Lillestrøm SK - Viking FK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
    Men heller ikke så ofte at vi bør begynne å frykte nedrykk...
    Vi har iallfall i 30% av kampene i år fremstått tilnærmet dette.
    Mot Start, B/G og Aalesund spilte vi nesten like dårlig som i dag.

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1585

      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
      Men heller ikke så ofte at vi bør begynne å frykte nedrykk...
      Enkelte mente vi tapte mot Sandefjord på grunn av undervurdering. Faktum er at vi ikke evner å styre spill mot lag som ligger lavt. Vi mangler fullstendig offensiv samhandling. I de kampene vi har imponert, har vi ligget lavt og vært relativt gode på kontringer.

      Vi unngår nok nedrykk fordi Start og Stabæk virker elendige i år.

      Kommentar

      • HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Så du kampen? Så du noe som helst dette laget kan være stolt av å jobbe videre med? Greit å tape, men å fremstå som 10 mann med en kaktus opp i ræva, så er noe alvorlig feil.
        Vi startet idag med en midtstopper (Kippe) som åpenbart hadde problemer helt fra starten. Vi startet med andrevalget på venstreback pga skade på Kind. Vi startet med en andrekeeper som ligger flere nivåer under Origi. Vi måtte spille store deler av andreomgang uten rivjernet Bonke på sentral midt.

        Alle disse tingene skaper usikkerhet i en gruppe. Vi har såpass tynn stall at vi ikke alltid kan starte med de 10 beste. Hadde vi fått det første målet i dag, kunne vi spilt på våre styrker, istedet må vi prøve å bryte gjennom et etablert forsvar, hvilket vi har hatt lite hell med så langt. Våre offensive spillere kommer ikke til sin rett mot etablert.

        Ingen tvil om at kampen idag er dårlig, men vi må også klare å se på hvorfor det ble slik. Med vårt beste mannskap hadde vi tatt dette
        ***Større baller enn vett***

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1585

          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
          Vi startet idag med en midtstopper (Kippe) som åpenbart hadde problemer helt fra starten. Vi startet med andrevalget på venstreback pga skade på Kind. Vi startet med en andrekeeper som ligger flere nivåer under Origi. Vi måtte spille store deler av andreomgang uten rivjernet Bonke på sentral midt.
          Nå manglet Viking like mange av sine faste spillere. Skader og suspensjon må vi alltid regne med.

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Er vel ingen større forskjell mellom denne kampen og forrige hjemmekamp, mot Brann. Forskjellen ligger i uttelling og individuelle spilleres dagsform/tilgjengelighet. Vi skaper noen sjanser og gir bort et tilsvarende antall sjanser (eller mer). I blant blir det seier, i blant blir det tap. Spørsmålet er bare hva som er planen med det. For meg fremstår dette mer og mer som et lotteri, og jeg sliter med å se hvilke grep vi tar for å forbedre faktoren mellom sjanser for og mot.

            Nedrykk blir det uansett ikke. Selv uten Friday har vi nok kvalitetsspillere til å rusle inn poengene som kreves for ny kontrakt.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • occean-fan!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 729

              Opprinnelig skrevet av Dole
              Enkelte mente vi tapte mot Sandefjord på grunn av undervurdering. Fakta er at vi ikke evner å styre spill mot lag som ligger lavt. Vi mangler fullstendig offensiv samhandling. I de kampene vi har imponert, har vi ligget lavt og vært relativt gode på kontringer.

              Vi unngår nok nedrykk fordi Start og Stabæk virker elendige i år.
              Enig i dette med offensiv samhandling og plan. Jeg skal ikke si at det ikke er noen plan for det vet jeg ikke, men jeg oppfatter ikke en tydelig plan. Hvis du ser på lagene som har hatt suksess i tippeligaen har de hatt innarbeidede systemer som man kan kjenne igjen gjennom en hel sesong. Ved spilleravganger kan man derfor hente inn spillere som passer inn i laget, filosofien og posisjonen. Det hadde ikke vært noe problem for oss å bruke eksempelvis overlapp ( rindarøy kom mye uten å bli brukt ) for å få lave innlegg inn mot første stolpe ( noe som kanskje er ønskelig sett våre spisser. Virker som vi skal tre oss igjennom uten noe mønster, der mye er opp til spillernes kreativitet og dette går ofte for langsomt

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                Rindarøy, Faye Lund og Martin var noen av de bedre som spilte i dag. De skal absolutt ikke settes på kortet for usikkerhet i laget.
                sliter med å forstå at vi ikke spilte det det beste laget vårt i første omgang, iallfall i 9 av 11 plasser.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3384

                  Middelhavsfarer i år igjen. Ute av cupen, lite å spille for i serien. Kjenner jeg mister litt av gløden.

