Lillestrøm SK - Viking FK
Collapse
X
-
-
Enkelte mente vi tapte mot Sandefjord på grunn av undervurdering. Faktum er at vi ikke evner å styre spill mot lag som ligger lavt. Vi mangler fullstendig offensiv samhandling. I de kampene vi har imponert, har vi ligget lavt og vært relativt gode på kontringer.
Vi unngår nok nedrykk fordi Start og Stabæk virker elendige i år.Kommentar
-
Alle disse tingene skaper usikkerhet i en gruppe. Vi har såpass tynn stall at vi ikke alltid kan starte med de 10 beste. Hadde vi fått det første målet i dag, kunne vi spilt på våre styrker, istedet må vi prøve å bryte gjennom et etablert forsvar, hvilket vi har hatt lite hell med så langt. Våre offensive spillere kommer ikke til sin rett mot etablert.
Ingen tvil om at kampen idag er dårlig, men vi må også klare å se på hvorfor det ble slik. Med vårt beste mannskap hadde vi tatt dette***Større baller enn vett***Kommentar
-
Vi startet idag med en midtstopper (Kippe) som åpenbart hadde problemer helt fra starten. Vi startet med andrevalget på venstreback pga skade på Kind. Vi startet med en andrekeeper som ligger flere nivåer under Origi. Vi måtte spille store deler av andreomgang uten rivjernet Bonke på sentral midt.Kommentar
-
Er vel ingen større forskjell mellom denne kampen og forrige hjemmekamp, mot Brann. Forskjellen ligger i uttelling og individuelle spilleres dagsform/tilgjengelighet. Vi skaper noen sjanser og gir bort et tilsvarende antall sjanser (eller mer). I blant blir det seier, i blant blir det tap. Spørsmålet er bare hva som er planen med det. For meg fremstår dette mer og mer som et lotteri, og jeg sliter med å se hvilke grep vi tar for å forbedre faktoren mellom sjanser for og mot.
Nedrykk blir det uansett ikke. Selv uten Friday har vi nok kvalitetsspillere til å rusle inn poengene som kreves for ny kontrakt."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Enkelte mente vi tapte mot Sandefjord på grunn av undervurdering. Fakta er at vi ikke evner å styre spill mot lag som ligger lavt. Vi mangler fullstendig offensiv samhandling. I de kampene vi har imponert, har vi ligget lavt og vært relativt gode på kontringer.
Vi unngår nok nedrykk fordi Start og Stabæk virker elendige i år.Kommentar
-
Rindarøy, Faye Lund og Martin var noen av de bedre som spilte i dag. De skal absolutt ikke settes på kortet for usikkerhet i laget.
sliter med å forstå at vi ikke spilte det det beste laget vårt i første omgang, iallfall i 9 av 11 plasser.Kommentar
-
Men de spiller fotball med en helt tydelig struktur i angrepsspillet. Alle vet hva de skal gjøre, selv de vanligvis sliter benk. Hos oss har RK valgt å gi spillerne offensiv frihet, noe som helt klart blir synlig når de beste individualisten ikke har dagen, men som til gjengjeld er så utrolig motiverende og deilig når ting går på skinner.***Større baller enn vett***Kommentar
-
Har aldri vært så glad for at jeg prioriterte studier, klesvask og trening foran kamp. Virker som kampstrategien blir trukket opp av en hatt før kamp.Kommentar
-
2 omgang var bra. Viking gjorde det vanskelig da de lå med 10 mann dypt. Ikke lett for noen lag å spille ut et lag da. I slike situasjoner må en være veldig nøyaktig. Rart at ingen nevner situasjonen der Austbø svinet drar med seg ballen utenfor 16 meteren rett etter 80 min. Gult kort og rett av banen ettersom han hadde gult fra før.
Da ville vi aldri verden tapt denne matchen. Vi fortjente mye mer.Kommentar
-
Kommentar
-
Fryktelig frustrerende kamp. Likte å se at Runar var like forbanna på dommere og spillere som jeg var sjøl.
Syns det blir litt urettferdig å skylde på en manglende plan i denna kampen. Lundemo, Bassel og Moa hadde så mange fryktelige pasninger og toucher at jeg sliter med å se hvordan noen som helst plan kunne ordna opp. Rett og slett hårreisende hvor mange kontringer vi fikk imot pga dette. Lyspunktet var for meg Rindarøy, synes han løfta seg betraktelig fra forrige match og bidro både offensivt og defensivt.
Hadde det ikke vært for horribel dømming hadde vi i tillegg tatt med oss minst ett poeng. Austbø skulle selvfølgelig fått sitt andre gule da han holdt ballen i fast grep to meter utenfor 16, og frisparket Viking putta på var billigere enn pepperkaker i februar.Kommentar
-
Det var jo knapt fart i beina til noen på midtbanen idag. Jogger/går hjemover etter balltap. Moa ser jo faen meg ut som om han har mista livsgnisten. Jradi null defensiv forståelse. Malo går ved siden av motspiller etter balltap. Defensive strukturen ser jo ut som den er tygd og spyttet ut. Forsvarer oss 1 og 1, ingen 2.mann. Tror knapt jeg så Moa hadde over lett jogg i sine defensive løp. Dette var rett og slett forjævelig å se på. Ingen innsats eller vilje.Kommentar
-
Syntes og det er på tide å se litt på hvordan midtbanen fungerer. Greit skogseid ikke har dagen, men hvor er støtte fra ving? Det er mye det samme på motsatt ving, selv om rindarøy gjorde det bra i dag.
Jeg liker å se moa og Bassel offensivt, men ærlig talt så koster det ofte mye bakover at vingene ikke har bedre defensive kvaliteter. Når de og ikke leverer fremover z blir det dårlig.Kommentar
Kommentar