Lillestrøm-Søpla; Karakterboka: oppdatert og med tekst.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Lillestrøm-Søpla; Karakterboka: oppdatert og med tekst.

    Ser det er flere luringer som i gledesrus har prøvd seg på en frekkis og tatt på seg jobben min! Fy dere! Uansett, her kommer originalen, og akkurat som stratos uten nøtter er best...

    St.Claus: 7
    Herlig å se at det går an å inneha en slik fysikk som 41-åring. Gjør at det ikke plager meg å ha plusset på ølmagen litt i går, jeg kan jo bare komme meg i form når jeg blir over 35 og bli proff da. Igjen så vi de litt problematiske utsparkene, og det er vel ikke sannsynlig at de blir bedre heller. Nå skal det også sies at dette vel er den eneste svakheten mannen har, og at han igjen tok frem sitt aller beste da Flo(pp) kom igjennom alene. Trygg og god, og nok en solid kamp av helgenen.

    Stoffe: 7
    Bunnsolid defensivt, stor fremover. Er årets beste spiller i Norge, rett og slett fordi ingen har prestert så jevnt godt. Får nok ingen priser, men vi skal nok vite å hedre ham uansett. Stor, stor spiller.

    PSA: 8
    Tok fullstendig luven av Iversen og partneren hans, hadde heller ingen problemer med kompis. Vinner rett og slett stort sett alle dueller han går inn i, og lar seg ikke pille på nesen, som dytten på Bernt Muskesvinn viste. Det har vært debattert(av bittre klanskaller) om han skulle hatt rødt for dette, men det hadde blitt direkte latterlig. Enormt talent som viste enorm vinnervilje da han satte inn 1-0. Bør faktisk nærme seg landslagsdiskusjonen om formen holder seg.

    Unsung Hero:8
    Gi den mannen en sang! Hyll den mannen! Anders, du er i ferd med å opparbeide deg status som en av mine nye favorittspillere. Bunnsolid, og gjør INGEN feil! Kanskje seriens mest undervurderte spiller.

    Påsan: 8
    Du kan jo tackle jo!!! Viste i går at han har klasseback i seg. Spesielt var tacklingen av Flo innenfor 16-meteren i første omgang ren klasse og en nytelse å se på. Kommer bare til å bli bedre og bedre på backen, og til neste år skal vi se at vi har en venstreside i ham og Olsen som skremmer livet av alt og alle.

    Supergutten: 6
    Ikke på langt nær like god som på søndag, men igjen så man at Vifferne gjorde sitt ytterste for å holde ballen unna ham og eventuelle dueller. Det alene gjør ham særs verdifull, ettersom det forstyrer søplas "offensive spillemønster"(haha) så til de grader. Kjemper besatt, og har kanskje aldri vært i bedre form. Morsomt øyeblikk da han stupheadet fem-meteren og atpåtil traff ballen.

    Knuseren: 4
    Huff da, Kasey. Dette var ikke bra. Var lagets klart svakeste spiller, og lagde enorme mengder frispark i farlige posisjoner. Slet med Grindheims teknikk og finter, og spilte muligens sin dårligste kamp for oss i år. Når det er sagt spilte han seg opp utover i 2. omgang, og var etterhvert svært viktig i duellspillet. Råsterk, men kom ikke helt til sin rett.

    Lillebror: 8
    Knall, knall, knall, knall, knall!!! En ting som gjør meg litt perpleks med hele verdens favorittriise, er at han faktisk er bedre defensivt enn offensivt! Viste flott tacklingstyrke og arbeidskraft, som da han med et femtimetersløp ødela et godt vifangrep helt på egen hånd med to alldeles brillefine tacklinger. Er sammen med Stoffe med på å utgjøre en fryktelig potent og spennende høyreside. Jeg gruer meg nesten til neste år, jeg tror rett og slett vi kommer til å bli altfor gode for norsk fotball.