                  Kommentar

                  • HolterKanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 1603

                    Opprinnelig skrevet av Dole
                    Nå manglet Viking like mange av sine faste spillere. Skader og suspensjon må vi alltid regne med.
                    Men de spiller fotball med en helt tydelig struktur i angrepsspillet. Alle vet hva de skal gjøre, selv de vanligvis sliter benk. Hos oss har RK valgt å gi spillerne offensiv frihet, noe som helt klart blir synlig når de beste individualisten ikke har dagen, men som til gjengjeld er så utrolig motiverende og deilig når ting går på skinner.
                    ***Større baller enn vett***

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9461

                      Freddy Dos Clueless mente det helt klart var frispark til Viking i situasjonen som førte til det avgjørende målet.

                      Heldigvis har vi Mini og Ivers til å snakke litt fornuft!

                      Kommentar

                      • forzafugla!
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 461

                        Har aldri vært så glad for at jeg prioriterte studier, klesvask og trening foran kamp. Virker som kampstrategien blir trukket opp av en hatt før kamp.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1251

                          2 omgang var bra. Viking gjorde det vanskelig da de lå med 10 mann dypt. Ikke lett for noen lag å spille ut et lag da. I slike situasjoner må en være veldig nøyaktig. Rart at ingen nevner situasjonen der Austbø svinet drar med seg ballen utenfor 16 meteren rett etter 80 min. Gult kort og rett av banen ettersom han hadde gult fra før.

                          Da ville vi aldri verden tapt denne matchen. Vi fortjente mye mer.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3201

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76
                            2 omgang var bra. Vi fortjente mye mer.
                            Vi har nok ikke sett samme kampen...

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1585

                              Opprinnelig skrevet av fredpet76
                              2 omgang var bra. Viking gjorde det vanskelig da de lå med 10 mann dypt. Ikke lett for noen lag å spille ut et lag da.
                              Det var vel det samme vi gjorde mot Godset og Rosenborg.

                              Kommentar

                              • Oddis
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 2744

                                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                Drittkamp, drittspill, drittviking, drittdommer.
                                Godt oppsummert! Helt enig.
                                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Opprinnelig skrevet av Dole
                                  Det var vel det samme vi gjorde mot Godset og Rosenborg.
                                  Feil. LSK speller ikke som 11 kjæringer og legger seg ned for alt. Den dagen, da skal dem faen meg få høre det også! Viking er en gjeng æreløse kjæringer. Må være.flaut!
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Drillo
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Sep 2006
                                    • 54

                                    Fryktelig frustrerende kamp. Likte å se at Runar var like forbanna på dommere og spillere som jeg var sjøl.

                                    Syns det blir litt urettferdig å skylde på en manglende plan i denna kampen. Lundemo, Bassel og Moa hadde så mange fryktelige pasninger og toucher at jeg sliter med å se hvordan noen som helst plan kunne ordna opp. Rett og slett hårreisende hvor mange kontringer vi fikk imot pga dette. Lyspunktet var for meg Rindarøy, synes han løfta seg betraktelig fra forrige match og bidro både offensivt og defensivt.

                                    Hadde det ikke vært for horribel dømming hadde vi i tillegg tatt med oss minst ett poeng. Austbø skulle selvfølgelig fått sitt andre gule da han holdt ballen i fast grep to meter utenfor 16, og frisparket Viking putta på var billigere enn pepperkaker i februar.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3384

                                      Fryktelig mange spillere som hang med hodet i dag, hele kampen igjennom. Er de lei? Synes de det er kjedelig å sparke ball? Frustrerende kroppsspråk på flere.

                                      Kommentar

                                      • Solvangen
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Aug 2011
                                        • 27

                                        Det var jo knapt fart i beina til noen på midtbanen idag. Jogger/går hjemover etter balltap. Moa ser jo faen meg ut som om han har mista livsgnisten. Jradi null defensiv forståelse. Malo går ved siden av motspiller etter balltap. Defensive strukturen ser jo ut som den er tygd og spyttet ut. Forsvarer oss 1 og 1, ingen 2.mann. Tror knapt jeg så Moa hadde over lett jogg i sine defensive løp. Dette var rett og slett forjævelig å se på. Ingen innsats eller vilje.

                                        Kommentar

                                        • Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

                                          Syntes og det er på tide å se litt på hvordan midtbanen fungerer. Greit skogseid ikke har dagen, men hvor er støtte fra ving? Det er mye det samme på motsatt ving, selv om rindarøy gjorde det bra i dag.
                                          Jeg liker å se moa og Bassel offensivt, men ærlig talt så koster det ofte mye bakover at vingene ikke har bedre defensive kvaliteter. Når de og ikke leverer fremover z blir det dårlig.

                                          Kommentar

                                          Working...