RBK–LSK, mandag 16. mai 2016 18:00
Collapse
X
-
Arven etter Haglund er vond, særlig forsvarmessig. Ingen lag i tippeligaen har lavere insenitet i forvarsspillet enn LSK. Jeg er temmelig sikker på RK prøver alt han kan for å rette på dette men responsen fra spillerene lar vante på seg. Det er kanskje ikke så rart med tanke på 3 år med lite trening og en komfortabel treningshverdag under Haglund. Kampen i dag viser hvor lista ligger i Norge og vi er langt unna.Kommentar
-
Arven etter Haglund er vond, særlig forsvarmessig. Ingen lag i tippeligaen har lavere insenitet i forvarsspillet enn LSK. Jeg er temmelig sikker på RK prøver alt han kan for å rette på dette men responsen fra spillerene lar vante på seg. Det er kanskje ikke så rart med tanke på 3 år med lite trening og en komfortabel treningshverdag under Haglund.Kommentar
-
Og det var vondt som faen å møte han i duellene. Det å få motspillere til å grue seg til neste duell med deg er en sjeldent god egenskap.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Sant. Jo lengre ut i kampen man kommer, jo bedre tid, rom og arbeidsforhold får Bonke. Man merker at motstanderne begynner å vise mer respekt i takt med julingen han deler ut."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Gøy når de skjærer grimaser av smerte når de snur hodet fra blikket hans og det blir fanget opp av kamera og det er tydelig at den skuldern mot skuldern gjorde dritvondtAdvarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Mange innlegg i mot og ballwatching er vel fortsatt en gyldig situasjonsbeskrivelse.Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
For faen. Vi dreit oss på ingen måte ut i dag. Jeg frykta 6-0 før kampen starta, helt seriøst. RBK er på et helt annet nivå enn oss for tida. Dessverre, skulle ønske det ikke var sånn. Alle lag som har vært der i år har vært totalt sjanseløse, untatt vi og godset som hadde en liten mulighet til poeng. Det som irriterer meg er at Ofkir helt soleklart burde starta. Både Martin og Erling burde være bak han i køen. En annen ting; Hvorfor i svarte er Martin fus i alt på dødballer? Lundemo slår mye bedre dødballer. Det er sikkert fordi man ønsker en "høyere" spiller i Lundemo i feltet, men faen heller. Lundemo burde ta alt.
Mener vi burde gå for 5.plassen nå. Rbk, Molde, Odd og godset er et par hakk bedre enn oss men bak der er der bingo. Nå må vi plukke mye poeng de 5-6 neste kampene. Helst 7 poeng før ferien...................Kommentar
-
Nå er vi unna det verste. Viking hjemme med resultatene våre hjemme skal være tre poeng. Vi har nå gjort unna Molde, Odd, Godset og RBK, alle borte. Noe topp fire kan vi se langt etter - men topp seks bør være overkommelig.Kommentar
-
Som flere andre nevner synes jeg det er merkelig at Ofkir ikke starter, en av våre desidert beste spillere. Synes det er synd vi ikke tør å spille mer ball og prøve å skape mer kampen igjennom. Vi har ingenting å tape mot RBK på Lerkendal, og det beste midlet for å hindre hjemmelaget i å ha sjanser er å ha ballen selv. Da kan vi også surne RBK mer og vise at de må ta hensyn til våre våpen også, som vi tross alt har fremover på banen (med våre beste spillere). Dette laget kan ha et mye bedre grunnspill enn det vi har vist i mange kamper. Mange kamper i år har vært preget av en for forsiktig og defensiv tilnærming. (Det er greit mot Odd som sjelden bruker mellomrommet og baserer mye av angrepsspillet på innlegg, men mot Godset og RBK blir det håpløst å ikke tørre mer og la dem spille seg gode i farlige soner).
De første 20 er for så vidt greie nok, ligger okay bakover og er brukbart med. Selv om vi prøver å ligge kompakte bakover og lar RBK ha mest ball, er det oppsiktsvekkende hvor enkelt de får rom, spesielt på høyresiden. Merkelig hvor mange ganger våre backer havner på feil side/på etterskudd i etablert. Da Grytskjær skjøt i stanga, gikk tre spillere i press på samme mann mens det var vidåpent på siden. Oppsummert er den defensive organiseringen og intensiteten er for dårlig i mange tilfeller. Da er det dårlig standard å være lite aggressive og forsiktige i eget grunnspill i tillegg.
Svennson og Midtsjø er for all del gode spillere, men i dag spilte vi dem i overkant gode. Optimalt burde Ofkir selvfølgelig startet og vi gått ut mer som vi gjorde de siste 15 minuttene. Potensialet er der, men vi får det ut altfor sjelden. I tillegg burde vi som nevnt tatt grep for å hindre de to tippeligasliterne i Svennson og Midtsjø å se bedre ut enn det dem strengt tatt er. Førstnevnte har vel spilt i greit bra RBK siden 2009, og sistnevnte vært i Sandes Ulf og diverse - gode spillere, men ikke noe internasjonalt toppkaliber som det høres ut som etter denne kampen. Men med den forsiktigheten og nølinga bakover lot dem på komme til for lett. Den tendensen henger vel også noe sammen med den til tider haltende defensive organsieringen i tillegg. Synes Runar har i overkant mye respekt for motstanderen og lite fokus på å utnytte våre styrker som har mye større potensial enn det vi har vist til nå, noe vi delvis har vist når vi virkelig prøver å bruke kula og kombinere med våre i utgangspunktet gode tekniske spillere fremover.Kommentar
-
Vi fikk en skikkelig leksjon, så det allerede etter ni min.
