VPN om Reitmaier

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Galla
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 42

    #21
    Hvordan er det mulig og si noe sånt! Nå mistet jeg mye respekt for denne mannen.

    Ganske godt gjort og komme med enn sånn utalelse, han burde da ha skjønt at vålerenga er hat klubb nr 1.

    Kommentar

    • Ted Nugent
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 851

      #22
      Hva er det VG nett driver med? Ny sak om Heinz nå. Virker som de skal lage trøbbel for enhver pris. For en sak!

      ÅRÅSEN (VG Nett) Andrekeeper Heinz Müller ønsket ikke å ta æren fra sine lagkamerater, og spaserte rett i garderoben etter cuptriumfen over Vålerenga.

      Kommentar

      • artois
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2004
        • 176

        #23
        Tydelig at det er en eller annen VG Nett journalist som ikke helt aksepterte at vålerengen tapte i går, og dermed prøver å spa frem dårlig stemning.

        Legg også til at Fjøra reagerer på journalistens vinkling, tydelig at det skjer mer bak artiklene enn hva vi leser ut av dem.

        Legg også merke til at det er samme journalisten som har spadd fram begge artiklene....
        Det er NEPPE tilfeldig spørr du meg...
        Mortus vivis praecipant
        ¤ Brigate Giallo ¤

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #24
          Opprinnelig skrevet av artois
          Med så mye media tilstede, hvordan kan det da ha seg at INGEN andre har plukket opp dette ?
          Nå er det jo ikke slik at det rundt en spiller står haugevis av journalister til enhver tid. Journalister klarer å skaffe seg spillere til en prat på "tomannshånd". VG hadde en agenda der de kåret KFL til vinneren av tribunekampen og spør en forhenværende publikumshelt om han er enig og så viser det seg at han ikke er det.

          Opprinnelig skrevet av artois
          Så kanskje man her rett og slett skal avvente litt med å dømme denne mannen syd og hjem ?
          Jepp jeg tar forbehold om at Claus dementerer dette i løpet av dagen og skal gladelig trekke tilbake alt jeg har skrevet, men nå så er jeg forbanna.

          En ting er å mene at apeberget er bedre enn KFL, en annen ting er å si det.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #25
            Dere som kommer med krasse og urimelige kommentarer her: gå i dere selv. Dette er selvsagt bare tull, han har spilt fotball i 30 år, og da vet han nok bedre enn å si slikt. Dette er subtil drittslenging fra VG, som river ned Claus og bygger opp seg selv, slik at det skal gi mer kredibilitet til deres egen omskrivning. Jeg er sikker på at det ikke var dette Claus sa. Og om han nå sa det, så driter jeg i det. Han er en av hovedgrunnene til at vi er der vi er, og fortjener derfor tilgivelse om det skulle stemme at han sa dette. Han lærer nok i så fall fort uansett.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • Gussi
              Medlem
              Hoffnarr
              • May 2005
              • 56

              #26
              Nå kan vi vel trygt si at verken vg eller dagbladet er "våre" aviser.
              Men det viste de vel allerede etter skandale dekninga av rbk kampen på lerkendal..De avisene gikk rett i peisen for å si det pent..

              Er faen meg ikke lett å øke medieomtalen når det ikke funker med bra resultater osv, når vi har de to største avisene i Norge "mot" oss.

              Husker også på db-nett sin midlertidig overskrift på første sia som var noe sånt som "Vi klarte det" etter at enga hadde slått Branntidligere i år. Mener det var Brann de hadde slått da hvertfall.
              *BRASSEBERGET* - NEDRE FELT C

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #27
                Jeg synes ikke vi skal legge større vekt på dette "sitatet" fra Reitmaier, vi har jo utallige eksempler at journalister vrir på alt. Claus har gjort en enorm jobb for fugla i de måneder han har vært her, og også vist at han setter stor pris på fansen.

