Hva har skjedd med serieformen i det siste?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

    Hva har skjedd med serieformen i det siste?

    Det virker som om noe merkelig har kommet over gutta. Tap for Odd har blitt avløst av storkamp mot Enga i cupen - for deretter å følges opp med tap mot Tromsø og Aalesund. Hva har skjedd?

    Har Uwe mistet den berømte stålkustusen over gutta? Har de tatt helt av etter semin? Eller er vi rett og slett offer for at de dårlige lagene gir 200% i de siste rundene for å overleve?

    Jeg tror det er en miks, men det er veldig bekymringsfullt at vi har tatt 1 poeng på de 4 siste i serien, og det ligger ikke an til medalje, for å si det sånn. Jeg håper gutta bruker landslagspausen til å få en skikkelig avrusning etter serien og at de legger seg i harde (gjerne nattlige) treninger for å prikke inn seriefomen og sikre ihvertfall RL de tre siste kampene.
  • Gullars
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 355

    #2
    Tror mye av grunnen er at de har lagt om formasjonen, vi spiller ikke lenger med reine kantspillere, og det kommer nesten ikke innlegg fra kantene, noe som igjen fører til at spissene ikke scorer mål

    Kommentar

    • JhnY
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 975

      #3
      Opprinnelig skrevet av Gullars
      Tror mye av grunnen er at de har lagt om formasjonen, vi spiller ikke lenger med reine kantspillere, og det kommer nesten ikke innlegg fra kantene, noe som igjen fører til at spissene ikke scorer mål
      amen

      Kommentar

      • Spantell
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Oct 2005
        • 15

        #4
        blir pannikk fotball siste 30. pomper lange baller som gjør at di fleste spillerene forsvinner ut av kampen. fotball er et lagspill å vi er ikke et drillo lag.
        Team Myhre
        http://www.kjentfolk.no/musikere/wenchemyhre/

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          #5
          Nå skal det jo ikke sies at det bare er vi som har hatt "storkamper" mot vif da. Tror kanskje vi har følt oss litt gode etter den kampen, men det er i større grad vif som er ræva om dagen enn vi som er veldig gode. Håper på full skjerpings neste helg, men er redd for Trond Olsen og Haiald på kontraen asså. Men 2 av 3 MÅ vinnes hvis vi skal ha noe håp om RL og E-cup. MINST!!

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Noen grunner:

            1. Kantspill. Jeg tror først og fremst Strand puttes ned som back, fordi planen er Trond Olsen som kant neste år. Vi må lide litt for det i slutten av sesongen nå, men neste år tror jeg Strand vil være en toppback og Olsen en toppkant.

            2. Når man sier at bunnlagene er de letteste kampene, så tar man feil. Det er lagene på midten av tabellen som er enklest, da de har minst å spille for. Tromsø, Aalesund og resten av bunnlagene gir absolutt alt de har for å overleve, det er ikke lett å slå sånne lag. Tro om igjen.

            3. Inneffektivitet. De første 20 minuttene mot Tromsø kunne vi ledet 3-0 om vi var effektive. Da hadde nok kampen vært punktert. I stedet er spillerne ukonsentrerte bakover, og slipper til raske frispark som Tromsø skaper 3 farlige målsjanser på i 1 omgang. 2-1 målet var flaks, sånn treffer han 1 av 1 000 000 000 000... ganger. Mot Aalesund skjer det samme, vi har stangskudd, vi brenner masse sjanser og det er ikke godt nok. Muligens 2 straffer vi er snytt for, 2 handser innenfor 16-meter, vi får et mål feilaktig annulert for hands, og Lasse Olsen tar med seg ballen med hånda og scorer. Ikke marginene på vår side, men en fotballkamp varer i 90 minutter ++, og det er mer enn nok til å score 2 mål på Aalesund, selv om dommern ikke gir oss straffe i 2 tilfeller og sluntrer litt på målene. Kampen var jo ikke jevn!

            Jeg tror det blir viktig før neste sesong at vi får spillerne inn i mønstret som Uwe vil ha, og trene det inn slik. Kjøp om sommeren blir som regel ingen hit før neste sesong, da det er gambling å spille inn en spiller(Les: Flo) og det er vansklig å spille seg inn i mønstret. Jeg håper Uwe får hentet de forsterkningene han trenger i vinter, så vi slipper sommerkjøp. Jeg ber om å få beholde Koren og Andersson(som vel er de heteste utenlandskandidatene for tiden?) og håper på at et cupgull og vinnere av Royal League før 2006-sesongen er i gang. Spennende å se også hvordan spillere håndterer nye sko og nytt utstyr.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

              #7
              Re: Hva har skjedd med serieformen i det siste?

