil hjelpe Moa å finne tilbake til "godfølelsen" som han hadde tidligere i sesongen. Moa er en ung spiller som stiller ekstremt høye krav til seg selv, og han blir frustrert når han ikke presterer så bra som han forventer. Når den frustrasjonen fører til at han binder seg enda mer, forsvinner "godfølelsen". I en periode med veldig tett kampprogram har nok Runar vurdert at mer forsiktig matching er riktig medisin for å hjelpe Moa å finne tilbake til det nivået han hadde tidligere i år.
                                  Jeg mener det Moa viste da han kom inn på Lerkendal i går er en bekreftelse på at det har fungert.
                                  (Jeg vil understreke at vurderingene over er min personlige tolkning. Runar diskuterer ikke laguttak med meg eller andre i administrasjonen.)

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

Moa er ikke høy på seg selv nå må dere gi dere med dette tullet . Moa er småskadet og i dette tette programmet som er nå hviles han litt.

Kommentar

• vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

I tillegg må det nevnes at Ofkir var virkelig svak i to kamper på rad, både i cupkampen mot Sandefjord og mot Godset. Og er heller ikke er spesielt god defensivt. Forsvarer benkingen mot RBK, men må inn igjen på laget mot Viking. Martin må ut!

Kommentar

• Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2962

Opprinnelig skrevet av slindbla

Når Runar har valgt å la han starte på benken et par kamper, så henger nok det mer sammen med at han vil hjelpe Moa å finne tilbake til "godfølelsen" som han hadde tidligere i sesongen. Moa er en ung spiller som stiller ekstremt høye krav til seg selv, og han blir frustrert når han ikke presterer så bra som han forventer. Når den frustrasjonen fører til at han binder seg enda mer, forsvinner "godfølelsen". I en periode med veldig tett kampprogram har nok Runar vurdert at mer forsiktig matching er riktig medisin for å hjelpe Moa å finne tilbake til det nivået han hadde tidligere i år.
                                        Jeg mener det Moa viste da han kom inn på Lerkendal i går er en bekreftelse på at det har fungert.
                                        (Jeg vil understreke at vurderingene over er min personlige tolkning. Runar diskuterer ikke laguttak med meg eller andre i administrasjonen.)
                                        Dette er helt konsistent med hva jeg har hørt Kristinsson uttale i videointervjuer med RB.

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Dette er helt konsistent med hva jeg har hørt Kristinsson uttale i videointervjuer med RB.
                                          Strålende.
                                          Da er jeg spent på hvem av Knudtzon og Martin man benker til neste kamp. Regner med at en av disse starter bak (eller foran for EK sin del) Fred Friday og at Jradi og Ofkir tar hver sin kant, selv om jeg personlig gjerne skulle sett Kolstad inne i laget, da jeg synes han gir oss bedre balanse. Lundemo og Bonke bør i alle fall være selvskrevne sentralt.

Kommentar

Working...