Ny trener anno 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4397

Opprinnelig skrevet av athomash
    Nedrykket er sikret!
    Bryter jo totalt mot hvordan klubben skal spille ball.
    Natta!
    Haha. Bryter mot hva for noe? Elendig forsvarsspill som lekker som ei sil?
    ..................

Kommentar

• runarM
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 566

Blir varm i hjerterota av å se Arne på pressekonferansen. Nå har vi vasa med posession og 'finspill' og fjas lenge nok. Jeg vil ha dødballer, mæling, sinne, aggresjon og vinnerskaller i en sesong eller to.
      runarM

Kommentar

• DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4263

Nedrykket er sikret!
        Natta!
        Nå må du fortelle oss det du tydeligvis vet som ingen andre har sett eller hørt noe til! Har klubben noen mening om hvordan den skal spille fotball? Det tror jeg er sensasjonelle nyheter for de fleste. Tvert imot har jo klubben, gjennom å la Runar Kristinsson få jobben fordi han skulle videreføre Haglunds stil og videre la han komme unna med illojaliteten mot dette, vist at klubben ikke har noen mening om hvordan den skal spille. Det er dokumentert at det er helt og fullt opp til den enkelte trener.
        Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4263

Velkommen, Arne Erlandsen! Måtte du lykkes 100% og måtte alle stille seg 100% bak deg!
          Elska þetta félag

Kommentar

• runarM
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 566

Seriøst utrolig digg pressekonferanse.

Berg. Haglund. RK....

Ikke rart vi er trøkka ned i kjedsommelighetens dal og glemt av hele fotballnorge.

Arne 2017!
            runarM

Kommentar

• G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3260

Nå har jeg godfølelsen igjen for første gang på riktig, riktig lenge.

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3260

Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                Owe så derimot rett og slett sint ut.
                Han skjønner vel at den grundige evalueringen av hele klubben vil ende med at han kjeppjages.

Kommentar

• holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

Opprinnelig skrevet av G-Man

Han skjønner vel at den grundige evalueringen av hele klubben vil ende med at han kjeppjages.
                  Noe som er helt på sin plass. Makan til evneveik styreleder skal en faktisk leite lenge etter.
                  Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• WenZ
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Oct 2008
                    • 107

Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Nå har jeg godfølelsen igjen for første gang på riktig, riktig lenge.

Samme her.. alltid hatt et ørlite håp, men først nå- selv på direkte nedrykk- er godfølelsen tilbake!

Kommentar

• Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1634

Opprinnelig skrevet av holmiz

Noe som er helt på sin plass. Makan til evneveik styreleder skal en faktisk leite lenge etter.
                      Ja, det var en karismatisk figur på pressekonferansen. Håper ikke han sprer noen av sine vibrasjoner i klubben. I så fall forstår jeg godt hvorfor vi ligger der vi gjør.

Kommentar

• alvar
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Dec 2005
                        • 100

Er ikke sikker på at Arne er rette mann, men nå er valget tatt og jeg stiller meg 100 % bak.
                        Nå er det kun en ting som gjelder: totalt psyko på tribunen plassen SKAL reddes.

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Opprinnelig skrevet av runarM
                          Blir varm i hjerterota av å se Arne på pressekonferansen. Nå har vi vasa med posession og 'finspill' og fjas lenge nok. Jeg vil ha dødballer, mæling, sinne, aggresjon og vinnerskaller i en sesong eller to.
                          Ingen vits å dra possession-fotball ned i søla ved å forbinde den med det pisset Runar drev med. Helt utrolig at noen i det hele tatt drar sammenligningen.

Kommentar

• Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

Nedrykket er sikret!
                            Natta!
                            Jeg tror dette kan være resepten for å overleve, men om Arne E får en kontrakt utover ut denne sesongen blir jeg ekstremt skuffet. Da tror jeg vi er tilbake i sumpa igjen i løpet av de neste to årene. Rekruttering av våre neste trener må basere seg på hvordan klubben ønsker å fremstå de neste 15-20 årene, ikke på hva som skal til for å overleve 2016.

Nå bør jobben med å definere stillingsbeskrivelsen for treneren anno 2017 starte parallelt med at Arne E forsøker å redde plassen. Så må rekrutteringsprosessen starte etter at man har brukt nok tid på å definere hva man faktisk vil ha og etter at plassen forhåpoentligvis er sikret. Det trenger man mer enn de to dagene det tok å ansette Arne Erlandsen på å finne ut av.

