Lillestrøm SK - Haugesund, lørdag 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3373

    Kamptråd Lillestrøm SK - Haugesund, lørdag 15:30

    Da er det på tide å se fremover igjen og vi kjører i gang med runde 21 av årets Tippeliga. Vi tar i mot høytflyvende måker fra Haugesund til dyst på Åråsen lørdag kl. 15:30. Lagene er plassert på hhv. 11. og 5. plass før runden, der Haugesund for alvor er med å kjempe om medaljer - mens for vår del er det dessverre fortsatt dyster lesning, og formen er i tillegg begredelig og vi må kjempe om å overleve.

    Haugesund -
    siste fem 3-0-2. Totalt denne sesongen 10-4-6.

    Som nevnt møter vi her overraskelseslaget denne sesongen i likhet med Brann. Vi møter et lag som har scoret tredje mest av lagene denne sesongen, med totalt 34 nettkjenninger. Mye kan de takke Torbjørn Agdestein for, som står med solide ni kasser denne sesongen, og har i det siste bl.a. blitt linket til Odd. Haugesund startet sesongen med Mark Dempsey som trener (fikk debuten sin som førstelagstrener mot oss i fjor), og etter stabilt gode prestasjoner var det derfor overraskende at Dempsey takket for seg i sommer etter flere konflikter innad med tidligere trener Jostein Grindhaug. Dempsey trakk seg, og inn kom italienske Andrea Loberto som ny trener. Merk, selv om Hagesund er vært gode offensivt i år, sliter de også bakover, med totalt 30 scoringer i mot. Det er fem mindre enn Sportsklubben.

    Haugesund er i likhet med bl.a. Sarpsborg 08 et lag som har gjort store forandring på spillerfronten før sesongen. De kvittet seg med bl.a. Per Morten Kristiansen, Våge Nilsen, Bjørnbakk, Haukås, Bamberg, Diedhiou og Gytkjær. Likefullt har de gjort en glimrende jobb med de spillerne de har, selv om de hentet inn noen spillere før sesongen som erstattere som f.eks Kiss, Tubic, Hajradinovic og Liban Abdi (tidligere på prøvespill hos oss) som alle har levert solide prestasjoner. Blant annet skuddbeinet til bosniske Hajradinovic er en trussel som det bør være greit å være obs på. Hadde bl.a. to perler av noen skudd i 3-2 seieren mot Molde tidligere i år. Nevnte Agdestein er som sagt også en mann å se opp for.

    Forrige kamp mot Tromsø (seier 2-1) stilte de med følgende mannskap (4-3-3);

    Bråtveit

    Myrestam - Tubic - Skjerve - Haraldseid

    Tronstad - Kiss - Hajradinovic

    Abdi - Agdestein - Stølås

    Kampen i fjor endte med en gledelig 2-0 seier til Sportsklubben etter selvmål av Skjerve og Arni.

    Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


    Lillestrøm - siste fem 1-1-3. Totalt denne sesongen 5-6-9.

    Så møtes vi igjen da, kjære Sportsklubben, til nok en dyst på Åråsen. Sist hjemmekamp mot RBK var dessverre ikke store gleden, hvertfall første 45 var en nitrist skue, og kanskje noe av det svakeste jeg noengang har sett av klubben i min tid som supporter. Mangelen på klubbens verdier guts, vilje og råskap har vel sjeldent vært lengre unna enn de første 45 vi var vitne til. Å bli pisset så til de grader på var rett og slett flaut, selv om vi rettet på inntrykket i 2.omgang ble det bare en bismak i det hele. Innsatsen mellom første og andre omgang får meg til å undre (igjen) hva som blir sagt av trenerapparatet, før - under og etter kamp. Å se laget variere så voldsomt i prestasjonene når det kommer til innsats av toppidrettsutøvere som har dette som fast jobb er mildt sagt sjokkerende.

    Klubbens status frustrerer forståelig nok mange om dagen, både her inne og på sosiale medier går det en smule varmt. Mye av måten Sportsklubben velger å svare sine egne med til tider arrogante og smålige kommentarer, noe som har fått meg og flere til å reagere sterkt. Hvis klubben ikke tar sine egne på alvor som er vi i en skremmende utvikling og en trend som ikke kan forsvares. Det har vært flere gode innlegg på klubbens Facebook-side - men når klubben mener vi er på rett vei som de så fint skisserer, så må en faktisk spørre seg om de innser alvoret. For det er en rimelig arrogant måte å svare på. Med status én fattig seier på de siste ti kampene, så er det faktisk ikke forsvarlig av klubben å respondere med at vi er på rett vei.

