Bør Runar gå?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #61
    Virker som om Rydje promoterer rein dølafotball, den gamle LSK-skolen. Sorry, men hans "analyser" gir meg absolutt ingenting. Der står Runar og sier rett ut i intervjuet at planen var å slå langt og å vinne andreballer, og det enser ikke engang disse å stille spørsmål ved om det da ikke hadde vært best å starte med Malec. Rydje er åpen rundt problemet vi har med å bli tatt i ubalanse etter en feilpasning i en sekvens der laget står høyt, men samtidig som et erketypisk eksempel på dette ruller over skjermen mens han snakker så faller det ikke ham inn å spørre om det ikke oftere er smartere å la være å slå den risikable gjennombruddspasninga. Nei, ifølge Rydje går det fremdeles for tregt fremover! Og så står Svesengen der, representant for lokalavisa som proklamerte at Malo var vår nye Johan, og jatter med uten innvendinger. Men det må da bety noe, det må da sette noen klare spillemessige føringer, ikke sant??? Og hvor passer da Lundemo inn i alt? Det er bare helt natta, og tror ikke engang det handler om å dekke over en livsløgn, bare mangel på helt grunnleggende fotballkunnskap. Taktisk handikapp.

    For som Simen sier helt på slutten, Malo vil helst spille ut bakfra, han vil holde ballen mer i laget. Så blir Malo mer eller mindre tvunget til å slå disse høyriskopasningene, mot sin vilje og bedre viten, fordi det er noe treneren vil? Det hadde faktisk forklart jævli mye spør du meg! Men nei, det sitter kun i hue på spillerne for denne studio-gjengen, man skulle nesten tro det handlet om å spre propaganda med klubbspilleren Simen der som et slags skamfullt vitne på vegne av laget.

    Hvorfor tåler vi dette sprøytet så inderlig vel? Hadde det i det minste bare vært en grusom spøk det var snakk om.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3201

      #62
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Virker som om Rydje promoterer rein dølafotball, den gamle LSK-skolen. Sorry, men hans "analyser" gir meg absolutt ingenting. Der står Runar og sier rett ut i intervjuet at planen var å slå langt og å vinne andreballer, og det enser ikke engang disse å stille spørsmål ved om det da ikke hadde vært best å starte med Malec. Rydje er åpen rundt problemet vi har med å bli tatt i ubalanse etter en feilpasning i en sekvens der laget står høyt, men samtidig som et erketypisk eksempel på dette ruller over skjermen mens han snakker så faller det ikke ham inn å spørre om det ikke oftere er smartere å la være å slå den risikable gjennombruddspasninga. Nei, ifølge Rydje går det fremdeles for tregt fremover! Og så står Svesengen der, representant for lokalavisa som proklamerte at Malo var vår nye Johan, og jatter med uten innvendinger. Men det må da bety noe, det må da sette noen klare spillemessige føringer, ikke sant??? Og hvor passer da Lundemo inn i alt? Det er bare helt natta, og tror ikke engang det handler om å dekke over en livsløgn, bare mangel på helt grunnleggende fotballkunnskap. Taktisk handikapp.

      For som Simen sier helt på slutten, Malo vil helst spille ut bakfra, han vil holde ballen mer i laget. Så blir Malo mer eller mindre tvunget til å slå disse høyriskopasningene, mot sin vilje og bedre viten, fordi det er noe treneren vil? Det hadde faktisk forklart jævli mye spør du meg! Men nei, det sitter kun i hue på spillerne for denne studio-gjengen, man skulle nesten tro det handlet om å spre propaganda med klubbspilleren Simen der som et slags skamfullt vitne på vegne av laget.

      Hvorfor tåler vi dette sprøytet så inderlig vel? Hadde det i det minste bare vært en grusom spøk det var snakk om.
      Meget godt innlegg, og i tråd med det jeg ble fortalt i går - med spillere som er frustrert over hvordan de blir pålagt å spille. Når jeg spurte min kilde om hvorvidt det var planlagt at kantene våre skulle trekke innover og åpne opp for backer som skal slå innlegg, så var svaret ja. Når jeg da påpekte at våre hardtarbeidende backer ikke har verdens beste passningsføtter sa min kilde (jeg sverger) at Runar da mener de ikke skal gå helt ut til linja, men at backene også skal trekke innover for å skape overtall sentralt (dvs der det allerede er overfylt og alle står stille: Min betraktning).