    Arildodildo(Captain Fantastic): 7
    ENDELIG SATT DEN!!! Ny solid kamp som kaptein. Gjør som Beckham, "leads by example". Enorm i luftduellene, og borte var nølingen som har preget de siste kampene. Finner seg mer og mer til rette i rollen som bindeledd, en rolle jeg forøvrig har ment han burde fått mye tidligere. Burde scoret i første omgang på volley fra sju meter, men det driter vi i. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: rakker du ned på dildoen min, kan du ikke mye om fotball.

    Slovenias Pelé: 10(BB er ikke dekkende, derfor VB)
    Jepp. 10'er på børsen til kong Robbie av Åråsen. Husk dette, for noe slikt kommer vi ikke til å se igjen i Norge når det uungåelige skjer, og Real Madrid skal erstatte Zidane. Teknikk og driv som rett og slett minner om Maradona. Banens suverene, ruvende gigant var totalt utilnærmelig i går, og det var vel bare et mål som manglet. Utrolig. Rett og slett utrolig. Det ser kanskje ikke sånn ut, men jeg mangler faktisk ord. Noen som så luka på Skiri? Latterlig!

    Hulken: 6
    He'll huff and he'll puff and he'll run your arse down! Er det bare meg, eller er Magnus plutselig blitt rask i tillegg til å være sterkest i galaksen? Hadde nok ikke helt dagen i går, da han hadde marginene mot seg. Jeg sa i forrige karakterbok at det kom til å løsne for Magnus snart, og det tror jeg det gjør på Søndag mot TIL. Jeg tipper på to mål og storseier.

    Innbyttere:
    Blurkh: 7
    Steinalderstopperen fra helvete som får Sol Campbell til å se ut som mammaen min(snill og pen). Den mannen er så hard at han kunne vært brukt som artilleriammunisjon. Vant alle dueller, og fikk Iversen til å se ut som mammaen min han også(i denne sammenhengen: 1.62 høy), sånn rent bortsett fra at den dritten ikke fortjener å bli sammenlignet med henne.

    Tunisias svøpe: 7
    Jeg blir mer og mer sikker i min sak, denne mannen er et kupp av dimensjoner. Tacklet Koren-rollen på eminent vis det siste kvarteret, og hadde blant annet et volleyforsøk som strøk stanga. Teknisk perfekt utførelse! Kom inn for verdenshistoriens nestbestespiller i Norge, og det skal godt gjøres å i det hele tatt markere seg da. Blir kanon neste år.

    SemiZlatan: 7
    "MÅÅÅÅL!!!! HÆ???" Sitat slutt. Så lite har jeg sjeldent skjønt, som da den ballen ikke gikk inn. Litt avslutningsterping, så skal du se vi har sikret oss en spiss som garanterer tosifret mål per sesong(og da har vi faktisk 3 av dem). Jeg kunne ikke se om han dasset som på søndag, ettersom jeg på dette stadiet av kampen var ganske eh, vel, drita full. Tror ikke han gjorde det, men så trodde jeg på VIF-fyren ved siden av meg da han sa at Siem hadde innramma og signert bilde av Jonny Ditlevsen på veggen også.

    Kompis: 7
    Gjør jobben sin når han kommer inn for "Mr. Fantastic himself", Magne Muskelberg. Roter bort ballen i fine posisjoner, og dribbler seg bort gang på gang. Skaper så og si ingenting, og det setter vi selvsagt pris på. Mange flotte og teknisk perfekt utførte feilpasninger, og alt i alt kan han være godt fornøyd med egen innsats. Huff, nå var jeg råtten.

    Jernmannen: 9
    Rinus Michells den andre. Ikke skjønner jeg hvordan det er de fire spillerne øverst på banen spiller, annet enn at dem er overalt hele tiden. Vi spiller vår egen herlige versjon av total fotball, og Uwe er mannen bak det. Ikke i mine villeste fantasier hadde jeg forestilt meg hva den mannen har utrettet. Jeg er glad i deg, Uwe. Og deg også Gunnar. Og Jan Åge. Og Frank. Og Tommy. Og Petter. Og Per og Per. Alle sammen. Der Uwe har kommet for å bli; og jeg tillater meg å sitere først en kjent debattant, for så å tillate meg å omskrive en noe mindre kjent romersk keiser etterpå igjen. Jeg kan gjøre slikt fordi det er min spalte, og jeg bestemmer selv.
    "Verdensherredømme under der Uwe!"
    "Han kom, han så, også pissa vi på søpla. LETT!"

