Bør Runar gå?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

Opprinnelig skrevet av G-Man
    Er seriøst overrasket over så mange nei-svar (selv om majoriteten tydelig sier noe annet). Jeg lurer på om dere som sier nei til sparke Runar nå gjør dette fordi:

A) Tidspunktet er feil
    B) Vet ikke hva alternativet er

Jeg kan kun svar for min egen del, men det er en kombinasjon av de to punktene som gjør at jeg fremdeles lander hårfint på "nei". Jeg har ennå ikke sett noen alternativer jeg føler løser de umiddelbare problemene.

Samtidig sitter jeg - muligens feilaktig - med et inntrykk av at massesuggesjonen har tatt fullstendig overhånd med tanke på kritikken av Runar. At det nå har spredd seg til også å gå ut over et styre som har gjort en udiskutabelt god jobb med tanke på økonomisk opprydning, synes jeg er rart.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9537

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
      Samtidig sitter jeg - muligens feilaktig - med et inntrykk av at massesuggesjonen har tatt fullstendig overhånd med tanke på kritikken av Runar. At det nå har spredd seg til også å gå ut over et styre som har gjort en udiskutabelt god jobb med tanke på økonomisk opprydning, synes jeg er rart.
      Vi er pessimistiske realister og ser at Runar med styrets velsignelse styrer skuta mot OBOS.

Reaksjonene er deretter.

Kommentar

• _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4397

Gir fullstendig faen i hva som eventuelt er alternativene. Får ikke blitt noe verre. Har aldri sett LSK så blotta for identitet noensinne. 1-3-7 på de 11 siste, i tillegg med bedritent spill i 10 av 11. Hvem er det som ikke kunne klart det bedre?
        ..................

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Med fare for å repetere meg selv - MIKAEL STAHRE!

Kommentar

• Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Gir fullstendig faen i hva som eventuelt er alternativene. Får ikke blitt noe verre. Har aldri sett LSK så blotta for identitet noensinne. 1-3-7 på de 11 siste, i tillegg med bedritent spill i 10 av 11. Hvem er det som ikke kunne klart det samme?
            Nå skal jeg misforstå deg med vilje, men poenget er nettopp at hvem som helst kunne fått til det samme. Spørsmålet er hvem som kan få til noe annet​!

Kommentar

• Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Med fare for å repetere meg selv - MIKAEL STAHRE!
              Joda, men hvor sikker er du på at han er aktuell?

Kommentar

• Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

Nå skal jeg misforstå deg med vilje, men poenget er nettopp at hvem som helst kunne fått til det samme. Spørsmålet er hvem som kan få til noe annet​!
                Ikke at det er et stort ønske på sikt, men Arne Erlandsen ville vært bedre enn dette. Ville i det minste fått en fandenivoldsk innstilling inn i gruppa.
                En annen er jo Mikael Stahre, uten at jeg vet hvor realistisk det er.

Kommentar

• _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4397

Liten skrivefeil. Rettet det opp til "bedre" sikkert omtrent samtidig som du skrev ditt innlegg.
                  ..................

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Joda, men hvor sikker er du på at han er aktuell?
                    Vel, han er ledig. Vært i Kina og tjent penger, men skal ifølge kilder være heller kald med tanke på jobbmuligheter i Sverige for tida. Og på lønn, slik det var med Haglund, her bør vi fortsatt være konkurransedyktige. Vi har treningsfasilitetene, og i tillegg får en merittert trener sjansen til å forme et helt eget lag i en klubb som ikke aner hva den driver med.

Må være en våt drøm for en trener på dette nivået.

Kommentar

• Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

Vel, han er ledig. Vært i Kina og tjent penger, men skal ifølge kilder være heller kald med tanke på jobbmuligheter i Sverige for tida. Og på lønn, slik det var med Haglund, her bør vi fortsatt være konkurransedyktige. Vi har treningsfasilitetene og i tillegg får han en sjansen til å forme et helt eget lag for en klubb som ikke aner hva den driver med.

Må være en våt drøm for en trener på dette nivået.
                      Jeg har ikke peiling selv, altså. Poenget er at jeg synes det er ganske håpløst å konkludere med at styret er ubrukelig når det er såpass mange faktorer som det du nevner der som man ikke har oversikt over.

Som sagt, jeg er veldig i tvil, men jeg er ikke overbevist om at trenerskifte vil løse noe.

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Jeg har ikke peiling selv, altså. Poenget er at jeg synes det er ganske håpløst å konkludere med at styret er ubrukelig når det er såpass mange faktorer som det du nevner der som man ikke har oversikt over.

Som sagt, jeg er veldig i tvil, men jeg er ikke overbevist om at trenerskifte vil løse noe.
                        Har du lest tråden hans inne på forumet med forslag om nye spillere da? Omfattende info der. At det skal være mange usikre faktorer skjønner jeg ingenting av.

Kommentar

• Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

Kortest mulig oppsummert; verken du eller jeg vet om han faktisk er interessert!

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Kortest mulig oppsummert; verken du eller jeg vet om han faktisk er interessert!
                            Beklager, skal prøve å få en bekreftelse fra ham innen midnatt.

Kommentar

• Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

Er vel egentlig bare å se på publikumsoppmøtet for å se hva folk mener om Runar. Nedrykkskamp har tidligere engasjert. Nå gjør det ikke det en gang.

