Trigz' 50 øre: LSK - Tromsø

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Trigz' 50 øre: LSK - Tromsø

    Et etterhvert fortjent tap for LSK, etter at vi kun overkjørte Tromsø i det første kvarteret. Vi burde avgjort kampen da og kanskje ledet 3-0. I stedet kom TIL inn i kampen, og en taktisk blødme i pausen gjorde at LSK ga fra seg initiativet i andre omgang. Meget svak kamp av LSK, nær sagt som vanlig når vi har muligheten til å spille oss inn i topp-to-diskusjonen. Dette var vel tredje gang i år at vi tryner i det samme hinderet (jfr Molde og Odd).

    St. Claus - 6 - Står altfor langt ute og blir sjanseløs på 2-1-scoringen. Må dermed ta den delvis på sin kappe, men kompenserer med to meget kvalifiserte redninger. Viser dog at han er litt treig i sessen ved et par andre anledninger.
    Stoffe - 4 - Merkelig lite med fremover. Åpenbart tung i beina etter onsdag. Kommer en mil på etterskudd i forkant av Tromsøs utlikning.
    Kippe - 4 - Tynn 4 på Kippe, som ble fraløpt flere ganger. Vinner mye på brutal styrke og rutine, men virker faktisk rusten. Plasseringsproblemer i forhold til Tromsøs stikkere gjennom midten.
    Rambukk - 5 - Bestemann i forsvaret.
    Påsan - 4 - Back igjen, og blir stadig stødigere der. Fikk dog ikke utrettet noen ting på vingen etter pause.
    Wehrman - 5 - Beste på midtbanen. Virket pigg og var god med ballen. Kjempefremspill til Riise forut for 1-0.
    Kiko - 3 - Masse feilpasninger og trives øyensynlig ikke så dypt på midtbanen. Måtte ta Søgårds defensive oppgaver og er ikke rask nok til å skjære opp motstanderens midtbane sånn som Espen gjør det.
    Sundgot - 3 - Dårligere enn på svært lenge. Virket blytung i hele kroppen. Korrekt tatt ut ved pause, men hvorfor spilte han på midtbanen i denne?
    Riise - 5 - God og frisk i første omgang. Strålende assist på scoringa. Skjønner dårlig hvorfor han ble tatt ut.
    Koren - 4 - Etter kamputviklinga å dømme burde han utvilsomt ha spilt på midtbanen i denne og ikke fremme. LSK kunne trengt hans raske føtter på midtbanen. Brant tre sjanser i starten av kampen og burde hvertfall ha scoret ett mål. Hadde han gjort det ville vi vunnet. Svakere utover i kampen og til slutt helt borte.
    Powell - 5 - Fin scoring, vant alt på huet innledningsvis. En av LSKs bedre spillere på lørdag.
    ----
    PSA - 4 - Kom gudskjelov inn etter første omgang, men var likefullt delvis skyld i seiersmålet, da han står bom stille og ikke støter ut mens Christensen får all mulig tid til å lade skuddfoten. Mister ett poeng på det aleine.
    Haddad - 4 - En kjempeheading som ble mirakuløst reddet. Hadde fortjent scoring på den. Var ellers ganske slapp og flere ganger ute av posisjon. Jeg står likevel hardnakket på at Haddad vil bli et superkjøp for klubben.
    Mykle - Spilte for lite til å markere seg. Usynlig mens han var innpå.

    Uwe - 2 - Fortjener kritikk for å ha Søgård på benken, og for å ha lagt om til trebackslinje ved pause uten å se at det var en betydelig risiko mot Tromsøs tremannsangrep. Taktikken var åpenbart å tråkke Tromsø ned i grøfta med det samme og avgjøre kampen så tidlig som mulig. LSK var ikke langt unna å klare det, men når det ikke gikk så det ut som om Uwe gikk tom for idèer. Til slutt endte det med gampefotball av verste Arne E-merke, og det er noe jeg helst ikke vil se mer av.

    Kanarifansen - 1 - En av KFLs svakeste innsatser på et par år. Dårlig oppmøte, dårlig trøkk og dårlig synging. Det virket som om de fleste trodde LSK skulle valse over Tromsø på forhånd, og som om ingen gadd å ta i et tak når det viste seg å ikke være så lett. Mulig det var hangover etter cupsemien, men nå KFL har i likhet med laget alt å bevise i neste hjemmekamp.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • soont
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2004
    • 97

    #2
    Påsan - 4 - Back igjen, og blir stadig stødigere der. Fikk dog ikke utrettet noen ting på vingen etter pause

    - Kunne ikke vært mer uenig. Påsan har gått fra å være et giftig angrepsvåpen på venstre flanke til og bli en middels/dårlig back.
    Han sliter med plasseringer og er veldig sjeldent fremme i banen. Når han først kommer frem så presterer han variabelt.Mye dårlige innlegg og dødballer og finetene sitter heller ikke-med unntak av 20 min hjemme mot enga i første omgang.
    Dårlig på hamar,dårlig mot brann,dårlig mot enga på ullevåll,middels mot enga hjemme og elendig hjemme mot TIL på Lørdag.
    Nå bør det eksperimentet være over!