                Kommentar

                • artois
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • May 2004
                  • 176

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Nå er det jo ikke slik at det rundt en spiller står haugevis av journalister til enhver tid. Journalister klarer å skaffe seg spillere til en prat på "tomannshånd".
                  Selvfølgelig, dette er jo noe de fleste har observert og fått med seg. Jeg fikk ikke med meg at noen hadde en tomannshånd prat med Claus ute på banen, så da må jo dette sansynligvis være uttalt i garderoben eller noe lignende. Ikke vet jeg hvordan situasjonen var inne i garderoben, men syns du ikke Ronnie at det er minste lille betenkelig at ingen andre har plukket opp dette ?

                  Hvis du har gått til innkjøp av dagens VG så finner du heller ingenting om saken der, det er jo også særdeles merkelig syns nå jeg....

                  Dette her virker å være billig oppkok på gamle rustne spikre, for å si det mildt.

                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  men nå så er jeg forbanna.
                  .... kanskje litt for bombastisk også ? I tillegg til patetisk :wink:
                  Mortus vivis praecipant
                  ¤ Brigate Giallo ¤

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #29


                    Han ble feilsitert.

                    Snakka med folket på Åråsen nå.


                    Diskusjon ferdig

                    Petter

                    Kommentar

                    • artois
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2004
                      • 176

                      #30
                      "Skrevet av Petter W Olafsson
                      torsdag 22. september 2005
                      Med tanke på artikkelen i VG i dag (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=291002) der Claus sier at Klanen er Norges beste supportere, så fikk vi en telefon etter litt detektivarbeide, hvor det viser seg at Claus har blitt feilsitert. Det Claus sa var følgende : "Supporterne til Lillestrøm og Vålerenga er de beste supportene jeg har opplevd i Norge."

                      Og da er den saken ute av verden. "

                      Jaja Ronnie og Tændis, dere får begynne å spise de bombastiske uttalelsene deres da :lol:
                      Mortus vivis praecipant
                      ¤ Brigate Giallo ¤

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        #31
                        Jaja Ronnie og Tændis, dere får begynne å spise de bombastiske uttalelsene deres da
                        Jeg tok hele tida forbehold om at han var sittert riktig. Det gjorde Rønner`n også.
                        Det dumme er imidlertid at denne saken allerede lever i media som en "sannhet", og det vil den fortsette å gjøre dersom ingen klarer å påvirke VG til å gjøre den om.

                        Mvh
                        Gammer`n - eldre enn Claus !
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3199

                          #32
                          Min erfaring med media gjennom mange år er følgende:

                          Hver ENESTE gang jeg leser nyheter i avisa eller ser noe på fjernsyn som jeg faktisk kjenner godt til sjøl har jeg ALLTID opplevelsen av at det ALDRI er HELT riktig framstilt. Det går fra at det er helt rav ruskende gærnt til at jeg tenker eller sier "Ja.... men det var jo ikke akkurat sånn da, egentlig..."

                          Så går det en periode hvor jeg er ekstremt skeptisk til alt jeg leser og hører, hvoretter jeg gradvis glemmer den mest skjerpa årvåkenheten og etter hvert tar mye av det jeg leser, ser og hører for relativt god fisk - inntil neste gang jeg har detaljkunnskap om en sak....

                          Når jeg tar med i betraktning at sportsjournalister ikke er kremen av kvalitetsreportere, at løssalgsaviser generelt er ute etter sensasjonelle oppslag (gjerne før de er sjekka: "never check a good story, it might not be true"), og at dette dreier seg om ei blekke som ikke er LSK-vennlig, så tar jeg dette med en stor klype, nei en hel kilo salt, iallfall inntil videre.

                          Jeg har veldig vondt for å tru at Bestefar ikke sjøl har sett hvem som er Norges beste supportere i de tre kampene vi har møtt Ku Klux Klan i år.
                          Det dummeste jeg trur han kan ha gjort er å ha svart på ledende spørsmål av typen "Alle er enig om at Klanen er Norges største/beste supporter-gruppering. Hvordan synes du Kanarifansen er sammenlikna med dem ?" Med litt språkforvirring i tillegg, og en "kjapp" journalist, så har vi nok mye av forklaringa.

