Endelig cupfinale! "Fadder" søkes.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nordaførr
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Sep 2005
    • 4

    Endelig cupfinale! "Fadder" søkes.

    Hei alle kanarifans.
    Her er en melding fra det høye nord (Tromsø). Jeg skal endelig få oppleve en cupfinale live! Det har vært lenge å vente, men endelig er drømmen gått i oppfyllelse.
    Jeg som skriver dette er en så sjelden kombinasjon som innfødt nordlending og innbitt Lillestrøm-patriot. I en alder av 41 kan jeg nå se tilbake på over 30 gode år som LSK-fan. Det hele begynte så langt tilbake som i Tom Lund sin storhetstid. Ulempen har vært at man har vært nokså alene (med unntak av moderen som ble LSK-fan i ren sympati). Fordelene har vært mange. Det blir bl. a aldri kjedelig å diskutere norsk fotball med venner og kjente i nærmiljøet :lol:
    Aldri har jeg vel følt meg mer ensom enn den høstdagen i -86 da et vådeskudd fra Nils "Sunny" Solstad ødela drømmen om pokalen. De som husker kampen vet hva jeg snakker om. For de andre er det kanskje like greit å ikke rippe opp i gamle sår. Blir forøvrig fortsatt mobbet med:4-1, 4-1, 4-1.........Fotballsupportere glemmer aldri.........
    Nå er i alle fall planen min å komme meg på finalen. Har tenkt å fly ned lørdag morgen og få meg et rom på et eller annet hotell. Regner med at hele Lillestrøm vil stå i cupfinalens tegn den helga så jeg håper å få med meg litt av stemninga også før kamp. Håper endelig å få satt mine ben på Martins. Som sporadisk medlem av Kanaris noen år tidligere har jeg mottatt en rekke invitasjoner til kampopplading der. Har aldri tidligere hatt sjansen, men nå er forhåpentligvis dagen snart her.
    I denne forbindelsen er det jeg søker etter en "fadder" i miljøet. Trenger ikke noen til å holde meg i hånden, men tenkte det kunne være trivelig å ha en som kan vise meg veien til Martins og fortelle meg litt om miljøet/introdusere meg for Kanarifansen. Så slipper jeg å komme som enslig nordlending inn i "løvens hule". Dere kunne jo tro jeg hadde gått feil :wink:

    Da håper jeg vi sees på Martins og på finalen.

    Ørjan
  • HanseFrank
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2004
    • 221

    #2
    På Martins er alle mann på hils, enten de kjenner hverandre eller ikke, så dette skal du ikke være redd for.

    Jeg har forresten selv en fetter på Andøya, som er LSK-fan, og kjenner til flere Nordaførr, og felles for alle er at de var i den alderen hvor de er lett å forme, da Tommy herjet som værst.

    Tilbake til spørsmålet ditt, så kan dessverre ikke jeg gjøre noe for deg, da jeg varmer opp i familiære omgivelser i Oslo, men du kan altså uansett være trygg på at på Martins blir du tatt godt i mot, bare ved å sette deg ned ved et hvilket som helst bord.

    Skulle du allikevel ønske et konktret svar, er kanskje Lista et bedre forum for din forespørsel??
    HanseFrank
    - på den andre siden...

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Jeg tror sjansen er større dersom du vil introduseres for Martins og KFL på en litt mindre kamp enn cupfinalen. Det er kanksje lettere å få en person til å hjelpe deg da. På en så stor dag som cupfinaledagen, vil jeg tro det er få som vil "ofre" seg denne store dagen for å vise deg rundt. Jeg tror sjansen hadde vært mye større dersom du kom en helt vanlig kamp som vi har idag for eksempel. Idag er det jo til og med lørdagskamp og da kunne du jo også fått deg en tur i LSK-shopen. Den er vel stengt på søndager

      Men jeg er enig i at hvis du først kommer deg til Martins (som ligger i Lillestrøms hovedgate, Storgata) så vil du komme i kontakt med fugla-folk her. Etter et par pils så er du helt sikkert inkludert dersom du kommer i kontakt med noen. Velkommen skal du i hvertfall være!

      Kommentar

      • Snorre
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Sep 2005
        • 4

        #4
        Her finner du Martins....

        Se kart:

        Finn telefonnummer og adresse til firmaer og personer. Søk etter tjenester, produkter, kontaktinformasjon, kart og veibeskrivelser og gatebilder.


        Snorre

        Kommentar

        • Franken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1036

          #5
          Jeg er selv omtrent i samme båt som deg. Er fra Kristiansund, og det er derfor ikke hver dag jeg er på Martins. Jeg var sist på semifinalen, og stakk da alene til Martins. Etter noen pils var det ikke noe problem å komme i prat med folk. Vi er der tross alt for akkurat den samme grunnen. Spesielt etter kampen pratet jeg med masse folk, før jeg tok taxi til Løvenstad og sov i en trappoppgang.... Nok om det

          Så den biten trenger du ikke være redd for. Kan godt prate med deg jeg, om jeg ser deg
          Fra Baillsund

          Kommentar

          • Nordaførr
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Sep 2005
            • 4

            #6
            En "fadder" fra Kristiansund som sover i trappeoppganger... høres veldig betryggende ut :wink: Men jo flere "bønder" vi er desto bedre :lol:

            Håper vi treffes.

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #7
              Det er jo ofte slik at den som reiser et sted alene, er mer åpen for inntrykk og lettere opplever uventede og spennende saker.

              Å følge LSK er ikke akkurat noe å være redd for og det er vel få mennesker som er mer omgjengelige enn fotball- og øl-mennesker
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #8
                Bare begynn og prat med de som sitter i baren det. Jeg sitter som regel der og er alltid pratsom
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • Franken
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1036

                  #9
                  Sov bare fram til klokken seks da. For da våknet tante, og leste meldingen jeg sendte henne, om at jeg trengte husrom

                  Takk til dere som bor i den blokken jeg sov i !
                  Fra Baillsund

                  Kommentar

                  Working...