Ny trener anno 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Sier nå at han vil ha en ny jobb i Norge.. Følte seg undergravd i Haugesund og skulle egentlig ikke slutte før etter sesongen, men styret ville da at han gikk nå. Dette må vel være tidenes gavepakke til LSK?

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4263

Opprinnelig skrevet av Folke
      Dette må vel være tidenes gavepakke til LSK?
      Dette er definitivt tidenes gavepakke! Men bare dersom det finnes noen ansvarlige i klubben som ser den og griper den! Tror jeg på det?
      Elska þetta félag

Kommentar

• Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3501

Mark Dempsey tilgjengelig er tidenes gavepakke i de situasjonen vi er i nå. Jeg trodde han var kjørt for oss når vi ikke benyttet oss av den forrige muligheten til å hente han. Alt er servert på sølvfat for oss nå og jeg blir rett og slett oppgitt om man faktisk ikke griper denne muligheten.
        Forsterkninger på spillersiden vil ikke være i nærheten av å ha samme effekt som å få inn en kompetent trener som han.

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Hvor faen er Totti hen på forumet, tenkte jeg med en gang jeg leste om Dempsey.

Og han va'kke langt unna

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4397

Sykt, sykt irriterende å vite at det aldri kommer til å skje. Kanskje den beste kandidaten det er mulig å få, og akkurat den type trener man ønsker.
            ..................

Kommentar

• Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1480

Jeg ser at selv om S08 skulle bli slått, så er det flere kamper framover hvor poeng nok må ansees som bonus.. og det vil ta i så fall ta tid å klatre oss ut av bunnstriden. - Det vil nok ikke minske pessimismen som nå er rundt klubben.. og enda flere vil kunne kreve RK sitt hode på et fat..
              Forumet kan gjerne være et sted for drømmer.. men jeg ser riktignok i realiteten ingen realisme pr d.d. i at RK skal sparkes som trener nå.
              Høsten vil vise..

Kommentar

• Captn
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 63

RK ut. Dempsey inn! Hvorfor? Fordi han er en trener med en mye bedre CV enn RK. Og han er ledig.
                eLSKer!!!

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

Opprinnelig skrevet av Captn
                  RK ut. Dempsey inn! Hvorfor? Fordi han er en trener med en mye bedre CV enn RK. Og han er ledig.
                  DA vil han ikke hit.

Kommentar

• kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2429

For de som vil ha'n er ikke alt håp ute

- Jeg elsker Haugesund og menneskene her. Jeg trives veldig godt i Norge, og familien min har etablert seg her. Derfor ønsker jeg også å få en ny jobb i Norge

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Hvor faen er Totti hen på forumet, tenkte jeg med en gang jeg leste om Dempsey.

Og han va'kke langt unna
                      Hehe.. Jeg satt faktisk å kjørte bil på tredje timen når kona leste opp noen sportsnyheter for meg. Da var det bare å svinge innom nærmeste bensinstasjon for å lese mer om saken. Jeg tok meg selv i å drømme at årsaken til at han forlot FKH var oss, men det var det jo dessverre ikke.

Men ærlig talt LSK.
                      Nå er det virkelig på tide å svelge stoltheten og ta den muligheten som ligger foran oss. Her har vi en ytterst kompetent fyr som sier han vil finne seg en ny jobb i Norge. Vi vet at det ikke blir rbk, Molde, Godset, Odd eller vif (tenker da på Deila) fordi de allerede har trenere som de er fornøyd med og som er i norgestoppen. Assistent tror jeg vi kan utelukke at han blir igjen, da han jo har bevist at han har nivået inne nå. Det betyr at vi faktisk har en sjelden sjanse til å hente en fyr som jeg mener vi normalt sett ville tapt kampen om hvis en av de nevne klubbene var ute etter ny trener.

Hvis vi nå velger å kjøre på med Runar K i 5-6 kamper til før man endelig innser at dette prosjektet er dødt og lar denne muligheten forsvinne fra oss, så blir jeg forbanna. Nå har vi sjansen, men den er kanskje ikke der i morgen.
                      Vi kan ikke sitte med tommelen opp i ræva å vente på at nedrykkstreken skal komme nærmere og nærmere, og at situasjonen skal bli helt håpløs før man ser at pilene har pekt nedover jevnt og trutt fra den dagen Runar K overtok dette mannskapet. Hvis det virkelig er sånn at vår egen sportsdirektør og de som sitter i styret til LSK ikke klarer å se forskjell på prestasjoner og resultater, og dermed se at den siste tids dårlige resultater henger sammen med dårlige prestasjoner over tid, så er det faktisk ikke håp. Da betyr det at vi rett og slett mangler fotballkompetanse i ledelsen i en fotballklubb og det er vel omtrent like håpløst som at jeg skulle vært byggmester på en byggeplass.

