Lillestrøm SK - Haugesund, lørdag 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3373

    Planen til Runar er rimelig enkel. Slå ballen i bakrom. Funker det ikke så prøver vi igjen, og igjen og igjen.

    Kommentar

    • Fredenburg91
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2013
      • 377

      Opprinnelig skrevet av LS89
      Planen til Runar er rimelig enkel. Slå ballen i bakrom. Funker det ikke så prøver vi igjen, og igjen og igjen.

      Mulig det er planen til Rúnar, men jeg syns ikke jeg ser så mange lange baller i bakrom for å være ærlig. Derimot ser jeg mye av forsøk på å spille seg gjennom midten gang etter gang mot etablert forsvar. Går seg nesten bestandig fast, fremfor å spille ballen i de romma som finnes før motstanderen rekker å lukke dem.
      ---------------------------------------------------------------------
      Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
      Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
      ---------------------------------------------------------------------

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3373

        Jeg ser sjeldent noe annet enn pumping av baller i bakrom. Toppet seg med Amundsen sitt forsøk som ingen løp på. Slo rett og slett ballen til motstander. Skogseid hadde også x-antall pasninger i bakrom uten adresse, noe som ble greit påpekt på tribunen. Det ble endel oppgitte fjes etterhvert.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4072

          Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
          Mulig det er planen til Rúnar, men jeg syns ikke jeg ser så mange lange baller i bakrom for å være ærlig. Derimot ser jeg mye av forsøk på å spille seg gjennom midten gang etter gang mot etablert forsvar. Går seg nesten bestandig fast, fremfor å spille ballen i de romma som finnes før motstanderen rekker å lukke dem.
          Her oppsummerer du ganske bra noe av det som ble sagt på Studio Åråsen i kveld. Som sagt annet sted, nevnte Simen Malo spesielt når han sa at noen spillere noen ganger har en annen plan i hodet sitt enn det Runar vil.

          Jeg skal ikke blande meg inn i diskusjonen rundt Runars plan, men hvis spillerne ikke engang følger den planen han har, synes jeg det er vanskelig å kritisere ham for sterkt for akkurat det. Men at han har et stort problem når det gjelder gjennomslagskraft i gruppa synes for meg mer og mer tydelig.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Fredenburg91
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2013
            • 377

            Greit nok at det lange baller i bakrom, men de er så rævva at jeg foretrekker å glemme dem med en gang. Men i det etablerte spillet fremover, der går det gjennom midten nesten hver eneste gang, selv med en spiss på 2 meter på banen. Skal man spille i bakrom, så må man i det aller minste sørge for å A) treffe det rommet man sikter på, og 2) slå i bakrom før rommet stenges igjen av motstanderen. LSK er så fryktelig treeeeeige at jeg får helt spader. Alt tar tusen år, eller så sparkes ballen unna uten mål og mening. Finnes knapt noen mellomting, og det er lagets største svakhet i spillet per nå.
            ---------------------------------------------------------------------
            Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
            Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
            ---------------------------------------------------------------------

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Og la det aldri skje igjen at tre lånespillere byttes inn​!

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1252

                Det mest positive med dagens kamp er at Malec og Martin endelig kan ta bort restene av Haglund fotballen som ligger som en tung eim over Åråsen.

                Kommentar

                • ynnor
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 857

                  Spillere som får krampe etter å jobbe 1,5 time med et kvarters pause i uka må trene bittelittegrann mer

                  Kommentar

                  • Wanker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 633

                    Opprinnelig skrevet av ynnor
                    Spillere som får krampe etter å jobbe 1,5 time med et kvarters pause i uka må trene bittelittegrann mer
                    Om 15 år gamle Martin Ødegaard:


                    Hvis han kunne og kan det, må vel en Eliteseriespiller kunne trene f.eks 1 time styrke/bevegelighet, 1-2 timer med kamprelevante greier som roller, taktikk og relasjoner, samt 1 time på sine personlige utviklingsområder?

