Klubbens gjentatte misbruk av unge, norske spiller

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFC1976
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2015
    • 341

    Klubbens gjentatte misbruk av unge, norske spiller

    Fra Tokstad til Høibråten... Og nå med Brenden og Brænsrød... Hva faen skjer med satsningen til disse gutter?

    Tipper om 2år, begge gå fra en annen klubb i Obos/TL til en utenlansk klubb/MFK for 7/8 mil.

    Hvordan kan sportsklubben begå Hara Kiri gang på gang og ikke lære av dette?
  • Fredenburg91
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2013
    • 377

    #2
    Du tar feil når det gjelder Marius Høibråten. Han ble faktisk satset på, noe han selv har sagt: "Jeg forstår alle som ikke forstår valget mitt. LSK har satset på meg og gitt meg muligheten til å komme dit jeg er i dag, og jeg innser at jeg har gjort et merkelig valg. Men jeg har utelukkende tenkt på det som jeg mener er best for meg. I denne saken ser jeg på meg selv som en egoistisk liten drittunge" (ref. RB).
    LSK forhandlet med han om ny kontrakt, men han valgte å dra. Debuterte før han var fylt 17, spilte 11 kamper på A-laget. Må sies å være bra for en ung stopper, ja?

    Så akkurat her kan en ikke skylde på klubben. Men, finnes det eksempler på det du nevner også, og det kan jeg forstå at er kjedelig. Forhåpentligvis blir det signert ny kontrakt med Brændsrød og Krogstad. Brenden har jeg sett så lite av, at jeg ikke vet om han er et bedre alternativ enn de som spiller i hans posisjon.
    ---------------------------------------------------------------------
    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
    ---------------------------------------------------------------------

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      #3
      Vet ikke hva du røyker CFC, men du bør kutte ned på hva enn det er.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • Marit
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2010
        • 885

        #4
        Fredenburg har dekket Høibråten, Tokstad var det ikke en kjeft på forumet som ikke ville kvitte seg med (men selvfølgelig hyggelig at han har slått til).
        Andas in och andas ut
        Orkar jag så orkar du

        Kommentar

        • Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

          #5
          Og Osvold ?
          Kunne vært sagt mer her, men det tar vi ikke nå.....

          Kommentar

          • Gjedda
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2015
            • 147

            #6
            Vi fikk vel heller ikke så mye ut av Andre Hansen eller Henrik Kjelsrud Johansen heller.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Eller Tore Holm! FY FAEN!!

              Er jo ikke grenser for hva man skal klage på. Vi er faktisk blant landets fremste på talentutvikling de siste ti åra, og man skal være bra urealistisk anlagt for å tro at det er rimelig å forvente at man skal lykkes med absolutt alle.

              Andre Hansen? Piss meg i øret. Jævla møkkamann som ødela for seg selv. Det han gjorde var utilgivelig og han hadde følgelig ingenting med å hverken bli satsa på eller få ny kontrakt.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Gjedda
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2015
                • 147

                #8
                Men den største gåten er hvorfor vi aldri fikk noe ut av Trond Olsen. Det skjønte jeg aldri med tanke på at han allerede den gang han var hos oss viste tegn på å kunne bli en ekstrem god vingspiller i norsk målestokk. Antakeligvis hadde vi da litt for dårlig tålmodighet i å foredle talentene, muligens nå også.

                Og også Amundsen og Tokstad var jo veldig unge når vi bestemte oss for å ikke satse på dem. Med Amundsen var det vel at makkeren på juniorlaget og 2. laget, nemlig Høybråten var noen år yngre enn ham, samtidig som at klubben ønsket å omskolere Gabrielsen til stopper i samme tidsperiode. Tokstad har tatt store skritt siden han var hos oss. Han er en treningsmaskin av dimensjoner, og har vist fremragende takter på å trene bevisst mot klare personlige mål.

                Kommentar

                • Rune
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2008
                  • 1229

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Marit
                  Fredenburg har dekket Høibråten, Tokstad var det ikke en kjeft på forumet som ikke ville kvitte seg med (men selvfølgelig hyggelig at han har slått til).
                  Fridtjof var stor Tokstad-fan.
                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                  Kommentar

                  • zkinny
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2012
                    • 322

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Eller Tore Holm! FY FAEN!!

                    Er jo ikke grenser for hva man skal klage på. Vi er faktisk blant landets fremste på talentutvikling de siste ti åra, og man skal være bra urealistisk anlagt for å tro at det er rimelig å forvente at man skal lykkes med absolutt alle.

                    Andre Hansen? Piss meg i øret. Jævla møkkamann som ødela for seg selv. Det han gjorde var utilgivelig og han hadde følgelig ingenting med å hverken bli satsa på eller få ny kontrakt.
                    Vondt noe sted??? Voldsomt aggressiv om dagen..

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Ja, i tålmodigheten og rettferdighetssansen.

