"Fjøra" / Rösler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    "Fjøra" / Rösler

    Ser i dagens VG at LSK sannsynlighvis jobber mot at "Fjøra" skal bli manager, og at Rösler skal bli trener.



    Det som slår meg først er at "Fjøra" er en kar som har snakketøyet i orden, han sier det han mener og er en kar med Fugla hjerte, defor syns jeg dette er helt OK.

    Når det gjelder Rösler, så syns jeg at han egetlig har vært det beste alternativet, bortsett fra Tom Nordlie da....

    Men når man setter "Fjøra" sammen med Rösler så er dette en løsning jeg har tro på, ikke dumt dette......

    .
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #2
    Som jeg skrev i en annen tråd: Vet ikke helt om Fjørtoft er rett person for at LSK skal trekke til seg gode, unge, sultne spillere. Men det er vel kanskje ikke meningen heller, når man ser hvordan yngre har blitt behandlet de siste årene...
    Rössler har ingen erfaring som trener overhodet, og det kan være et sjansespill av dimensjoner. På den annen side har han en erfaring fra proffspill som få andre. Hvorvidt han vil lykkes som trener tror jeg derfor vil avhenge av hans evner til å inspirere spillerne. Det har jeg ingen saklig basis for å kunne vurdere, men jeg har begynt å få en magefølelse som sier at det kan være et lykkelig valg.
    Men det kan jo også skyldes et for stort inntak av kaffe... :lol:
    Knurr...

    Kommentar

    • FilipOlander
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2004
      • 218

      #3
      Hvorfor skal ikke Fjørtoft klare å trekke til seg gode, unge, og sultne spillere?

      Filip!
      Filip!

      \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Det var denne magefølelsen som også kan være høyt kaffeinntak... :twisted:
        Jeg er redd for at han har klart å fremstå som litt for kjepphøy, og litt for mye opptatt av å vise og fortelle omverdenen hvor dyktig han er, både som spiller og som kommentator. Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Og dersom han nå blir manager, så håper jeg at jeg tar feil.
        Knurr...

        Kommentar

        • fugla_4_ever
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 467

          #5
          Hvorfor så negative? Dette er klart den aller beste løsningen vi kune håpe på. Fjøra skaffer sponsorer mens Rösler blir trener. HAn kommer nok til å forlange 100% innsats hele tiden, noe jeg syntes har manglet i år. DETTE KUNNE IKKE VÆRT BEDRE!!!

          Kommentar

          • Baron
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Nov 2003
            • 187

            #6
            Er et bra alternativ etter min mening....
            Baron!

            Kommentar

            • Joppe
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Dec 2003
              • 173

              #7
              Greit nok at dette virker som en spennende løsning...
              Men vet man egentlig hva slags fotball Røsler står for?? Innsats og arbeidsmoral er en ting, men det fotballfaglige og ideer om hvordan fotball skal spilles?? Nå vil jeg ha en trener som kan videreutvikle en spillende stil. Spillerne har vi...
              Dersom ledelsen i LSK vurderer Røsler opp mot det de har uttalt om spillestil, så antar jeg at de også vet hva han står for, og jeg stiller meg 100% bak det...

              Ønske mitt er Thoresen/Røsler.. (nå som Sandstø og Solbakken er uaktuelle)

              Kommentar

              • Baron
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Nov 2003
                • 187

                #8
                Ledelsen hvet hvilken fotball Røsler står for, ellers hadde de vel aldri vurdert han...
                Baron!

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #9
                  Heller Rössler enn Thoresen. Som hjelpetrener må Thoresen få sin del av skylda for dagens situasjon. Han har vel heller ikke akkurat verdens beste resultater å vise til som trener.

                  Vi trenger en leder i trenerrollen, en som evner å skape positiv blest om laget. Pr i dag har vi to personer som klarer å fremstå som mutte og delvis oppgitte, ref "herren lønner sine tro tjenere..."
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

                    #10
                    Mitt førstevalg var Tom Nordlie, men dette var jo en helt ny vri på trener-spørsmålet, med manager og hovedtrener.
                    Er det mulig å sette sammen en mer knusende kombinasjon enn Fjøra og Røsler?(nei det ekke det)

                    Kommentar

                    • Joppe
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Dec 2003
                      • 173

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                      Han har vel heller ikke akkurat verdens beste resultater å vise til som trener."
                      Og det har Røsler??
                      Jeg har ikke avskrevet Røsler, og setter ham som assistenttrener.
                      Erfaringsmessig bør en ha trenererfaring før en tar over et Tipeligalag.
                      Erlandsen hadde assistent-erfaring og noe lavere trenererfaring før han tok over LSK...Røsler bør fases inn i en trener-rolle i LSK med en klar rollefordeling...

