Ny trener anno 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

Et lite vikariat og permisjon fra Skeid er sikkert mulig å betale uten de alt for store investeringer?
    :-)

Kommentar

• Laksen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 287

Nordlie? Jeg trenger minst ti år til for å komme over forrige gang han var i klubben.
      Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

Kommentar

• Martin83
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 794

Opprinnelig skrevet av Laksen
        Nordlie? Jeg trenger minst ti år til for å komme over forrige gang han var i klubben.
        Altså, ja, du har rett i at han ikke lykkes sist han var her. Men årsaken kan man alltids diskutere. Det å ha en Fjørtoft som sportsdirektør kan umulig være en lett oppgave. Blir jo noen falske klemmer av slikt ;-) Selv har jeg ingen peronlig erfaring med Nordlie så må basere meg på det som media formidler (samt det jeg synes er en veldig god kommentatorrolle). Siste artikkel fra media om Nordlie som person og trener er denne:

Opprinnelig skrevet av VG
        Nordlie tar Skeid-fri – hylles som bedre enn sitt rykte
        Skeid-leder: – En helt annen person enn jeg er blitt fortalt

http://www.vg.no/sport/fotball/tom-n...te/a/23706287/

Personlig ser jeg heller Tom som trener enn Arne. 7 dager i uka.

Kommentar

• Laksen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2004
          • 287

Bare tanken på at Nordlie er nevnt gjør meg helt målløs. For min del husker jeg og kjenner jeg følelsen av den implosjonen i 2008 som om det var i går.
          Slik jeg oppfattet situasjonen (fra Bergen) var at han helt og holdent klarte å plukke laget fra hverandre på egenhånd. Om det motsatte skulle være tilfelle, og han lot seg styre av Fjørtoft, så er det et argument i seg selv for å ikke ansette han?

Men nok om følelseslivet mitt, noen på twitter nevner:

Herman Schüller ‏@hermanschuller 3 t3 timer siden München, Deutschland [..] Magnus Pehrsson. Trust me.

Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

Kommentar

• Gjest

Jeg vurderer både Elandsen og Nordlie som veldig gode trenere, og tror begge kan tilføre laget det som trengs av organisering for å bite bra fra seg ut sesongen.
            Men må si jeg føler mer for 4-3-3/4-5-1 enn 4-4-2, og har vel mer tro på Nordlie sånn sett. Begge er gode på defensiv struktur, men tror mer på Nordlies taktikk offensivt.

Kommentar

• Gjest

Håper for all del at LSK på permanent basis velger en trener som er god på å organisere laget i en 4-3-3 formasjon. Velger de å gå for noe annet ut sesongen, som kynisk Erlandsen fotball, så la det for all del bare vare ut sesongen. Det eneste laget som har kjørt over andre i lag i Norge over lengre perioder i moderne tid er RBK i sin 4-3-3 formasjon. Ser Brann som skulle vært en nedrykkskandidat ligger på 2. plass. Odd, med mindre resurser enn mange andre lag i Norge. Pep sine lag ruller over andre sine lag, og spesielt i Barca perioden i fast 4-3-3, og har begynt perioden i England med samme stil i alle de første kampene. Ikke det at 4-3-3 av seg selv gjør at man vinner kamper, men lag som greier å dominere i midtbaneleddet dominerer gjerne kamper, og er ikke noe tvil om at 4-3-3 har en forse i så henseende.
              Bort fra tull og tøys og få tak i trener som vet hvordan laget kan dominere i årene framover.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Arne er min kandidat, klart ut sesongen - men heller ikke fremmed for en lengre periode. Tror klubben trenger å komme tilbake til røttene spillemessig (sterk defensiv organisering, hard fysisk jobbing, dødballsstyrke osv.). Utført på rett måte bør det holde langt i tippeligaen.

Kommentar

• sigurdsen
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 1826

Opprinnelig skrevet av biggie
                  Håper for all del at LSK på permanent basis velger en trener som er god på å organisere laget i en 4-3-3 formasjon. Velger de å gå for noe annet ut sesongen, som kynisk Erlandsen fotball, så la det for all del bare vare ut sesongen. Det eneste laget som har kjørt over andre i lag i Norge over lengre perioder i moderne tid er RBK i sin 4-3-3 formasjon. Ser Brann som skulle vært en nedrykkskandidat ligger på 2. plass. Odd, med mindre resurser enn mange andre lag i Norge. Pep sine lag ruller over andre sine lag, og spesielt i Barca perioden i fast 4-3-3, og har begynt perioden i England med samme stil i alle de første kampene. Ikke det at 4-3-3 av seg selv gjør at man vinner kamper, men lag som greier å dominere i midtbaneleddet dominerer gjerne kamper, og er ikke noe tvil om at 4-3-3 har en forse i så henseende.
                  Bort fra tull og tøys og få tak i trener som vet hvordan laget kan dominere i årene framover.
                  Langt viktigere er det vel å ha spillere som bekler disse rollene på en god måte. På slutten av 90-tallet da Rosenborg kanskje var på toppen hvalfartet jo andre norske klubber til Trondheim for å kopiere Rosenborg. Og de fleste startet med å legge om til 4-3-3, uten spesielt mye suksess. Ingenting galt i 4-3-3 formasjonen, men den kan ikke innføres på premisser som at Rbk og Barca dominerer med den.

