Like greit å opprette denne tråden med en gang, og titte nedover i kjellertrappa. Start er ferdig, jeg satser på at også Ålesund er like pisse dårlige resten av sesongen som de ser ut akkurat nå. Da skal vel vi greie å kapre kvalikplassen, betinget av at vi slår Start 23. oktober. Med litt flaks, rævadag hos motstanderen og skippertak skal vi vel også ha 10-prosents sjanse på en ettpoenger mot enten SIL eller søpla. Akkurat nok til en 14. plass. Resten seiler nok rett fra oss, med god margin.
Så, åssen er ståa i OBOS?
Kristiansund virker å seile mot et opprykk når det gjenstår ni kamper (ti for Sandfjord og Mjøndalen, som møtes mandag). Men de er langt fra sikre, en fire-fem kampers formsvikt og de er nede i opprykksrøkla igjen. Dermed er "motstanderpoolen" i realiteten på ni lag, som er rangert som følger pr 21. august:
1. Kristiansund 21 - 45 p
2. Jerv 21 - 39 p
3. Sandefjord 20 - 38 p
4. Levanger 21 - 35 p
5. Sandnes Ulf 21 - 32 p
6. Kongsvinger 21 - 32 p
7. Mjøndalen 20 - 31 p
8. Strømmen 21 - 31 p
9. Åsane 21 - 29 p
OBOS-tabellen
Resten er såpass langt under kvalikplass, og i så dårlig form, at de utelukker jeg.
Hvilke to av disse lagene vil det være gunstigst for oss rykker rett opp, og hvordan skal vi rangere de resterende sju som sannsynlig og ønskelig motstander? Hvem vil være gunstigst (minst vanskelig) for oss å møte?
Så, åssen er ståa i OBOS?
Kristiansund virker å seile mot et opprykk når det gjenstår ni kamper (ti for Sandfjord og Mjøndalen, som møtes mandag). Men de er langt fra sikre, en fire-fem kampers formsvikt og de er nede i opprykksrøkla igjen. Dermed er "motstanderpoolen" i realiteten på ni lag, som er rangert som følger pr 21. august:
1. Kristiansund 21 - 45 p
2. Jerv 21 - 39 p
3. Sandefjord 20 - 38 p
4. Levanger 21 - 35 p
5. Sandnes Ulf 21 - 32 p
6. Kongsvinger 21 - 32 p
7. Mjøndalen 20 - 31 p
8. Strømmen 21 - 31 p
9. Åsane 21 - 29 p
OBOS-tabellen
Resten er såpass langt under kvalikplass, og i så dårlig form, at de utelukker jeg.
Hvilke to av disse lagene vil det være gunstigst for oss rykker rett opp, og hvordan skal vi rangere de resterende sju som sannsynlig og ønskelig motstander? Hvem vil være gunstigst (minst vanskelig) for oss å møte?
Kommentar