Virker som om Rydje promoterer rein dølafotball, den gamle LSK-skolen. Sorry, men hans "analyser" gir meg absolutt ingenting. Der står Runar og sier rett ut i intervjuet at planen var å slå langt og å vinne andreballer, og det enser ikke engang disse å stille spørsmål ved om det da ikke hadde vært best å starte med Malec. Rydje er åpen rundt problemet vi har med å bli tatt i ubalanse etter en feilpasning i en sekvens der laget står høyt, men samtidig som et erketypisk eksempel på dette ruller over skjermen mens han snakker så faller det ikke ham inn å spørre om det ikke oftere er smartere å la være å slå den risikable gjennombruddspasninga. Nei, ifølge Rydje går det fremdeles for tregt fremover! Og så står Svesengen der, representant for lokalavisa som proklamerte at Malo var vår nye Johan, og jatter med uten innvendinger. Men det må da bety noe, det må da sette noen klare spillemessige føringer, ikke sant??? Og hvor passer da Lundemo inn i alt? Det er bare helt natta, og tror ikke engang det handler om å dekke over en livsløgn, bare mangel på helt grunnleggende fotballkunnskap. Taktisk handikapp.
For som Simen sier helt på slutten, Malo vil helst spille ut bakfra, han vil holde ballen mer i laget. Så blir Malo mer eller mindre tvunget til å slå disse høyriskopasningene, mot sin vilje og bedre viten, fordi det er noe treneren vil? Det hadde faktisk forklart jævli mye spør du meg! Men nei, det sitter kun i hue på spillerne for denne studio-gjengen, man skulle nesten tro det handlet om å spre propaganda med klubbspilleren Simen der som et slags skamfullt vitne på vegne av laget.
Hvorfor tåler vi dette sprøytet så inderlig vel? Hadde det i det minste bare vært en grusom spøk det var snakk om.
For som Simen sier helt på slutten, Malo vil helst spille ut bakfra, han vil holde ballen mer i laget. Så blir Malo mer eller mindre tvunget til å slå disse høyriskopasningene, mot sin vilje og bedre viten, fordi det er noe treneren vil? Det hadde faktisk forklart jævli mye spør du meg! Men nei, det sitter kun i hue på spillerne for denne studio-gjengen, man skulle nesten tro det handlet om å spre propaganda med klubbspilleren Simen der som et slags skamfullt vitne på vegne av laget.
Hvorfor tåler vi dette sprøytet så inderlig vel? Hadde det i det minste bare vært en grusom spøk det var snakk om.
Kommentar