Kommentar

• Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

Med tanke på at ingen av de fire siste trenerne vi har hatt har lykkes spesielt godt, tyder det på at et trenerskifte ikke vil løse noe som helst.

Greier ikke helt å se at klubben skal greie å finne en trener som plutselig skal få Lillestrøm Sportsklubb til et fremstå som et godt fotballag.

Jeg har i hvert fall ikke tro på at en svensk trener, som ikke kjenner norsk fotball, skal komme inn og redde klubben. Norling og Haglund har vist at overgangen fra svensk til norsk fotball ikke er bare bare.

Jeg stemt forøvrig "vet ikke" på pollen.
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3501

Opprinnelig skrevet av Rune

Jeg har i hvert fall ikke tro på at en svensk trener, som ikke kjenner norsk fotball, skal komme inn og redde klubben. Norling og Haglund har vist at overgangen fra svensk til norsk fotball ikke er bare bare.
                                  .
                                  Mens Jonevret, Erik Hamren og Janne Jönsson har vist det motsatte.

Etter hva jeg har forstått på Herman er Mikael Stahre litt nærmere Norsk fotball i sitt tankesett enn det Norling og Haglund var. Det var jo også Hamren og Jonevret, mens Janne Jönsson lyktes med en noe utypisk norsk spillestil, selv om den var veldig direkte.

Det betyr jo egentlig bare at det er viktigere å finne en trener med riktig filosofi fremfor om han har vunnet Allsvenskan eller Islands liga en gang.

Så jeg tror ikke nasjonaliteten skal være begrensningen, selv om jeg gjerne ser litt lenger syd i Europa enn til Sverige også når vi skal hente ny trener på lang sikt. På kort sikt må vi gå etter noe sikkert som kan mobilisere og hente de nødvendige poengene. Da snakker vi en type som Arne Erlandsen.

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Med tanke på at ingen av de fire siste trenerne vi har hatt har lykkes spesielt godt, tyder det på at et trenerskifte ikke vil løse noe som helst.

Greier ikke helt å se at klubben skal greie å finne en trener som plutselig skal få Lillestrøm Sportsklubb til et fremstå som et godt fotballag.

Jeg stemt forøvrig "vet ikke" på pollen.
                                    Vel Rune, da snakker du jo i praksis om å hente en trener fra en velkjent LSK-sirkel igjen da. Er det ikke nye impulser vi har nådd en generell enighet om at klubben vår skriker etter? Det er elementer i Stahres måte å tenke fotball på som i høyeste grad bør kunne implementeres i det vi alle har som et slags minste felles multiplum for hva vi anser som LSK-fotball. Det har både Herman og jeg nevnt i tråden hans.

Og, som Haglund, er han erfaren og dyktig nok til å anpasse seg og lære. Noe Runar på gang viser seg ikke å være i stand til. Det LSK først og fremst trenger er en langt dyktigere taktisk trener.

Kommentar

• Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

Det LSK først og fremst trenger er en langt dyktigere taktisk trener.
                                      Det er lite uenighet i dette. Spørsmålet er blant annet om det er best å ta et slikt grep nå eller etter sesongen. Mange tenker nå, noen tenker etter sesongen.

Kommentar

• Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

Vel Rune, da snakker du jo i praksis om å hente en trener fra en velkjent LSK-sirkel igjen da. Er det ikke nye impulser vi har nådd en generell enighet om at klubben vår skriker etter? Det er elementer i Stahres måte å tenke fotball på som i høyeste grad bør kunne implementeres i det vi alle har som et slags minste felles multiplum for hva vi anser som LSK-fotball. Det har både Herman og jeg nevnt i tråden hans.

Og, som Haglund, er han erfaren og dyktig nok til å anpasse seg og lære. Noe Runar på gang viser seg ikke å være i stand til. Det LSK først og fremst trenger er en langt dyktigere taktisk trener.
                                        Nei, det jeg sier er at klubben ikke har lyktes med de fire siste ansettelsene sine. I tillegg var Uwe antagelig bare flaks. Jeg tror ikke at klubben skal greie å finne en redningsmann nå. Det er noe ad hoc over måten LSK rekruterer trenere på. Litt på samme måte som at forumet plutselig ser på denne svensken som en slags Messias med en gang det kom et detaljert innlegg om ham her inne.

Den neste ansettelsen vi gjør er antageligvis helt avgjørende for at klubben skal overleve som toppklubb. Derfor bør prosessen være litt bedre enn å ta den første og beste forumet foreslår.
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Nei, det jeg sier er at klubben ikke har lyktes med de fire siste ansettelsene sine. I tillegg var Uwe antagelig bare flaks. Jeg tror ikke at klubben skal greie å finne en redningsmann nå. Det er noe ad hoc over måten LSK rekruterer trenere på. Litt på samme måte som at forumet plutselig ser på denne svensken som en slags Messias med en gang det kom et detaljert innlegg om ham her inne.
                                          Haglund var ikke en mislykket ansettelse, der er vi helt uenige. Med en kvalifisert etterfølger hadde det blitt bevist. Istedenfor fikk vi Runar. Og hvem hevder Stahre er en messias? Det er bare et tulleargument. Men hele hans karriere preges av å ha en sterk formening om hva som skal til for å lykkes. Og han vet at det eneste man lever på som trener er resultater.

Jeg skulle ønske flere faktisk klarte å argumentere for det de mener heller enn å anklage andre for å være enten for optimistiske eller for negative.

Kommentar

Working...