              Opprinnelig skrevet av bøllefrø
              Jeg tror det er en miks, men det er veldig bekymringsfullt at vi har tatt 1 poeng på de 4 siste i serien
              Ett poeng på de tre siste, mener du. Etter Odd vant vi to på rad før 0-0 på Ullevaal.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7098

                #8
                Alminnelig formsvikt, tror jeg. Alle lag får en sånn i løpet av sesongen. Når det er sagt skjønner jeg ikke hvorfor vi ser ut til å spille mer og mer gampete for hver kamp. Vi har for gode spillere til å behøve å revertere til steinalderfotball a la Arne E.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Gullars
                  Tror mye av grunnen er at de har lagt om formasjonen, vi spiller ikke lenger med reine kantspillere, og det kommer nesten ikke innlegg fra kantene, noe som igjen fører til at spissene ikke scorer mål
                  Dobbelt-amen! Har ikke sett så mye på formasjonene egentlig men innleggene har blitt slått fra /&%¤ bakevja i de siste matchene, høyt og uten kraft og presisjon.

                  Diplom til den spilleren som toucher krittet på dørlinja flest ganger i neste kamp, og smakk på pungen til giddalause backer som bare vil bli kvitt ballen og poeser kula inn mot 16. Det er drit, vil ikke se det!!!
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    1. Kantspill. Jeg tror først og fremst Strand puttes ned som back, fordi planen er Trond Olsen som kant neste år. Vi må lide litt for det i slutten av sesongen nå, men neste år tror jeg Strand vil være en toppback og Olsen en toppkant.


                    Jau. La Strand få øve seg som back i mindre viktige kamper enn dette. Sett inn Shane hvis han er i form eller Rambekk på venstra back nå da
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • bøllefrø
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2004
                      • 462

                      #11
                      Sånn reint taktisk tror jeg kanskje de har lagt Robbie litt for langt opp, jeg synes han er bedre når han kommer bakfra i fart, i de siste kampene (særlig med den lempinga fra back-linja det har vært) har han blitt for mye feilvendt, og det er ikke da han er best.

                      Jeg har fortsatt til gode å se en spiller i TL som er bedre med ballen i beina i stor fart mot mål. Der er han halt rå!

                      Og så er det jo det med å sette Sundgoten på midten da. Greit at han er flink til å ta ned ballen og finne spillbare medspillere, men det blir litt forutsigbart. Hadde jeg vært forsvarer hadde jeg f.eks. garantert visst at han ikke ville gå med ballen sjøl, og sånn sett er det lett å stoppe. I tillegg er han den eneste på laget som scorer jevnt og trutt av spissene (vel og merke når han spiller spiss). Arild er en slu rev inne i feltet, og jeg mener vi driver litt misbruk med å ha han luntende nede på egen banehalvdel halve kampen.
                      Powell scorer jo så godt som ikke, og Mykle er litt fersk til å skulle forlange en stor målkvote av.

                      Men jeg er helt enig i det med kantspill. Det er egentlig så såre enkelt - men alikevel tror jeg det er kantspill flest lag i verden har problemer med. Snålt. Det er jo egentlig bare å løpe langs linja og slå den fordømte ballen inn i feltet. En av 3-5 ganger er det noen der og tar i mot.

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #12
                        Vi har mistet veldig mye med skaden til Mifsud. Nå er det ikke lenger noen som er istand til å forstyrre motstanderens backlinje med samme hissighet som St. Michael, og denne rekken får dermed bedre tid.
                        Joda, Powell løper så mye han orker, men han er ikke rask nok til å være et like forstyrrende element som Malteserfalken.
                        Legg dette til de øvrige grunne som er skrevet overfor.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • scages
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1292

                          #13
                          Tror mye av grunnen til de to siste tapa rett og slett beror på en psykologisk utladnings effekt etter kampa mot senga. Antar at også spillerne var i de øvre skylag etter å ha sikkra seg finale plass. Utrolig synd, og halveis uprofesjonelt at det ikke greier å komme seg ned på jorda igjen. I tillegg kan en jo legge til at LSK hater Tommy Skjerven var rimelig langt utpå jorde i Ålesund kampen.....

                          Et annet moment, som er utrolig irriterende, og som jeg har messa om før: HVORFOR I SVARTE SKAL MAN GI OPP PÅ FORHÅND???? Det var ingen som hadde trua på gull på Lillestrøm, alle mente at det var alt for langt fram til senga og Start, bla... bla... bla..... zzz.. zzz.. zzz....
                          Med en slik innstilling har man iallefall ingen sjans.

