Nyheter juli 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

100 års feiring kan skje i Obosligaen, Innlegg med litt analyse i aftenposten :

Utdrag av innholdet :
    "Hos Lillestrøm er alt gått i stå, ser det ut til. Forsvarsspillet preges av individuelle svakheter, dårlig samordning og paniske utspark, som oftest til motspiller. Flere av de mange baklengsmålene har kommet etter konsentrasjonssvikt og tabber.
    Det susende kontringsspillet er også borte. Sånt avhenger av selvtillit, og den som nøler, mister både presisjon og fart. Andre angrepsmetoder står ikke på repertoaret. "

Kommentar

• LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3417

Fansen har fått nok - mener Kristinsson må sparkes

Lillestrøm: Stadig flere i Kanari-Fansen har mistet all tillit til at Rúnar Kristinsson kan få LSK ut av den sportslige krisen. Supporterlederen er en av dem.

http://www.rb.no/lsk/sport/fotball/fansen-har-fatt-nok-mener-kristinsson-ma-sparkes/s/5-43-327571

Kommentar

• LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3417

Slakter LSK

Og Kanari-fansen krever Kristinssons hode på et fat: - Nok er nok, sier talsmann Kenneth Kvebek.

Kommentar

• Fugl1970
          Medlem
          Møteplager
          • May 2008
          • 99

Är Chinedu Obasi AIK:s nästa anfallsvärvning? Den förra Schalke 04-spelaren, tillika nigerianska landslagsspelaren, tränar med klubben. – Han är här, ja, säger

Kommentar

• 10theri
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2010
            • 438

Skulle til LSK – nå er «Edu» et helt annet sted (RB+)

Men nå, mens LSK-ledelsen skal ha trodd at han var i utlandet for å ordne noen private forhold, bekrefter Stockholm-klubben AIKs sportsdirektør at han er hos dem.

LSK-ledelsen virket mandag kveld svært overrasket over at nigerianeren plutselig trener med en annen klubb.Konfrontert med at spilleren nå er i AIK, svarer Bjarmann slik.

Det må du nesten spørre «Edu» om.
            – Med andre ord, dette kom helt overraskende på deg? Var det ikke bare en teknikalitet (rundt rådgiveren) som sto igjen før signering?
            – Det med rådgiver ble løst for en stund siden. Årsaken til at signeringen ble utsatt, før han dro for å selge huset, var at det hadde dukket opp noe familiært. Vi får se hvordan historien ender, sier Bjarmann.
            Trener Rúnar Kristinsson hadde følgende kommentar:
            – Dette vet jeg ingenting om, sier han og henviser til sportsdirektør Bjarmann.
            Romerikes Blad har ikke lykkes å komme i kontakt med spilleren mandag kveld.
            Hele artikkelen bak betalingsmur: http://www.rb.no/lsk/chinedu-obasi-o.../s/5-43-327685 (RB+)
            Heia Lillestrøm......

Kommentar

• 10theri
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2010
              • 438

LSK-styrets leder: – Klart vi er bekymret
              Ifølge leder Owe Halvorsen har ikke LSK-styret diskutert Runar Kristinssons framtid. Han er skråsikker på at islendingen også leder laget mot Strømsgodset søndag.
              – Kilder vi har snakket med mener man må se klar framgang i Strømsgodset-kampen søndag for at man fortsatt skal ha tillit til treneren. Din kommentar til det?
              – Det blir håpløst for meg å gå inn på slike ting. En trener har full tillit inntil han ikke har tillit lenger. Rúnar Kristinsson har full tillit i LSK for øyeblikket. Vi har full tillit til at han kan få laget tilbake til det nivået det hadde i fjor høst og i starten på sesongen. Planen er at han skal være med på å bygge opp klubben på lang sikt.
              – Så det vil si at treneren ikke er et tema i styret?
              – Som sagt, foreløpig er han ikke det. Det er alt jeg kan si om det.
              – Er det også et økonomisk spørsmål? Kan Rúnar Kristinsson i teorien lede LSK til nedrykk uten at man gjør noe med trenerspørsmålet?
              – Det blir altfor hypotetisk til at jeg kan kommentere. Men det er klart at pengene vi eventuelt skulle bruke på å forsterke stallen, som vi er innstilt på å gjøre, vil bli mindre hvis man eventuelt må betale ut en trener. Det er ikke slik vi tenker for øyeblikket. Vi ønsker å finne noen spillere som kan gå inn og heve hele kollektivet.
              Hele artikkelen bak betalingsmur: http://www.rb.no/sport/lsk/runar-kri.../s/5-43-327814
              Heia Lillestrøm......

Kommentar

• McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5104

RB+: «Edu»-rådgiver gir Bjarmann skylda

Chinedu «Edu» Ogbukes rådgiver hevder klienten er fornærmet over at det tok seks uker før han ble tilbudt LSK-kontrakt. Nå er den nigerianske spissen usikker på hva han vil gjøre.

http://www.rb.no/chinedu-obasi-ogbuke/torgeir-bjarmann/lsk/edu-radgiver-gir-bjarmann-skylda/s/5-43-327967

Kommentar

• McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5104

RB+: LSK-talent (16) meldt klar for engelsk storklubb: – Aldri hørt noe fra dem

En internettside som følger Arsenals yngre lag, meldte tirsdag at LSK-talentet Erik Tobias Sandberg var klar for klubben. – Dessverre er det bare sludder, sier hovedpersonen selv.

http://www.rb.no/lsk/fotball/sport/lsk-talent-16-meldt-klar-for-engelsk-storklubb-aldri-hort-noe-fra-dem/s/5-43-328138