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7055

      #3
      Jeg syns strengt talt ikke at Påsan har vært i nærheten av gammel storhet på vingen i år heller. Som back er han definitivt middels, men spiller bedre for hver kamp. Ingen plasseringsfeil eller grove feilmarkeringer på lørdag, for eksempel, og holdt linja og posisjonen sin godt.

      Han er vel back fordi det gir Rösler mye mer fleksibilitet ifht å endre om på formasjonen uten å nødvendigvis foreta bytter. God idè i teorien, men det funker ikke spesielt bra i praksis. Jeg vil helst ha Påsan tilbake på vingen igjen, og dermed er vi vel faktisk ganske enige...
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #4
        kan vi ikke holde oss til en tråd for karaktersettinger?

        men en ENER til oss da? Så dårlig var vi da vitterlig ikke, tom altid negative RB gir oss en femmer.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Joppe
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Dec 2003
          • 173

          #5
          Strand MÅ høyere opp i banen:

          Reitmaier
          Stoffe - PSA - Rambekk - Shane
          Wehrmann - Søgård
          Sundgot
          Riise - Powell - Strand


          Jeg setter ut Kippe, vi speller jo mye bedre uten ham.
          Han kan heller byttes inn

          Kommentar

          • andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

            #6
            Robbie ut av laget?
            TS05 - Felt C

            Kommentar

            • soont
              Medlem
              Møteplager
              • Feb 2004
              • 97

              #7
              Raitmaier

              Stoffe Kippe Pål S Ramback

              Kiko Kasey Espen Sø

              Riise Koren Påsan

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                #8
                Opprinnelig skrevet av iL
                men en ENER til oss da? Så dårlig var vi da vitterlig ikke, tom altid negative RB gir oss en femmer.
                Kan godt fortsette mine eminente vurderinger her i denne tråden jeg, forsåvidt, men da må noen endre tittelen.

                KFL fortjener en ener - ok, kanskje litt strengt, men - utfra hva som har blitt prestert før i år, hva jeg forventet på lørdag, og hva som ble prestert. Leser sågar at Kippe mener (Nettavisen) at den dårlige stemninga på tribuna var medvirkende til at spillerne ikke ytte mer. Dårlig unnskyldning kanskje, men likefullt. En dårlig dag for hele LSK.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Joppe
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Dec 2003
                  • 173

                  #9
                  sorry.
                  hadde Koren der sundgot er
                  sundgot virker sliten og bør starte på benken
                  powell synes jeg gjør en god jobb fremme
                  muligens vil sundgot bli bedre dersom han kommer lengre opp som spiss

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    Apropos Strand på venstre back:

                    Kan det tenkes at Uwe bruker denne sesongen til å skolere Påsan som venstre back for å gjøre plass til Trond Olsen fremme på banen?

                    I utgangspunktet en noe "vill" teori, men det finnes vel andre alternativer på venstre back enn bare Påsan...
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #11
                      Ville ikke benka verken sundgot eller koren.

                      toppscoren så kanskje treig ut i 1 omgang, men laget ble ikke bedre uten han i 2 omgang.

                      Koren må bare få ballen mye, så skinner han

                      Powell var meget bra i 1 omgang

                      Synes det er på tide å gi Shane sjansen igjen
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #12
                        PS tror vi hadde sett bedre ut med Søgård på banen.

                        Første gang jeg har sett Stoffe spille dårlig forresten
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • soont
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2004
                          • 97

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Opprinnelig skrevet av iL
                          men en ENER til oss da? Så dårlig var vi da vitterlig ikke, tom altid negative RB gir oss en femmer.
                          Kan godt fortsette mine eminente vurderinger her i denne tråden jeg, forsåvidt, men da må noen endre tittelen.

                          KFL fortjener en ener - ok, kanskje litt strengt, men - utfra hva som har blitt prestert før i år, hva jeg forventet på lørdag, og hva som ble prestert. Leser sågar at Kippe mener (Nettavisen) at den dårlige stemninga på tribuna var medvirkende til at spillerne ikke ytte mer. Dårlig unnskyldning kanskje, men likefullt. En dårlig dag for hele LSK.
                          Stemningen på åråsen i år har et snitt på 9,9 poeng. Da er det klart at man merker det når fansen detter ned på en 5poenger. Synes alikevel det er uprofft av kippe og la seg "distrahere" av slapp stemining på tribunen. I en SÅ viktig kamp og på et tidspunkt hvor han har mer en nok med å spille seg inn på laget.

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #14
                            Jeg tror utvilsomt du har et poeng der, Eksil! Jeg leser hvertfall Uwe's omplassering av Strand som et tegn på at vi skal bruke Trond Olsen som offensiv venstrekant neste år. På denne måten får vi også offensive backer på begge sider, med Stoffe/Riise på høyre og Strand/Olsen venstre
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            Working...