Planen til Runar er rimelig enkel. Slå ballen i bakrom. Funker det ikke så prøver vi igjen, og igjen og igjen.
Lillestrøm SK - Haugesund, lørdag 15:30
Collapse
X
-
Mulig det er planen til Rúnar, men jeg syns ikke jeg ser så mange lange baller i bakrom for å være ærlig. Derimot ser jeg mye av forsøk på å spille seg gjennom midten gang etter gang mot etablert forsvar. Går seg nesten bestandig fast, fremfor å spille ballen i de romma som finnes før motstanderen rekker å lukke dem.---------------------------------------------------------------------
Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
---------------------------------------------------------------------Kommentar
-
Jeg ser sjeldent noe annet enn pumping av baller i bakrom. Toppet seg med Amundsen sitt forsøk som ingen løp på. Slo rett og slett ballen til motstander. Skogseid hadde også x-antall pasninger i bakrom uten adresse, noe som ble greit påpekt på tribunen. Det ble endel oppgitte fjes etterhvert.Kommentar
-
Mulig det er planen til Rúnar, men jeg syns ikke jeg ser så mange lange baller i bakrom for å være ærlig. Derimot ser jeg mye av forsøk på å spille seg gjennom midten gang etter gang mot etablert forsvar. Går seg nesten bestandig fast, fremfor å spille ballen i de romma som finnes før motstanderen rekker å lukke dem.
Jeg skal ikke blande meg inn i diskusjonen rundt Runars plan, men hvis spillerne ikke engang følger den planen han har, synes jeg det er vanskelig å kritisere ham for sterkt for akkurat det. Men at han har et stort problem når det gjelder gjennomslagskraft i gruppa synes for meg mer og mer tydelig.Elska þetta félagKommentar
-
Greit nok at det lange baller i bakrom, men de er så rævva at jeg foretrekker å glemme dem med en gang. Men i det etablerte spillet fremover, der går det gjennom midten nesten hver eneste gang, selv med en spiss på 2 meter på banen. Skal man spille i bakrom, så må man i det aller minste sørge for å A) treffe det rommet man sikter på, og 2) slå i bakrom før rommet stenges igjen av motstanderen. LSK er så fryktelig treeeeeige at jeg får helt spader. Alt tar tusen år, eller så sparkes ballen unna uten mål og mening. Finnes knapt noen mellomting, og det er lagets største svakhet i spillet per nå.---------------------------------------------------------------------
-
Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Ifølge assistent og psykolog Siggi er vi uheldige igjen. Intervju på LSK sin Facebook side.
Det er trist at vi er så uheldige hver gang, ellers hadde vi garantert vært høyere på tabellen.
Bare en ting å gjøre, jobbe hardere.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Men for å nitpicken litt, uten at jeg vet noe om saken må jeg påpeke at Siggi neppe er psykolog. Psykolog er en seksåring universitetsutdannelse. Den kompetansen han skal ha innen idrettpsykologi tipper jeg er mer er halvårig kurs, bachelor er absolutt maks.Andas in och andas ut
Orkar jag så orkar du
Kommentar
-
Etter snart to sesonger forstår fortsatt ikke spillerne planen til Runar. Så kan en gjerne kalle dette fremgang, slik klubben gjør.
Men hvis vi jobber hardere på trening så kommer vel kanskje resultatene også.. *Ironi*Kommentar
-
Det jeg reagerer mest på i intervjuet med Siggi, er at han sier noe sånt som at "vi må kanskje snakke om det nå for å finne ut av det", med henvisning til det mentale aspektet bak lagets manglende evne til å møte mentalt og fysisk forberedt allerede fra første fløyteblås. Jeg håper virkelig trenerteamet har vurdert det mentale aspektet ved det å være fotballspiller og skulle prestere på høyt nivå hver helg tidligere... at de ikke først nå ser at det kan være en god idé å finne løsninger også på det mentale.---------------------------------------------------------------------
-
Alltid artig å se at man begynner å trekke frem den mentale biten når toget har kjørt og folk ligger og spreller i grøfta. Man har altså en tanke om at så lenge alt går på skinner er dette unødvendig, det er først når korthuset raser at man skal kunne komme med en eller annen medisinmann/motivator/coach som gjennom samtaler og hurramegrundtforedrag skal lukke det blødende såret og forvandle skjelvende vrak til mentale supermenn med enorme vinnerskaller. Det er lett å forstå at man da henter diverse folk med NKS brevkurs i coaching, Leogoland-diplomer i tankefeltterapi og aromaterapeuter fra Cannabisklinikken i Danmark da ingen kvalifiserte fagfolk med papirene i orden vil ta i et slik et oppdrag med ildtang.
Mental trening er selvfølgelig noe man skal bedrive på lik linje med fysisk trening, dvs. som del av et fast opplegg med langsiktige målsetninger.
Dessuten er neppe lagets prestasjoner noe primært uttrykk for en slags mental svikt. Gode holdninger, motivasjon og selvtillit springer ut fra trygghet gjennom veldefinerte oppgaver og ansvarsområder, rutine og repetisjon, tro på egne ferdigheter og tillit til ledelse og lagkamerater. ER nok lurer å begynne i den enden fremfor å berike Mr Fjelstad og andre motivatorgribber som gir et øyeblikks lunk i buksa før pisslukta brer seg.Kommentar
Kommentar