Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
NSA innklager LSK til Forbrukerombudet
Collapse
X
-
Opprinnelig skrevet av FridtjofOpprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud- Det kan det godtas at klubber som kan forvente en etterspørsel etter det, setter av en viss andel av sin billettkvote til salg gjennom slike pakketilbud. Denne andelen bør ikke være større enn 50 prosent av den totale billettkvoten, sier Solheim.
??? jaha?------eLSKe-------Kommentar
-
LSK har ikke 50% av totale billettkvoten på ullevaal. 7000 er ikke 50% av det ullevaal tar :-) Vil du ha flere måter å forklare det på så for noen andre svare.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RanakanarisLSK har ikke 50% av totale billettkvoten på ullevaal. 7000 er ikke 50% av det ullevaal tar :-) Vil du ha flere måter å forklare det på så for noen andre svare.------eLSKe-------Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av pondus73Opprinnelig skrevet av FridtjofOpprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud- Det kan det godtas at klubber som kan forvente en etterspørsel etter det, setter av en viss andel av sin billettkvote til salg gjennom slike pakketilbud. Denne andelen bør ikke være større enn 50 prosent av den totale billettkvoten, sier Solheim.
??? jaha?
I tillegg kan det jo gjerne kalles forskjells behandling dersom noen spiller å betale det (les: likhet for loven).Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av gamle-pertaHvem skal "ekspedisjonsgebyret" tilfalle?
NØFF? Og hvor høyt blir dette? mvh Gammer`nHa respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!Kommentar
-
[quote="FridtjofDet har seg nemlig slik at LSK så definitivt kunne forvente en betydelig etterspørsel. Derfor står det egentlig at det var helt greit at halvparten av billettene kunne (og fortsatt kan siden det gjelder fra NÅ av) selges med disse pakkene. I tillegg kan det jo gjerne kalles forskjells behandling dersom noen spiller å betale det (les: likhet for loven).[/quote]
Det står vel at de klubbene som kan forvente en etterspørsel etter billettpakker som inkluderer reise og eventuelt opphold kan sette av en viss andel av sin billettkvote til salg gjennom slike pakketilbud. Denne andelen bør ikke være større enn 50 prosent av den totale billettkvoten til klubben.
Jeg er rimelig sikker på at dette ikke gjelder LSK eller klubber på østlandet, men snarere klubber fra trøndelag, nord-norge og vestlandet. Jeg innbiller meg også at intensjonen er at én aktør som forhandler om mange busser, flybilletter, hotellrom etc kan presse prisene ned og tilby sine kunder et godt tilbud. Det betyr IKKE at en kan gjøre som Molde gjorde, nemlig å tilby supporterne buss til cupfinalen med stykkpris på 1350,- når samme tur, med samme selskap to uker etterpå, kom på en tredjedel... Men, det er klart - dette kan tolkes og når blårussen slår seg løs er kreativiteten stor så her må vi følge med hva som skjer framover.Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vegar HjermundrudOpprinnelig skrevet av "FridtjofDet har seg nemlig slik at LSK så definitivt kunne forvente en betydelig etterspørsel. Derfor står det egentlig at det var helt greit at halvparten av billettene kunne (og fortsatt kan siden det gjelder fra NÅ av) selges med disse pakkene. I tillegg kan det jo gjerne kalles forskjells behandling dersom noen spiller å betale det (les: likhet for loven).
Jeg er rimelig sikker på at dette ikke gjelder LSK eller klubber på østlandet, men snarere klubber fra trøndelag, nord-norge og vestlandet. Jeg innbiller meg også at intensjonen er at én aktør som forhandler om mange busser, flybilletter, hotellrom etc kan presse prisene ned og tilby sine kunder et godt tilbud. Det betyr IKKE at en kan gjøre som Molde gjorde, nemlig å tilby supporterne buss til cupfinalen med stykkpris på 1350,- når samme tur, med samme selskap to uker etterpå, kom på en tredjedel... Men, det er klart - dette kan tolkes og når blårussen slår seg løs er kreativiteten stor så her må vi følge med hva som skjer framover.
Problemet ligger videre i at det, som du sier, er mulig å tolke disse retningslinjene (er ikke helt sikker på det juridiske nedslagsfeltet til forbrukeromdet da jeg ikke studerer juss).
Økonomisk er dette nok en mulighet til å trekke fram våre alles kjære "tilbud-etterspørsel".Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
Kommentar