    Mange etterlyser svar fra styret, Runar, Bjarmann etc - men responsen er i følge klubben å møte opp på treningsfeltet for å ta en prat med gutta. Mao, vi må ta oss fri fra jobb for å imøtekomme et svar fra overordnede.. Klubben virker å fraskrive seg ansvaret. Vi får dermed til svar at vi jobber hardt uke etter uke, men at det foreløpig ikke har gått vår vei. Jeg har vel sjeldent vært mer skuffet over klubben utad slik situasjonen er om dagen. Så kan en spørre seg; hvorfor skal jeg ta turen til Åråsen lørdag? Hvorfor vil klubben ha meg og andre til Åråsen på lørdag?

    Uansett - jeg tar turen, uavhengig av arrogante opptredener av klubben - så skal jeg støtte laget for det jeg kan. Vi er i så utsatt posisjon med én fot i nedrykkssonen, at vi rett og slett må ta tre poeng igjen. Og tre poeng får vi hvis vi utøver samme innsats og gløde som vi gjorde mot Godset sist. Så fremt innsatsen er 110 %, så er jeg fornøyd - for da veit jeg at gutta har prøvd. For meg betyr måten vi spiller på ut sesongen nada. For meg er det kun poeng som gjelder fremover. Vi er ikke klubben som skal rykke ned året før vi skal feire klubbens 100 års dag. Det er rett og slett uaktuelt. Og jeg regner med jeg ikke er den eneste om det.

    Så ja, det er mye frustrasjon. Så gjelder det bare å mobilisere seg og gjøre det vi kan som best, og støtte gutta.

    Merk at vi får viktige Kippe og Bonke tilbake etter karantene. Når det gjelder laget, vil jeg anta Kippe tar over for Jakobsen i midtforsvaret, selv om både Jakobsen og Amundsen leverte en meget solid innsats mot Glimt sist. Likevel ønsker jeg Kippe sin trygghet bakerst. På midten regner jeg med Lundemo og Bonke som bankers sentralt. Moa med sin herlige scoring sist får fornyet tillit på kant. Jeg ønsker å se Jradi på motsatt, evt. Kolstad som leverte en meget solid kamp mot Valdres denne uka. Dog, jeg har vansker for å se Runar vrake Jradi fra startoppstillingen. På topp ønsker jeg meg mer kraft og pønsj i form av Malec som leverte fire kasser mot Valdres, med makker Knudtzon.

    Det gir følgende mannskap;

    Origi

    Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen

    Jradi - Lundemo - Bonke - Moa

    Malec - Knudtzon

    Betsafe gir følgende odds; 2.33 - 3.55 - 2.90.

    Streams (gratis): http://realstreamunited.tv/ - http://firstrowne.eu/ - http://www.fromhot.com/.

    Dommer er forøvrig Tom Harald Hagen.

    Med det ønskes jeg alle en god kamp, og forøvrig tre etterlengte poeng.
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

    #2
    Kjempebra kamptråd LS, den sa mye.
    Også streams i tillegg da gitt, snakker om service, selv om jeg selv har Sumo tilgjengelig

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3373

      #3
      Odd har signert Agdestein, men kontrakten trer ikke i kraft før 1.1.17.

      Kommentar

      • joacim
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2009
        • 559

        #4
        Ikke noe annet enn seier er akseptabelt! dette er en überviktig kamp!!! jeg har nervene utenpå, men har troen på en komfortabel seier!
        Styremedlem 2016

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          #5
          Alt tyder på at vi må ta tak og styre denne kampen, da FKH nok kommer til å ligge lavt og kjøre kontringer. Spent på hvordan det gjør utslag i laguttaket, og om vi får se Malec fra start. Spesielt på bekostning av EK som sjelden har vært god fra start i sånne kamper.

