Royal League

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • inZane
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2004
    • 77

    Royal League

    Så er 4 av de 12 lagene som skal delta i Royal League 2004/2005 på plass.

    I Danmark har FC København, Brøndby, Esbjerg og OB (Odence Boldklubb) kvalifisert seg i dag :!:

    Med de første lagene på plass virker det ikke akkurat mindre attraktivt å delta i turneringen. Håper inderlig at LSK klarer å karre seg til en topp 4 plassering i årets Tippeliga. Skal bli superkult å reise på bortekamp i København og Stockholm (det blir garantert minst ett Stockholm-lag med, antakelig minst to).

    Kom igjen FUGLA!!!
    Mvh Christian
    inzane@bluezone.no

    Forza Fugla!!
  • SuperErik
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 535

    #2
    Hadde vært utrolig gøy om vi karret oss blant de 4 øverste og fikk RL-plass.
    Har sett endel dansk seriefotball på tv i år,og mener vi er et 55-45% (styrkeforhold) bedre lag enn Esbjerg og OB.

    Men men,langt frem enda..
    men ingen kan ta fra oss drømmene iallefall.
    - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

    <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

    Kommentar

    • inZane
      Medlem
      Møteplager
      • Feb 2004
      • 77

      #3
      Enig, det skal ikke være umulig å komme på talefot med et par av disse lagene for LSK, men det blir tøft.

      Jeg følger selv dansk superliga og er veldig godt fornøyd med at det ble akkurat disse fire lagene som kvalifiserte seg. FCK og Brøndby trenger vel ingen nærmere presentasjon, men det kan nevnes at man i OB har et sjeldent sterkt hjemmelag og at man i Esbjerg aldri helt vet hva man får. Til tider kan de spille glimrende og slå de fleste med 5-6 mål, men når spillet ikke fungerer som det skal så kan de også godt finne på å tape for (i utgangspunktet) mye dårligere lag.

      *gleder meg og håper håper...*
      Mvh Christian
      inzane@bluezone.no

      Forza Fugla!!

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        #4
        Vi snapper fjerdeplassen fra vif i siste serierunde..gleder meg stort :twisted:
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • Justnes
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2003
          • 57

          #5
          Da jeg bor i København, og har fått gjennomgå i noen år nå over hvor dårlige vi nordmenn er i fotball og at vi spiller så destruktivt, så hadde jeg gledet meg til at favorittlaget mitt skulle lære danskene en liten fotball-lekse i Royal League. Optimismen var ikke mindre da investorene kom inn og kjøpte landslagsspiller etter landslagsspiller, og jeg tenkte til og med at vi hadde muligheten til å vinne hele greia.

          Etter 8 serierunder er optimismen litt borte, og jeg ser nå at det skal bli tøft å kvalifisere oss til denne skandinaviske supercupen. Har jo fortsatt håpet og troen, men da må Arne og gutta begynne å vinne matcher snart.

          Når det gjelder de danske lagene som er kvalifisert, så vil jeg si at Brøndby og Fc København per idag nok er noen numre for store for oss. Sånn som Brøndby spilte i høst og FCK har spilt i vår, tror jeg til og med de kanskje er Skandinavias to beste lag for øyeblikket. De er unge lag som begynner å finne sin måte å spille på, med Brøndby i en rosenborg-kopi 4-3-3 og FCK i en tradisjonell 4-4-2.

          Når det gjelder Odense og Esbjerg, så er det lag som på sitt beste er virkelig gode, men er ofte veldig varierende. Odense er best offensivt med to av årets toppscorere i Danmark på spissplass, mens Esbjerg nok blir dårligere neste år da de selger en eller to av sine meget gode unggutter nå til sommeren.

          Uansett så hadde det vært så gøy å stoppet munnen på disse ellers meget hyggelige danskene, og for Lillestrøm betyr jo ikke en kvalifikasjon til Royal League bare penger, men også motstandere i skandinavisk toppklasse gjennom hele vinteren.

          Det betyr jo ihvertfall at vi skal ha 3 poeng på Hamar idag hvis så skal skje.
          Petter Justnes

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            #6
            Ble ikke 3 poeng i dag heller gitt, men fortsatt bare 4 poeng bak Royal League plass, kunne godt tenke meg en tur til køben i løpet av vinteren så får håpe vi klarer å bli topp 4


            Justnes: Hvordan er fansen i Danmark i forhold til Norge, hvem er best, og hvor mange medlemmer har de største supporter gruppene?
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #7
              Kan bli vanskelig det, å sikre RL-plass, sånn som Fugla roter bort poeng hver kamp. 13 poeng har vi i teorien rotet bort hittil (med patriotisk regning). Vi burde ha vært på topp med 23 P.