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4380

        #63
        Har hevda det siden tidlig i mai; Spillerne kan umulig være fornøyd eller ha trua på det de holder på med. Det er jo opplagt og hvem som helst kan se det. Men nå mener jeg tiden er inne for en eller flere spillere og slå i bordet og fortelle at det her går faen ikke lenger. Kom igjen da! Må da være noen som tør å stå fram her. Jeg er ikke alltid fornøyd med spillernes innsats, til tider var det begredelig i går og. Men det her handler først og fremst om trenerens ansvar. Uten spillere som har trua på det treneren sier og vil så er det helt fullstendig dødfødt. Enten det er Premier League, Tippeliga eller 4.divisjons-fotball.
        ..................

        Kommentar

        • OptimistFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 462

          #64
          Jeg tror nesten aldri vi rykker ned. Bare før RBK i 2008 har jeg vært oppriktig redd. Nå sliter jeg med å se muligheter for at vi skal kunne holde oss. Dette er helt uakseptabelt. Etter å ha lest vurderinger her fra treninger og gjengivelser av utsagn fra spillere finnes det ikke tvil i min bok. Runar må gå. På mandag. Før lunsj.

          Kontinuitet er viktig, men ikke når vi er kontinuerlig på feil vei. Kan ikke se ett eneste positivt utviklingstrekk som skal kunne tilgi mangelen på resultater. Rammebetingelser er ingen unnskyldning. Vi er bak de mest ressurssterke, men ikke sist på ressurstabellen.

          Inn med en som kan stramme opp defensivt og lage en enkel plan for angrep. Gjerne Arne E ut året.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4072

            #65
            Er det i morgen, mandag 22/8, styret i Kanarifansen skal på styremøte i LSK?

            Jeg håper de som skal dit skriver ut og tar med seg gilberts meget gode innlegg fra treningstråden pluss noen av innleggene i Runar-trådene fra i dag og i går.

            Dersom styret i LSK har noen som helst kompetanse innen ledelse, må det være slutt for Runar nå. Det kan ikke lenger være noen tvil.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Fredenburg91
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2013
              • 377

              #66
              Opprinnelig skrevet av G-Man
              Når jeg spurte min kilde om hvorvidt det var planlagt at kantene våre skulle trekke innover og åpne opp for backer som skal slå innlegg, så var svaret ja. Når jeg da påpekte at våre hardtarbeidende backer ikke har verdens beste passningsføtter sa min kilde (jeg sverger) at Runar da mener de ikke skal gå helt ut til linja, men at backene også skal trekke innover for å skape overtall sentralt (dvs der det allerede er overfylt og alle står stille: Min betraktning).
              Detta er kanskje det verste jeg har lest på en stund. Det er jo helt psyko å legge opp til å dytte alt av spillere inn sentralt med håp om at en eller annen skal klare å lure ballen i mål. Jeg mener.. om det er strategien, så kan en jo like gjerne bare samle ni spillere i en sirkel, og la den tiende stå i midten med ball, og så gå ballen inn i motstanders mål.

              Jeg er stor, stor fan av 4-2-3-1, brede og offensive vinger, og backer som er med oppover. Det ville neppe fungert 100 % med LSK som har vingtyper som foretrekker å gå innover (tilsynelatende), men da må en i det minste ha backer som kan bli med fremover og slå innlegg. Om også disse skal gå innover i banen, er det jo ingen igjen til å slå innlegg, og det spesielt nå som vi har en høyreist spiss som kan heade inn noen sårt tiltrengte poeng.