Ny mann i forsvaret, Rindarøy kom ikke særlig godt fra det. Fikk han hjelp? Jradi var svak, EK ekke god feilvendt. Skulle kanskje spilt på venstre og fulgt dagens mann. Men blir etterpåklokt.
M-Ofkir skulle ha slipt inn ved pause. Vi sku stykket opp kampen mer, være fæle å møte. Fikk ikke et eneste gult engang vi! Hva syns nebbjævel og bjerkeland om sånt...Kommentar
-
Forøvrig også pinlig av dommeren å legge til kun et minutt. Var riktignok kun to bytter i går og lite å legge til, men tviler sterkt på at det hadde blitt sånn med f.eks 1-1 på Lerkendal og et rbk som jaget ledelsen.Kommentar
-
Dommerne var jo litt all over the place.
- Rbk snytt for straffe da Marius kaster en kis i bakken, dommer dømmer frispark fordel oss pga en mindre forseelse av en annen spiller ved siden av.
- Vi ble snytt for rødt da Erling får to tette i badehetta og frispark i mot (kunne dømt rbk frispark, hvis han mener skubben til Erling på førsten var frispark verdig, men det skulle vært rødt, særlig med tanke på Fellaini vs Huth).
- Origi tok ballen i hånda typ 1 og ½ meter uttafor 16meter'n. Håpløst av linjedommer.Kommentar
-
Ifølge en LSK-ansatt, som snakke på VIP`en før LSK-Brann var han vistnok blitt ganske høy på seg selv etter en video på Youtube.
Det var ikke de nøyaktige ordene som ble brukt, men det ble ikke lagt skjul på.
Budskapet ble fremført foran et publikum, så egentlig rart ingen har nevnt det her inne før.
At Moa har startet på benken fordi han har blitt høy på seg selv etter at tunnelvideoen har gått verden rundt er i beste fall en misforståelse. Alle i klubben synes det er veldig gøy med videoen (1,5 mill visninger and counting). At Moa og LSK vises rundt i verden er helt topp, og han har definitivt ikke blitt høy på seg selv. Moa er nøyaktig like ydmyk og ambisiøs som han var før sesongen startet.
Når Runar har valgt å la han starte på benken et par kamper, så henger nok det mer sammen med at han vil hjelpe Moa å finne tilbake til "godfølelsen" som han hadde tidligere i sesongen. Moa er en ung spiller som stiller ekstremt høye krav til seg selv, og han blir frustrert når han ikke presterer så bra som han forventer. Når den frustrasjonen fører til at han binder seg enda mer, forsvinner "godfølelsen". I en periode med veldig tett kampprogram har nok Runar vurdert at mer forsiktig matching er riktig medisin for å hjelpe Moa å finne tilbake til det nivået han hadde tidligere i år.
Jeg mener det Moa viste da han kom inn på Lerkendal i går er en bekreftelse på at det har fungert.
(Jeg vil understreke at vurderingene over er min personlige tolkning. Runar diskuterer ikke laguttak med meg eller andre i administrasjonen.)Kommentar
-
I tillegg må det nevnes at Ofkir var virkelig svak i to kamper på rad, både i cupkampen mot Sandefjord og mot Godset. Og er heller ikke er spesielt god defensivt. Forsvarer benkingen mot RBK, men må inn igjen på laget mot Viking. Martin må ut!Kommentar
-
Når Runar har valgt å la han starte på benken et par kamper, så henger nok det mer sammen med at han vil hjelpe Moa å finne tilbake til "godfølelsen" som han hadde tidligere i sesongen. Moa er en ung spiller som stiller ekstremt høye krav til seg selv, og han blir frustrert når han ikke presterer så bra som han forventer. Når den frustrasjonen fører til at han binder seg enda mer, forsvinner "godfølelsen". I en periode med veldig tett kampprogram har nok Runar vurdert at mer forsiktig matching er riktig medisin for å hjelpe Moa å finne tilbake til det nivået han hadde tidligere i år.
Jeg mener det Moa viste da han kom inn på Lerkendal i går er en bekreftelse på at det har fungert.
(Jeg vil understreke at vurderingene over er min personlige tolkning. Runar diskuterer ikke laguttak med meg eller andre i administrasjonen.)Kommentar
-
Da er jeg spent på hvem av Knudtzon og Martin man benker til neste kamp. Regner med at en av disse starter bak (eller foran for EK sin del) Fred Friday og at Jradi og Ofkir tar hver sin kant, selv om jeg personlig gjerne skulle sett Kolstad inne i laget, da jeg synes han gir oss bedre balanse. Lundemo og Bonke bør i alle fall være selvskrevne sentralt.Kommentar
Kommentar