Da må man i så fall faktisk ta ansvar og mobilisere for fullt for å kaste hele gjengen som sitter i styret nå om dagen.

Mark Dempsey er en stor favoritt hos meg personlig, og dette mener jeg også er en mann som faktisk kan være med på å bygge klubb på nivå med det Ronny Deila gjorde i Strømsgodset. Han sitter på stor kompetanse og har blant annet jobbet som talentutvikler i Man Utd. Av folk tett på han i både Tromsø og Molde har jeg fått høre at han kanskje er den som skal ha aller mest av æren for de gode resultatene man oppnådde i begge klubber der. Både Per Mathias Høgmo og Ole Gunnar Solskjær har mer eller mindre overlatt alt som skjer på treningsfeltet til Dempsey og tatt en managerrolle selv. Spør en hvilken som helst spiller i Norge som har hatt han på feltet, så tror jeg de vil si at det er den beste fotballtreneren de har hatt.
                      Det spørsmålet man ikke hadde svaret på før i år var om han var klar for å også være hovedtrener og den som skulle fronte laget utad. Det kan man trygt si ja på nå, da han har ledet et FKH som de fleste trodde skulle ligge rett under der vi gjør nå til en solid plass på tabellen med kun et poeng opp til fjerdeplass.

Runar K burde være historie uavhengig av tilgjengeligheten til Mark Dempsey, men nå mener jeg man faktisk har fått enda et argument for å gjøre noe med en gang. Fred Friday pengene bør brukes til å dekke opp underskudd, betale ut Runar K og få inn Dempsey etter mitt syn.

Dessverre har jeg på følelsen av at klubben har bestemt seg for å rykke ned med Runar K om det er det som skal til, og at vennskap og stahet går på bekostning av klubbens fremtid. Mark Dempsey havner vel i Stabæk som brått er tilbake der de var under Bob Bradley som en overpresterende fotballkllubb mens vi er fornøyd med å bare være i Tippeligaen, som det jaggu ikke er sikkert vi er en gang til neste år.

Kommentar

• maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1289

Når en ser litt nærmere på avgangen i Haugesund så virker jo denne Dempsey som en full skipper med stort ego. Har visst sagt opp jobben ved flere anledninger hører jeg. Sikkert en fin mann for LSK i dagens situasjon. Ståle er den eneste mannen som hadde rettferdiggjort et kjappt trenerbytte i LSK nå.

Kommentar

• Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Både Per Mathias Høgmo og Ole Gunnar Solskjær har mer eller mindre overlatt alt som skjer på treningsfeltet til Dempsey og tatt en managerrolle selv.
                          Dette er litt av det som gjør meg usikker til Dempsey. Solskjær oppnådde bra resultater i 2 av 3 sesonger under sitt første Molde-opphold, men spillemessig var de aldri noe særlig. De hadde en fantastisk tropp og Solskjær innførte en bra profesjonalitet i klubben, men det var aldri et spesielt godt fotballag. I Cardiff ble Solskjær fullstendig avslørt for den meningsløse fotballen han forsøkte å innføre. Dersom Dempsey virkelig hadde total kontroll over alt som skjedde på feltet så har han også vært den som har hatt ansvaret for å spille inn nettopp denne stilen som aldri har imponert.

Som hovedtrener har han 7-4-4 denne sesongen som er bra (7-4-8 med slutten på 2015 inkludert), men det er fortsatt bare snakk om 15 kamper. Jeg har ikke sett spesielt mye av FKH denne sesongen, men det jeg har sett har ikke vært all verden spillemessig. Hva slags fotball er det han egentlig står for? Det eneste "snakket" som jeg har fått med meg er at de spiller 3-5-2, men formasjon sier egentlig ingenting og er uinteressant.

