NSA innklager LSK til Forbrukerombudet

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

Men noe av hovedpoenget mitt Vegar, var at jeg syns det er svært urimelig at en slik interesseorganisasjon handler på vegne av hva noen få personer i ledelsen der tenker om saken, fremfor å handle på vegne av den eller de berørte supporterklubbene. Dere handler jo ikke på vegne av et ønske fra Kanari-Fansen....
    Jeg synes man skal lete lenge etter en sak som er "bedre" for en interesseorganisasjon å ta tak i. Det er helt naturlig at NSA gjør dette, også på eget initiativ.
    At det nå gjelder LSK er tilfeldig. Dette problemet er økende, og det vil jeg tro alle supportere innerst inne ser på som en uheldig utvikling. Rent prinsipielt.
    NSA kan ikke vurdere hver enkelt klubbs behov for cash før de tar tak i noe så viktig som dette.

Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

Sender videre en link som Morten Carlsen la ut på mailing-lista: http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet....196303&cat=112

Forbrukerrådet går foreløpig ikke videre med saken, men nøyer seg med et brev til forbundet.
      Og det er vel ingen som tror at NØFF er på supporternes side.... 8)

Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Liakanari
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2004
        • 181

Opprinnelig skrevet av otho
        Håper at ingen har med seg de nye flaggene og skjerfene på finalen.
        Det er en grei form for boikott.
        Jepp. Skjerfet og flagget blir igjen hjemme. Tar med meg den fasta drakta og det faste skjerfet, som alltid.

Kommentar

• ole
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2003
          • 64

Syns at styret i KFL burde støtte NSA 100% og i tillegg organisere en form for boikott/aksjon i denne saken. KFL er faktisk en stor maktfaktor her og godtar ikke vi dette tullet så blir det heller ikke gjennomført.

20000 tomme seter jubler for LSK...

Kommentar

• e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

Prinisipper har ofte utspring fra ens egne følelser. Fornuften derimot sier noe om hvordan oppnå noe man ønsker. I møte med fornuften må derfor prinsippene alltid vike.

De med prinsipper sier at de er imot denne pakkeløsningen fordi de opplever dette som et inngrep i sin valgfrihet. (De fleste sier at de uansett vil kjøpt utstyr og at det ikke er beløpet på 300kr. som betyr noe.)

Fornuften sier at dette er penger LSK trenger for å bygge opp et best mulig fotballag slik at de kan kjempe om seriegull i årene framover.

selv kan jeg leve med å få et valg mindre(har sikkert en million igjen) så lenge dette medfører at LSK får hardt tiltrengde midler. Jeg har null forståelse for kanarifans som oppfordrer til en eller annen håpløs form for boikott. At NSA klager inn LSK er forståelig for de er mer opptatt av prinsippene enn av klubben. Men jeg håper KFL sin representant ikke ikke var med på dette.
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• ketil
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Feb 2004
              • 246

Jeg har null forståelse for kanarifans som oppfordrer til en eller annen håpløs form for boikott

Hvorfor det? Dette har for meg ingenting med valgfrihet å gjøre, dette har med en klubb som mishandler de som uansett er der. Legg merke til Fjørtofts uttalser om at dette ikke gikk like greit overfor samarbeidspartnerne. En markering eller boikott av dette er det viktig at Fansen har, for å vise at man for fremtiden ikke lar seg plukke på og for å fortelle at dette var et overtramp. Forholdet klubb og fans er et samvirke, ikke ett enveisforhold. Kanskje ikke så rart klubben ga mye billetter til fansen, når de visste de kom til å tjene mye på det?

Men jeg håper KFL sin representant ikke ikke var med på dette.

Jeg håper absolutt han var med på det! Jeg har ikke alltid vært særlig glad i hva NSA har gjort. Men dette er det da nettopp hva en slik organisasjon skal gjøre. Hvis representanten fra KFL, har gått imot dette fordi dette har med egen klubb, klubbens fremtid eller noe annet piss, blir jeg skremt. Noe jeg også er i forhold til din holdning til klubbens helt åpenbare tillitsbrudd. Lurer på hvilken fremtid fotballen har hvis dine holdninger deles av fler.

