Bør Runar gå?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Avon
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2011
    • 267

Hovedgrunnen til at jeg stemte nei, er at jeg mener det er økonomisk lite fornuftig. Hvis man sparker Runar heller enn å styrke stallen må man satse på å finne en virkelig god trener i løpet av veldig kort tid, det blir neppe billig. I tillegg kommer kostnadene ved å avbryte kontrakten til Runar. For de summene burde det være mulig å hente et par spillere som holder høy TL-nivå, på kort sikt ville det styrket troppen mer.

Hvis styret kommer til konklusjonen at Runar har store mangler som trener mener jeg det hadde vært mer fornuftig på kort sikt å forandre ansvarsområdet til ham og de andre trenerne for å demme opp for svakhetene hans. Jeg håper de foretar en slik vurdering av Runar, for det er opplagt at ting ikke fungerer som det skal, men det er ikke opplagt at det er Runar som er problemet. Å skylde på treneren for alt som går galt i en klubb blir litt som å skylde på statsministeren for alt som er galt i ett land.

Hovedproblemet mener jeg enkelt nok er at klubben de siste 3-4 årene har mistet flere gode spillere enn de har klart å hente inn. Dette igjen skyldes svak økonomisk styring. 2012 har mye av skylda, da skulle de skynde seg tilbake til toppen av TL.

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7131

Nå som vi har klare alternativer på flankene og en svær jævel på topp mener jeg veien ligger åpen for Arne Erlandsen resten av sesongen, og da er jeg sikker på at vi redder plassen. For min egen del gir jeg beng i om vi spiller møkkafotball så lenge vi vinner. Arne-ball funker. Det planløse, forvirrende tøyset vi driver med nå er det meningsløst å sette noen lit til. Det kommer ikke til å bli bedre. Runar må gå, uansett om det koster mye mer enn det burde.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• plantemiddel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2012
        • 820

Bare publikumssvikten denne sesongen alene er nok til å diskvalifisere RK, dersom det økonomiske var en faktor. Et videre nedtrykk kommer til koste 10-20 ganger mer enn en ny trener.

Kommentar

• Simeone
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 761

Et soleklart ja.
          Mitt spørsmål er hvem bør gå i tillegg til Runar?
          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
          para gritarle a la FIFA:
          ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

Opprinnelig skrevet av Simeone
            Et soleklart ja.
            Mitt spørsmål er hvem bør gå i tillegg til Runar?
            Interessant spørsmål. Han drar naturligvis med seg Siggen. Betyr det eventuelt også slutten for Torgeir? Hva med Arild? Jeg regner med at det også i disse tilfellene er snakk om sluttpakker som vil svi hardt for klubben.
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• Klimtkongen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2014
              • 424

Til de som tenker langsiktig. Det er ingen topptrener som vil binde seg til oss for en lang periode nå.

Vi må ha en trener, typ Nordlie, som kan lede oss i 9 kamper. Og når vi har holdt oss i divisjonen så må vi finne en langsiktig løsning.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

En utfordring til de som mener Stahre ikke kunne vært en god trener for LSK hvis det faktisk viste seg at han var interessert: hvorfor er han uegnet? Hva er feil med tanke på stil, filosofi etc. Er det interesse nok for det til at jeg i det hele tatt får et svar?

Eller er det kanskje sånn at vi får akkurat de trenerne, lederne og resultatene vi fortjener? Er ikke LSK en livsstil?

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7131

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                  Interessant spørsmål. Han drar naturligvis med seg Siggen. Betyr det eventuelt også slutten for Torgeir? Hva med Arild? Jeg regner med at det også i disse tilfellene er snakk om sluttpakker som vil svi hardt for klubben.
                  Bjarmann har selvsagt en stor del av ansvaret pga. ansettelsen av Kristinsson og utviklingen i klubben de siste par årene.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                    Til de som tenker langsiktig. Det er ingen topptrener som vil binde seg til oss for en lang periode nå.

Vi må ha en trener, typ Nordlie, som kan lede oss i 9 kamper. Og når vi har holdt oss i divisjonen så må vi finne en langsiktig løsning.
                    Derfor klubben må ta kontroll over hvordan LSK skal fremstå og ansette trenere med bakgrunn i dette. Den langsiktige tankegangen går ikke på at man skal beholde en trener i 15 år. Det er urealistisk.
                    Trenere vil alltid komme og gå. Enten fordi de er for dårlige, eller fordi de er for gode for oss. For de aller fleste kommer man bare til et punkt der man ikke når igjennom til gruppa lenger, uten at man er en dårlig trener av den grunn. Men allikevel er dette en grunn til å gjøre et bytte.

