Ny trener anno 2016
Collapse
X
-
Kunne levd med det som en utelukkende kortsiktig løsning for å redde plassen i Tippeligaen. Det vil si at man leter etter en ny trener uavhengig av om man skulle vinne resten av kampene med han som ansvarlig.
Det er alt for ofte at sånne korttidsløsninger får fornyet tillit fordi de leverer resultater innenfor en kort periode. Det viser seg fort at det er to helt forskjellige jobber, og der mener jeg ikke Arne Erlandsen en gang skal være en kandidat.Kommentar
-
Saksopplysning: Arne trener både G9 Løve og G6 Kobra. Under tvil vil jeg som årgangsansvarlig i 2010-kullet slippe ham hvis han ønsker seg A-lagsjobben :-DVotis subscribunt fata secundisKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nei, men det var utrolig knøvlete skrevet.
Det jeg mente var at det er lenge siden IFK Gøteborg. Og en del år siden han dro Kamma opp i Tippeligaen. Selv om han har dratt opp lag i lavere divisjoner tror jeg ikke at han er vår redningsmannFor vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
- Kåret til årets trener i 1999 av Dagbladet.
- Seriesølv som trener i 2001 med Lillestrøm.
- Vinner av Kniksenprisen for årets trener i 2001.
- Sølvmedalje i Royal League 2005 som trener for IFK Göteborg.
- Seriesølv som trener i 2005 med IFK Gøteborg.
- Kåret til «Årets trener i Sverige» av Expressen i 2006.
- Opprykk til Tippeligaen som trener i 2007 med HamKam.
- Opprykk til Adeccoligaen som trener i 2011 med Ull/Kisa.
- Kvalifisering til Tippeligaen som trener i 2012 med Ull/Kisa.
- Dessuten reddet han vel Moss fra nedrykk i 2013 sesongen og berget plassen med ffk i 2015.
Så for meg høres dette ut som en trener med tynn erfaring og som er helt ny i gamet! hahaCupmestere 2007:D👍 1Kommentar
-
Erlandsen ut sesongen er naturligvis et langt bedre alternativ enn å beholde dagens trener. Arne kjenner LSK godt og vet hva som kreves for å vinne kamper på kort sikt i Tippeligaen.
Fotballen hans er forholdsvis enkel å innføre kontra det mange av de gode trenerne står for, og han er langt mer tydelig og bevisst på hvilke spillere som kreves for å lykkes enn det Runar har vist. Det vil ikke være noen tvil om hva som forventes av hver enkelt spiller i et kollektiv med Arne som trener.
På lang sikt er han dog ingen god løsning i mine øyne, da vi bør etterstrebe oss å ha noe mer bærekraftig og utviklende enn det han står for. Men, på kort sikt er han en kraftig forbedring fra det Runar har vist i LSK.Kommentar
-
Har vi spillere som kan spille Arne-ball? Så jeg langt som jeg skjønner det vil han ha innlegg fra kant, og da helst mot store/sterke kraftspisser. Greit nok at vi har fått in Malec som er høy, men slik jeg skjønner det er han ikke utelukkende tankspiss av den grunn.Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
Kippe på topp!Kommentar
-
Jeg synes ettermæle til Erlandsen er litt urettferdig. Sånn jeg husker Arne er han en pragmatisk vinnerskalle som tilpasser opplegget etter hvilke spillere han har tilgjengelig. En som får mye ut av lite er vel det jeg tenker når jeg hører navnet Arne Erlandsen."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)👍 1Kommentar
-
Ta en titt på denne, så tror jeg mange får seg en overraskelse, og litt mer lyst på Erlandsen ut sesongen enn de hadde før de tok en oppfriskning...Kommentar
-
Jeg har pratet litt fotball med Arne E i forhold til jobb o.l. De som tror at han kun er en gammeldags "kick and run" trener tar helt feil. Jeg håper vi ser han som a-lagstrener i LSK igjen, i første omgang ut året, så får man heller evaluere etter sesongen om hvem som egner seg best på sikt.Kommentar
Kommentar