Viking FK - Lillestrøm, søndag kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
    Okei. Jeg har stått på Åråsen siden jeg var 7.
    Jeg har ikke nødvendigvis en annen mening en deg, men det faktum at du KUN er negativ hjelper ikke klubben dritt. Når du i tillegg responderer på den måten du gjør etter siste ukes mobilisering, så har du ikke lenger noe å bidra med. Du er bare med å dytter klubben videre ned.
    Tar selvkritikk mtp. mobiliseringa. Står respekt av den. Vi skulle alle vært litt mer som Mykle. Og det er ikke noe jeg bare sier!

    Du har også helt rett i at det kun har vært negativ i det siste. Jeg sliter med å finne lyspunkt, selvom jeg leter med lupe. Men de fleste som vet hvem jeg er vet at jeg løfter frem positive sider, hyller gode avgjørelser og støtter de som ligger nede. Men nå er jeg så frustrert som jeg aldri har vært før.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2558

      Jeg kommer på kampen mot Odd. Må bare ha en date med min mentale coach først.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4072

        Dette var en gang en kamptråd...
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Fjeller'n
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 905

          Jeg trodde jeg hadde gått inn på kamptråden Viking - LSK så jeg kunne oppdatere meg litt, men det var tydeligvis feil....
          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3373

            Ingen Occean mot oss! Må sone.

            Kommentar

            • 10theri
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2010
              • 438

              Opprinnelig skrevet av LS89
              Ingen Occean mot oss! Må sone.
              Occean spiller ikke for Viking, og den kampen er uansett ferdigspilt.
              Heia Lillestrøm......

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1472

                Jeg fikk ikke sett 1 omgang, men ser at vg skriver "Kanarifuglene med et lite overtak de første minuttene. Gary Martin blir spilt gjennom, men er en halvmeter i offside og blir korrekt avblåst"
                Vil det si at gutta startet kampen (og 1 omgang?) på en annen måte enn i det siste?

                Kommentar

                • otho
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Nov 2004
                  • 183

                  Ja, helt klart. Gutta var "klare" når kampen starta.
                  eLSKe i gode og onde dager....
                  eLSKe til døden skiller oss av....
                  å eLSKe er inge hobby, det er en livsstil

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1472

                    Opprinnelig skrevet av otho
                    Ja, helt klart. Gutta var "klare" når kampen starta.

                    Framskritt :-)

                    Kommentar

                    • Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

                      Mistet mye av respekten for et par personer her inne.
                      At en person som i litt affekt skriver noe som er negativt, og videre at han har en datter på 2 som er viktigere, Og derfor skal være mindre vært som supporter?

                      De to det gjelder, jeg blir faktisk flau på deres vegne.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Fått kampen og skuffelsen over to tapte poeng litt på avstand og kan vel i alle fall si at om vi ikke hadde spilt oss i den situasjonen vi faktisk har igjennom en hel sesong, så var gårsdagen isolert sett helt ok.
                        Ett poeng i Stavanger og en sjansemessig jevn kamp er vel ikke stort mer enn det man kan forvente av en bortekamp i Tippeligaen, og gir deg en fair mulighet til å vinne.
                        Med det utgangspunktet vi hadde før kampen, Viking sin situasjon og vårt kampprogram fremover, så var naturligvis ikke resultatet godt nok, men det er allikevel enkelte ting å ta med seg videre.

                        Tupp og mæl ble nevnt mange ganger i kamptråden, og det var det jo fra vår side. Men, det var ikke helt uten mål og mening slik som tidligere.

                        1. Vi hadde et samlet press som tok Viking ofte høyt i banen og ga oss gunstige brudd, som vi til tider utnyttet veldig bra. Litt bedre timing fra Gary Martin, så er han alene med keeper flere ganger. Et press som vi var veldig gode på under Magnus Haglund på sitt beste, og som Runar har nevnt at han ønsker tidligere også, selv om det kun har skjedd et fåtall ganger. I går satt det veldig bra i perioder, og den viktigste forskjellen på LSK fra de siste ukene.

                        2. Når vi vant ballen, så slo vi kjapt i bakrom, som vi forsåvidt alltid har gjort under RK, men denne gangen klarte vi å vinkle pasningene noe mer ut mot kantene (eller en spiss som tok løpet ut bredt), som også fikk mye rom å boltre seg i fordi Viking gikk med backene sine. Sånn kom også 1-1 scoringen.

                        3. Gary Martin tilførte masse energi til laget og smarte bevegelser som gjorde det enklere å slå direkte i bakrom. Jeg har vært skeptisk til denne mannen, men han viser i alle fall et bevegelsesmønster som Erling Knudtzon ikke har. Han vinkler løpene sine kontra EK som stort sett løper mest rett frem. Ble litt for mye offside, men er små marginer og var allikevel viktig i form av at Viking måtte ta hensyn til han hele tiden.

                        Vi skaper nok til å vinne, men har også nok sjanser i mot til å tape. Sånn sett er uavgjort et helt fortjent resultat, men med slike kampbilder på bortebane gir man seg selv 33% sjanse til å vinne, og det er isolert sett bra i Tippeligaen der selv ikke suverene rbk har vunnet over 50% av kampene sine.

                        Ellers er det jo ikke bare positivt å ta med seg i går heller.
                        Arnold tabber seg riktignok ut på 1-2 scoringen, men ser man på reprisen, så ser man også at Viking spilleren får ta i mot ballen med nærmeste LSK spiller 6-7 meter unna seg før han skyter. Martin kommer fort, men alt for sent til å dekke skuddet. En situasjon jeg neppe tror hadde oppstått med mer fotrappe Bonke inne på midten, selv om det bare blir spekulasjoner.