Kommentar

• ketil
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Feb 2004
                    • 246

...til femteplasser. Og kanskje til å redde plassen i år. Ikke til noe særlig mer er jeg redd. De røttene jeg - og antagelig alle - ønsker Sportsklubben tilbake til er vel vinnerrøttene. Det må nok skje på en annen måte nå enn da, og kommer neppe til å skje i en 4-4-2.

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4397

Håper på Arne. Får han til en god defensiv struktur med det laget her så er mye gjort. Tippeligaen er vel faktisk dårligere enn når han ga seg i 2004. Driter i det ryktet han om kjedelig fotball. Får ikke blitt kjedeligere enn det har vært de siste 10 åra uansett. Og ikke glem at den mest sinnssyke sesongen de siste 20 åra var i 2001 med Arne. Hvem henta Pål Strand? Clayton Zane? Magnus Powell, Magnus Kihlberg, Runar Kristinsson. Og til og med Robert Koren hvis jeg ikke husker fullstendig feil? Spillere vi fortsatt snakker om den dag i dag.

Gi meg identiteten tilbake.
                      ..................

Kommentar

• LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3410

Nordlie inn? http://www.tv2.no/sport/8599766/

Kommentar

• _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4397

Jeg tror det blir Nordlie ut året nå. Har en følelse av at LSK ikke går med på Erlandsens krav om lengre kontrakt (hvis det stemmer at han ønsker det)
                          ..................

Kommentar

• tilt
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2007
                            • 813

Jeg vil vel heller ha TomTom enn Arne Erlandsen, selv om jeg egentlig ser på begge som gode alternativer på kort sikt.

Uavhengig om vi holder oss eller ikke vil jeg ha inn en helt annen til neste år.

Det gir jo noen ulike scenarioer. Går vi ned må vi ha inn en som kan bygge klubb og drive langsiktig med en tydelig filosofi og strategi. Gjerne en underdog som er sulten og offensiv.

Holder vi oss kan vi vel lete på en litt høyere hylle, og da er Starhe, Dempsey gode alternativer.

livet er en gamp for de som ikke kan si k
                            https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• jerven
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 272

Jeg mener klubben bør ansette den som de mener er best egna til å redde plassen i år, uavhengig om det ligger inne krav om kontrakt neste år.

For en måned siden kunne man sagt nei til Erlandsen om dette var et krav. Nå er situasjonen så prekær at en eventuell neste sesong i eliteserien bør vektlegges svært lite i forhandlingene.

Jeg mener også at dersom Erlandsen berger plassen, kan klubben ha godt av et år med Erlandsen-fotball. Vi trenger tid på å rydde opp i klubben og på å definere hva sportsklubben skal være i framtida.

Kommentar

• knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9539

Arne ffs.

Tom N. har sin del av ansvaret for elendigheta (over tid).

Kommentar

• Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

Tom Nordlie ut sesongen, så får man ta en telefon til Erik Hamrén og tilby han tidenes utfordring

Kommentar

• LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3410

Ny trener på plass i dag. http://www.sporten.com/nyhet/bekreft...eneren-er-klar

Er vel nærliggende å tro at dette er Erlandsen.

Kommentar

• Emil
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 306

Samtidig har de hatt et møte med spillergruppa, og Kippe prater frem Nordlie veldig i TV2: http://www.tv2.no/sport/8599766/

Tror Kippe vet hva Erlandsen kommer til å kreve av spillerne, og det blir ingen dans på roser. Spent på hvor mange minutter en M. Martin som ikke tilpasser seg taktikk og struktur i laget spiller.

Håper på Erlandsen, men tror begge kan klare det.

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4260

Tom Nordlie har fått veldig mye - etter min oppfatning og kunnskap ufortjent - kritikk fra enkelte på forumet. At han mislyktes forrige gang han trente oss var selvfølgelig mange andre sitt ansvar også.

Jeg tror både Arne og Tom kan gjøre en god jobb. Likevel tror jeg Tom Nordlie er en mer kunnskapsrik og moderne trener enn Arne. Jeg tror også at er det én ting som brenner intenst i hjertet til Tom Nordlie: Jeg tror han mer enn nærmest alt annet ønsker å både vise at han er mye bedre enn det han fikk vist hos oss sist men også at han er en ganske annen person enn den karikerte fremstillingen som har blitt brukt om ham. Erlandsen elsker helt sikkert LSK han også, men for Tom Nordlie snakker vi om dyp kjærlighet til klubben.

Jeg ser ikke bort fra at med Tom Nordlie i et noe lengre perspektiv kan vi kanskje få noe av det Per & Per håpet på da de sparket Uwe fordi vi ikke samlet på fjerdeplasser.

Jeg gjentar at jeg tror begge vil gjøre en god jobb. Sjansen for å unngå nedrykk har jo blitt mye, mye mindre etter at styret og Owe Halvorsen ventet med å ta grep helt til vi nå er under streken.

Hvis vi skal berge plassen, er vi avhengig av 100% klaff med "ny trener effekten". Uansett hvem av de to det blir, håper jeg samtlige støtter ham 100%. Og gjerne enda litt mer!
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1634

Enig med Risholt i at Nordlie trolig er det beste valget i forhold til spillermaterialet. Å lempe lange baller mot Knutzon er neppe noen vinnerformel.

Kommentar

Working...