                          Hadde vi vunnet de to kampen, noe vi selvsagt hadde hatt kapasitet til, hadde vi pr. dags dato vært 1 fattig poeng bak de to nevnte lag.
                          Og med tanke på at senga helt sikkert taper minst 2 av de gjenstående kampene, og at Start kommer til å surre i minst 1, er det lett å se hva "slapp" innstilling kan ha kosta oss. Vi er ihvertfall gode nok til full pott på de 3 siste kampene.

                          Kör hårdt!!

                          Kommentar

                          • Trondeo
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3062

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av scages
                            Tror mye av grunnen til de to siste tapa rett og slett beror på en psykologisk utladnings effekt etter kampa mot senga. Antar at også spillerne var i de øvre skylag etter å ha sikkra seg finale plass. Utrolig synd, og halveis uprofesjonelt at det ikke greier å komme seg ned på jorda igjen. I tillegg kan en jo legge til at LSK hater Tommy Skjerven var rimelig langt utpå jorde i Ålesund kampen.....

                            Et annet moment, som er utrolig irriterende, og som jeg har messa om før: HVORFOR I SVARTE SKAL MAN GI OPP PÅ FORHÅND???? Det var ingen som hadde trua på gull på Lillestrøm, alle mente at det var alt for langt fram til senga og Start, bla... bla... bla..... zzz.. zzz.. zzz....
                            Med en slik innstilling har man iallefall ingen sjans.

                            Hadde vi vunnet de to kampen, noe vi selvsagt hadde hatt kapasitet til, hadde vi pr. dags dato vært 1 fattig poeng bak de to nevnte lag.
                            Og med tanke på at senga helt sikkert taper minst 2 av de gjenstående kampene, og at Start kommer til å surre i minst 1, er det lett å se hva "slapp" innstilling kan ha kosta oss. Vi er ihvertfall gode nok til full pott på de 3 siste kampene.

                            Kör hårdt!!
                            Helt enig, alt er ikke umulig selv om det virker sånn. Man skal ikke gi opp uannsett hvordan man ligger ann i tabellen spør du meg.

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av scages
                              Tror mye av grunnen til de to siste tapa rett og slett beror på en psykologisk utladnings effekt etter kampa mot senga. Antar at også spillerne var i de øvre skylag etter å ha sikkra seg finale plass. Utrolig synd, og halveis uprofesjonelt at det ikke greier å komme seg ned på jorda igjen. I tillegg kan en jo legge til at LSK hater Tommy Skjerven var rimelig langt utpå jorde i Ålesund kampen.....

                              Et annet moment, som er utrolig irriterende, og som jeg har messa om før: HVORFOR I SVARTE SKAL MAN GI OPP PÅ FORHÅND???? Det var ingen som hadde trua på gull på Lillestrøm, alle mente at det var alt for langt fram til senga og Start, bla... bla... bla..... zzz.. zzz.. zzz....
                              Med en slik innstilling har man iallefall ingen sjans.

                              Hadde vi vunnet de to kampen, noe vi selvsagt hadde hatt kapasitet til, hadde vi pr. dags dato vært 1 fattig poeng bak de to nevnte lag.
                              Og med tanke på at senga helt sikkert taper minst 2 av de gjenstående kampene, og at Start kommer til å surre i minst 1, er det lett å se hva "slapp" innstilling kan ha kosta oss. Vi er ihvertfall gode nok til full pott på de 3 siste kampene.

                              Kör hårdt!!
                              Og om man drar det enda litt lenger, så blir kanskje årets målsetning om en plass blandt de fire beste, nettopp en slik brems. Det blir på en måte underforstått at LSK skal bli nummer fire!
                              Såvidt jeg har fått med meg, så er vel Koren den eneste i LSK som har påpekt at førsteplass også kan regnes blandt de fire beste?
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2936

                                #16
                                det er flere grunner, og en av dem er uwe sin taktikk de siste kampene. synd å si det men han har starta med helt feil lag. få påsan opp på kanten igjen.

                                den andre grunnen er rævva dommer i ålesund, og at vi ikke setter sjangsene våre mot tromsø. mot ålesund og egentlig
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2936

                                  #17
                                  det er flere grunner, og en av dem er uwe sin taktikk de siste kampene. synd å si det men han har starta med helt feil lag. få påsan opp på kanten igjen.

                                  den andre grunnen er rævva dommer i ålesund, og at vi ikke setter sjangsene våre mot tromsø. mot ålesund og egentlig
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  Working...