                        Vi blir i overkant forutsigbare etter hvert, og spesielt Malec blir lite involvert i sin posisjon etter hvert når vi faller tilbake til gamle synder og slår direkte i bakrom uten å vinkle de. Da blir det Gary Martin mat, og en Malec som bare surret rundt uten mål og mening. Da ville jeg mye heller hatt inn en spiller som kunne utfordret Viking i mellomrommet. Sånn sett er vi litt heldige som får 2-2, da kampen egentlig er i ferd med å dø litt ut for oss med dårlige valg på det tidspunktet scoringen kommer.

                        Totalt sett en ok kamp etter Runar sin standard, og i alle fall et løft fra det vi har sett de siste ukene. Vi spiller på det enkle, er gode i presset og har bedre bevegelser offensivt i 50-60 minutter av kampens 90 minutter.

                        Dessverre tror jeg at Viking passet oss veldig bra også, så det blir spennende å se hvordan dette vil se ut de neste kampene som garantert vil bli en annen utfordring. Viking var naive og ga fra seg ekstremt mye rom for oss å kontre i. Selv når de ledet kampen. Det er det få av lagene vi har møtt de siste ukene som ville tillat.
                        Som nevnt tidligere av både meg og andre, så er vi ofte tjent med åpne "Hawaii-fotball" kamper mot lag som vi matcher i spillermateriell, som Viking er.

                        Det er ingen vits i å hugge hodet av meg for å si det, eller si "når vi er gode, så er det fordi motstanderen er dårlig".
                        Vi var gode til å utnytte Viking sine svakheter, men vi må nok belage oss på å gå til de neste kampene med en litt annen inngang. Odd vil kanskje tillate oss noe av det samme, og er også en motstander som har stått bra til oss under RK (og en kamp jeg meldte seier i for flere uker siden), men Tromsø, Stabæk, Sogndal og Brann vil garantert ikke tillate en så åpen kamp som vi fikk i går.

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3373

                          Bra oppsummert det Totti, dog er jeg litt mer kritisk til måten vi disponerer ballen på når vi først har den. Ja, det var mye kælking i går, noen ganger traff det, andre ganger ikke. Men det er ikke vanskelig å se at dette er et lag under press og med lav selvtillit. Altfor mange ganger rekker vi nesten ikke å holde ballen i laget før vi kvitter oss med den. Noe som ofte førte til at Viking vant duellene, og fikk starte på nytt og vi måtte jage etter. Vi må også tørre og variere mer i oppspillsfasen. Jeg er litt skuffet over at vi ikke greide å dra mer nytte av rommene Viking ga oss, spesielt på kantene grunnet offensive backer. Spesielt en situasjon som flere ble påpekt, der vi kommer tre vs. tre, men roter det til for oss selv og ender med at M.Martin spiller støtte. G.Martin var faktisk på blank kasse der hadde han fått ballen. Veldig passivt.

                          Også veldig typisk for lag i motgang som får slike drittmål i mot som vi får i går. Danielsen med sin første scoring for sesongen, selvsagt et kremmerhus. Samt Origi sin tabbe.

                          Nå får Runar (mest sannsynlig) to uker på seg sammen med Solér mot et Odd-lag i motvind. Det bør høste resultater. Det bli tre trepoenger nå.

                          Kommentar

                          • Funchaloe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2011
                            • 511

                            Jeg synes virkelig ikke det sto på innsatsen i går. Jeg var - i motsetning til omtrent alle andre i denne tråden - på stadion for fugla, og hadde jeg sett null innsats hadde jeg forlatt Stavanger i fryktelig dårlig humør. Det gjorde jeg ikke, jeg synes innsatsen var bra. Deilig å få betalt med ett poeng. Jeg forventet ikke ett eneste poeng før kampen. I går, som i alle andre kamper, var taktikken og matchcoachingen problemet.
                            Custodes
                            Contra o futebol moderno!

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5099

                              Sånn by the way:

                              offside.jpg

                              Offside? Den er iallefall helt på håret.

                              Kommentar

                              • Langballa
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2014
                                • 322

                                Syns det er rart at vi ikke fikk sett en eneste reprise av offsidene våre i går:s er det for å skjerme dommerne tilfelle det er feil? Eller er det bare tilfeldig hva tv2 velger å vise?

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9453

                                  Opprinnelig skrevet av Langballa
                                  Syns det er rart at vi ikke fikk sett en eneste reprise av offsidene våre i går:s er det for å skjerme dommerne tilfelle det er feil? Eller er det bare tilfeldig hva tv2 velger å vise?
                                  Tv2 konker. Hakke råd til store produksjonen sikkert

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av Langballa
                                    Syns det er rart at vi ikke fikk sett en eneste reprise av offsidene våre i går:s er det for å skjerme dommerne tilfelle det er feil? Eller er det bare tilfeldig hva tv2 velger å vise?
                                    Det er enkelt og greit fordi TV2 ikke har kameraer som kan bevise om det er rett eller ikke lenger. Disse vinklene fra midten er som regel misvisende, og skaper egentlig bare diskusjon på et veldig dårlig grunnlag.
                                    Last edited by Totti21; 29.08.2016, 11:14.

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Vi skaper nok til å vinne, men har også nok sjanser i mot til å tape. Sånn sett er uavgjort et helt fortjent resultat, men med slike kampbilder på bortebane gir man seg selv 33% sjanse til å vinne, og det er isolert sett bra i Tippeligaen der selv ikke suverene rbk har vunnet over 50% av kampene sine.
                                      Tar meg den frihet å rette på dette �� RBK har 16 seire på 22 kamper. Godt over 50%
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                        Tar meg den frihet å rette på dette �� RBK har 16 seire på 22 kamper. Godt over 50%
                                        Jeg skriver på bortebane. Der har de fem seire av 11 mulige.

                                        Kommentar

                                        Working...