Om vi nå allikevel skulle rykke ned, så vil jeg holde styret 100% ansvarlig, da de gjorde det nødvendige grepet flere uker for sent, og først når vi lå på direkte nedrykksplass. Deres jobb er utvilsomt å se lengre fremover enn det vi som supportere klarer, og det har de faktisk ikke vært i nærheten av å klare her.

Nå gleder jeg meg bare til neste kamp og krysser fingrene for at Arne Erlandsen klarere å løfte oss de nødvendige hakkene for at vi skal overleve. Så håper jeg klubben bruker tid på å definere hvordan vi skal fremstå lengre fremover i tid enn til neste år, og ansetter en trener som passer inn i den langsiktige planen når plassen forhåpentligvis er sikret.

PS: Jeg får dessverre ikke skrevet i spesielt mange tråder om dagen, da de ikke lar seg åpne på noen av mine enheter etter at forumet ble endret. Dette gjelder alle de store trådene med mange innlegg. Derfor håper jeg moderatorer tåler at diskusjonen noen ganger kan havne utenfor trådens tema når jeg skriver inntil dette er ordnet.

Kommentar

• Wanker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 637

Opprinnelig skrevet av Totti21
                              PS: Jeg får dessverre ikke skrevet i spesielt mange tråder om dagen, da de ikke lar seg åpne på noen av mine enheter etter at forumet ble endret. Dette gjelder alle de store trådene med mange innlegg. Derfor håper jeg moderatorer tåler at diskusjonen noen ganger kan havne utenfor trådens tema når jeg skriver inntil dette er ordnet.
                              Jeg slet med det samme, holdt på å sende en sinnamelding etter en kamp her.
                              Men, så fant jeg ut at man i innstillingene sine kan velge antall innlegg som skal vises som default. Av ubegripelige grunner var ikke default-verdien satt til f.eks 20, så jeg ble forsøkt servert ALLE. Ikke rart det kneler...

Forøvrig ser det ikke ut som dato for siste innlegg i den sticky Nyhetstråden er oppdatert på forsiden. Det er kommet minst 2 innlegg etter det tidspunktet som vises der.
                              Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• Gjest

Jeg tror dette kan være resepten for å overleve, men om Arne E får en kontrakt utover ut denne sesongen blir jeg ekstremt skuffet. Da tror jeg vi er tilbake i sumpa igjen i løpet av de neste to årene. Rekruttering av våre neste trener må basere seg på hvordan klubben ønsker å fremstå de neste 15-20 årene, ikke på hva som skal til for å overleve 2016.
                                Så lenge han får til det samme med fugla som Ranieri har fått til med Leicester så er jeg åpen for at han bli hvor lenge han vil

Kommentar

• DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4263

AE har sett mange (de fleste?) av LSKs kamper i år og har fulgt treningene i det siste. Han starter med andre ord ikke helt på bar bakke.

Erlandsen stresset at spillerne skulle holde høyt tempo med ballen langs bakken under det lille jeg fikk med meg av dagens trening (via rb.no). Spillerne fikk gjentatte ganger beskjed om å spille ballen på ett eller to touch etter egen vurdering, de fikk beskjed om å vinne ballen tilbake når de mistet den og at de skulle komme seg ut av pasningsskyggen. Jeg synes det så ut til å gå i veldig høyt tempo, uten at kvaliteten helt sto i stil. Uansett kan man ikke legge så mye i den aller første treninga.

Han ble også spurt om kritikken rundt at hans spillestil skulle være "gammeldags". Her sier Arne at det han ønsker er nettopp raskt spill langs bakken. Men han sier også at det han er aller mest opptatt av, er å spille på en måte som gir best sjanse til å vinne kamper med det spillermateriellet man har. Han nevnte vel Leicester, men han la til at han synes Liverpool spiller mye fin fotball for tiden. Han sa også tidligere at han ønsker at laget skal spille med litt større tempo og være litt tettere i forsvarsspillet. (Fritt etter en noe tvilsom hukommelse!)

Erlandsen og Bjarmann ble nettopp intervjuet på Østlandssendinga og i rene "fem på gaten"-stil ble folk på gata i Lillestrøm spurt om hva de mener. Alle var positive til Erlandsen, men de fleste trodde det er for sent og mente skiftet burde ha kommet tidligere.