                      Kommentar

                      • Busk
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jan 2004
                        • 134

                        #12
                        Selvfølgelig skal Rösler bli LSKs neste trener. Jeg tror ikke det er noen gutta har større respekt for enn Uwe Rösler. Uwe er en vinner! Kan ikke se for meg at han kan bli en fiasko som trener.
                        www.koren-robert.com

                        Kommentar

                        • Christer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 388

                          #13
                          nå virker jeg kanskje litt dum. men la gå..
                          hva er det en Manager gjør i forhold til en trener. blir han en slags assistent?

                          Kommentar

                          • Kay
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 763

                            #14
                            hold på å dette av stolen når de på radioen i morges fortalte at Fjørtoft ble den nye lsk treneren. Ble en smule lettet når Røsler også kom inn i bilde.

                            Nå skal det bli tysk maskinerifotball med sweeper og 1-0 resultat!!

                            Seriøst, jeg syntes det er en spennende satsning, og håpet på en en ikke norsk trener, slik at vi kunne starte fra bunn av. Med Uwe blir det vel kanskje en mellomting ??

                            Jeg syns det er litt merkelig at de har prøvd å få Solbakken som trener, når det gjentatte ganger har blitt uttalt at man ønsker underholdene fotball, mindre langpassninger osv... Ham Kam spiller jo forholdsvis likt Lillestrøm og jeg tror ikke det ville blitt store endringen fra i dag med Solbakken som trener.

                            Kommentar

                            • Busk
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jan 2004
                              • 134

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Christer
                              nå virker jeg kanskje litt dum. men la gå..
                              hva er det en Manager gjør i forhold til en trener. blir han en slags assistent?
                              Han skal være en slags Rune Bratseth slik jeg har skjønt det.
                              www.koren-robert.com

                              Kommentar

                              • Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Busk
                                Opprinnelig skrevet av Christer
                                nå virker jeg kanskje litt dum. men la gå..
                                hva er det en Manager gjør i forhold til en trener. blir han en slags assistent?
                                Han skal være en slags Rune Bratseth slik jeg har skjønt det.
                                Var det ikke Bjarman som skulle ha den jobben ?

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #17
                                  Dette høres kjempe spennende ut. Fjøra er en mann som kommer litt å tiltrekke seg media å litt oppmerksomhet, pluss at han er mannen som tørr å si at vi vil kjempe om gullet.

                                  Røssler er det vanskelig å vite hva står for, men alikevel så er jeg veldig positiv til at han kan bli en veldig god trener. At han ikke har erfaring kan være en ulempe, men tror de 15 årene han har vært toppspiller gir han en viss erfaring. Tror også spillerne kommer til å respektere uwe i langt større grad enn hva tilfelle er med Arne. Er vel også en sjans for at spillerne får en litt annen oppladning til sesongen på vinterstid enn Arne sitt voldsomme opplegg som har gitt skader å slitasje i mange år...

                                  Gull 2005
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • Busk
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jan 2004
                                    • 134

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kay
                                    Opprinnelig skrevet av Busk
                                    Opprinnelig skrevet av Christer
                                    nå virker jeg kanskje litt dum. men la gå..
                                    hva er det en Manager gjør i forhold til en trener. blir han en slags assistent?
                                    Han skal være en slags Rune Bratseth slik jeg har skjønt det.
                                    Var det ikke Bjarman som skulle ha den jobben ?
                                    Fra dagens VG:

                                    "Uwe Rösler skal ha ansvaret for laget, Jan Åge Fjørtoft skal fronte klubben utad og arbeide med sponsorer og markedet."
                                    www.koren-robert.com

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #19
                                      Lurer på om Bjarmann ble kontaktet først jeg. Skulle tro han var den heteste kandidaten til den jobben, men det kan jo hende han ikke vil ha ett par år til uten fotball før han involverer seg for fult igjen...
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Joppe
                                        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                        Han har vel heller ikke akkurat verdens beste resultater å vise til som trener."
                                        Og det har Røsler??
                                        Jeg har ikke avskrevet Røsler, og setter ham som assistenttrener.
                                        Erfaringsmessig bør en ha trenererfaring før en tar over et Tipeligalag.
                                        Erlandsen hadde assistent-erfaring og noe lavere trenererfaring før han tok over LSK...Røsler bør fases inn i en trener-rolle i LSK med en klar rollefordeling...
                                        Godt poeng. Men Rössler har ihvertfall ikke vist at han ikke oppnår resultater...

                                        Enig i at Rössler nok burde ha noe erfaring, men det har vist seg tidligere at det faktisk går. Hvor har f.eks. Solbakken vært trener før HamKam?
                                        Forøvrig er min personlige favoritt enten Lars Tjernås eller Vegard Skogheim.

                                        Angående Fjørtoft, så synes jeg at det er et tankekors at Solbakkens interesse antagelig strandet på tanken om å jobbe sammen med Fjørtoft. OK, han klarer kanskje å skape oppmerksomhet i media, men det klarer forsåvidt Runar Normann for dopera også...
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        Working...