                          Ro dere ned ørlite grann inntil vi hører mer om dette, for det gjør vi garantert, og det ganske snart. Å ønske Opa god tur hjem til Tyskland, etter det han har gjort for oss hittil, og høyst sannsynlig basert på en media-skapt eller -regissert misforståelse, er en grov overreaksjon.

                          gilbert

                          PS: "Ganske snart" - allerede mens jeg skreiv denne - godt jobba, Petter ! DS

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #33
                            Bra. Da legger vi denne ballen død. Dette er en gledens dag, og i overimorgen spiller vi en viktig kamp på veien mot seriemedalje !

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av artois
                              Jaja Ronnie og Tændis, dere får begynne å spise de bombastiske uttalelsene deres da :lol:
                              No prob, nå gjenstår det bare å få VG til å endre overskriften på sin artikkel og det er nok verre.

                              Skremmende nok at intil dementiet forelå, så var det få reaksjoner og noen var sågar av denne sorten "Og om han nå sa det, så driter jeg i det. Han er en av hovedgrunnene til at vi er der vi er, og fortjener derfor tilgivelse om det skulle stemme at han sa dette. "

                              Herregud, finnes det ingen stolthet?
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Min erfaring med media gjennom mange år er følgende:

                                Hver ENESTE gang jeg leser nyheter i avisa eller ser noe på fjernsyn som jeg faktisk kjenner godt til sjøl har jeg ALLTID opplevelsen av at det ALDRI er HELT riktig framstilt.
                                Jeg har også tilsvarende erfaringer med journalister. Mine er i jobbsammenheng (jeg jobber i staten). De ganger jeg har uttalt meg i en avis på vegne av arbeidsgiver har jeg alltid krevd å få intervjuet til gjennomsyn før det trykkes. Å joda, det har jeg fått - og slik sett har journalisten opptrådt lojalt og trykket det jeg har godkjent. Men, ved å lage en ingress/innledning, bildetekst, overskrift osv. klarer avisa ofte å snu noe av meningen, slik at det inntrykket leseren sitter igjen med ikke stemmer helt med virkeligheten.

                                Når LSK nå har suksess i både cup og serie, må vi regne med at aviser, ikke minst Dagbladet og VG, vil forsøke å skape kunstige konflikter osv. (jf. dagens meningsløse greie om Heinz Muller). Viktig blir det da å holde tunga rett i munnen, ta det som skrives med en god klype salt...

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #36
                                  "Herregud, finnes det ingen stolthet?"

                                  Du er klar over at det er meg du sier dette om? Jeg skulle vel mene at jeg har gjort mine følelser ovenfor enga,klanen, media, etc. rimmelig klinkende klare, og når det nå viser seg at denne saken ble vridd på beste the sun-vis, fikk jeg jo også rett i mine antagelser. Hadde det imidlertid stemt hadde det rett og slett vært et tilfelle av at mannen var for dum til å vite bedre, ergo burde han tilgis(man straffer ikke et barn med ad/hd for å være vill). Hadde det vært Arild eller Frode som hadde sagt noe slikt hadde saken forholdt seg helt annerledes.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

                                    #37
                                    Det hjelper å mase

                                    Claus Reitmaier mente ikke å rakke ned på egne fans, da han hyllet VIF-klanen etter cupkampen i går.


                                    Petter
                                    Stolt detektiv

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #38
                                      Bra jobba ! Deilig å få ryddet slike misforståelser av veien så raskt som mulig, slik at de ikke tar fokus.

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #39
                                        Du kan med god rett være stolt, ja. Flott arbeid!
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

                                          #40
                                          Det er på sin plass og hylle mr Fjørtoft for maset sitt til VG.

                                          Well Done mr. Fjortoft.

                                          Petter

                                          Kommentar

                                          Working...