                      Folk som tror man kan løse negative ting med å pøse på med mer negativitet gjør meg amper. Dermed sier det seg selv at denne tråden provoserer meg voldsomt.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Marit
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2010
                        • 885

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Rune
                        Fridtjof var stor Tokstad-fan.
                        Aiaiai, jeg tar selvkritikk. Men bortsett fra Fridtjof var det ingen som sørget over Tokstad. Dumt i etterkant, men sånt skjer innimellom.
                        Andas in och andas ut
                        Orkar jag så orkar du

                        Kommentar

                        • fjacob82
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 1507

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Marit
                          Aiaiai, jeg tar selvkritikk. Men bortsett fra Fridtjof var det ingen som sørget over Tokstad. Dumt i etterkant, men sånt skjer innimellom.
                          Uenig, jeg personlig synes det var synd at Tokstad dro. Og jeg snakket med flere i den perioden som også synes det var ett tap for klubben. Ikke sikkert alle skrev så mye om det på forumet riktignok. Synes Tokstad viste mye av det vi tradisjonelt har vært kjent for. Mye trøkk og innsats. Veldig hyggelig at han har utviklet seg, synd han ikke gjorde det ikke hos fugla.
                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                          *Brasseberget*

                          Kommentar

                          • armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 742

                            #14
                            Fy faen, kan vi ikke konsentrere oss om de spillerene vi har i stallene nå. Vi har faktisk mange unge lovende spillere, og hvordan i huleste skal noen vite at ditten datten blir sånn i framtia. Folk leter faktisk nå bevisst etter negative ting de kan ta opp rundt klubben. Ja, vi skulle vel hatt alle spillerene som har endt opp som OK gode spillere i klubben. Det er bare sånn at det ikke er sånn, og vi må godta det. Klubben jobber selvfølgelig med å avle opp gode spillere for sitt eget beste og ikke andre, men livet er slik at man ikke får det alltid slik som man vil noen ganger. Denne tråden er waste, for å avle mer oppgulp og pisspreik. Bruk nå heller energien på å få folk på neste match mot ODD!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3447

                              #15
                              Slik vil det være for alle klubber. De vurderer talenter utifra utviklingen de har vist, og hvilken progresjon man kan forvente. Videre må de ta hensyn til sammensetning av spillerstall med div. etablerte spillere og andre talenter. Dermed sier det seg selv at noen må "ofres", og om de skulle gå til en annen klubb og ta uforutsette steg, så må vi konkurrere på lik linje med alle andre om å hente de tilbake. Resultatet blir at noen talenter snappes opp av andre (som Tokstad og Ohi), mens vi kan hente andres "vrakgods" som Ofkir og Brændsrød.

                              At vi skal være så mye dårligere enn andre, slik trådtittel antyder, er jeg skeptisk til.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Slik vil det være for alle klubber. De vurderer talenter utifra utviklingen de har vist, og hvilken progresjon man kan forvente. Videre må de ta hensyn til sammensetning av spillerstall med div. etablerte spillere og andre talenter. Dermed sier det seg selv at noen må "ofres", og om de skulle gå til en annen klubb og ta uforutsette steg, så må vi konkurrere på lik linje med alle andre om å hente de tilbake. Resultatet blir at noen talenter snappes opp av andre (som Tokstad og Ohi), mens vi kan hente andres "vrakgods" som Ofkir og Brændsrød.

                                At vi skal være så mye dårligere enn andre, slik trådtittel antyder, er jeg skeptisk til.
                                Trenger ikke være skeptisk, det er beviselig helt feil og reint oppspinn.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Gjedda
                                  Men den største gåten er hvorfor vi aldri fikk noe ut av Trond Olsen. Det skjønte jeg aldri med tanke på at han allerede den gang han var hos oss viste tegn på å kunne bli en ekstrem god vingspiller i norsk målestokk. Antakeligvis hadde vi da litt for dårlig tålmodighet i å foredle talentene, muligens nå også.
                                  Vi spilte 4-4-2, han fungerer definitivt best i en kantrolle i 4-3-3.

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    #18
                                    Jeg hadde som Rune skriver veldig stor tro på Tokstad, ja. Jeg er imidlertid ikke helt sikker på om jeg skrev det eksplisitt på forumet, men det får så være. At Tokstad dro fra oss var for øvrig ikke spesielt problematisk heller, synes jeg. Gutten så ut til å stagnere i mangel på fast spilletid, og den utviklingen han har hatt er det vanskelig å se at han kunne hatt her nettopp på grunn av spilletiden.

                                    På lang sikt kan man naturligvis argumentere at han burde fått spilletiden, men husk at overgangen til MMX ble gjort permanent før 2012-sesongen, i løpet av en LSK-vinter preget av stor vilje til satsing der man blant andre hentet Johan, Palmi og Petter Vaagan Moen, i tillegg til at spillere som Erling, Stian, Ohi, Guy Roger, Ruben og Bolly var tilgjengelige på midtbanen. Kanskje ikke så rart at ingen reagerte voldsomt høylytt der og da?
                                    Last edited by Fridtjof; 30.08.2016, 08:53.
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • Marit
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2010
                                      • 885

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                      Uenig, jeg personlig synes det var synd at Tokstad dro. Og jeg snakket med flere i den perioden som også synes det var ett tap for klubben. Ikke sikkert alle skrev så mye om det på forumet riktignok. Synes Tokstad viste mye av det vi tradisjonelt har vært kjent for. Mye trøkk og innsats. Veldig hyggelig at han har utviklet seg, synd han ikke gjorde det ikke hos fugla.
                                      Okay okay, skjønner det var flere Tokstadfans enn jeg var klar over.

                                      Er ellers helt enig med Morten A. Sånn er det og sånn vil det alltid være, og det skjer i alle klubber. Synes ikke LSK utmerker seg mer negativt på dette området enn andre klubber, selv om den episoden der Molde poachet Ruben fortsatt gjør vondt.
                                      Andas in och andas ut
                                      Orkar jag så orkar du

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7092

                                        #20
                                        Tokstad fikk ikke nok spilletid hos oss, så jeg syntes det var helt ok at han dro. Men ser jo at han har blomstret i Sarpsborg som følge av tillit og kamperfaring.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...