Kommentar

• Do'h
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 1891

Så nå anmelder dem Sportsklubben til forbrukerforbundet ja.
                Perfekt. Når de fleste LSK-supportere syns det er GREIT å betale 300 ekstra for å STØTTE fugla i en trang økonomisk tid, så skjønner ikke jeg hva en helt ordinær, IKKE LSK supporter skal anmelde dem for.
                Virker ikke som at denne NSA er så uavhengige som dem sier.
                Gammelt ordtak: Si noe positivt, eller hold kjeft
                LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

Opprinnelig skrevet av otho
                  Hvor mye tjener egentlig den enkelte? En liten lek med tall
                  Jeg må betale 300 Nok ekstra.
                  Staten vil da ha 75 Nok i moms (25% regnet jeg)
                  Sånn regner du mva:

For å legg mva på et nettobeløp:
                  Beløp x 1,25 = Beløp inkl. mva.

For å trekke mva ut av et bruttobeløp:
                  Beløp / 1,25 = Beløp eks. mva.

I dette tilfellet er momsen kr. 60,-.

Kommentar

• KanariGulFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 454

Opprinnelig skrevet av Do'h
                    Så nå anmelder dem Sportsklubben til forbrukerforbundet ja.
                    Perfekt. Når de fleste LSK-supportere syns det er GREIT å betale 300 ekstra for å STØTTE fugla i en trang økonomisk tid, så skjønner ikke jeg hva en helt ordinær, IKKE LSK supporter skal anmelde dem for.
                    Virker ikke som at denne NSA er så uavhengige som dem sier.
                    VIF-Supporter er han sikkert også.----

Kan ikke være mer enig ass... Hadde jeg hatt sjansen til å kjøpe cupfinalebillett hadde jeg med glede betalt for flagg og skjerf, og det tror jeg søren meg jeg skal kjøpe i tillegg uansett.. har billett til finalen, og går med glede med to og tre skjerf jeg :lol: hehe

Kommentar

• Tufte
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Oct 2005
                      • 3

Kan ikke være mer enig ass... Hadde jeg hatt sjansen til å kjøpe cupfinalebillett hadde jeg med glede betalt for flagg og skjerf, og det tror jeg søren meg jeg skal kjøpe i tillegg uansett.. har billett til finalen, og går med glede med to og tre skjerf jeg :lol: hehe[/quote]

Dette handler vel kanskje mer om å ha mulighet for å velge selv, eller?

Kommentar

• ketil
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Feb 2004
                        • 246

Hvor har det fra at de fleste synes dette er greit? Virker lite gjennomtenkt fra de som eventuelt synes det spør du meg. Han er forresten Stabæk-supporter.

Kommentar

• KanariGulFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 454

Dette handler vel kanskje mer om å ha mulighet for å velge selv, eller?[/quote]

Ja, gjør forsåvidt det.. og jeg vet at de fleste også ville uansett støttet klubben og kfl, så mulig litt dumt, men gjort er gjort.. kanskje de kunne halvert de 300,- og heller kunne velge skjerf eller flagg slik som molde har gjort.. opphold eller reise 8-[ kanskje.... eller.... ? eller velge begge deler.... eller bare gi cæsh... hmm .. vansklig sak dette altså ..

Kommentar

• Tufte
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Oct 2005
                            • 3

Jeg er ikke i mot at folk vil gi litt ekstra støtte til LSK Men de som synes det er greit at andre tar slike avgjørelser for hva du vil gi penger til, tror kanskje at de lever i gamle Sovjet og ikke i et demokratisk samfunn...

Kommentar

• KanariGulFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 454

Opprinnelig skrevet av Tufte
                              Jeg er ikke i mot at folk vil gi litt ekstra støtte til LSK Men de som synes det er greit at andre tar slike avgjørelser for hva du vil gi penger til, tror kanskje at de lever i gamle Sovjet og ikke i et demokratisk samfunn...
                              ja, ganske enig... litt feil og tvinge det på noen, for demokrati, men vil jo samtidig støtte LSK når de får så mye kritikk med store oppslag på forsiden i avisa og på internett da.. ekke fett liksom..
                              kanskje litt sta meeeen

Kommentar

• Do'h
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 1891

ut ifra det jeg leste på forige tråder sier de ALLER FLESTE:
                                "jeg syns det er helt greit" og YPPERST få som sier "det er unødvendig"
                                Det at det er sleipt og gnient for enkelte er en ting.
                                Men her snakker vi om en anmeldelse fra NSA, som er minst like unødvendig og sleipt som saken selv.
                                Trur alle om som en faktisk vil hjelpe klubben i økonomisk motstand.