Erlandsen fremstår som veldig trygg og ganske klar. I en klubb som i lang tid har vært preget av alt annet enn klare ledere og selvtillit, tror jeg kanskje nettopp det er på det området Arne kan være aller viktigst akkurat nå.
                                  Elska þetta félag

Kommentar

• MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3492

Nå bør jobben med å definere stillingsbeskrivelsen for treneren anno 2017 starte parallelt med at Arne E forsøker å redde plassen. Så må rekrutteringsprosessen starte etter at man har brukt nok tid på å definere hva man faktisk vil ha og etter at plassen forhåpoentligvis er sikret. Det trenger man mer enn de to dagene det tok å ansette Arne Erlandsen på å finne ut av. [/B]
                                    Mitt håp er at klubben lar seg inspirere av Atletico Madrid når fremtiden stakes ut. Vi har mye felles med AM når det gjelder ressurser og spillere kontra motstanderne. Det er en klubb som har solgt mye spillere de siste årene (i motsetning til Barca og RM), men likevel holder de seg helt i toppen. Det er bedre å utvikle en spillestil som er litt annerledes enn hva de beste/rikeste, og på den måten ikke konkurrere om de samme talentene. Det er andre klubber rundt om i Europa som også viser at de kan konkurrere med de beste, selv om de ikke har de samme forutsetningene. Det ville også være i god LSK-tradisjon med aggressivt press og nesten litt ufin spillestil.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                      AE har sett mange (de fleste?) av LSKs kamper i år og har fulgt treningene i det siste. Han starter med andre ord ikke helt på bar bakke.

Erlandsen stresset at spillerne skulle holde høyt tempo med ballen langs bakken under det lille jeg fikk med meg av dagens trening (via rb.no). Spillerne fikk gjentatte ganger beskjed om å spille ballen på ett eller to touch etter egen vurdering, de fikk beskjed om å vinne ballen tilbake når de mistet den og at de skulle komme seg ut av pasningsskyggen. Jeg synes det så ut til å gå i veldig høyt tempo, uten at kvaliteten helt sto i stil. Uansett kan man ikke legge så mye i den aller første treninga.

Han ble også spurt om kritikken rundt at hans spillestil skulle være "gammeldags". Her sier Arne at det han ønsker er nettopp raskt spill langs bakken. Men han sier også at det han er aller mest opptatt av, er å spille på en måte som gir best sjanse til å vinne kamper med det spillermateriellet man har. Han nevnte vel Leicester, men han la til at han synes Liverpool spiller mye fin fotball for tiden. Han sa også tidligere at han ønsker at laget skal spille med litt større tempo og være litt tettere i forsvarsspillet. (Fritt etter en noe tvilsom hukommelse!)
                                      Med slike uttalelser er det rart om Erlandsen ikke har klart å selge seg inn til andre toppklubber. Eller ventet han bare på LSK?

Tempo og pasningssikkerhet er jo stikkordene her. Med Runar ble vi et offer for ønsket om å være mer direkte, det gjorde spillerne sentralt på midten alt annet enn komfortable. Skal Erlandsen klare få til en forbedrring her må ønsket å spille mer gjennom midtbanen bli langt mer markant, og så kan man heller bruke langballen som en variasjon når f.eks. motstander presser høyt, men det krever også en helt annen presisjon enn det vi har fått så langt fra både Kippe og Amundsen. Men de trenger ikke sikte på hodet til Malec eller Martin, de kan sende dem opp langs korridorene, for begge disse har langt bedre forutsetninger enn type Erling til å ta ned kula, skjerme den, og finne en medspiller med den påfølgende pasninga. Som til en Erling på direkte løp på kassa, bruke ham til det han faktisk kan. Som vi så mot Viking. Hypereffektivt.

Den sentrale midtbanen må rett og slett få langt flere muligheter til å slå den riktige nøkkelpasninga fremover, ikke så få at f.eks. Malo ser seg nødt til nærmest å slå en slik pasning hver eneste gang han har kula fordi det skjer såpass sjeldent. Akkurat det som har vært roten til så ufattelig mange idiotiske baklengsmål og farligheter imot under Runar.