Kommentar

• 10theri
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2010
                    • 438

RB+ Skal gjennom tre dager med testing

Arnold Origi er fortsatt usikker på om han spiller Strømsgodset-kampen.
                    – Jeg vil ikke si for mye. Planen er at jeg skal teste skulderen mer de kommende dagene. Først alene onsdag og så eventuelt sammen med laget torsdag og fredag. Jeg aner ikke om jeg spiller mot Strømsgodset, sier Origi.
                    Fysioterapeut og fysisk trener Geir Kåsene er hakket mer optimistisk.
                    – Alt har gått etter planen så langt. Målet er at han skal spille søndag. Onsdag skal han ha en helt vanlig keeperøkt. Går den bra skal han etter planen trene med laget både torsdag og fredag. Det er han også avhengig av for å bli kampklar, sier Kåsene.
                    Med tanke på at Pål Vestly Heigre returnerte til Viking mandag etter låneperioden var over, er nå Emil Ødegaard foreløpig den eneste tilgjengelige keeperen i tillegg til Origi.
                    – Det stemmer. Jacob (Faye Lund) er fortsatt sykemeldt, sier Kåsene.
                    Bak betalingsmuren: http://www.rb.no/sport/arnold-origi/.../s/5-43-328270
                    Heia Lillestrøm......

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3417

Kan signere (nesten) to meter spiss

Malec bekreftet via RB - og kan i teorien bli spilleklar til søndagen står det.

Tre andre på prøve - Nigerianeren Ifeanyi Matthew (19), Bernard Ovoke og Chimezie Memme, som begge er født i 1997, skal trene med LSK en god stund framover.

– Matthew ser veldig bra ut. Jeg har ikke vært med på å integrere afrikanske spillere i LSK tidligere, men jeg er blitt fortalt at det kan ta halvannet år før alt er på plass. Likevel tror jeg Matthew kan gjøre en jobb for oss i løpet av kort tid. Også de to spissene som kom nå gjorde et godt inntrykk. Om det blir noen avtale gjenstår å se. Det kan jo ofte ta opp mot fire måneder for å få en spiller klar, sier Kristinsson.

– Ovoke har gjort det veldig bra i den nigerianske ligaen. Han er regnet som en av de mest lovende offensive spillerne for et av topplagene. Han har scoret mange mål.

Samt keeper Dean Lyness - fra Burton. Lånt ut til Blackpool i fjor.

http://www.rb.no/lsk/sport/fotball/kan-signere-nesten-to-meter-spiss/s/5-43-328432

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4400

Tomas Malec (23) har nok noen uker igjen til toppformen. Men det har ikke LSK tid til å vente på før de tar en beslutning om spissen.

Tar Malec-avgjørelse i kveld
                        ..................

Kommentar

• Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5918

Moderatormelding.

Kommentarer i nyhetstråden er ikke tillatt.
                          Innlegg flyttet til ryktetråden.

Stray Cat
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3417

Malec-avgjørelse ikke tatt

Klubben klarte ikke å bestemme seg torsdag kveld, men vil fortsette i morgen. Tiden er dermed knapp for å få han klar til søndagens kamp.

Edu er fortsatt på vent. Er nå tilbake i Tyskland, men har ikke svart på kontraktsforslaget fra LSK.

Torsdag kveld satt LSK-ledelsen i møter for å beslutte om de skal skrive kontrakt med Tomas Malec (23). Avgjørelsen ble utsatt til fredag.

Kommentar

• LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3417

Malec blir sannsynligvis LSK-spiller

Men blir ikke klar til søndagen.

Tomas Malec (23) blir etter all sannsynlighet LSK-spiller. Men lite tyder på at alle papirene blir klare tidsnok til at den store slovaken rekker søndagens kamp mot Strømsgodset.

Kommentar

• Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2565

RB+: "– Min verste periode som fotballtrener"

Rúnar Kristinsson er blitt syndebukken for alle som tordner mot et LSK i fritt fall.

Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Tvilling
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 1483

RB+ LSK magasinet

LSK magasinet.
                                  med bl.a sin Origi sin bønn til fansen

Kommentar

• 10theri
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2010
                                    • 438

RB+ "– Jeg ber til Gud om at vi vinner den kampen"

Marius Lundemo (22) skulle bruke sommerferien til å finne tilbake til toppformen. I stedet har prestasjonene de siste kampene vært direkte skrøpelige. Han innrømmer at han føler usikkerhet.
                                    Heia Lillestrøm......

Kommentar

• Trooond
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2015
                                      • 1039

De såkalte eksperter mener at Sportsklubben er blant lagene i bunnstriden

"Det er sterke signaler på at det er dårlig stemning i LSK-troppen. Blant annet noe murring på om ledelsen fører klubben på rett vei. De kan absolutt rykke ned, sier Mini.– Det er jo trist at Lillestrøm og Enga er i bunnstriden. De bør egentlig levere i topp seks hver eneste sesong."

Kommentar

• Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1483

SKM om målet: " – Det der prøvde jeg faktisk på"

"– Alle har blitt enige om at vi har en plan, og at vi holder oss til den. Det gjelder å angripe og forsvare oss i en enhet, og vi viser i dag at vi er mye bedre når vi jobber sammen, avsluttet backen."

LILLESTRØM (VG) (Lillestrøm–Strømsgodset 2-0) 69 dager var gått siden Lillestrøm sist kjente på seiersfølelsen i Tippeligaen. Mot Strømsgodset bød de gulkledde opp til dans.

Kommentar

• TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

Kriserammede LSK valset over Godset

Kommentar

Working...