De færreste vinnerklubber har trenere i samme posisjon over mange år, selv om unike folk som Alex Ferguson og Nils Arne Eggen har skapt en illusjon om at dette er sannheten. De dukker ikke opp så ofte.

Ellers er jeg enig med deg i det du skriver. Vi må ha en kortsiktig løsning nå for å redde plassen i Tippeligaen, så må vi bruke tiden det tar på å finne ut av hvilken vei klubben skal ta de neste 10-15 årene. Deretter kan man finne den første av sannsynligvis flere trenere som skal være med oss på den veien.

Kommentar

• Herman
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 1101

Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Etter hva jeg har forstått på Herman er Mikael Stahre litt nærmere Norsk fotball i sitt tankesett enn det Norling og Haglund var. Det var jo også Hamren og Jonevret, mens Janne Jönsson lyktes med en noe utypisk norsk spillestil, selv om den var veldig direkte.
                      Synes det er en veldig merkelig oppfatning mange virker å ha her inne på forumet, at alle svensker er typ samme person. Det er mange ulike profiler på trenerne i Allsvenskan, men for å simplifisere kan man på mange måter dele den svenske trenerstanden i to - de som er inspirert av Barcelona-skolen (f.eks. Haglund), og de som har hentet større deler av sin inspirasjon fra to trenere som virkelig satte fart på svensk klubbfotball rent taktisk, nemlig Roy Hodgson og Bob Houghton. Micke Stahre tilhører den siste kategorien, og har sammen men blant annet Andreas Alm hatt Stuart Baxter som mentor fra tiden i AIK.

En annen oppfatning er at Arne Erlandsen er den eneste som kan redde oss fra nedrykk. Nå er det meget mulig at han kunne gjort en grei jobb på kort sikt, men er han virkelig den beste for jobben? Eller er han den billigste?
                      Høsten 2012 lå Stahres IFK farlig nære kvalikplass, og da la han om stilen til å bli mer resultatorierentert med et strammere soneforsvar og mer destruktiv spillestil. De berget plassen med god margin, før man i 2013 og 2014 kunne fortsette med utviklingen av den tiltenkte spillestilen. Det han viste var at han behersker å redde et lag i sportslig krise ved å gjøre nødvendige grep på kort sikt. Nettopp derfor mener jeg at han bør hentes, for jeg tror han er perfekt både på kort og lang sikt - såpass god og fleksibel er han som trener. Dessverre frykter jeg at en så ambisiøs og kompetent trener som Stahre ikke kommer til å takke ja til en eventuell forespørsel dersom han får se hvor dårlig klubben er drevet.
                      Twitter

Kommentar

• Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2559

Opprinnelig skrevet av trigz
                        Nå som vi har klare alternativer på flankene og en svær jævel på topp mener jeg veien ligger åpen for Arne Erlandsen resten av sesongen, og da er jeg sikker på at vi redder plassen.
                        Observert på sykkel med kurv foran og barnesete ut av Åråsen etter kampen i dag.
                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3251

Jeg kan med min beste vilje ikke forstå at vi engang diskuterer dette lenger. Runar bør ikke gå, han bør sparkes så langt det er fysisk mulig så raskt som f!

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4397

Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Jeg kan med min beste vilje ikke forstå at vi engang diskuterer dette lenger. Runar bør ikke gå, han bør sparkes så langt det er fysisk mulig så raskt som f!
                            Forstår ikke hvordan man kan forsvare han. Rekken med de 10-12 siste kampene (nesten en halv sesong) er det jævligste jeg har sett i min tid som LSK-supporter.

Og hva med Bjarmann? Min tillitt til Bjarmann svekkes for hver dag som går. Kan noen svare meg på hva han egentlig har fått til på de 7 årene han har vært her? Eller de siste 10 hvis man tar med tiden i Lyn. For meg er det ikke godt nok å bare hente et par afrikanere. Utviklingen er jo skremmende lik som i gamleklubben. Kjørte en klubb i dass, og nå er det i ferd med å skje det samme her.

Runar må ut, og han kan forsåvidt ta med seg sin gode venn Bjarmann. Som også tross alt står bak denne håpløse ansettelsen.
                            ..................