                    мы в глубокой жопе!!!!!!
                    Hunter S. Thompson:

                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                    Kommentar

                    • Simeone
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 761

                      Ifølge assistent og psykolog Siggi er vi uheldige igjen. Intervju på LSK sin Facebook side.

                      Det er trist at vi er så uheldige hver gang, ellers hadde vi garantert vært høyere på tabellen.

                      Bare en ting å gjøre, jobbe hardere.
                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                      para gritarle a la FIFA:
                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                      Kommentar

                      • Marit
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2010
                        • 885

                        Opprinnelig skrevet av Simeone
                        Ifølge assistent og psykolog Siggi er vi uheldige igjen. Intervju på LSK sin Facebook side.

                        Det er trist at vi er så uheldige hver gang, ellers hadde vi garantert vært høyere på tabellen.

                        Bare en ting å gjøre, jobbe hardere.
                        Jeg dauer

                        Men for å nitpicken litt, uten at jeg vet noe om saken må jeg påpeke at Siggi neppe er psykolog. Psykolog er en seksåring universitetsutdannelse. Den kompetansen han skal ha innen idrettpsykologi tipper jeg er mer er halvårig kurs, bachelor er absolutt maks.
                        Andas in och andas ut
                        Orkar jag så orkar du

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1472

                          Jobbe hardere.. Har begynt å lure på om det mon tro legges forskjellige meninger i det begrepet? Det kan like gjerne være å kommunisere mer som å løpe mer.. osv..

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3373

                            Etter snart to sesonger forstår fortsatt ikke spillerne planen til Runar. Så kan en gjerne kalle dette fremgang, slik klubben gjør.

                            Men hvis vi jobber hardere på trening så kommer vel kanskje resultatene også.. *Ironi*

                            Kommentar

                            • Fredenburg91
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2013
                              • 377

                              Det jeg reagerer mest på i intervjuet med Siggi, er at han sier noe sånt som at "vi må kanskje snakke om det nå for å finne ut av det", med henvisning til det mentale aspektet bak lagets manglende evne til å møte mentalt og fysisk forberedt allerede fra første fløyteblås. Jeg håper virkelig trenerteamet har vurdert det mentale aspektet ved det å være fotballspiller og skulle prestere på høyt nivå hver helg tidligere... at de ikke først nå ser at det kan være en god idé å finne løsninger også på det mentale.
                              ---------------------------------------------------------------------
                              Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                              Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                              ---------------------------------------------------------------------

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Alltid artig å se at man begynner å trekke frem den mentale biten når toget har kjørt og folk ligger og spreller i grøfta. Man har altså en tanke om at så lenge alt går på skinner er dette unødvendig, det er først når korthuset raser at man skal kunne komme med en eller annen medisinmann/motivator/coach som gjennom samtaler og hurramegrundtforedrag skal lukke det blødende såret og forvandle skjelvende vrak til mentale supermenn med enorme vinnerskaller. Det er lett å forstå at man da henter diverse folk med NKS brevkurs i coaching, Leogoland-diplomer i tankefeltterapi og aromaterapeuter fra Cannabisklinikken i Danmark da ingen kvalifiserte fagfolk med papirene i orden vil ta i et slik et oppdrag med ildtang.

                                Mental trening er selvfølgelig noe man skal bedrive på lik linje med fysisk trening, dvs. som del av et fast opplegg med langsiktige målsetninger.

                                Dessuten er neppe lagets prestasjoner noe primært uttrykk for en slags mental svikt. Gode holdninger, motivasjon og selvtillit springer ut fra trygghet gjennom veldefinerte oppgaver og ansvarsområder, rutine og repetisjon, tro på egne ferdigheter og tillit til ledelse og lagkamerater. ER nok lurer å begynne i den enden fremfor å berike Mr Fjelstad og andre motivatorgribber som gir et øyeblikks lunk i buksa før pisslukta brer seg.

                                Kommentar

                                Working...