Det er fullt mulig at Dempsey kunne vært bra for oss, men synes det er et svært usikkert kort enn så lenge.
                          Twitter

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3260

Opprinnelig skrevet av Herman
                            Det er fullt mulig at Dempsey kunne vært bra for oss, men synes det er et svært usikkert kort enn så lenge.
                            Godt poeng. Mulig Dempsey kan være en redningsmann, men bare fordi vi nå føler at ALT er bedre enn Runar så må vi ikke gå i "Bjarmannfella" og ansette først og så håpe etterpå.

Jeg må innrømme at jeg etter å ha lest et meget godt innlegg her inne er ganske lun på en svenske som nylig har fått sparken i Kina...

Kommentar

• Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2564

Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Mulig Dempsey kan være en redningsmann, men bare fordi vi nå føler at ALT er bedre enn Runar så må vi ikke gå i "Bjarmannfella" og ansette først og så håpe etterpå.
                              Litt feil tråd å diskutere det egentlig, men jeg synes han virker som en villstyring om han faktisk har sagt opp 4 ganger på kort tid. I tillegg ønsket han å trekke den siste oppsigelsen også, men da sa dem nok er nok? Løs kanon på dekk er nok en god beskrivelse om det stemmer, men alltid flere sider av en sak.
                              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Opprinnelig skrevet av Børge
                                Litt feil tråd å diskutere det egentlig, men jeg synes han virker som en villstyring om han faktisk har sagt opp 4 ganger på kort tid. I tillegg ønsket han å trekke den siste oppsigelsen også, men da sa dem nok er nok? Løs kanon på dekk er nok en god beskrivelse om det stemmer, men alltid flere sider av en sak.
                                Passer perfekt til LSK med andre ord.

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9539

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  Når en ser litt nærmere på avgangen i Haugesund så virker jo denne Dempsey som en full skipper med stort ego. Har visst sagt opp jobben ved flere anledninger hører jeg. Sikkert en fin mann for LSK i dagens situasjon. Ståle er den eneste mannen som hadde rettferdiggjort et kjappt trenerbytte i LSK nå.
                                  Håper Deila/Rekdal ender opp i samme smørje og

Kommentar

• Rune
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 1229

Opprinnelig skrevet av Herman
                                    Dette er litt av det som gjør meg usikker til Dempsey. Solskjær oppnådde bra resultater i 2 av 3 sesonger under sitt første Molde-opphold, men spillemessig var de aldri noe særlig. De hadde en fantastisk tropp og Solskjær innførte en bra profesjonalitet i klubben, men det var aldri et spesielt godt fotballag. I Cardiff ble Solskjær fullstendig avslørt for den meningsløse fotballen han forsøkte å innføre. Dersom Dempsey virkelig hadde total kontroll over alt som skjedde på feltet så har han også vært den som har hatt ansvaret for å spille inn nettopp denne stilen som aldri har imponert.

Som hovedtrener har han 7-4-4 denne sesongen som er bra (7-4-8 med slutten på 2015 inkludert), men det er fortsatt bare snakk om 15 kamper. Jeg har ikke sett spesielt mye av FKH denne sesongen, men det jeg har sett har ikke vært all verden spillemessig. Hva slags fotball er det han egentlig står for? Det eneste "snakket" som jeg har fått med meg er at de spiller 3-5-2, men formasjon sier egentlig ingenting og er uinteressant.

Mulig dette er tatt litt ut av lufta, men jeg er generelt skeptisk til folk som har tatt trenerutdannelsen sin i England. Hvor mange britiske trenere er det egentlig som kan vise til noe særlig resultater? Sånne ting bør vel også være en del av pakka når man vurderer trenere?

Runar har forresten tatt kursene sine hos det engelske forbundet.
                                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• tilt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 813

Dempsey er en drømmesignering i min bok. (Heller han enn Deila!) Og med tanke på at han har vært i Haugesund burde han vel nesten være innafor rent økonomisk, selv om det nok koster litt å kvitte seg med RK...
                                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                      https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3260

Opprinnelig skrevet av tilt
                                        Dempsey er en drømmesignering i min bok. (Heller han enn Deila!) Og med tanke på at han har vært i Haugesund burde han vel nesten være innafor rent økonomisk, selv om det nok koster litt å kvitte seg med RK...
                                        RK burde betale for all den skaden han har forårsaket...

Kommentar

• tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

Dempsey går til Molde, garantert planlagt dette
                                          Last edited by tullebukk; 16.07.2016, 08:05.

Kommentar

Working...