Det er det som er fornuftig fotball, å ta bare på de riktige mulighetene. Det var det spillet som en gang gjeninnførte Fort Åråsen.
                                      Last edited by GIFKanari; 20.09.2016, 14:41.

Kommentar

• Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3501

Opprinnelig skrevet av Wanker

Jeg slet med det samme, holdt på å sende en sinnamelding etter en kamp her.
                                        Men, så fant jeg ut at man i innstillingene sine kan velge antall innlegg som skal vises som default. Av ubegripelige grunner var ikke default-verdien satt til f.eks 20, så jeg ble forsøkt servert ALLE. Ikke rart det kneler...

Forøvrig ser det ikke ut som dato for siste innlegg i den sticky Nyhetstråden er oppdatert på forsiden. Det er kommet minst 2 innlegg etter det tidspunktet som vises der.
                                        Takk skal du ha. Det løste hele problemet.
                                        Da kan jeg endelig delta aktivt i diskusjoner her inne igjen, og det er naturligvis noe som har vært ekstra vanskelig å ikke kunne gjøre nå om dagen.

Kommentar

• Kimito
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 2602

Hei,

Som kanskje noen har lagt merke til har jeg blitt særdeles lite aktiv etter at jeg fikk to barn og flyttet til Trøndelag. Det har sine naturlige årsaker. Personlig får jeg blant annet lite glede av å klage og peke ut syndebukker. Selv når det er berettiget frister det ikke så mye. Svigermor har visstnok pleid å si at det du fokuserer gir du kraft, så jeg prøver å holde meg i skinnet.

Dessuten er jeg såpass optimistisk anlagt at jeg som regel finner noe å håpe på. Typisk tenker jeg vrøvl som at Fjøra blir bra, for han er modig, Tom er et trenertalent utenom det vanlige, Berg blir topp for han har vinnerskalle og autoritet (er nok sant det da), Haglund meisler ut resultater og fin fotball over tid, og Runar…vel, jeg trodde aldri så veldig på Runar. Jeg håpet litt på han, men trodde ikke så mye. Det var kanskje dårlig gjort ikke å tro på Runar, men jeg så ikke helt at han skulle være kvalifisert på annet grunnlag enn tidligere heltestatus og litt trenererfaring fra Island. Når han i tillegg uttrykte seg utrolig vagt angående egen foretrukne spillestil, og konsekvent prioriterte tekniske spillere fremfor hardtarbeidende, og enda mer når det buttet, så mistet jeg all optimisme i hans tilfelle.

Sånn jeg ser det (nå), starter all effektiv fotball med en eller annen form for soliditet. Det får du ikke av å romantisere rundt makrellfotball, kreativ frihet, eller av en misforstått oppfatning av at ballinnehav gir poeng i seg selv. Akkurat det gjør at jeg har fått håp med denne midlertidige ansettelsen. Arne står for noe solid, og i motsetning til hva som vil være tilfellet i andre klubber, er man ikke like skeptisk til Arnes spille- og lederstil her som i andre klubber. Dette åpenbart fordi vi har en lang og rimelig god historie med Arne Erlandsen.

Optimisten i meg har til og med begynt å forestille seg at han faktisk kan ha brukt tiden på å utvikle nye tanker rundt dette med fotball. Dersom han faktisk forstår seg på noen av suksessfaktorene til nevnte Leicester og Klopps Liverpool (ikke en ferdig suksess ennå så klart, men gode tegn), altså de faktorene han ikke kunne fra før, kan han jo ha utviklet seg mer med årene. Noen trenere trenger å få en ny sjanse etter å ha blitt diskreditert (Ranieri ble delvis latterliggjort, og kom fra alt annet en suksess i Hellas). Men uansett hva som skjer i lang fremtid er jeg nå moderat optimist med tanke på innspurten. Det er helt klart mulig å ta seks poeng på de neste fire kampene. Etter det kan alt skje borte mot Vålerengen og hjemme mot Molde. Trenerbyttet kom sent, men det er fortsatt muligheter her. Bare det å få Bonke tilbake på midten vil hjelpe.

Har fått mer lyst til å se Sportsklubben enn på lang tid, og merker at jeg drømmer meg tilbake til en tid hvor fugler var menn, men hvor menn ikke var påfugler. Jeg begynner nok å bli gammel.

Lykke til i innspurten, syng, og måtte det bli 18 poeng under Arne!
                                          Ferdigskåra

Kommentar

Working...