              Sånn det ser ut nå, er vi et bånnlag. Vi SKAL klare 3 poeng mot et nyopprykket lag. Ihvertfall hvis vi drømmer om å være ett topplag.

              Men jeg håper fortsatt på medalje, selv om det blir tøft.

              KimFL

              Kommentar

              • Justnes
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2003
                • 57

                #8
                Det som er positivt oppe i alle disse uavgjortene våre, er at ingen av de andre lagene heller imponerer og dermed er det kun fire poeng opp til en Royal League plass. Med 9 poeng på de tre neste (mot Stabæk, Glimt og Lyn) er vi godt med i kampen igjen.

                Når det gjelder fansen i Danmark, er de ikke i nærheten av å være på norsk nivå. De er ofte mange flere med FCK's fanklubb som har 13-15.000 medlemmer og Brøndbys fanklubb med ca. 10.000 som de to største. Disse to klubbene har også et tilskuersnitt på hjemmekampene på henholdsvis ca. 26.000 og ca. 19.000, så det er jo et lite stykke ned til oss. Poenget er at selv om de er så mange synes jeg ikke de er særlig kreative i forhold til sanger og ikke så gode til å synge heller. Det er mest et par sanger de synger, de har ikke særlig mange sanger til enkelte spillere og de synger stort sett i starten og etter mål.
                På tifo er mange fanklubber faktisk rimelig gode synes jeg, og FCK hadde blant annet et bra opplegg med norske flagg og en stor spillertrøye med 7'ern og Mykland på når de sa avskjed med han i siste hjemmekampen.

                Her er noen bilder



                Petter Justnes

                Kommentar

                • Baron
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Nov 2003
                  • 187

                  #9
                  Har god tro på LSK i royal leauge. Det er fortsatt kort opp, og lillestrøm pleier vanligvis og ha en bra høstsesong.
                  Baron!

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    Ja, la oss klamre oss til alle mulige statistiske halmstrå...
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • CFC1976
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2015
                      • 341

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Baron
                      Har god tro på LSK i royal leauge. Det er fortsatt kort opp, og lillestrøm pleier vanligvis og ha en bra høstsesong.
                      Og hvordan jeg savner turneringen .... tur til Danmark og Sverige. Fotball av en bedre kvalitet enn mange fryktet....

                      Kommentar

                      • Johnny Sack
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jun 2007
                        • 127

                        #12
                        Man bør børste støvet av denne turneringen igjen spør du meg. Om det ikke var en publikumsuksess så gav det god matching vinteren gjennom for topplagene. En mye bedre løsning enn å skulle spille vinterserie her til lands som bla.a. Høgmo ønsker. Personlig synes jeg det forslaget er komplett idiotisk.

                        Kommentar

                        • Funchaloe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2011
                          • 511

                          #13
                          Ja takk, hent Royal League tilbake. Gi en CL-plass - eller noe i den duren - til vinneren for å øke prestisjen.
                          Custodes
                          Contra o futebol moderno!

                          Kommentar

                          • LasseN
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 1610

                            #14
                            Vi er vel det eneste klubblaget i Norge som har nådd finalen i en internasjonal turnering vel? Er vel derfor hele greia ble droppa:P (ja, det var vel noe med økonomi og tv rettigheter og men...bah!)
                            LasseN

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #15
                              Fortsatt forbanna over at vi fikk bortekamp i sluttspillet mot Odense etter å ha vunnet gruppa vår siste året. Bakgrunnen var vel den regelen om at lag fra samme nasjon ikke kunne møte hverandre, selvfølgelig ekstra håpløst i en turnering med kun tre land. Og så passa det jo også rødpølsene som hånd i hanske, som brukte alle fordelene de fikk til å skryte av sin egen overlegenhet i RL. Men så glemmer man jo aldri bortekampen mot Djurgården som LSK-supporter.

                              Og helt enig, få dette tilbake på plakaten. Den soleklart enkleste og mest praktiske måten å få mer konkurransedyktig motstand for norske lag på. Øker man prestisjen i form av pengeutbetalinger er klubbene bare dumme hvis de fortsatt setter seg på bakbeina.

                              Kommentar

                              Working...