              Jeg og mange med meg har etterspurt en klar kampplan, en strategi, en spillestil, og trodd at problemet kanskje enten har vært dårlig kommunikasjon (fra trenerteamets side), manglende forståelse (fra spillernes side) eller manglende evne/vilje til å utføre kampplanen. Dersom det viser seg at detta innover-tullet med BÅDE vinger OG backer er den kampplanen Rúnar & co ønsker, ja da er jeg nesten frista til å gi opp alt håp og forsone meg med at jubileumssesongen "feires" i Obosligaen. Faen ta.
              ---------------------------------------------------------------------
              Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
              Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
              ---------------------------------------------------------------------

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #67
                Det er vel også rimelig å anta at man på forhånd var klar over tunge bein i troppen. Når man da likevel vil prøve å gå ut i hundre, hva da med å flytte Bonke høyere i banen og heller la Marius ta en dypere rolle, kunne kontrollere mer og få flere balltouch i oppspillsfasen? Vil man sette et høyt press burde selve bulldoseren vår også stå høyere i banen. Satt fokuset på gjenvinningene. Et slik trekk alene kunne jo overraska FKH, og ha to ekstra aggressive førsteforsvarere på seg i Erling og Bonke. Jeg tror det ville balansert denne midtbanen bedre, gitt Lundemo mer rom og mer tid. For jeg vil også se mer av den Lundemoelginga fremover med ball som Rydje etterlyser. Men legges det til rette for det med de konstellasjonene vi ser på midten nå?

                Man må ihvertfall prøve noe annet. For Lundemo er ikke i nærheten av å ligne den spilleren vi vet han kan være, og ansvaret for det ligger på Runar.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3201

                  #68
                  For LSK nå handler det kun om en ting, og det er å overleve i TL. Historien har vist at klubber i krise som får ny trener oftere får et løft enn det motsatte (senest nå med Stabæk, men eksemplene er mange, bla Brann i fjor).

                  Vi kan ikke vente. Hadde Arne Erlandsen fått ansvaret I DAG (for resten av sesongen), hadde vi fått et løft inn mot Vikingkampen - et annet lag som sliter om dagen.

                  Vi har ikke råd til å vente og tro at dette løser seg av seg selv!

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #69
                    Vil bli uendelig glad for å se AE igjen. Håper gjeninntreden i LSK vil få frem det beste i ham, den enorme vinnerviljen og hans kompromissløse tilnærming til fotball. Er mer vinnerkultur i Arnes brukte sokk enn i samtlige vegger på Åråsen.

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #70
                      Kan ikke huske sist jeg gråt av glede når vi snakker fotball.. Men blir Arne Erlandsen sjefen igjen, da får jeg vanskeligheter med å holde igjen gledestårene. Jeg bestiller herved sesongkort for 2017, uansett divisjon, om Arne er trener. Jeg skal ta med meg alle jeg kjenner, hver jævla gang! Kom igjen LSK, ta grep!

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1472

                        #71
                        Nå ser det ut som om forumet har tatt VG som en troverdig nyhetskilde.. - De har tatt feil før..
                        Ingenting er i boks før det er i boks.. så får vi ta fortsettelsen når vi ser fakta, tenker jeg.
                        Kanskje morgendagen vil gi svar. Kanskje i løpet av uka.

                        Kommentar

                        • rælingen kanaris
                          Kaptein Reketråler
                          Myklebust Light
                          • Jul 2005
                          • 1446

                          #72

                          Fra e-avisa til rb
                          Custodes
                          I med og motgang

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            #73
                            Saken ligger åpen på rb.no

                            Etter det Romerikes Blad kjenner til skal minst fire av styremedlemmene i klubben være for at Rúnar Kristinsson får sparken etter tirsdagens styremøte på Åråsen.
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3201

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Tvilling
                              Nå ser det ut som om forumet har tatt VG som en troverdig nyhetskilde.. - De har tatt feil før..
                              Ingenting er i boks før det er i boks.. så får vi ta fortsettelsen når vi ser fakta, tenker jeg.
                              Kanskje morgendagen vil gi svar. Kanskje i løpet av uka.
                              Ikke si si. Ikke engang tenk det. Hvis dette ikke stemmer så så vet jeg ikke hva jeg gjør.

                              Kommentar

                              • Jannis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 266

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av G-Man
                                Ikke si si. Ikke engang tenk det. Hvis dette ikke stemmer så så vet jeg ikke hva jeg gjør.
                                I følge artikkelen, så skal det være 4 mot 4 stemmer i saken. Og når da leder Owe Halvorsen sitter med dobbeltstemme, ja da føler jeg meg jaggu ikke sikker på dette her.....