I den forstand at enkelte ikke har råd, så er jeg helt enig i at denne pakken er unødvendig/urettferdig for dem, og at derfor denne pakken kunne vært droppet. Men ellers syns jeg denne pakken er grei, den går tross alt til en god sak, særlig når KFL faktisk får en slant.
                                LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

Så de fleste synes det er helt greit med 300 ekstra? Vel, det gjør faen ikke jeg. Det forekommer meg som komplett utrolig at noen kan finne på å kritisere Jansen og NSA for tiltaket de gjør her. Det finnes 100 andre måter NSA kunne ha skaffet seg oppmerksomhet på, så de som tror dette kan tenke om igjen. NSA gjør dette for å ivareta våre interesser, og våre interesser er å komme seg på cupfinalen til en rimelig pris. Hvorfor ikke billettsalget kan organiseres av NFF begriper ikke jeg, men det hadde nok blitt en helvetes fiasko det også, som det meste NFF foretar seg. Det er på tide at det blir slutt på den fullstendig urimelige fordelingen, den er en skandale og en fornærmelse mot alle som er glad i fotball.
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• artois
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • May 2004
                                    • 176

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Jeg synes man skal lete lenge etter en sak som er "bedre" for en interesseorganisasjon å ta tak i. Det er helt naturlig at NSA gjør dette, også på eget initiativ.
                                    At det nå gjelder LSK er tilfeldig. Dette problemet er økende, og det vil jeg tro alle supportere innerst inne ser på som en uheldig utvikling. Rent prinsipielt.
                                    Hvorvidt dette er en genial sak for NSA eller ikke, lar jeg ligge. Det som var utgangspunktet for meg ved å starte tråden var dette med at NSA her opptrer på egenhånd, noe de ut i fra sine egne vedtekter faktisk ikke skal gjøre. De skal i følge sine egne vedtekter handle på medlemsklubbers vegne, og det er ikke Kanari-Fansen sitt ønske å sende inn denne anmeldelsen.
                                    Dersom NSA ønsker å opptre som publikumspoliti må de jo gjerne gjøre det, men da må de endre sin profil fra å kun være en interesseorganisasjon som handler på vegne etter initiativ fra egne medlemsklubber.
                                    Selve dette med at LSK legger på prisen har jeg aldri tatt opp til diskusjon. Men det de fullt lovlig kunne gjort var å legge på 300.- og kalt det et administrasjonsgebyr forbundet med salg av billettene, men som plaster på såret gir vi alle et skjerf og et flagg.

Når man først diskuterer om dette er et urimelig pålegg av prisen eller ikke, syns jeg heller at de utestedene som skal ha arrangementet i teltet burde få på pukkelen. Etter planen skal disse altså avkreve alle som legger turen innom teltet 350.- i inngangspenger. Dette er en mer grådig business spørr du meg, her må man nemlig betale for å få lov til å bruke penger....
                                    Mortus vivis praecipant
                                    ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• Anders_Bakken
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 542

Det må da være inkludert noe i den prisen der...???

Kommentar

• sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

Opprinnelig skrevet av artois
                                        Når man først diskuterer om dette er et urimelig pålegg av prisen eller ikke, syns jeg heller at de utestedene som skal ha arrangementet i teltet burde få på pukkelen. Etter planen skal disse altså avkreve alle som legger turen innom teltet 350.- i inngangspenger. Dette er en mer grådig business spørr du meg, her må man nemlig betale for å få lov til å bruke penger....
                                        Les forsiden av kfl.no, innlegget fra Arild.
                                        Nå er du inne på ting du ikke har greie på. Det du kommer med her, stemmer ikke i det hele tatt.

Petter

Kommentar

• Liakanari
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • May 2004
                                          • 181

Opprinnelig skrevet av ketil
                                          Hvor har det fra at de fleste synes dette er greit? Virker lite gjennomtenkt fra de som eventuelt synes det spør du meg. Han er forresten Stabæk-supporter.
                                          At han er Stabæk-supporter har ingenting med saken å gjøre. Så nettopp han og Frank Grønlund på frokost-tv på NRK1 der de diskuterte saken. Jansen sa jo at det er helt tilfeldig at det er Lillestrøm det nå gjelder. NSA har bare ventet på at en sånn sak skulle dukke opp igjen, og nå har de lyst å gjøre noe med det. Grønlund sa at LSK ikke kommer til å gjøre det på samme måte neste gang Fugla spiller cupfinale.

Kommentar

Working...