    KFL: 8
    Hvis det ikke ble bekreftet på Søndag ble det det nå. Vi er nå offisielt, og uoffisielt, og alle former for elt, faktisk, Norges beste supporterklubb. Selv hørte jeg ikke klanen distinkt nok til å forstå hva som ble sagt før i det 50. minutt, og det synes jeg var alldeles brillefint. Evolusjonstifoen var det morsomste banneret jeg har sett i år. Veldig bra, faktisk litt intelektuelt, til og med. Ingenting er like flott som humor på andres bekostning som både har grunnlag i virkeligheten og er kjip, spydig og nedlatende. KONGE!

    Espen Berntsen: 7
    Hva foregår egentlig i dommernorge? Jeg har i de siste karakterbøkene måttet innrømme at: A, Jonny Ditlevsen kan dømme, B, Tommy Skjerven kan dømme, og nå må jeg pinadø innrømme at Espen Berntsen kan dømme også. Flott gjennomført kamp, eneste jeg kan komme på er vel at linjemannen dreit seg ut da Flo ødela selvtilliten sin for godt, og at lillebror kanskje skulle hatt straffe. Espen skulle nok også hatt gult for ei stygg tackling på Grindheim. Ellers var du veldig flink. Jeg mente ikke det der jeg sa om håret ditt. Det var nervene. Sorry.

    OGSÅ: sist, men ikke minst: bursdagsgava til Frithjof som ble 21 år i går: Som om det ikke var nok at fugla pissa på søpla, fikk han jaggu bli med meg å drikke også. Klar 10'er, om jeg må få fremheve det selv.

    FORZA FUGLA!!!
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5097

    #2
    11.

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #3
      Nå er jeg faktisk litt fornøyd med meg selv, så derfor er jeg så selvforherligende at jeg sender denne opp på toppen igjen.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • pal
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 422

        #4
        Kanskje en idé å bruke litt mer gjenkjennelige navn på et par av spillerene, slik at det ikke er bare du og kompisgjengen din som veit hvilken spiller du snakker om? Ellers god oppsummering.
        hilsen pål

        Kommentar

        • Ted Nugent
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 851

          #5
          Veldig bra! Veldig morsomt!

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Hvem er du ikke forstår da? Jeg kan jo sette opp en liten ordliste, men annet enn kompis og unsung hero skjønner jeg ikke helt hva som er vanskelig. Men kallenavnene kommer nok til å variere litt fra kamp til kamp, som regel har de jo noe med adjektiver som er relevante for spilleren å gjøre.

            St.Claus: Reitmeier
            Stoffe: Andersson
            PSA: Andresen
            Unsung Hero: Rambekk
            Påsan: Strand
            Supergutten: Søgård
            Knuseren: Wehrman
            Lillebror: Riise
            Arildodildo: Sundgot
            Slovenias Pelé: Koren
            Hulken: Powell
            Blurkh: Kippe
            Tunisias svøpe: Mouelhi
            SemiZlatan: Haddad
            Lillemann: Mifsud
            Veslemann: Myklebust
            JPW: Winsnes
            Jernmannen: Rösler
            Kompis: Daniel Fredheim Holm

            Kommer ikke på flere i farta. De fleste kallenavna er mine egne påfunn, ikke noe internt kompistyr. Med unntak av de som er generell kanarispeak, som påsan og lignende, er det bare mitt eget hode.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              #7
              Takk takk Grusom B. Hodet mitt tilsier at den karakteren ikke var riv ruskende gæærn.
              Videre kan jeg informere omverdene om at min ikke alltid like reflektere enga-kompis ble vingeklippet på samtilige av sine forsøk på å håne oss.