Kommentar

• DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4255

Spillerne står 100% bak Runar.

Men de ser ingen grunn til å høre på det han sier...
                              Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4397

Tror faktisk (helt ærlig) at Blaker'n hadde gjort det bedre med det laget her.
                                ..................

Kommentar

• G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3251

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Spillerne står 100% bak Runar.

Men de ser ingen grunn til å høre på det han sier...
                                  Spillerne har for lengst mistet trua på det Runar sier. Du ser på på kroppsholdning og hengende hoder, på spillere som drar i ulike retninger, på redselen for å gjøre feil. Prosjekt Runar skulle aldri ha vært lansert, men nå må alle se at det MÅ VÆRE SLUTT NÅ!

Vi kan fortsatt overleve i TL, men det fordrer at denne handlingslammede gjengen ikke fortsetter å la Runar sjangle fra kamp til kamp.

Jeg snakket med en av våre spillere i går. En som alltid gir alt og som etter min mening har vært vår beste spiller i år - og han sa noe fornuftig: "At spillerne står 100% bak Runar betyr IKKE det samme som at spillerne er 100% fornøyd med Runar"

Kommentar

• vermu
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2008
                                    • 1729

Jeg kan fortsatt ikke forstå hvordan LSK styret ikke ser de alvorlige problemene på banen. Ja, det har blitt gjort grep. De har hentet 4 spillere. Tre av dem sitter på benken og den fjerde er ikke spilleklar.

Det er overhodet ingen framgang spillemessig. I tillegg er tempo og aggressiviteten alt for lav. Hvis det menes at vi er på rett vei siden Tromsø og Stabæk kampene, så skulle det jo bare mangle. Det er nærmest umulig å være dårligere. Det kan ikke være der lista ligger for utvikling.

Det vi ser på banen er sikre tegn på et lag i nedrykksgjørma.
                                    Hvordan et styre kan fortsette å gi tillit til Runar, blir mer uforståelig for hver dag som går.

Kommentar

• Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 637

"At spillerne står 100% bak Runar betyr IKKE det samme som at spillerne er 100% fornøyd med Runar"
                                      Naturlige oppfølgingsspørsmål kunne være:

- Aha...har du noen eksempler på hva dere ikke er fornøyd med?
                                      - Jeg skjønner. Men - skjer det noe når dere tar opp disse sakene med sportslig ledelse?

Ikke at jeg forventer 100% tilfredshet fra alle, det ville vært litt unaturlig. Men hva ligger egentlig i utsagnet?
                                      Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3251

Opprinnelig skrevet av Wanker
                                        Naturlige oppfølgingsspørsmål kunne være:

- Aha...har du noen eksempler på hva dere ikke er fornøyd med?
                                        - Jeg skjønner. Men - skjer det noe når dere tar opp disse sakene med sportslig ledelse?

Ikke at jeg forventer 100% tilfredshet fra alle, det ville vært litt unaturlig. Men hva ligger egentlig i utsagnet?
                                        Må være litt forsiktig for ikke å avsløre en som har fortalt meg noe i fortrolighet.

Det jeg kan si er at min kilde sier at de fleste spillerne liker Runar, og at det ikke er noen sabotasje som pågår.

Det er imidlertid en frustrasjon over hvordan laget spiller, hvordan laget komponeres og dermed balansen i laget. Vi er altfor lette å angripe på, og der går altfor langsomt når vi selv forsøker å angripe. Det oppleves som at vi ikke har noe innarbeidet spillemønster, og at det derfor blir altfor tilfeldig og opp til individuelle ferdigheter. I følge denne spilleren blir det derfor slått mye på fot og lite i rom.

Kommentar

• Wanker
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 637

Det oppleves som at vi ikke har noe innarbeidet spillemønster, og at det derfor blir altfor tilfeldig og opp til individuelle ferdigheter. I følge denne spilleren blir det derfor slått mye på fot og lite i rom.
                                          OK. Spillerne ser det. Supporterne på forumet ser det. De mindre engasjerte tilskuerne ser det, og forsvinner. Kanskje til og med sportslig ledelse ser det? Men det virker ikke som de vet hvordan det skal fikses. Nervøs nå!

En gal idé: Hva om spillerne slutter å spille på fot hele tiden? Det er jo fullt av situasjoner hvor det ville vært normalt, selv uten spillemønster. Vil de bli straffet for det?
                                          Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

Working...