          Håper på, men tror ikke dette blir laget:

          Origi, Skogseid - Kippe - Amundsen - SKM, Lundemo - Bonke, Kolstad - Jradi - Ofkir, Malec.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4380

            #6
            Samarbeidet mellom G.Martin og Malec så i hvertfall litt lovende ut i klippene fra Valdres kampen, der førstnevnte serverte Malec nydelig på de to første scoringene med en hælflikk og en heading ned som var ferdigscora. Erling har ikke prestert bortsett fra innsats og førsteforsvarerjobb. På tide å få inn noen som vet hvor målet står nå.
            ..................

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3373

              #7
              Nå som Jradi sannsynligvis ikke starter, så hadde det vært moro å sett Brenden fra start gitt de prestasjonene han har hatt for 2.laget denne sesongen. Men blir vel Kolstad på kant. Håper Brenden hvertfall får mer enn kun overtid i denne.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #8
                Kunne gjerne sette Brenden som hengende spiss også jeg, istedenfor Martin. Brenden er anvendelig, brukt både på midten og som spiss i tidligere klubb. Dette er en spiller som kan utfordre, mister vi Jradi er jo Runar etter eget utsagn en spiller i minus med tanke på uforutsigbarhet. Og vi spiller hjemme.

                Men det er jo mer av det vi er vant til, og dette var ikke en spiller Runar henta.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Men det er jo mer av det vi er vant til, og dette var ikke en spiller Runar henta.
                  Han ble vel henta under Runar.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    #10
                    På dagens trening sa Siggi at verken Malec eller Gary Martin var klare for 90 minutter; de starter derfor neppe, men begge er opplagt høyaktuelle for et langt innhopp.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • zkinny
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2012
                      • 322

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      På dagens trening sa Siggi at verken Malec eller Gary Martin var klare for 90 minutter; de starter derfor neppe, men begge er opplagt høyaktuelle for et langt innhopp.

                      gilbert
                      Ja blir vel bytta inn i 85 min .... Helt vanlig under Runar og bytte seint og Max 1 mann

                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

                        #12
                        Rb spekulerer i at Kippe blir benket.

                        Origi
                        Skogseid, Amundsen, Jakobsen, Mikalsen
                        Jradi, Bonke, Lundemo, Ofkir
                        Mærtæ, Føniks
                        Last edited by Håkon Henriksen; 20.08.2016, 09:21. Begrunnelse: Surrehue
                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • AG-3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 1081

                          #13
                          LSK favoritter på oddsen... Det er litt psyko

                          Kommentar

                          • ketil
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Feb 2004
                            • 246

                            #14
                            Alt er forjævlig, men vi tar dem. Oppmøteplikt. Viktigste kampen på (omtrent) åtte år.

                            Kommentar

                            • sigurdsen
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 1820

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                              Rb spekulerer i at Kippe blir benket.

                              Origi
                              Skogseid, Amundsen, Johansen, Mikalsen
                              Jradi, Bonke, Lundemo, Ofkir
                              Mærtæ, Føniks
                              Mener Jacobsen vel, istedenfor Johansen? Eller er jeg heelt på sykkeltur?

                              Kommentar

                              • tilt
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 813

                                #16
                                Johansen er den nye Arnesen for Jacobsen.
                                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                https://twitter.com/#!/KjetiI

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4380

                                  #17
                                  Jakobsen
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3201

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av tilt
                                    Johansen er den nye Arnesen for Jacobsen.
                                    Det er grenser for hvor lenge en spøk er morsom, og den med Arnesen er ettertrykkelig gått ut på dato (og var heller ikke morsom nok til at den trenger en oppfølger i form av "Johansen" etter min ydmyke mening.)

                                    Kommentar

                                    • Langballa
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2014
                                      • 322

                                      #19
                                      Uansett hvordan det går i dag.. pls ikke noe stillhet eller piping inn til pausen! Bedre om vi viser at vi er den beste fansen i med og motgang!

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                        Rb spekulerer i at Kippe blir benket.

                                        Origi
                                        Skogseid, Amundsen, Jakobsen, Mikalsen
                                        Jradi, Bonke, Lundemo, Ofkir
                                        Mærtæ, Føniks
                                        Etter solid spill av de 4 (5) bakerste i sist kamp er det ingen automatikk i at Kippe skal rett inn. Så får vi håpe de klarer å gjenskape den delen!

                                        Men spillet Jradi? Ble jo sagt senest i går vel at han var uaktuell?

                                        Kommentar

                                        Working...