              Vil videre anbefale alle kanaris i Trondheim å bli med å møtes fast på Kings Cross. Jævlig bra der. De er jævlig solidariske der også. Vålerenga kjerke blei nemlig spillt før kampen, trolig fordi klanen for en gangs skyld skulle slippe å bli sunget ut under den.

              Til slutt vil jeg takke PSA, Sundgot, Hoseth og alle andre for innsatsen i går.
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                "Videre kan jeg informere omverdene om at min ikke alltid like reflektere enga-kompis ble vingeklippet på samtilige av sine forsøk på å håne oss."

                Artig skrue det der. Hadde ikke den der standard liksombreiale holdninga som klanskaller ofte har, og det liker jeg. Fin fyr!
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • Håkon Henriksen
                  Administrator
                  • Nov 2003
                  • 6411

                  #9
                  Bra B !
                  Håkon Henriksen
                  -
                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                  -
                  ALT FOR FUGLA

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    #10
                    Det skal jeg hilse å si til han når jeg møter han. Han stakk hjem til meg å knulla samboern min etter matchen... Tar ikke det så tungt siden jeg heldigvis bor i kollektiv.
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #11
                      Ingen kan skrive karakterbok som deg Grusom!

                      Herlig lesning....

                      Selv hadde jeg ingen problemer med å skjønne hvem du mener. Kallenavnene treffer også spikeren på hodet i enkelte tilfeller

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        #12
                        For de som er tilhengere av å samkjøre motargumentasjon mot søppelsupportere kan jeg lufte denne lille lekkerbiskenen:

                        Narkoman: Tabellen lyver ikke
                        Fugl: Det gjør heller ikke terminlista

                        Resten av verden: BURN :twisted:
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3197

                          #13
                          Veldig bra, O Grusomme Lasse !

                          Du har helt rett, både i dine kallenavn, karaktergivning og i at du har all rett til å gjør som du vil i din egen spalte.

                          Sånn skal det være, bare slipp deg helt løs; det kan vi unne oss etter Fuglas største festaften på lengre-tid-enn-jeg-liker-å-tenke-på.

                          Kjempemoro !

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #14
                            "For de som er tilhengere av å samkjøre motargumentasjon mot søppelsupportere kan jeg lufte denne lille lekkerbiskenen:

                            Narkoman: Tabellen lyver ikke
                            Fugl: Det gjør heller ikke terminlista"

                            Var det du eller jeg som da det? Husker jeg sa til hun vennina di at hun lignet på Veronica Orderud og at hun ikke satte videre stor pris på det, husker den kommentaren der også, men ikke hvem som sa det.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7056

                              #15
                              Meget habilt, G! Spesielt er jeg fornøyd med at du siterer signaturlinja mi
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

                                #16
                                Det var min kommentar, og jeg er klar over arrogansen i å sitere seg selv.

                                Skal prøve å unnskylde for deg for den Orderud kommentaren... fyfy:P
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #17
                                  Så lenge det er morsomt er det ingen skam i det. Jeg kommer foreksempel til å insistere på at Frode Kippe fra nå av blir kalt Blurkh, ettersom jeg satt å humret for meg selv i flere minutter etter å funnet det på. Jeg humrer faktisk ennå. Hva orderud-kommentaren angår, passet jeg jo på å si at hun var mye penere da. Ingenting som å legge opp til et kompliment med en grov fornærmelse...Var jo ikke vondt ment...

                                  HEI!!! Hva faen er det der??? Aaaarghh! Janteloven kommer! Løp for livet!!! NEEEIII!!!
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Supermann
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 433

                                    #18
                                    Fin oppsummering B, må inrømme at smilemuskler jeg ikke visste jeg hadde, kom godt til nytte! :wink:
                                    Ultras Felt C
                                    www.ultrasfeltc.com

                                    Kommentar

                                    • scages
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1292

                                      #19
                                      Bra levert Grusom.
                                      Mange artige nicks.

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #20
                                        Tusen takk for all ros, slikt som gjør det gøy(ved siden av å finne på navn som "blurkh") å skrive slike rapporter. Blir vanskelig på lørdag men, må se to kamper samtidig. Går vi på NRK eller TV2 lørdag?
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        Working...