                                Kommentar

                                • plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 806

                                  #76
                                  Fantastisk at en mann så blottet for fotballkunnskap skal sitte på dobbeltstemme i en sak som dette. Når kun 1 av 5 av bedriftens viktigste kunder (supporterne) ønsker at RK skal fortsette jobben, så bør det faen meg ringe en varsellampe eller to.

                                  Kommentar

                                  • rælingen kanaris
                                    Kaptein Reketråler
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 1446

                                    #77
                                    Det står ikke at det er 4 mot 4. Det står at minst 4 vil sparke RK.
                                    Jeg leser det som at det er folk i styret som er usikre
                                    Custodes
                                    I med og motgang

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4380

                                      #78
                                      Heldigvis står det at MINST fire styremedlemmer vil ha han sparket. Får håpe resten får et slag i huet i natt og tar til fornuft.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Fredenburg91
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2013
                                        • 377

                                        #79
                                        Jeg ser ikke hvorfor styrelederen skal ha dobbeltstemme. Da burde det heller vært syv eller ni styremedlemmer for å unngå 50/50. Mer demokratisk, kanskje mindre politisk (fremfor å overbevise tre andre om å stemme som seg sjøl og dermed vinne avstemminga, må styreleder overbevise minst fire om at han har den beste løsningen).

                                        Jeg håper virkelig at styret evner å gjøre det rette her, og det er å kvitte seg med Rúnar Kristinsson før det er for seint (ja, RK virker som en kjernekar han, men som mange har nevnt, det i seg selv holder ikke som trener på detta nivået).
                                        ---------------------------------------------------------------------
                                        Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                        Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                        ---------------------------------------------------------------------

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Virker som om Rydje promoterer rein dølafotball, den gamle LSK-skolen. Sorry, men hans "analyser" gir meg absolutt ingenting. Der står Runar og sier rett ut i intervjuet at planen var å slå langt og å vinne andreballer, og det enser ikke engang disse å stille spørsmål ved om det da ikke hadde vært best å starte med Malec. Rydje er åpen rundt problemet vi har med å bli tatt i ubalanse etter en feilpasning i en sekvens der laget står høyt, men samtidig som et erketypisk eksempel på dette ruller over skjermen mens han snakker så faller det ikke ham inn å spørre om det ikke oftere er smartere å la være å slå den risikable gjennombruddspasninga. Nei, ifølge Rydje går det fremdeles for tregt fremover! Og så står Svesengen der, representant for lokalavisa som proklamerte at Malo var vår nye Johan, og jatter med uten innvendinger. Men det må da bety noe, det må da sette noen klare spillemessige føringer, ikke sant??? Og hvor passer da Lundemo inn i alt? Det er bare helt natta, og tror ikke engang det handler om å dekke over en livsløgn, bare mangel på helt grunnleggende fotballkunnskap. Taktisk handikapp.

                                          For som Simen sier helt på slutten, Malo vil helst spille ut bakfra, han vil holde ballen mer i laget. Så blir Malo mer eller mindre tvunget til å slå disse høyriskopasningene, mot sin vilje og bedre viten, fordi det er noe treneren vil? Det hadde faktisk forklart jævli mye spør du meg! Men nei, det sitter kun i hue på spillerne for denne studio-gjengen, man skulle nesten tro det handlet om å spre propaganda med klubbspilleren Simen der som et slags skamfullt vitne på vegne av laget.

                                          Hvorfor tåler vi dette sprøytet så inderlig vel? Hadde det i det minste bare vært en grusom spøk det var snakk om.
                                          Intet nytt under solen. Kjempedumme, alle menneskene. Jeg orker ikke ta for meg alt her, men kom igjen a. Du kan da ikke oppriktig mene at en spiller som mange mener sliter med holdningene og ofte tar seg et frikvarter her og der skal få diktere spillet vårt? Eller en hvilken som helst spiller? Du kan sikkert massevis om massevis, du, men hvis du tror det finnes en eneste trener som lar enkeltspillere diktere hvordan laget skal spille fordi spilleren "vet best", da vet du jaggu om noe ordentlig rart.

                                          Tilbud på pensler på montér denne uka. Spør du pent får du sikkert litt avslag på svart maling også. Kvantumsrabatt.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...